Pieni mutta HELVETIN ärsyttävä: naapurin pikkulikka. Sen pitää aina juosta täysiä käytävässä, ja oikein iskeä sitä jalkaa siihen lattiaan. Kokeilin joskus itse, niin en edes saanut niin saatanallista tömistelyä aikaiseksi, vaikka mun täytyy painaa ainakin tuplasti tän pikkumimmin verran. Jos meidän koira haukahtaa, niin se juoksee varmuudeksi vielä pari kertaa lisää oven edestä. Tuntuu muutenkin ravaavan ihan koko ajan tossa. Se oo mikään vitun juoksurata!!
Vittu mulle ainakin opetettiin, että käytävässä ei riehuta!
Tässähän on kaksi vaihtoehtoa:
1) Tytölle ei ole opetettu, ettei käytävässä juosta. Hän ei tule ajatelleeksi, että se häiritsisi muita.
2) Tytölle on sanottu, ettei käytävässä saa juosta. Tyttö juoksee silti.
Molemmissa tapauksissahan vastuu on vanhempien. Ärsyttää oikeasti vanhemmat, jotka eivät opeta lapsilleen mitään käytöstapoja. Tätähän on jatkunut jo vuosien ajan Suomessa. Siksi kakarat on toinen toisensa perään ärsyttävämpiä. Olishan se maailma hieno paikka, kun saisi kerrostalo-/rivitaloasunnossa juoksennella, hyppiä, hakata patteria ja heitellä superpalloa välittämättä mitä naapurit/alakerta asiasta sanoo. Ei se lapsi ymmärrä, että se häiritsee muita. Nykyään annetaan kaikki tahto läpi eikä ole mitään sääntöjä minkään suhteen. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi nykyajan nuoret on niin mulkkuja. Eihän se nyt niiden syy ole.
Itselläni ainakin oli kova kuri kotona ja opetettiin ottamaan muut ihmiset huomioon, koska maapallo ei todellakaan pyöri oman navan ympärillä. Olihan se vittumaista olla kovassa kurissa, mutta toisaalta se loppuikin sitten kun opin tavoille.
Lisäksi vituttaa, että nykyään syytetään kaikesta nuorisoa. Itse ainakin palveluammatissa olevana olen alkanut vihaamaan keski-ikäisiä/vanhuksia. Joka helvetin asiasta pitää olla valittamassa ja kaikesta pitää tehdä vaikeaa, kun ei voida joustaa yhtään - ainakaan silloin, kun on koettu vääryyttä. Varsinkin eläkeläiset tuntuvat tekevän tätä usein ihan sen takia, ettei ole mitään muuta tekemistä päivisin. Miksiköhän näiden lapsista on tullut mulkkuja? Hyvä esikuva, anyone?