Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ystävänpäivä hypetys...
Sama täällä. Ihan kiva kun on tommonen päivä olemassa, mut jotenkin tuntuu hurjalta et miks siitä pitää vaahdota joka paikassa. Facebook ja koko netti on täynnä hyvää ystävänpäivää-toivotuksia yms. sälää. Ja sitäkään mä en ymmärrä, sehän on YSTÄVÄNpäivä, miks se mielletään joksikin rakastavaisten kuhertelupäiväksi, ihan hölmöä!

e. oho, mä angstasin, vauuu :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama täällä. Ihan kiva kun on tommonen päivä olemassa, mut jotenkin tuntuu hurjalta et miks siitä pitää vaahdota joka paikassa. Facebook ja koko netti on täynnä hyvää ystävänpäivää-toivotuksia yms. sälää. Ja sitäkään mä en ymmärrä, sehän on YSTÄVÄNpäivä, miks se mielletään joksikin rakastavaisten kuhertelupäiväksi, ihan hölmöä!

Tuo jälkimmäinen taitaa olla ihan tuontitavaraa tuolta lätäkön toiselta puolen.

Tuo jälkimmäinen taitaa olla ihan tuontitavaraa tuolta lätäkön toiselta puolen.
No niinhän se on, mut miks se on alunperin vaihtunu tolleen? Mä en vaan ymmärrä..

e. "Kansainvälisestä Valentinuksen päivästä poiketen suomalainen ystävänpäivä on yleisemmin ystävien muistamisen, ei vain rakastavaisten juhlapäivä." (Wikipedia) Okei, eli se on siis alunperin ollu rakastavaistenpäivä, suomessa se on vaihtunu ystävänpäiväks. Miksiköhän ihmeessä :D

No niinhän se on, mut miks se on alunperin vaihtunu tolleen? Mä en vaan ymmärrä..

e. "Kansainvälisestä Valentinuksen päivästä poiketen suomalainen ystävänpäivä on yleisemmin ystävien muistamisen, ei vain rakastavaisten juhlapäivä." (Wikipedia) Okei, eli se on siis alunperin ollu rakastavaistenpäivä, suomessa se on vaihtunu ystävänpäiväks. Miksiköhän ihmeessä :D
Niin ja sitten pitäisi mukamas muistaa sekä ystäviä, että omaa kumppania.. Näin ainakin omien kokemusten mukaan.. Päättäisivät nyt edes toisen prkl..:D Toisaalta olisi parempi jos koko päivä vaan räjäytettäisiin..

Niin ja sitten pitäisi mukamas muistaa sekä ystäviä, että omaa kumppania.. Näin ainakin omien kokemusten mukaan.. Päättäisivät nyt edes toisen prkl..:D Toisaalta olisi parempi jos koko päivä vaan räjäytettäisiin..
Joo, multakin on mies kerran pyytäny anteeks kun ei ollu ostanu mulle mitään ystävänpäivänä. Minä olin ihan et "häh?" En siis tosiaan odottanu mitään normipäivästä poikkeavaa.

Se kun ihmisjoukossa joku kävelee edellä niin hitaasti, että joudut itse hidastamaan, mutta kuitenkin niin nopeasti, että ohittaminen vaatii oman kävelyvauhdin huomattavaa nostoa.

Mulla oli joskus työkaveri, joka paitsi työskenteli lähes koko ajan monttu auki, myöskin söi suu ammollaan. Kyseessä nainen. Ei ollut yks eikä kaks kertaa kun taukohuoneessa teki mieli käydä kajauttamassa sitä takaraivoon. "Opettele syömään, saatana!"

Sotkuiset kamppikset. Olin kaytannossa koko viikonlopun yksin ja sina aikana puunasin kylpparin ja keittion puhtaaksi. Nyt kamppikset (tai no, eras tietty kamppis) ovat olleet kotona pari paivaa ja kylpparissa on pitkia hiuksia joka puolella ja keittiossa tiskeja altaassa :jahas: Ollaan sovittu monesti etta koitetaan pitaa varsinkin keittio siistina ja pestaan astiat heti kayton jalkeen, mutta ei vaan tunnu menevan perille.

Kamppisten kanssa on enimmakseen kiva asua seuran takia, mutta tallaiset pienet asiat arsyttavat itseani aivan suunnattomasti.

Oltiin vähän paremmassa paikassa syömässä ja tuli kaikenlaisia alkupaloja, leipiä, öljyjä ja muita liemiä ja purkkeja sellanen läjä pöydälle ettei tiedä mitä ja miten olis pitäny syödä eikä kehtaa kysyäkään vai oliko tarkoitus itse kokata kynttilän liekillä jotain niistä aineista. Varsinainen annoskin sellanen että oli muutama peruna ristissä ja lihaklöntti keskellä.

Ens vuonna mennään kebabille tai pizzalle niin ku viime vuonnakin. :D

Kaupassa hyllyn edessä tarpeettoman pitkään ja leveästi viipyvät ihmiset. Kärryn kanssa saa tehtyä useamman metrin peitteen. Ja mummot tietää aina tehdä sen screenin just rahkojen kohdalle.

Talviautoilussa ärsyttää lähinnä valmistelut. Piuhaan laitto, piuhan pois otto, lumien harjaaminen, ikkunoiden raaputtaminen. Toista pari kertaa päivässä, koko talven ajan.

Sotkuiset kamppikset. Olin kaytannossa koko viikonlopun yksin ja sina aikana puunasin kylpparin ja keittion puhtaaksi. Nyt kamppikset (tai no, eras tietty kamppis) ovat olleet kotona pari paivaa ja kylpparissa on pitkia hiuksia joka puolella ja keittiossa tiskeja altaassa :jahas: Ollaan sovittu monesti etta koitetaan pitaa varsinkin keittio siistina ja pestaan astiat heti kayton jalkeen, mutta ei vaan tunnu menevan perille.

Kamppisten kanssa on enimmakseen kiva asua seuran takia, mutta tallaiset pienet asiat arsyttavat itseani aivan suunnattomasti.

Tuli myötävitutus. Sie asut vissiin jonkinlaisessa soluasunnossa? Ite oon asunu monta kertaa kavereiden kanssa saman katon alla, joskus kahestaan, joskus kolmestaan. Kämppiksen sotkut tai ihan mitkä vaan ulkopuolisista näyttävät pienet asiat saattavat saada kämppäkaverin mielipuoliseen raivon valtaan. Oon yli puoli vuotta asunut yksikseni ja vieläkin v****taa v***u.

Ihmiset jotka ei osaa jonottaa. Tänään todistin pankissa tosi hienoa sähläystä. Aluksi yksi mummo oli horroksessa ja istui oman jonotusnumeronsa ohi. Sitten mummo kiilasi kaikkien eteen ja joku mies päästi sen eteensä herrasmiehenä. No mummo koetti 10min maksaa jotain laskua jonka eräpäivä on 2vk päästä ja ei saanut asiaansa hoidettua, koska henkkarit puuttui. No sitten pankkivirkailija painoi nappia ja jonotusnumero meni taas eteenpäin ja se herrasmies jäi välistä. Siinä tuli jotain sanailua, mutta mies sai kuitenkin asiansa hoidettua. Sitten pankkivirkailija painoi nappia ja tuli uusi jonotusnumero. Kaikki odottivat hiljaa ja katsoivat toisiaan ja kukaan ei liikkunut. Kenelläkään ei näyttänyt olevan sitä jonotuslappua. Pankkivirkailija painoi sitten nappia ja tuli minun numeroni. Eikös silloin yksi toinen mummo herännyt horroksesta ja kävellyt tiskille, kun hänen numero oli se äsköinen joka meni ohi. Ja tuolla mummollakin kesti tosi kauan, kun laput oli käsilaukussa ja ne piti etsiä sieltä oikein hitaasti.

Itelläni oli samantyyppinen tilanne jouluostoksilla stockmannilla... Jonottaessa lahjojen paketointiin missä oli jo ihan riittävästi porukkaa että just ja just jaksoi edes jäädä odottelemaan, niin joku nainen siellä sitten hetken pyöri ja päätti lähteä ilmeisesti tekemään muita ostoksia odotellessaan omaa vuoronumeroaan. Noh tietenkin kun oma vuoroni alkoi lähestyä niin se nainen palasi sinne pälyilemään (hänen numeronsa oli mennyt jo aikoja sitten ohi) ja siinä sitten koitti kysellä kaikilta että "voisinko päästä sun eteen kun tuo oma numero meni jo?" Siinä vaiheessa alkoi jo vähän kiehua kun jos sä otat sen jonotusnumeron ni jumalauta odotat sitte vuoroas niinkuin muutkin etkä lähde muualle poukkoilemaan ja sitten luulet että voit tunkea mihin väliin haluat kun hups oma vuoro meni jo. Tottakai se sitten siinä vaiheessa kun itse pääsin tiskille, vihdoin viimein, tuli vinkumaan että voisiko päästä edelle ja siihen totesin vaan että sori, ei ole mun ongelma jos on lähtenyt jonosta. Hetken aikaa se seisoi suu auki ja ihmetteli varmaan että mitä eikö hänellä olekaan erityisoikeuksia ja lopulta kiros jotain ja lähti kävelemään.

Itelläni oli samantyyppinen tilanne jouluostoksilla stockmannilla... Jonottaessa lahjojen paketointiin missä oli jo ihan riittävästi porukkaa että just ja just jaksoi edes jäädä odottelemaan, niin joku nainen siellä sitten hetken pyöri ja päätti lähteä ilmeisesti tekemään muita ostoksia odotellessaan omaa vuoronumeroaan. Noh tietenkin kun oma vuoroni alkoi lähestyä niin se nainen palasi sinne pälyilemään (hänen numeronsa oli mennyt jo aikoja sitten ohi) ja siinä sitten koitti kysellä kaikilta että "voisinko päästä sun eteen kun tuo oma numero meni jo?" Siinä vaiheessa alkoi jo vähän kiehua kun jos sä otat sen jonotusnumeron ni jumalauta odotat sitte vuoroas niinkuin muutkin etkä lähde muualle poukkoilemaan ja sitten luulet että voit tunkea mihin väliin haluat kun hups oma vuoro meni jo. Tottakai se sitten siinä vaiheessa kun itse pääsin tiskille, vihdoin viimein, tuli vinkumaan että voisiko päästä edelle ja siihen totesin vaan että sori, ei ole mun ongelma jos on lähtenyt jonosta. Hetken aikaa se seisoi suu auki ja ihmetteli varmaan että mitä eikö hänellä olekaan erityisoikeuksia ja lopulta kiros jotain ja lähti kävelemään.

Meillä tapahtuu tätä töissä lähes joka jumalan päivä. Jos sä otat sen hemmetin lapun niin sit sä jumankauta tapitat siinä sitä vuoronumerotaulua ja katsot, että oot hereillä reagoimaan kun oma numerosi huudetaan! Parasta on kun tällainen ihminen poukkaa jostain, että "minulla oli kyllä täällä tuo kolme numeroa sitten ollut numero". Rouva on vaan pyyhkiny meneen jossain muilla osastoilla ja tulee sitten minulle raivoamaan kun hänen numeronsa on jo mennyt enkä suostu palvelemaan häntä juuri nyt, koska palvelen sitä asiakasta, joka tajusi pitää huolen jonotuksestaan.

Kaikenlainen jonotus ja maksaminen menee KAIKKIALLA aina vituiksi jos ihmiset saavat tehdä kuten itse haluavat. Tarvitsisi aina olla joku auktoriteetilla varustettu henkilö opastamassa kovaan ääneen, että nyt lompakot esiin valmiiksi, laskekaa rahat, turvat kiinni ja seuratkaa milloin vuoronne tulee. Voisi kyllä monessa paikassa palveltu henkilö/päivä-prosentit nousta kohisten. Taidanpa lähteä tästä kauppaamaan ideaani eri paikkoihin.

Toi on kyllä saatanan ärsyttävää kun ihmiset ei osaa kaivaa siinä jonottaessaan kaikkea valmiiksi niin sujuisi nopeammin. Sama se on kaupassa. Päästään kassalle ja ehditään tunkea oatoksetkin jo kasseihin mutta sitten kun pitäisi maksaa niin aa joo missäs se lompakko olikaan...jossain täällä käsilaukun pohjalla se on....
Nää on muuten takuuvarmasti liikkeellä yleensä kun itellä on kiire. Tyyliin safkatauko tai jotain.
Ne pakkaa koko kärryllisen ostoksia eka kasseihin ja nostelee ne kärryyn ennen kuin tulevat maksamaan niillä kolikoilla koko setin.

Ja apteekit... Voi taivas, kun siellä se jono ei huohota niskaan, sille farmaseutille on kerrottava KAIKKI omat ja sukulaistenkin vaivat ja muut kuulumiset.

Ostin rahkaa ruokakaupasta, ja luotin että ei ole vanhetunutta, enkä kaupassa tarkastanut.
Niin kotona huomasin että viimeinen päiväys oli mennyt umpeen jo päivää aikaisemmin. Yleensä niissä on vielä erikseen punainen tarra - 30% , tuotteessa jossa on viimeinen päiväys.

Sama juttu yks toinen päivä kun ostin maidon huoltoasemalta. Näyttää olevan huolimattomuutta liikkeellä.

Ja yks toinen juttu. Miksi pitää salilla vaihtaa radiokanava, jos sieltä tulee jotain ihan kuunneltavaa rockia, johonkin toiseen kanavaan, jossa tulee mainoksia ja jättää se päälle.

Kaikenlainen jonotus ja maksaminen menee KAIKKIALLA aina vituiksi jos ihmiset saavat tehdä kuten itse haluavat. Tarvitsisi aina olla joku auktoriteetilla varustettu henkilö opastamassa kovaan ääneen, että nyt lompakot esiin valmiiksi, laskekaa rahat, turvat kiinni ja seuratkaa milloin vuoronne tulee. Voisi kyllä monessa paikassa palveltu henkilö/päivä-prosentit nousta kohisten. Taidanpa lähteä tästä kauppaamaan ideaani eri paikkoihin.

Älä suotta lähde, aikaharva sitä posaa viittii ruveta levittelemään ennen maksutapahtumaa, yleinen varovaisuus tän säännön sanelee. Vaikka Suomessa harvoin niin röyhkeetä ryöstöä että kaupan kassajonossa lompakko käsistä vietäisiin...Kyllä se on se oma ns kiire joka saa kaikkien muitten toimet tuntumaan hitaalta.

Oltiin vähän paremmassa paikassa syömässä ja tuli kaikenlaisia alkupaloja, leipiä, öljyjä ja muita liemiä ja purkkeja sellanen läjä pöydälle ettei tiedä mitä ja miten olis pitäny syödä eikä kehtaa kysyäkään vai oliko tarkoitus itse kokata kynttilän liekillä jotain niistä aineista. Varsinainen annoskin sellanen että oli muutama peruna ristissä ja lihaklöntti keskellä.

Ens vuonna mennään kebabille tai pizzalle niin ku viime vuonnakin. :D

Ei se niin tarkkaa ole missa jarjestyksessa tai miten syo! Ja aina voi kysya jos ei ole varma miten joku ruoka syodaan tai mita se edes on. Hienossa ravintolassa syominen on ihan parhautta. Palvelu on yleensa keskitasoa parempaa ja ruoka myos. Nain naisena olen myos iloinen pienehkoista annoksista, koska siten ei paase syomaan liikaa eivatka mekon saumat pullota aterian jalkeen ;)

Tuli myötävitutus. Sie asut vissiin jonkinlaisessa soluasunnossa? Ite oon asunu monta kertaa kavereiden kanssa saman katon alla, joskus kahestaan, joskus kolmestaan. Kämppiksen sotkut tai ihan mitkä vaan ulkopuolisista näyttävät pienet asiat saattavat saada kämppäkaverin mielipuoliseen raivon valtaan. Oon yli puoli vuotta asunut yksikseni ja vieläkin v****taa v***u.

Joo, talossa 3 muun tyton kanssa. Arsyttavat asiat ovat tosiaan pienia ja vahapatoisia, mutta kun niita katselee paivasta toiseen, huonona paivana vituttaa ihan kunnolla. En ma silti kylla palaisi yksin asumiseen. Olisin liian yksinainen ja varmaan erakoituisin taysin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom