Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tiedän että sen puhelimen saa äänettömällekin ja se toimii päivisin, mutta yöllä en uskalla laittaa koska pelkään ettei herätyskello soi jos puhelin on äänettömällä. En luota siihen yhtään (käytän siis puhelinta herätyskellona).

Suosittelen kokeilemaan asiaa laittamalla sen herätyskellon kännykässä soimaan parin minsan päästä ja känny äänettömälle! Veikkaan 99% herätyksen toimivan, mun kännyköissä ainakin on aina toiminut. Mä en puolestani tajua ihmisiä, jotka ei laita puhelinta äänettömälle laittaessaan nukkumaan:arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä pidän kotona usein puhelinta piippauksella. En herää siihen, jos olen jo nukkumassa enkä häiriinny, jos olen tekemässä jotakin muuta enkä ehdi vastata, mutta kuulen jos soi.

Haittapuolena tosin se, että tuppaa "unohtumaan" piippaukselle, en ole kovin innokas puhelinhenkilö.

Ärsyttävää on keksiä jotain tekemistä työpäivän ajaksi kun oikeasti töitä on vaan ehkä max 1h/päivä. Ja varsinkin kun lopputilipäivä on jo päätetty niin käy todella työlääksi notkua täällä 8,5h/päivä. Tosin aika usein se nykyään tuppaa jäämään alle 8 tunnin ja varmaan vähenee päivä päivältä...

Mä en puolestani tajua ihmisiä, jotka ei laita puhelinta äänettömälle laittaessaan nukkumaan:arvi:
Mä en laita, mutta ei mulle kukaan ikinä soitakaan. Joskus harvoin saattaa viikonloppuisin joku kaveri soitella kännipäissään, mutta ei siihen kuole. Viimeksi näin käynyt joku vuosi sitten. Itse en pidä ikinä ääniä päällä puhelimessa, vaan piippaus ja värinä on käytössä.

Ja mulla ainakin kaikki puhelimet on herättäneet missä tilanteessa vain. Olkoon vaikka piippauksella tai äänettömällä tai kokonaan pois päältä, niin herätys kyllä toimii. Ikinä ei ole jättänyt herättämättä. Kyllä siihen voi ihan hyvin luottaa.

Mä en puolestani tajua ihmisiä, jotka ei laita puhelinta äänettömälle laittaessaan nukkumaan:arvi:

En mä ainakaan laita. Saattaa olla aamulla töistä asiaa, eikä mulle muutenkaan kukaan öisin soita. Pari vuotta sitten vielä sai kännipuheluita öisin, mutta nekin tuli viikonloppuisin, joten ei haittaa, että uni häiriintyy.
Nykyään mulle soittaa vaan äiti ja se soittaa yleensä työaikana :dance:

Kyllä pisti ärsyttämään, kun eilen kävin vaa'alla kattomassa aamupainon. Tuntunu et lihaa tullu ja paino noussu, mutta vaaka näytti samaa ku 4kk sitte.. Selitin tätä ittelleni sillä, että olin illalla käynyt saunassa ja nesteitä lähtenyt ainakin kilon edestä. 3 viikkoa mitään muuta tehnykkään kun panostanut saliin ja sit tulokset on tätä luokkaa...
Laitoinpa eilen sit kaiken ylös mitä söin. 4 kananmunaaki lisäsin ruokavalioon. Kävin aamulla lyhyen lenkin ja salilla meni 1,5h. Laskin kulutuksen olleen n. 2800kcal ja syönyt olin n. 2600 kalorin edestä.
Tänää aamulla sitte tein taas aamupalan tarkasti, 100g raejuustoa ja saman verran tonnikalaa, jogurttia ja maitoa kylkeen. Eikä millään meinannu upota.
Nakkikeitosta en osaa sanoa paljonko on kaloreita, jonkun luvun sain finelistä. Rasittaa kuitenkin kun siihen ei saa survottua raejuustoa ollenkaan mukaan. Jossei tänään mee 3000kcal rikki ni huomenna vedän ihan jäätävän mättöpäivän, karkkia, limppaira, yks battery, joku kunnon kebab tai pizza.
Tohon eilisen määrään kuuluu yks kokiskin ja Jacky-namupala. Heräsinki niin myöhää et 4 ateriaa söin päivän aikana. On tää rankkaa, vaihdan lajia jossei rupee painoa tulemaa..

Näin yöllä unta tissimadoista, kun eilen vilkaisin sitä threadia. Itkin unissani, kun lääkäri ei suostunut auttamaan mua niiden poistamisessa, tarjottiin vain jotain yrttilitkua lievittämään kipua. Kuvottaa vieläkin ja ensi yö lähestyy pelottavasti!

Kyllä pisti ärsyttämään, kun eilen kävin vaa'alla kattomassa aamupainon. Tuntunu et lihaa tullu ja paino noussu, mutta vaaka näytti samaa ku 4kk sitte.. Selitin tätä ittelleni sillä, että olin illalla käynyt saunassa ja nesteitä lähtenyt ainakin kilon edestä. 3 viikkoa mitään muuta tehnykkään kun panostanut saliin ja sit tulokset on tätä luokkaa...
Laitoinpa eilen sit kaiken ylös mitä söin. 4 kananmunaaki lisäsin ruokavalioon. Kävin aamulla lyhyen lenkin ja salilla meni 1,5h. Laskin kulutuksen olleen n. 2800kcal ja syönyt olin n. 2600 kalorin edestä.
Tänää aamulla sitte tein taas aamupalan tarkasti, 100g raejuustoa ja saman verran tonnikalaa, jogurttia ja maitoa kylkeen. Eikä millään meinannu upota.
Nakkikeitosta en osaa sanoa paljonko on kaloreita, jonkun luvun sain finelistä. Rasittaa kuitenkin kun siihen ei saa survottua raejuustoa ollenkaan mukaan. Jossei tänään mee 3000kcal rikki ni huomenna vedän ihan jäätävän mättöpäivän, karkkia, limppaira, yks battery, joku kunnon kebab tai pizza.
Tohon eilisen määrään kuuluu yks kokiskin ja Jacky-namupala. Heräsinki niin myöhää et 4 ateriaa söin päivän aikana. On tää rankkaa, vaihdan lajia jossei rupee painoa tulemaa..

Ota rypsiöljystä lisäkalorit, nappaat aina aterioiden yhteydessä ruokalusikallisen tai kaksi ;)

Ostat ripsarin ja kotona huomaat miten se olikin sävyä brown/black. No, sen aiheuttamasta pienestä vitutuksesta selvittyäsi alat levittää kyseistä tököttiä ripsiisi, kun huomaat, että se on myös valmiiksi kuivahtanutta. Hellurei ja 10e kankkulan kaivoon.:jahas:

Käytän perinteistä Vaselinia huulirasvana, mutta miksi ne purkit eivät voi uudistua ollenkaan?!?! Ensimmäisestä laittamisesta pintaan jää aina vähän rasvaa ja vaikka ei olisikaan niin purkkia on tosi vaikea saada auki ja monta kertaa on jäänyt rasvat laittamati kun se ei aukea millään. Mutta hah, olinpas ovelanpi, laitoin lusikalla rasvaa toiseen pieneen purkkiin joten enää ei tarvitse pähkäillä sen kinkkisen purkin avaamista muuta kuin pikkupurkin täyttämisen tarpeessa. ;)

Eikö sitä vaselinia voi ottaa etusormella kökön ja sitten pistää samaan kämmeneen purkkia, jonka jälkeen sulkee sen toisella kädellä? Vai meneekö hankalaks... :rolleyes:

Ostat ripsarin ja kotona huomaat miten se olikin sävyä brown/black. No, sen aiheuttamasta pienestä vitutuksesta selvittyäsi alat levittää kyseistä tököttiä ripsiisi, kun huomaat, että se on myös valmiiksi kuivahtanutta. Hellurei ja 10e kankkulan kaivoon.:jahas:
Sen voi käydä palauttamassa jos se on valmiiksi paskaa. Vaihdat samalla oikeaan väriin.

Sen voi käydä palauttamassa jos se on valmiiksi paskaa. Vaihdat samalla oikeaan väriin.

No toki, mutta ei se hetkellistä vitutusta helpota. Noista joutuu yllättävän usein reklamoimaan. Tiedä sitten onko ne jo valmistuessaan liian tönkköjä vai johtuuko siitä, että joku on kaupassa avannut tuubin.

Tässä oli tarkoitus olla joku hyvä quote mutta jotain meni pieleen. Ärsytyksen syynä oli siis metroon sisälle tunkeminen ennen kuin muut ovat päässeet ulos;

Ja junasta ja hissistä ja mistä nyt ikinä.

Olen empiiristen tutkimusten perusteella havainnut, että tuota harrastaa lähinnä keski-ikäiset naiset sekä teinit. Jälkimmäiset yllättäen vähemmän. Käytän tuohon itse vastahyökkäystä, eli jos olen tulossa ulos mistä ikuna ja joku koittaa tunkea minua vasten sinne sisälle (krhm, siis metroon/junaan), niin laitan vähän appelsiinia kainaloon ja kävelen ulos taatusti väistämättä milliäkään. Kahdesti olen saanut jonkun kaatumaan ja kuullu sitten kunniani (ainakin jos olisin kuunnellut). Toisella kerralla tosin kanssamatkustajat alkoivat sitten tätä kumoon kellahtanutta tätiä sättiä tekonsa johdosta :D Brute forcella siis jatkossakin.

Tuo on muuten jännä miten laumakäyttäytyminen tuossakin vaikuttaa. Monesti metroon mentäessä koitan juuri päästä siihen niin ovien eteen kuin ikinä mahdollista, ne 5 muuta heti niskassani kiinni. Sitten kun metro pysähtyy, siirryn siihen oven reunalle ns. kytikselle odottamaan että ihmiset ovat päässeet ensin ulos voidakseni luikahtaa sinne sisälle. Näin tekevät myös ne takanani olleet, eivät uskalla/kehtaa lähteä ohittamaan sitten kuitenkaan?

Näitä viestejä lukiessa huomaa kyllä millaisessa optimointiyhteiskunnassa elämme, esim. nuo kauppojen kassat. Itseäni ärsyttääkin suuresti Lidlissä ne kassat, sillä siinä menee varmasti enemmän aikaa kun lyhyessä pätkässä joutuu samaan aikaan pakkaamaan tavaroita kun tunkee sitä korttiaan sinne laitteeseen ja näppäilee pin-koodia. Niin paljon, että ilman Milbonan raejuustoa tulisi tuskin koskaan käytyä :curs:

setae:
Mä teen aina samoin. Ärsyttää ku yrittää tulla ulos junasta ni sielt on jo tulos ihmiset vastaan. Onks se niin hankalaa odottaa oviaukon sivuillla et ihmiset tulee ensin ulos ja sitte mennä sisään... Kyllä se kyynerpäätaktiikka tässä toimii jos ei ihmiset tajuu väistää niin oma on moka :D

Isomummo ei meinannu tunnistaa, kun näytin kuulema ihan tytöltä. :jahas:

Appelsiinin tai kiivin syöminen :curs:

Appelsiinin kuorimisessa kestää hyvä tovi aikaa kun saa vuolla sitä valkoista paskaa pois siitä edestä ja se saatanan keksimä hedelmä palkitsee kovan työn kitkerällä ja siemenillä täytetyllä hedelmälihalla ja sillä kirpeällä mehulla millä sormet on marinoitu joka kerta vaikka miten siististi yrittää prosessin toimittaa. Perkale.

Kiivissä taas on harvoin sellasta helposti lusikoitavaa herkkua se hedelmäliha mutta yleensä siinäkin saa vaan kätensä haisemaan ja naaman norsunvitulle siitä kitkerästä mausta. Silti joka kerta pitää yksi kiivi maistaa jos sattuu olemaan pyörimässä moisia.:david:

Appelsiinin tai kiivin syöminen :curs:

Appelsiinin kuorimisessa kestää hyvä tovi aikaa kun saa vuolla sitä valkoista paskaa pois siitä edestä ja se saatanan keksimä hedelmä palkitsee kovan työn kitkerällä ja siemenillä täytetyllä hedelmälihalla ja sillä kirpeällä mehulla millä sormet on marinoitu joka kerta vaikka miten siististi yrittää prosessin toimittaa. Perkale.
Otat veitsen ja leikkaat sen appelsiinin eka puoliks ja siitä neljänneksiksi. Sitten syöt kuin vesimelonin, hiukan imasee pursuavia nesteitä samalla, ei pitäis jäädä mitään nesteitä mihinkään.

Itseäni ärsyttääkin suuresti Lidlissä ne kassat
Kyllä meillä päin ja monessa muussakin paikassa jossa olen käynyt, on lidlien kassat muutettu suomalaisille tutumpaan muotoon. En ole pitkään pitkään aikaan nähnyt missään niitä vanhoja paskoja lyhyitä kassoja. Ne taisi itsekin tajuta, ettei suomalaiset osaa niitä käyttää niin kuin pitäisi.

(Tarkoitus niissä siis on lapata samaa tahtia kamat takaisin kärryyn, maksaa ostokset ja mennä sinne pakkauspöydälle pakkaamaan.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom