Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Oon pieneltä paikkakunnalta kotoisin, jossa harvemmin tarvii väistää kävelytiellä vastaantulijoita. Mutta meininki on heti ihan eri kun menee esimerkiksi tampereelle tai poriin. Siellä missä tarvitsisi väistellä, niin ei väistellä. Kaikki tulee jollain angrybirds metodilla sua päin: mitä enemmän töytäsyjä, sen parempi. Vituttaa kun jokanen kaveri kuka tulee vastaan, koittaa osua olkapäällä sun olkapäähän. Kyseessä on vähän niinkuin olkapäiden pussaus. Tosi irstasta, ja mun mielestä sen sijaan voitasiin keskittyä väistämään vastaantulijoita. Olis mukavempi kävellä, koska en viitsisi ihan sivuttain kulkea välttääkseni muiden olkapäitä. Se tosin varmasti näyttäisi yhtä tyhmältä kuin se, että mä oon ainut kuka väistelee vastaantulijoita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Totta. Jos vaikka polkupyöräilee yhdistetyllä pyörä/jalkakäytävällä koko käytävän leveydeltä kävelevää seuruetta vastaan, niin ei ne saatanan mulkut meinaa tajuta ryhmittyä jonoksi. Parempi vaan polkaista vähän lisää vauhtia ja ottaa "murhailme" päälle, samalla varmistaen, että pystyy ääritilanteessa väistämään autokaistan puolelle turvallisesti. Kyllä se ylimielinen porukka sitten muutamaa metriä ennen törmäystä yleensä siirtyy käytävän toiseen laitaan ja katselee perään silmät pyöreinä ihmetellen, että mitenkäs nyt näin?

Aarrearkku pussissa olevat ne mustat pitkät paskat kirveltää ikeniä ja koko suuta ja ovat kaiken lisäksi tosi pahan makuisia. Kuka vatipää on niiten täydellisten värikarkkien sekaan keksiny tunkea niitä. Sit jos erehtyy ottaa samaan aikaan niitä värillisiä karkkeja ja sen mustan paskan suuhun niin makunautinto on terminoitu täydellisesti. Niin pieni mutta silti niin vittumainen asia.

Mikä saa osan teineistä räkimään koko ajan? Dorkan näköstä ja kuvottavaa.

Miksi jotkut ihmiset ei pese käsiään kun käyvät vessassa? Kuvottavaa. Nyt kuitenkin eletään 2000-luvulla ja melko puhtaassa maassa, ei 1400-luvulla jossain savimajassa.

Mikä saa osan teineistä räkimään koko ajan? Dorkan näköstä ja kuvottavaa.

Miksi jotkut ihmiset ei pese käsiään kun käyvät vessassa? Kuvottavaa. Nyt kuitenkin eletään 2000-luvulla ja melko puhtaassa maassa, ei 1400-luvulla jossain savimajassa.
Itse en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät pese käsiään ennen ja jälkeen kun käyvät vessassa. Paljon tärkeämpää on pestä kätensä ennen kuin jälkeen toimituksen. Miksikö? Analysoidaanpa tilannetta hetken verran.

- Aamulla kun herään, peseydyn. Peseytymiseen kuuluu tietysti intiimialueen puhdistus.
- Ennen kuin menen vessaan ensimmäistä kertaa päivän aikana, olen ehtinyt kulkea ihmisten ilmoilla jo useita tunteja. Näiden tuntien aikana olen koskettanut käsilläni likaisia ovenkahvoja, matkapuhelimia, muiden ihmisten käsiä ja vaikka mitä muuta.
- Kun viimein menen helpottamaan oloani, olen siis tilanteessa, jossa

1) Mulkkuni on puhdas, koska olen aamulla sen pessyt
2) Käteni ovat likaiset, koska olen koskettanut vaikka mitä

- Koska en halua mahdollisten tautien kulkeutuvan käsistäni sukuelimiini, pesen käteni. Tämän jälkeen tartun puhtaaseen mulkkuuni ja kusen kyseistä aktiviteettia varten varattuun astiaan tai systeemiin. Koska en ole idiootti, en kuse käsilleni.
- Toimitus on ohi, ja käteni ovat kaikkien luonnonlakien mukaan edelleen puhtaat. Pesen kuitenkin käteni kohteliaisuudesta muuta ihmisyyttä kohtaan.

Muistakaa siis katsoa kieroon myös niitä, jotka eivät pese käsiään ennen vessassa käyntiä. Kiitos.

En tiedä mihin viittaat, mutta imo käsienpesu on ihan normaali juttu. Ei paljoa innosta ajatus siitä, että joku on mulkkuaan räplännyt ja kenties perseen pyyhkinyt kädellään (jossa kädessä paperi, ehehe....) jonka jälkeen jättää kädet pesemättä ja koskettaa niillä käsillää mm. ovenkahvoihin ja muihin asioihin sisätiloissa.

Nigerialainen kämppikseni ei pese käsiään. Josko afrikan poikaa motivoisi tämä kuva:
washyourhandspeen.jpg
Tosta kyllä oli vielä graafisempi kuva, mutta en löytänyt tähän hätään. Pitää tulostaa ja laittaa vessan oveen.

Siis joo, on käsienpesu toki vessakäynnin jälkeen ihan normaalikäytäntö, mutta tuokin että käsienpesu ennen paskallemenoa? :lol2:
+ kaikki maailman no touch saippua-annostelijat :lol2: Bakteerikammoisia rahastetaan niin että soi. "Ota tästä saippuaa käsiisi koskematta itse laitetta koska siinä on bakteereja!" (sen jälkeen ota kiinni hanasta johon kaikki ovat koskeneet).

Itellä on julkisissa vessoissa tapana sulkea hana ja avata ovi sillä paperilla johon pyyhin käteni. Tai no, nykyään se on kotonakin tapana. Ja kohta joku kommentoi et siinä paperissa on vähintäänkin ebola.

Itse en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät pese käsiään ennen ja jälkeen kun käyvät vessassa. Paljon tärkeämpää on pestä kätensä ennen kuin jälkeen toimituksen. Miksikö? Analysoidaanpa tilannetta hetken verran.

- Aamulla kun herään, peseydyn. Peseytymiseen kuuluu tietysti intiimialueen puhdistus.
- Ennen kuin menen vessaan ensimmäistä kertaa päivän aikana, olen ehtinyt kulkea ihmisten ilmoilla jo useita tunteja. Näiden tuntien aikana olen koskettanut käsilläni likaisia ovenkahvoja, matkapuhelimia, muiden ihmisten käsiä ja vaikka mitä muuta.
- Kun viimein menen helpottamaan oloani, olen siis tilanteessa, jossa

1) Mulkkuni on puhdas, koska olen aamulla sen pessyt
2) Käteni ovat likaiset, koska olen koskettanut vaikka mitä

- Koska en halua mahdollisten tautien kulkeutuvan käsistäni sukuelimiini, pesen käteni. Tämän jälkeen tartun puhtaaseen mulkkuuni ja kusen kyseistä aktiviteettia varten varattuun astiaan tai systeemiin. Koska en ole idiootti, en kuse käsilleni.
- Toimitus on ohi, ja käteni ovat kaikkien luonnonlakien mukaan edelleen puhtaat. Pesen kuitenkin käteni kohteliaisuudesta muuta ihmisyyttä kohtaan.

Muistakaa siis katsoa kieroon myös niitä, jotka eivät pese käsiään ennen vessassa käyntiä. Kiitos.

Missä vaiheessa päivää siitä mulkusta tulee sen verran likainen, että käsiä ei tarvi pestä ennen kusella käyntiä ja kusemisen jälkeen käsien pesu on paikallaan?

Mitä teille bakteerikammoisille tapahtuu, jos joku kerta koskettekin paljaalla kädellä oven kahvaan, ettekä pese kättänne sen jälkeen? Itse pesen käteni vain vessan jälkeen ja, jos ne ovat näkyvästi likaiset. Syön myös paljain käsin leipäni, hedelmäni + muut käsin syötävät sapuskat, pesemättä käsiäni. Kipeänä en kuitenkaan muista olleeni ala-asteen jälkeen, jos ei pientä nuhaa lasketa, joka sekään ei ole edes jokavuotista.
Ulkomailla ollessakaan en ole jaksanut asiaan kiinnittää huomiota ja silloin on tullut mupellettua ruokaa vieläkin enemmän sormilla ja koskettua ties mitä asioita, joita miljoonat muutkin on hipellelly.

Käsien pesu ehkäisee hyvin sairauksia. Mutta olennaista siinä on se, että en pidä ideasta että esimerkiksi tämä kämppikseni räplää valokatkaisimia, ovenkahvoja ja muita juttuja käsillään joilla hetkeä aijemmin piti mulkustaan kiinni. Ei kyse ole mistään bakteerikammosta sinänsä. Onpa hölmöä ajattelua puhua bakteerikammosta. Käsienpesu on länsimaissa sinänsä hyvin normaali asia eikä sitä pitäisi pitää minään "bakteerikammona". Pikemminkin pitäisi miettiä miksi jotkut eivät yhä käsiä pese, vaikka täällä tiedämme hygienian edut ja vettä on tarjolla. Ei hienhajukaan minua tapa, mutta en silti pidä siitä että joku haisee hielle. Käsienpesulla ehkäisee sairauksia, onko se niin vaivalloista?

"3. Mitä sairauksia käsienpesu ehkäisee?
Kaikkia sairauksia, jotka leviävät pisara- tai aerosolitartuntana tai kosketuksesta. Tyypillisimpiä ovat hengitystie- ja suolistoinfektiot. Hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia on yli 200 ja monet niistä ovat melko sitkeitä: ne voivat säilyä pinnoilla yli vuorokauden. Suolistoinfektioita aiheuttava norovirus on vielä sitkeämpi, se voi pysyä pinnoilla elossa jopa viikon. Kokonaan tautien ehkäisy on täysin mahdotonta, koska tartuntareittejä voi olla muitakin."

Käsien pesu ehkäisee hyvin sairauksia. Mutta olennaista siinä on se, että en pidä ideasta että esimerkiksi tämä kämppikseni räplää valokatkaisimia, ovenkahvoja ja muita juttuja käsillään joilla hetkeä aijemmin piti mulkustaan kiinni. Ei kyse ole mistään bakteerikammosta sinänsä. Onpa hölmöä ajattelua puhua bakteerikammosta. Käsienpesu on länsimaissa sinänsä hyvin normaali asia eikä sitä pitäisi pitää minään "bakteerikammona". Pikemminkin pitäisi miettiä miksi jotkut eivät yhä käsiä pese, vaikka täällä tiedämme hygienian edut ja vettä on tarjolla. Ei hienhajukaan minua tapa, mutta en silti pidä siitä että joku haisee hielle. Käsienpesulla ehkäisee sairauksia, onko se niin vaivalloista?

Ei perus paskallakäynnin jälkeistä käsienpesua kukaan pidäkään bakteerikammona, mutta joku ennen vessaan menoa ja joku kahvojen ja hanojen kääntely paperi kädessä menee kyllä jo valitettavasti aikalailla siihen kategoriaan.

Ei perus paskallakäynnin jälkeistä käsienpesua kukaan pidäkään bakteerikammona, mutta joku ennen vessaan menoa ja joku kahvojen ja hanojen kääntely paperi kädessä menee kyllä jo valitettavasti aikalailla siihen kategoriaan.

Juuri näin. Ja sit ollaankin kusessa, kun ollaan julkisessa vessassa, on käsien kuivaamiseen vain puhallin ja pitäis päästä ovesta pihalle käsien pesun jälkeen "puhtain käsin".

Bakteerikammo on hiukan eri asia kuin hygieniasta huolehtiminen. Oven avaaminen paperilla on vaivatonta eikä siihen kulu aikaa tai vaivaa. Varmaan nämä samat henkilöt sanoo että esim. hihaan yskiminen (käden/muiden päälle sijasta) on bakteerikammoa. Liekkö samaa kategoriaa kun se, että jokainen välillä ylienerginen tai levoton lapsi on ADHD lapsi..

(Tuotakaan en kyllä ymmärrä, siis että yskitään kämmeneen. Hihaan kannattaisi yskiä sen sijaan. Tämä ei nyt niin rassaa, mutta melko yleistä tuo on että yskitään kämmeneen. Järkeä saa käyttää, käsien kauttahan ne bakteerit juuri leviää.)

Juuri näin. Ja sit ollaankin kusessa, kun ollaan julkisessa vessassa, on käsien kuivaamiseen vain puhallin ja pitäis päästä ovesta pihalle käsien pesun jälkeen "puhtain käsin".
Avaa oven hihalla. Siis esim. kyynärpäällä.

Ja miettikääpä myös sitä, mikä mahtaa julkisissa vessoissa olla se kuumin tila, jossa bakteerit siis mielellään lämpötilan puolesta viihtyvät. Oh no....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom