niksejä, miten syödä paljon ja terveellisesti = bulkki

Ikä
40
Mulla on paha ongelma: En osaa syödä paljon, en halua vetää itku kurkussa ruokaa ja melkein oksentaa, mutta kun kasvua ei tule ilman liikakaloreita ja vielä terveellisiä sellaisia (mäkki ruuallahan nyt äkkiä söis tuplakalorit)...Moni sanoo, että on helppoa vetää 3000kcal, mutta mulle jo 2000kcal tekee tuskaa. Riisiä saan vaivaiset 50g tonnikalapurkin kanssa alas ja sen jälkeen olen ähky 3-5 tuntia!! Rahkapurkistakin tulen jo täyteen, eikä tee mieli mitään muuta vähään aikaan...

Elikkä nyt toivoisin vinkkejä, miten voisi saada syötyä terveellisesti "liikaa" eli mitäs sellaisia hyviä ruoka-aineita on, mitkä ei täyttäis yltiömäärin, olis "puhdasta ruokaa" eli fitness-dietille sopivaa ja sisältäis suhteellisen hyvin niitä kaloreita...pahan taidan heittää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pahan kyllä heitit. Itsekin luulen usein syöväni ihan tolkuttomasti jonain päivänä ja sitten lasken kalorit --> 1700 :(

:offtopic: Mutta sitä tulin vaan sanomaan, että mikä ihanuuspikkumussukka sulla on tossa sylissä!? Onko se bengali vai mikä? :offtopic:

Yks ratkaisu tohon täyttymiseen vois olla se, että soseutat osan ruoasta. Mulla on himassa blenderi, se on tosi kätevä. Pari rahkaa sisään, kananmunia, maitoa, makua mustikkakeitosta/jostain hyvän makuisesta proteiinista jne. Sekaisin vaan ja mulla uppoo tolla tavalla paljon enemmän safkaa kuin luulis.
(ja muista että siitä öljystä tulee kohtuu paljon kaloreita...)

edit:typo

Kuulostaa kyllä siltä, että olet totuttanut itsesi tosi pieniin ruokamääriin, eli vatsalaukkusi taitaa olla pienentynyt jos tosiaan noin pienistä annoksista tulet ähkyyn. Tähän hätään tulee mieleen kalorien nauttiminen nestemäisenä, eli protsku-öljy-drinkkejä vaan juomaan! Mantelit, joita mainostin syöväni jo toisessa ketjussa on myös kätevä "kaloripommi", mutta on terveellistä jos määrät pitää pienehköinä ja menee helposti alas. Näin pidemmän päälle kyllä suosittelisin, että vaikka vähitellen kasvatat väkisin kerta-annoskokoja, pian se vatsalaukku venyy loppujen lopuksi.Tässä nyt mitä tuli äkkiseltään mieleen! :)

No mulla oli vähän samantapaista ongelmaa joskus. Painoin jotain 56 kiloa ja koitin lihottaa itseäni paskaruoalla, munkeilla ja sellaisilla niin silti sain tulosta vain 2 kiloa parissa kuukaudessa :D

Kaiken a ja o:han se on syödä säännöllisesti ja suunnitelman mukaan, siitä pahemmin lipsumatta. (tämä sulla varmaan onkin kondiksessa) Keho kyllä tottuu suurempaan ruokamäärään. Punttailun alussa mulla oli ihan sama, että ei mitenkään saisi kaloreita täyteen... heh. Kyllä se siitä sitten kroppa tottui..

Rasvathan on helppo ottaa esim. rypsäristä ja oliiviöljystä. Kaloreita tulee helposti. Prodedrinkit on myös nopea ja helppo vaihtoehto, riippuen laadusta ei välttämättä pahemmin edes täytä. Nykyään monet tekee monesta ateriasta pirtelöitä/drinkkejä tehosekoittimella: yksi esimerkki esim. rahkapurkki, maitoa, kaurhahiutaleita/vastaavaa, marjoja jne. sekaisin. Tulee mukava pirtelö = nopea nauttia. Vaikka itse sanoinkin tuosta säännöllisestä syömisestä, niin hyvä tapa on syödä aina kun tulee ruoka mieleen :) Edes vähän. Mässyttää voi vaikka pähkinöitä jotain puuhaillessa...

Itse olen havainnut seuraavaa: ruoka on hyvä vetää nopeasti naamariin jäämättä sitä pahemmin nauttimaan. Takaraivossa pelottelee myytti "mässytät ruokaa rauhallisesti yli 20 min niin aivot lähettää 'kylläisyyden tunne' viestin elimistöön". -> vedät ruoan nopeasti niin ei tule kylläistä/ähky oloa. Nykyään vedän safkat kyllä tosi nopeasti, n. 5 min isommissa aterioissa eikä mitään ongelmia ole.

Tsemppiä bulkille :)

edit. hiiiiiiiiiiiidaaas

Mä en oo ikinä ymmärtäny tota juttuu kun ei kalorit tuu täyteen ja apua en jaksa syödä. Vitut, kyllä sitä jaksaa kun pistää sitä ruokaa suuhun. Mä en voi käsittää kun jotkut kaverit vetää ravintolassa alle puolet ruuasta ja inisee että on ähkyjä. Mä syön alkupalat, pääruoan ja jälkkärin enkä saa silläkään nykyään itteäni täyteen vaan käveleen kotiin tekemään leipiä ja maitorahkaa:rolleyes: Ja ei, en ole läski jonka takia jaksaisin vetää sitä safkaa vaan ihan normaalin kokoinen tyttönen. Nälkä kasvaa syödessä joten sitä ruokaa naamaan vaan. Kannattaa kyllä vähentää hedelmiä ja kasviksia, ne täyttävät kummasti. Itse juonkin vasta ruoan jälkeen, eipähän täytä nesteet mahaa:D

Sama juttu ku meahilla; en tuu täyteen millään. Joo, bulkilla ollaan. Syön ihan miten päin tahansa, ateriaan ei mee ku neljä minuuttia enintään. Vituttaa odotella pari seuraavaa tuntii kun nekin joutuu kärsii nälästä.
:offtopic:
Ancelitan blogi on jees :)

Sama juttu ku meahilla; en tuu täyteen millään. Joo, bulkilla ollaan. Syön ihan miten päin tahansa, ateriaan ei mee ku neljä minuuttia enintään. Vituttaa odotella pari seuraavaa tuntii kun nekin joutuu kärsii nälästä.

Ittellä toimii kun ei mieti syömistä ja juopi vettä sitten koko ajan seuraavaan ruokailuun :) Koko ajan on ihan mukavan täysi olo, jos tekee mieli ruokaa, niin kurkkua/salaattia turpaan niin maan perkeelesti :)

Joo, mullakin menee keskimäärin 5 minuuttia. Vittumaista jos on porukalla ravintolassa:jahas: Sit hävettää aina ku muut valittaa ähkyy ja jättää ruokaa ni mä syön kaiken puhtaaks lautaselt ja viel mahollisesti muidenkin ruoat:rolleyes: :D

Mysli on hyvää tavaraa, tulee helposti kaloreita. Taisin joskus aikoinaan dieetin tankkauspäivänä syödä päivässä lähes kokonaisen kilon mysliä :D Omien kokemusten perusteella paras on Pirkan kilomysli, maistuu hyvältä eikä ole läträtty sokerin kanssa suuremmin. Toinen kikka on tietenkin rypsiöljyn lisääminen ruokiin. Jos syö rahkaa, niin siinä menee sivussa helposti kymmeniä grammoja kun aina purkillisen kanssa ottaa 10-20g öljyä.

Ittellä toimii kun ei mieti syömistä ja juopi vettä sitten koko ajan seuraavaan ruokailuun :) Koko ajan on ihan mukavan täysi olo, jos tekee mieli ruokaa, niin kurkkua/salaattia turpaan niin maan perkeelesti :)

Mä teen sitäkin, litkin kokoajan jotain funlightia et ois täysi olo. Mul on joku pakkomielle siihen et maha on täys, pakko mussuttaa kokoaika jotain.. äitikin valitti tästä taannoin.:rolleyes: Sanoi et sen rahat ei riitä kun mä syön kaiken ja joutuu käymää joka päivä kaupas. No anteeks vaan et syön:jahas:

Helposti se 300g kinkkua menee päivässä ja juusto parissa:lol2:

Vittan viestei tuli kaksi.

Joo, mullakin menee keskimäärin 5 minuuttia. Vittumaista jos on porukalla ravintolassa Sit hävettää aina ku muut valittaa ähkyy ja jättää ruokaa ni mä syön kaiken puhtaaks lautaselt ja viel mahollisesti muidenkin ruoat

100% match :D

Mutta, osta ite rahkas! :)

Syöt useammin. Pistät herätyskellon soimaan 2 tuntia ateriasta ja vedät tuhdin protskudrinkin välipalaksi, ja vaikka salaattia + tumma leipä kyytipojaksi hillitsemään sitä insuliinipiikkiä (jos käyttää maustamiseen mehutiivistettä tai mass blastia (kaloreita nam!)). Sitten tuosta 2 tuntia eteenpäin ruoka. Ja siitä 2 tuntia eteenpäin protskudrinkki jne...

Veikkaan että tuolla systeemillä tulet saamaan massaa "ihan tarpeeksi." ;)

Mulla muuten on heikohko ruokahalu ja massaa 107 kg. Käyn lenkillä 5 kertaa viikossa, ja salilla 4 kertaa. Bulkki on _hankalaa_. :D

Pähkinät, rusinat ja mysli on tosiaan hyvä lähde. Ja maito kans jos vatsa kestää...

Siitähän se on kiinni että mahalaukku on pienentynyt pienempien ruoka-annoksien myötä. Venyttämiseen ei mene kauaa, mutta se kyllä vaatii sitä oksennusähkyyn syömistä ainakin itellä. Ei ole kivaa mutta ei se kyykkääminenkään ole kivaa, kumpaakin silti tekee. :)

Rahkat? Mä puhuin ravintolassa? Syön äidin ruoat kun se on ähkynä heti

Sorry mä olinkin askeleen sua edellä, ettei sun äitis rahat lopu kun se ostaa sulle rahkaa sun pohjattomaan nieluun... :)

Mutta takas aiheeseen, kyllä se maha pikkuhiljaa venyy siihen. Dieetti ahdistaa taas sitten kun sitä mahaa ei millään saa täyteen. Tosin itse en saa täyteen millään... :(

Sorry mä olinkin askeleen sua edellä, ettei sun äitis rahat lopu kun se ostaa sulle rahkaa sun pohjattomaan nieluun... :)

Mutta takas aiheeseen, kyllä se maha pikkuhiljaa venyy siihen. Dieetti ahdistaa taas sitten kun sitä mahaa ei millään saa täyteen. Tosin itse en saa täyteen millään... :(

Niin no enköhän mä jossain vaiheessa ostakin.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom