Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mua on alkanut lähiaikoina nyppimään hirveästi sellaiset ihmiset (yleensä vanhat), jotka kadulla kävellessään pysähtyy odottamaan ja tuijottamaan, kun niiden ohi juoksee/kävelee/pyöräilee. Siis ihan leveällä kadulla jos joku menee niiden ohi, niin jostain kumman syystä ei voi samalla jatkaa sitä omaa kävelyä, vaan kun kuulee, että takaa on joku tulossa, on pakko pysähtyä pällistelemään ennen kuin voi jatkaa matkaa. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yöökks! Mun shaker oli lojunut muutaman päivän pesemättömänä keittiön pöydällä, kun en ole tarvinnut sitä palkkarin loppumisen takia. Tänään menin sitten pahaa aavistamattomana avaamaan sen kannen: Luoja, mikä ummehtunut löyhkä! Hyvä etteivät homeitiöt ja muut kasvustot pöllähtäneet silmille... Sillä hetkellä oksennus kutitteli jo kurkunpäätä.

Mua on alkanut lähiaikoina nyppimään hirveästi sellaiset ihmiset (yleensä vanhat), jotka kadulla kävellessään pysähtyy odottamaan ja tuijottamaan, kun niiden ohi juoksee/kävelee/pyöräilee. Siis ihan leveällä kadulla jos joku menee niiden ohi, niin jostain kumman syystä ei voi samalla jatkaa sitä omaa kävelyä, vaan kun kuulee, että takaa on joku tulossa, on pakko pysähtyä pällistelemään ennen kuin voi jatkaa matkaa. :curs:

TÄMÄ! Kai huohotan tai askellan lenkillä ollessani kuin raiskaaja ainakin, kun yleensä sit myös lastenvaunujen kanssa liikkuvat äidit vilkuilee peloissaan taakseen. :) Jumalauta, kun ollaan lenkkipolulla niin sitä saattaa kulkea juoksevia, toisinaan jopa hengästyneitä ihmisiä! Ne on lenkillä eikä suunnittele teidän pikku Janina-Mirellanne sieppaamista.

Toi muuten ärsyttää kyllä huolella, juurikin nuo vanhemmat ihmiset tuppaavat jopa pysähtymään ja vähän kääntymään ja katsomaan kuka sieltä tulee, ja nyt kun se on alkanut ärsyttämään niin huomaan nykyään sivusilmälläkin kuinka niiden ohi kävellessä ne aina kääntävät vähintään päätä ja kyttäävät kun niistä kävelee ohi. Ja kun minulla oli vielä auto, niin kun pysähdyit suojatien eteen odottamaan että mummeli pääsee tien yli niin jotkut niistä oikein pysähtyvät, kääntyvät katsomaan autoa, kääntyvät takaisin menosuuntaan ja jatkavat sitten ylitystä. Tiedä sitten jos vanhana ei pysty vain päätä kääntämällä vilkaisemaan jos niin pelkää että pysähtynyt auto tulee päälle.

Toi muuten ärsyttää kyllä huolella, juurikin nuo vanhemmat ihmiset tuppaavat jopa pysähtymään ja vähän kääntymään ja katsomaan kuka sieltä tulee, ja nyt kun se on alkanut ärsyttämään niin huomaan nykyään sivusilmälläkin kuinka niiden ohi kävellessä ne aina kääntävät vähintään päätä ja kyttäävät kun niistä kävelee ohi. Ja kun minulla oli vielä auto, niin kun pysähdyit suojatien eteen odottamaan että mummeli pääsee tien yli niin jotkut niistä oikein pysähtyvät, kääntyvät katsomaan autoa, kääntyvät takaisin menosuuntaan ja jatkavat sitten ylitystä. Tiedä sitten jos vanhana ei pysty vain päätä kääntämällä vilkaisemaan jos niin pelkää että pysähtynyt auto tulee päälle.

Jep jep... menen aina sillon tällön käymään vanhempieni luona, eli vanhalla kotipaikkakunnallani joka on todella pieni paikka. Olin jo melkeen unohtanut sen yhden vanhan ja todella ärsyttävän mummon, joka tekee juuri tuota. Välillä tuntuu et se kävelee päivät pitkät kylillä, tiedä sitten kuinka monta kertaa päivässä joidenkin ihmisten pitää käydä kaupassa. Vaikka hänellä olisi oikeasti vähän pitempikin matka siihen suojatielle, niin tottakai hänen pitää juosta siihen ehtiäkseen siihen ensin. Ja kunhan on juossut suojatielle, niin kiire loppuukin juuri siihen. Suojatielle päästyään kävelee kuin hidastetusta filmistä, ja alkaa tuijottaa suu auki autoilijaa, ilmeellä "aioitko todellakin ajaa ylitseni" (salkkareita seuraavat voivat kuvitella mummon naamalle sen ilmeen, joka paulalle välillä tulee kun kinaa natolassen kanssa). Aaarrgh, miten ärsyttävää!! Voin kuvitella, että aiheuttaa sydämentykytyksiä vieraspaikkakuntalaisille, jotka ei ole tottuneet siihen, et suojatielle juostaan hinnalla millä hyvänsä.
edit. kuuluiskohan tää tonne vitutustrediin, kun alkoi verenpaine kohoamaan, ja on kohta punasella...

Tää on oikeastaan jo huvittavaa. Aina kun saat auton pestyä, niin seuraavana päivänä on joku pulu paskonut koko auton täyteen. Ihanaa.

Ärsyttää sellainen asia, että kun jossain pikaruokapaikassa on saanut ruokailunsa päätettyä ja vie roskat tarjottimella roskikseen, niin siinä roskiksessa on aina sellainen painava ja likainen yläsaranoitu kansiläppä. Sitten kun työntää tarjottimen siitä reiästä, niin tarjotin menee läpän alta, ja kaikki roskat ja se tarjottimenaluspaperi menevät ihan ruttuun ja majoneesit on takilla ja lattialla ja kaikki menee päin vittua... Kädellä pitää aina avata ensin se läppäkansi ja sitten sujauttaa nopeasti ne roskat sinne säiliöön. Ja tällöin on käsi taas aivan majoneesissa.

Tänää palo kyl pinna. Aamupäivä oli ihan hyvä, oli nätti keli ja linnut laulo ja olin itekki niin hyväl tuulel et melkee laulatti. Siin sitte pakkailin kamoi töihin ja tein protskudrinkkiä. Sitte se drinkki lipes, sillee et protskut oli pitkin paitaa ja farkkui ja lattial armoton lätäkkö. Ei muutaku vaatteen vaihtoo ja luuttuumaa. tuli pikkasen kiire. En muista milloin viimeiks oisin nii vihanen ollu.
Miten tommonen pien asia voiki saaha niin pahalle tuulelle.

Mä olen myös sellanen soppakoura et mul on ollu mm. jauhelihakeitot ja murot pisin lattioita. sillon ketuttaa vaan se oma varomattomuus ja ku yleensä viel teen sataa asiaa samaan aikaan niin ei ihmekään et ruuat/tavarat tippuilee...

Mainokset lehtien välissä. Hesarin välissä nykyään vähintään pari irtomainoslehdykkää per päivä, joka aamu alkaa samalla lehdenpuhdistusrituaalilla ja ärsytyksellä.

Naistenlehdetkin pitää ravistaa ennen käyttöä, on veemäistä jos lukiessa tippuu mainoksia syliin.

Se ärsyttää suuresti kun sillä hissillä on pakko raidaa sinne 1 kerroksee.. vielä kun hissi on niin hidas että ajassa lähes nopeammin pääset kävellen sinne 4 kerrokseen kun odotat hissiä ykkösestä. Onko raskasta kävellä 12 askelmaa siihen ekaan kerrokseen kysyn vaan..

Se ärsyttää suuresti kun sillä hissillä on pakko raidaa sinne 1 kerroksee.. vielä kun hissi on niin hidas että ajassa lähes nopeammin pääset kävellen sinne 4 kerrokseen kun odotat hissiä ykkösestä. Onko raskasta kävellä 12 askelmaa siihen ekaan kerrokseen kysyn vaan..
Yleensä ne hissit on ainakin vanhoissa taloissa niin pirun hitaita, että itse en jaksanut postia jakaessani edes odotella niitä. Nopeammin pääsi lehdistä eroon, kun harppoi ne rappuset vauhdilla ylös eikä jäänyt ihmettelemään hissiä. Tietenkin jos sattuu olemaan sellanen päivä, että on lehtiä aivan pirusti, niin silloin ei viitsi välttämättä pomppia ylös.

Tästä nyt varmaan on jo valitettukin aikasemmin, mutta ai hitto että ottaa päähän kaikki soittimien nappikuulokkeet! Mulla on varmaan jotenkin vammaset korvat, kun minkään malliset kuulokkeet ei pysy paikallaan, ja etenkin lenkillä niitä saa olla jatkuvasti asettelemassa uudelleen.
Olen kokeillut perusmallisia, niitä korvan sisään tökättäviä ja niitä, joissa tulee korvien taakse lenkit. Ei vaan pysy. Pitää varmaan liimata ne korviin seuraavaksi.
Ainoastaan talvella pysyy paikallaan kun voi pitää pipoa päässä :D

Ronia: Toi on kyllä ihan totta. Ärsyttävä juttu, kun kuulokkeet tippuu päästä hölkätessä. Tuli kokeiltua vaikka minkälaista korvanappia ja ei vaan kestä päässä. Ajattelin jo että pitääkö ne vetäistä ilmastointiteipillä nuppiin kiinni, että alkaa kestämään :) Ongelma ratkesi sitten, kun ostin tälläiset:

silvercrest_headphones.jpg

Lidlistä 7,90 jöröä (muistaakseni) :) Hinta-laatu-suhde passeli ja hyvin on jo usemman vuoden kestäneet kelissä kuin kelissä. Menee just sopivan syvälle korvakäytävään ja lenkki kulkee näppärästi niskan takaa painaen kuulokkeita vasten korvia.

Lidlistä 7,90 jöröä (muistaakseni) :) Hinta-laatu-suhde passeli ja hyvin on jo usemman vuoden kestäneet kelissä kuin kelissä. Menee just sopivan syvälle korvakäytävään ja lenkki kulkee näppärästi niskan takaa painaen kuulokkeita vasten korvia.

Okei, kiitti vinkistä! Pitääkin yrittää bongata tuollaiset. Eikä tuu liikaa hintaa, vaikka eivät sopisikaan :)

faijan talossa rappuset ykköseen ovat ainakin 16 rappua:david:

Onko mikään niin veemäistä, kuin keitettyjen kananmunien kuoriminen, kun se kuori ei vaan lähde nätisti ja kuorimisessa lähtee puolet valkuaisesta, tällöin nousee aina mela otsaan. Tästä on pakolla valitettu jo aiemminkin!

Onko mikään niin veemäistä, kuin keitettyjen kananmunien kuoriminen, kun se kuori ei vaan lähde nätisti ja kuorimisessa lähtee puolet valkuaisesta, tällöin nousee aina mela otsaan. Tästä on pakolla valitettu jo aiemminkin!

Kylmään veteen niitä munia keittämisen jälkeen, niin johan lähtee kiltisti kuoret.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom