Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riipii kun ei löydä parkkipaikkaa työpaikalta ja joutuu sen takia istumaan töissä pidempään, että saa tunnit täyteen. (onhan kaikki minuuteista kiinni)

kananmunan löysyys ei kyllä omien kokemusten mukaan liity millään tavalla kuoren irtoamiseen. Itse olen tällainen 5 minuutin mies ja lähinnä kananmunan tuoreus tuohon näyttäis vaikuttavan.

Mä olen syönyt joka päivä useamman munan jo vuosien ajan, ja todella harvassa ovat ne kerrat, kun kuori ei irtoa hyvin. Olen havainnut siihen liittyvän lähes aina yhden asian: jos kananmunien ei anna kuivua ennen niiden laittamista kylmään veteen. Samoin jos ne jättää likoamaan, niin usein menee kuoriminen silloin hankalaksi. Välillä vaikuttaisi siltä, että jos munakattilaan jää tilkka keitinvettä pohjalle ennen kylmän veden laittamista päälle, niin munista ei kuori irtoa siitä kohdasta, joka ei ehtinyt kuivua.

Tästä juuri keskustelin yhden tutun kanalan omistajan kanssa, joka sanoi että mikään ei vaikuta kuoren irtoamiseen. ei suola, ei kylmä vesi, ei pieni reikä, eikä myöskään tuoreus eli se asia on aivan herran hallussa, että irtoaako se vai ei. :)

Tästä juuri keskustelin yhden tutun kanalan omistajan kanssa, joka sanoi että mikään ei vaikuta kuoren irtoamiseen. ei suola, ei kylmä vesi, ei pieni reikä, eikä myöskään tuoreus eli se asia on aivan herran hallussa, että irtoaako se vai ei. :)
:anssi:
Kyllä mä olen omissa tutkimuksissani tullut aivan erilaisiin tuloksiin. Suurimmat vaikuttajat on just tuoreus ja neulalla pienen reiän lyöminen. Tuoreista ei ole kai ikinä lähtenyt helposti irti ja rei'itetyissä ei ole kai ikinä jäänyt kiinni.

E: Sitten taas kylmän veden kanssa on vähän niin ja näin. Joskus lähtee ja joskus ei, joten en ole voinut vetää kovin hyviä johtopäätöksiä suuntaan enkä toiseen.

Itse omissa tutkimuksissa (ainakin puolen sataa kennoa) olen todennut parhaimmaksi tyylin että: kun munat kiehunut tarpeeksi. Niin kattila suoraan lavuaariin ja kylmä vesi välittömästi kattilaan (keitin vettä ei siis kaadeta poies) ja annan kylmää vettä valua sen verran että vesi jäähtyy. Kuoret lähtee hyvin.

Itse omissa tutkimuksissa (ainakin puolen sataa kennoa) olen todennut parhaimmaksi tyylin että: kun munat kiehunut tarpeeksi. Niin kattila suoraan lavuaariin ja kylmä vesi välittömästi kattilaan (keitin vettä ei siis kaadeta poies) ja annan kylmää vettä valua sen verran että vesi jäähtyy. Kuoret lähtee hyvin.

Näin mäkin teen, eikä ikinä oo ongelmia ottaa kuoria pois vaikka kananmunat oliskin sisältä veteliä.

Kyllä täällä vaan pääsee, jopa joulupäivänäkin kävin paikallisella salilla
Kaippa sitä jonnekkin pääsis jos ois valmis maksamaan, mut ei viiti muutaman päivä takia alkaa maksamaan ylihintaa salikäynneistä :P

Mehu loppui. Kauppaan on 50 metriä, mutta kun en uskalla lähtee ennenkuin oon ollu pari tuntia oksentamatta. Oliskin tosi hieno vetää oksut vakiolähikaupan lattialle. Haaveilen kylmästä jaffasta ja mustikkakeitosta. Nää on niitä hetkiä ku tuleee äitiä ikävä. Jos asuttais samassa kaupungissa, mun ongelma ois jo ratkaistu.

Joku varmaan sano jo mutta se kun joillekkin ihmisille lukuuottaen oma äitini pienetkin jutut ovat niin saatanan ällistyttäviä. Tänäänkin olohuoneesta kuuluu järkyttynyt ääni ja joku ulkopuolinen henkilö olisi varmaan soittanut poliisit. " Näenkö oikein? Herranjestas tule äkkiä katsomaan mitä on tapahtunut" Äitini tuntien en panikoinut vaan lähdin siitä kylmänrauhallisesti katsomaan kuinka lämpömittari näyttää 28 astetta varjossa.

Joku varmaan sano jo mutta se kun joillekkin ihmisille lukuuottaen oma äitini pienetkin jutut ovat niin saatanan ällistyttäviä. Tänäänkin olohuoneesta kuuluu järkyttynyt ääni ja joku ulkopuolinen henkilö olisi varmaan soittanut poliisit. " Näenkö oikein? Herranjestas tule äkkiä katsomaan mitä on tapahtunut" Äitini tuntien en panikoinut vaan lähdin siitä kylmänrauhallisesti katsomaan kuinka lämpömittari näyttää 28 astetta varjossa.

On kyllä niin totta... Sitä odottaa jotain maailmanloppua, mutta sitten pihalla lentääkin perhonen tjsp. Ei tosin äitini tee tätä, mutta olen törmänny "ilmiöön".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom