Niskantakaapunnerrus 100 Kg

2*100kg ilman vauhtia, niskan puolesta välistä on mun ennätys. Siihen meni kyllä viitisen vuotta kun ei aina ole ollut pitkäjänteisyyttä treenaamisessa. Kyynärpäät tuli helvetin kipeeksi siihen aikaan ja nykyään ne tulehtuu aika helposti. Nykyään teen käsipainopunnerrusta tai etupunnerrusta tangolla, paljon luonnollisempi liike ainakin mulle.

Minkä takia yleensäkään ottaa niskantakaa?? Jos venyy hyvin jne, niin siltikään en pitäis sitä kovinkaan hyvänä liikkeenä.

Originally posted by MaxWilkins
TEPA REINIKAINEN: niskantakaa >200kg jopa 250kg, kukaan ei usko mutta totta on. Suoritus puhdas lukkunottamatta pientä jalkojen "nytkäytystä", itse olin sivusta seuraaja!!

vaikka tepa onkin kova jätkä (viime keväänä 240 kg etukyykystä), ei se sentään noin kova ole.

ja olin katsomassa tuon etukyykyn.

mun mielestä tepa treenaa kovaa ja oikealla asenteella. herrasmies siitäkin huolimatta että kerää raivoa melkein joka nostoon.

Mielestäni niskantakaapunnerrus on vain apuliike joka tulee suorittaa maksimaalisella liikeradalla. Ainakin omakohtaisella kokemuksella voin todeta sen parantavan käsien liikeratoja huomattavasti. Eli ei ne painot vaan se hyöty.

Monesti olen nähnyt yhden kaverin salilla tekevän 80kg:lla niskantakaa punnerrusta, mutta koska liike on ollut vain korvien päälle ja ylös, en voi laskea että tuo olisi niskantakaa punnerrusta. Eikös tuommoinen liian isoilla painoilla ja liian pienellä liikeradalla tehty liike lähinnä vedä lihakset jumiin? Näin ainakin luulen.

Originally posted by Amerikan Jeesus
Mielestäni niskantakaapunnerrus on vain apuliike joka tulee suorittaa maksimaalisella liikeradalla.
Monesti olen nähnyt yhden kaverin salilla tekevän 80kg:lla niskantakaa punnerrusta, mutta koska liike on ollut vain korvien päälle ja ylös, en voi laskea että tuo olisi niskantakaa punnerrusta.

Jos ite tekisin liikettä, niin nimenomaan tekisin juuri lyhyellä liikeradalla. Niskantaakse en koskaan tekisi maksimaalisella venyvyydellä, koska mielelläni pidän olkapääni ehjänä.

Originally posted by Raven
Jos ite tekisin liikettä, niin nimenomaan tekisin juuri lyhyellä liikeradalla. Niskantaakse en koskaan tekisi maksimaalisella venyvyydellä, koska mielelläni pidän olkapääni ehjänä.

jep, samaa mieltä.

Mielestäni niskantakaapunnerrus on vain apuliike joka tulee suorittaa maksimaalisella liikeradalla. Ainakin omakohtaisella kokemuksella voin todeta sen parantavan käsien liikeratoja huomattavasti. Eli ei ne painot vaan se hyöty.

Monesti olen nähnyt yhden kaverin salilla tekevän 80kg:lla niskantakaa punnerrusta, mutta koska liike on ollut vain korvien päälle ja ylös, en voi laskea että tuo olisi niskantakaa punnerrusta. Eikös tuommoinen liian isoilla painoilla ja liian pienellä liikeradalla tehty liike lähinnä vedä lihakset jumiin? Näin ainakin luulen.
Itse en ainakaan laske ikinä tehdessäni niskantakaa taikka edestä tankoa nenän alapuolelle koska silloin työ siirtyy enemmän rintalihaksille.

Tämän vuoksi nimenomaan kannattaa käyttää vähän pienempiä painoja joka lienee sanomattakin selvää. Mutta jos tuntuu ettei olkapäät kestä tehdä kovin syvälle niin sitten on pakko jättää tekemättä.

Originally posted by Jeesus19
Itse en ainakaan laske ikinä tehdessäni niskantakaa taikka edestä tankoa nenän alapuolelle koska silloin työ siirtyy enemmän rintalihaksille.

Tämmöistä kommenttia en sitten odottanutkaan.
Onko tuosta sitten jotain haittaa jos teet nenään asti työtä rintalihaksilla? Eihän monipuolinen treeni ainakaan haittaa ja muutenkin tuollainen saattaa antaa ärsykkeen kasvuun.

No ei se kyllä rintalihaksille siirry. Olkapäät vaan saattaa hajota jos suuria romuja liikuttelee ihan alas asti. Mun mielestä silmien kohdalle on ok.

Tämän vuoksi nimenomaan kannattaa käyttää vähän pienempiä painoja joka lienee sanomattakin selvää. Mutta jos tuntuu ettei olkapäät kestä tehdä kovin syvälle niin sitten on pakko jättää tekemättä.

Tuossa liikkeessä ei ole juurikaan merkitystä painoilla(juu juu, toki isoimmilla painoilla menee helpommin). Jos ne olkapäät venytetään luonnottomaan asentoon vaikka pelkällä tangolla, niin on vaan ajan kysymys kun ne paukahtaa tai ärtyy liikaa.

Toisille niskantakaa sopii oikein hyvin, ja paikat pysyy ehjinä, kun nyt vähänkään järkeä käyttää. Toisille taas liike ei sovi ollenkaan, ja paikat meinaa hajota/hajoaa. Helvetin hyvä liike, joille sopii. Meinaan siis, et ei sitä voi järjettömäksi liikkeeksi tyrmätä, jos itse ei sitä voi tehdä...

Originally posted by v2v
Meinaan siis, et ei sitä voi järjettömäksi liikkeeksi tyrmätä, jos itse ei sitä voi tehdä...

Ei sitä ollakaan liikkeenä tyrmäämässä. Kuten sanoit, järki mukana. Moni tässä oli sen tyrmäämässä, jos sen tangon laskee niin alas kuin vain paikat venyy.

Originally posted by VahvaJussi
No ei se kyllä rintalihaksille siirry. Olkapäät vaan saattaa hajota jos suuria romuja liikuttelee ihan alas asti. Mun mielestä silmien kohdalle on ok.
Kyllä se mielestäni siirtyy ...eipäs juupas eipäs juupas eipäs juupas...Joo täyttä totta että ihan alas mentäessä loukkaantumisriski on suurempi...Saa käytettyä isompia romuja kun ei laske ihan alas ja tuntuu paremmin etuolkapäässä...:piis:

Kyllä se mielestäni siirtyy ...eipäs juupas eipäs juupas eipäs juupas...Joo täyttä totta että ihan alas mentäessä loukkaantumisriski on suurempi...Saa käytettyä isompia romuja kun ei laske ihan alas ja tuntuu paremmin etuolkapäässä...:piis:

No mietipä nyt järjellä, tekeekö rintalihakset suoraan ylöspäin työntävää liikettä? Eri asia on, jos penkki on hieman vinossa.

ite työnnän istuvillee 5*60kg edestä, en tiiä onks se nyt kova tulos ku treeniä on takana reilu vuos aattelin nyt vaa ilmottaa jos jotai nyt kiinnostaa

Originally posted by karvajoki
ite työnnän istuvillee 5*60kg edestä, en tiiä onks se nyt kova tulos ku treeniä on takana reilu vuos aattelin nyt vaa ilmottaa jos jotai nyt kiinnostaa

Anteeksi vaan, mut ei taida kiinnostaa.

Tuossa liikkeessä ei ole juurikaan merkitystä painoilla(juu juu, toki isoimmilla painoilla menee helpommin). Jos ne olkapäät venytetään luonnottomaan asentoon vaikka pelkällä tangolla, niin on vaan ajan kysymys kun ne paukahtaa tai ärtyy liikaa.

Mutta eikös tuolla tavalla voi esimerkiksi estää loukkaantumiset? Harjoittelee tuota liikettä tarpeeksi kauan niin ne olkapäät alkaa kyllä tottumaan ja loukkaantumisriski pienenee heti paljon. Ei ne ihan tuosta vaan yllättäen paukahda. Siis jos teet liikkeen puhtaasti etkä ala nykimään tai kiemurtelemaan saati muuttelemaan asentoa kesken liikkeen niin tuskinpa se olkapää yhtäkkiä vaan paukahtaa. Tuota ärtymistä vastaan auttaa lepo joka taitaakin olla vaikein asia kun meinaa nuo olkapäät rasittua kaikissa liikkeissä mitä käsillä tehdään.

Tuli vielä vaan mieleen että ei ne kädet ainakaan mun mielestä kovin luonnottomaan asentoon mene jos laskee kädet tuonne niskaan sille alueelle jossa tankoa pidetään kyykätessä. Vai kuinka syvälle oikeen meinaatte laskea tangon että kädet menee epäluonnolliseen asentoon?

Mutta eikös tuolla tavalla voi esimerkiksi estää loukkaantumiset? Harjoittelee tuota liikettä tarpeeksi kauan niin ne olkapäät alkaa kyllä tottumaan ja loukkaantumisriski pienenee heti paljon. Ei ne ihan tuosta vaan yllättäen paukahda. Siis jos teet liikkeen puhtaasti etkä ala nykimään tai kiemurtelemaan saati muuttelemaan asentoa kesken liikkeen niin tuskinpa se olkapää yhtäkkiä vaan paukahtaa. Tuota ärtymistä vastaan auttaa lepo joka taitaakin olla vaikein asia kun meinaa nuo olkapäät rasittua kaikissa liikkeissä mitä käsillä tehdään.

Tuli vielä vaan mieleen että ei ne kädet ainakaan mun mielestä kovin luonnottomaan asentoon mene jos laskee kädet tuonne niskaan sille alueelle jossa tankoa pidetään kyykätessä. Vai kuinka syvälle oikeen meinaatte laskea tangon että kädet menee epäluonnolliseen asentoon?

Kyllä se nyt vaan on aika luonnoton asento olkapäälle, vai pidätkö 24h/vrk käsiäsi niskan takana?
Voi voi.. Kyllä se olkapää voi tuosta vaan mennä. Usko pois vaan. Ja enpä usko, että tuolla tavalla voit estää loukkaantumisia. Jos teet ns. vajaata liikerataa, niin sekin enemmän ennältä ehkäisee kuin se, että alat venyttämään väkisin olkapäätä taakse ja alas.
No jos sä haluat tehdä, niin senkuin teet vaan. Katsotaan jonkin ajan päästä kun lihaa alkaa kertymään enemmän, treenipainot hieman nousemaan, venyvyys heikentyy, niin katsellaan mitä olkapäät sitten tykkää.
Mä en sitä meinaa tehdä ja aivan loistavasti olen tullut ilman sitä toimeenkin.

Siis :confused:

Toivottavasti et tee ns. voimanostajien kyykkyä ja laske niin hiton alas sitä tankoa.

Back
Ylös Bottom