Kylmään veteen niitä munia keittämisen jälkeen, niin johan lähtee kiltisti kuoret.
Ei auta tuo eikä muutkaan kikat aina. Joku on sanonut että tuoreista munista kuoret lähtee huonommin, tiedä sitten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kylmään veteen niitä munia keittämisen jälkeen, niin johan lähtee kiltisti kuoret.
Ei auta tuo eikä muutkaan kikat aina. Joku on sanonut että tuoreista munista kuoret lähtee huonommin, tiedä sitten...
Mulla olis jostain jäänyt sellainen käsitys et ripaus suolaa auttais tohon vaivaan, en kyllä ikinä koittanu.
Tästä juuri keskustelin yhden tutun kanalan omistajan kanssa, joka sanoi että mikään ei vaikuta kuoren irtoamiseen. ei suola, ei kylmä vesi, ei pieni reikä, eikä myöskään tuoreus eli se asia on aivan herran hallussa, että irtoaako se vai ei.
Itse omissa tutkimuksissa (ainakin puolen sataa kennoa) olen todennut parhaimmaksi tyylin että: kun munat kiehunut tarpeeksi. Niin kattila suoraan lavuaariin ja kylmä vesi välittömästi kattilaan (keitin vettä ei siis kaadeta poies) ja annan kylmää vettä valua sen verran että vesi jäähtyy. Kuoret lähtee hyvin.
Se kun ei pääse näinä turhina juhlapäivinä treenaamaan!
Naapureiden ovien paiskominen ja äänekkäät "parisuhdekeskustelut". Erotkaa tai vittu kuolkaa, kunhan ootte hiljaa.
Kaippa sitä jonnekkin pääsis jos ois valmis maksamaan, mut ei viiti muutaman päivä takia alkaa maksamaan ylihintaa salikäynneistä :PKyllä täällä vaan pääsee, jopa joulupäivänäkin kävin paikallisella salilla
Joku varmaan sano jo mutta se kun joillekkin ihmisille lukuuottaen oma äitini pienetkin jutut ovat niin saatanan ällistyttäviä. Tänäänkin olohuoneesta kuuluu järkyttynyt ääni ja joku ulkopuolinen henkilö olisi varmaan soittanut poliisit. " Näenkö oikein? Herranjestas tule äkkiä katsomaan mitä on tapahtunut" Äitini tuntien en panikoinut vaan lähdin siitä kylmänrauhallisesti katsomaan kuinka lämpömittari näyttää 28 astetta varjossa.