Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alec sanoi:
no onpa sitten tosi "faneja"

No äläs nyt, aikoinaan kaukaloissa kun Teemu Selänne lähti jokerijoukkueesta, niin fanien määrä koki pahan laskusuhdanteen. Vaikka sitä ei olisikaan bändin "tosifani", niin on niillä kuitenkin aina merkitystä - tuo sitä tunnelmaa keikoille, ostavat levyjä ja muutenkin pitävät omalta osaltaan meteliä tehden bändiä tunnettavammaksi. Jos ryhdyttäisiin raa'asti rankkaamaan, että ketkä ovat aitoja faneja ja ketkä eivät, niin aika harvaksi kävisi se määrä joka edes haluaisi enää olla fani.

Mege sanoi:
Liv Kristine sings duet with Marco Hietala of NIGHTWISH 18.10.2005

Nam! :kuola:

livkristine_liv11.jpg

Tarja on IMO ollut tuon pändin heikoin lenkki, nyt voi nightfishistäkin tulla jotain jos saavat kunnon laulajan. Eiköhän pojilla ole jo seuraaja kateltuna, nyt vaan odotetaan vähän pölyn laskeutumista ennen julkistusta.

Minua ei haittaa pätkääkään, jos Nightwishin suosio laskisi solistin vaihtumisen myötä. Vain musiikilla on merkitystä. Enkä usko, että pieni suosion lasku Tuomasta tai bändin muitakaan jäseniä kauheasti liikauttaa.

McKnight sanoi:
Nyt on tullut Tarjalta vastine: http://www.tarjaturunen.com/fi/tarjankirje.html

Täytyy todeta, että taisivat bändin pojat olla aika oikeassa...

Mege sanoi:
Niinpäniin, hiljainen myönnytyshän tuo on. Vaikka mainitseekin, että ei halua vastata vihaan vihalla, niin varmasti olisi jotenkin vihjannut, jos jokin Tuomaksen ja poikien kirjeessä olisi jotain valheellista ollut.

Hassua kuinka erilaisin silmin te tätä kirjettä tulkitsette. Itse näen kirjeen asiallisena, juuri sellaisena miten kenties itsekin olisin vastannut. Siinä ei hyökätä raivoisasti vastaan syytellen ja tuoden henkilökohtaisia, kenties valheellisiakin asioita esiin ikäänkuin puolustukseksi ja sellainen on mielestäni ihailtavaa.

Uskon aidosti että tämä on ollut yllätys Tarjalle. Hän myöntää että on ollut huonojakin aikoja ja välit olivat viilentyneet, mutta pojat hoitivat tilanteen erittäin huonosti. Mustamaalaaminen, julmalla tavalla 'totuuksien' kertominen kaikille menemällä henkilökohtaisuuksiin ja arvostelemalla jopa toisen ihmisen aviopuolisoa jne on erittäin tuomittavaa ja ajattelematonta. Poikien kirjeessä kerrottiin aivan liikaa, olivatpa ne totta tai ei. Jokainen meistä on varmasti vihaisena sanonut vähän yhtä sun toista, mutta haluaisiko kukaan niitä käytettävän itseään vastaan myöhemmässä vaiheessa?

Tämä asia olisi pitänyt hoitaa yhteisymmärryksessä, keskustellen ja sopien siitä että Tarja lähtee, vielä fiksumpaa olisi ollut ottaa asia esiin ja sanoa vakavasti että he haluavat Tarjan eroavan ellei se ja se asia muutu [mitkä nyt ongelmia olivatkaan]. On typerää ja lapsellista odottaa ongelmien katoavan kuin itsestään sillä että ollaan hiljaa, ei oteta asiaa vakavasti puheeksi ja yritetä korjata sitä keinolla millä hyvänsä. On ajattelematonta pitkittää ongelmia niin että ne pääsevät korjaamattomaan tilaan. Ja silkkaa julmuutta on ilmoittaa vuosikausia tuntemalleen ihmiselle asiat kirjeitse, ja julkaista kaikki törkeydet vielä internetissä, aivan kuin katkeraksi kostoksi jostakin.

Tämä asia olisi tullut hoitaa niin erilailla että itseäni oikein kummastuttaa kuinka noin monta bändin miestä eivät ole saaneet lyödyksi viisaita päitään yhteen ja mietittyä mikä oikeasti olisi kaikille kivuttomin ja parhain keino. Tässä pojat ovat ottaneet itselleen täyden kunnian sanonnasta: Joukossa tyhmyys tiivistyy.

MissEvilEve sanoi:
Hassua kuinka erilaisin silmin te tätä kirjettä tulkitsette. Itse näen kirjeen asiallisena, juuri sellaisena miten kenties itsekin olisin vastannut. Siinä ei hyökätä raivoisasti vastaan syytellen ja tuoden henkilökohtaisia, kenties valheellisiakin asioita esiin ikäänkuin puolustukseksi ja sellainen on mielestäni ihailtavaa.

Uskon aidosti että tämä on ollut yllätys Tarjalle. Hän myöntää että on ollut huonojakin aikoja ja välit olivat viilentyneet, mutta pojat hoitivat tilanteen erittäin huonosti. Mustamaalaaminen, julmalla tavalla 'totuuksien' kertominen kaikille menemällä henkilökohtaisuuksiin ja arvostelemalla jopa toisen ihmisen aviopuolisoa jne on erittäin tuomittavaa ja ajattelematonta. Poikien kirjeessä kerrottiin aivan liikaa, olivatpa ne totta tai ei. Jokainen meistä on varmasti vihaisena sanonut vähän yhtä sun toista, mutta haluaisiko kukaan niitä käytettävän itseään vastaan myöhemmässä vaiheessa?

Tämä asia olisi pitänyt hoitaa yhteisymmärryksessä, keskustellen ja sopien siitä että Tarja lähtee, vielä fiksumpaa olisi ollut ottaa asia esiin ja sanoa vakavasti että he haluavat Tarjan eroavan ellei se ja se asia muutu [mitkä nyt ongelmia olivatkaan]. On typerää ja lapsellista odottaa ongelmien katoavan kuin itsestään sillä että ollaan hiljaa, ei oteta asiaa vakavasti puheeksi ja yritetä korjata sitä keinolla millä hyvänsä. On ajattelematonta pitkittää ongelmia niin että ne pääsevät korjaamattomaan tilaan. Ja silkkaa julmuutta on ilmoittaa vuosikausia tuntemalleen ihmiselle asiat kirjeitse, ja julkaista kaikki törkeydet vielä internetissä, aivan kuin katkeraksi kostoksi jostakin.

Tämä asia olisi tullut hoitaa niin erilailla että itseäni oikein kummastuttaa kuinka noin monta bändin miestä eivät ole saaneet lyödyksi viisaita päitään yhteen ja mietittyä mikä oikeasti olisi kaikille kivuttomin ja parhain keino. Tässä pojat ovat ottaneet itselleen täyden kunnian sanonnasta: Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Ihan samaa mietin itsekin, erittäin asiallinen vastaus Tarjalta ja asetti ainakin minun silmissäni itsensä korkealle poikien yläpuolelle

no siitä itsensä muita korkeammalle asettamisesta ne ongelmat tais lähteäkin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ulkki sanoi:
Aika suolaiset liput muuten noihin joulukonsertteihin. Alkaen 35 € ja eturiviin 50 €!! Ei taida olla oikein käsitystä omasta markkina-arvosta.

Kyllä itse meinasin ostaa lipun joulukonserttiin, mutta Nightwishin seuraavaa levyä tuskin ostan..vaikkakin osaa Tuomas hyviä biisejä tehdä, mut ei mulle enää oo olemassa NW ilman Tarjaa.

Ja mielelläni 15€ enemmän maksan lipusta jos eturiviin pääsen :kuola:

Sunnuntaina kun Tarja sai potkut niin kahdelta exältä tuli viestiä tyyliin "mitäs nyt tykkäät ku sun elämän/unelmien naiselle kävi noin".. Toiselle exälle joskus sanoinkin että "en sua koskaan pettäis kenenkään muun kanssa ku Turusen Tarjan".. Suuttu vielä mokoma.. :hyper:

mxm sanoi:
On lähdetty hakemaan säälipisteitä oikein urakalla. On se nyt kumma kun ei voi ottaa vastuuta omasta osastaan.

Mun mielestä taas poikien kirje oli sellaista "käsien pesemistä, paljon likaisia yksityiskohtia ja selkäänpuukottamista vetämällä myös aviopuolisot yms mukaan yrittäen samalla tehdä itsestään pyhimyksiä ja syyttömiä 'Tarjan diivailun ja kylmyyden uhreja'..."

Toivottavasti NW tulee alas ja lujaa. Sinä päivänä itken onnen kyyneleitä ja katson kun tekopyhä-Tuomas saa sitä mitä tilasi. Tarjan erotus voi olla oikeutettua, jokin syyhän siihen on mutta silti: EI NÄIN, EI NÄIN.

Edit: Jännä juttu muuten kuinka paljon mua ärsyttää toi koko homma. NW on aika paskaa musaa jne, en ole koskaan ollut fani jne. Silti jotenki vituttaa koko Tuomas ja muidenkin poikien tapa esittää asiat. Homma kääntynyt omalta osaltani ton heidän alkumokan jälkeen ihan niin että vaikka se Tarja ois syöny pikkulapsia aamupalaksi ni evvk, se on mun silmissä voittaja ja muut bändit pojat luusereita joita koko suku saa hävetä, niin nolosti toimittu että voi ziizuz.

MissEvilEve sanoi:
Mun mielestä taas poikien kirje oli sellaista "käsien pesemistä, paljon likaisia yksityiskohtia ja selkäänpuukottamista vetämällä myös aviopuolisot yms mukaan yrittäen samalla tehdä itsestään pyhimyksiä ja syyttömiä 'Tarjan diivailun ja kylmyyden uhreja'..."

Tässä thredissä on aiemminkin mainittu Yoko Ono ja kyllä tämä NW-spektaakkeli muistuttaa yhä enemmän Beatlesta. Jos nyt miettii, mitä Nightwishin pojat hyötyy siitä, että ne potkii Tarjan bändistä - ei mitään. Levymyynti tuskin lisääntyy eikä mainekaan parane, julkisuutta on tarpeeksi muutenkin. Potkujen syy oli siis ainoastaan se, ettei Tarjan kanssa enää pystynyt tekemään musiikkia. Eihän nyt duunista tuu paskaakaan jos pitäis koko ajan mennä yhden ihmisen mukaan ja yrittää sitä miellyttää.

Kyllä se mun mielestä on kaikista reiluinta vaan kertoa asiat niinkuin ne oikeasti ovat menneet. Tarjakaan ei noita syytteitä kieltänyt eli eiköhän niihin ole uskominen. Omalla ryssimiselläänhän se on petinsä pedannut.

:offtopic: On se kas kumma ku miehet jotain naista mukamas "syrjii", niin kaikki naiset on heti takajaloillaan. Näitäkin viestejä lukee, nii en mä siit musiikista, mut ne sovinisti miehet teki niin... :D

Muistaisin lukeneeni jostain lähteestä jo ajat sitten, kuinka Tarja kertoi tekevänsä Nightwishin kanssa "vielä ainakin yhden pitkäsoiton". Olin jo tuolloin aika ihmeissäni, miksi kukaan olisi laittamassa kamoja kasaan siinä vaiheessa kun bandi on viimeinkin päässyt ns. pinnalle.

Mielestäni aivan sama kumpi tässä henkilökohtaisten asioiden selvittelyssä on oikeassa (itse tosin en epäile Turusen diivailua laisinkaan), mutta jos vokalisti kokee yhtyeen ainoastaan projektina niin kyllä se melkoinen riski on yhtyeelle. Mitä jos Turunen olisi päättänyt lopettaa kesken kiertueen tms.?

MissEvilEve sanoi:

Toivottavasti NW tulee alas ja lujaa. Sinä päivänä itken onnen kyyneleitä ja katson kun tekopyhä-Tuomas saa sitä mitä tilasi. Tarjan erotus voi olla oikeutettua, jokin syyhän siihen on mutta silti: EI NÄIN, EI NÄIN.

Edit: Jännä juttu muuten kuinka paljon mua ärsyttää toi koko homma. NW on aika paskaa musaa jne, en ole koskaan ollut fani jne. Silti jotenki vituttaa koko Tuomas ja muidenkin poikien tapa esittää asiat. Homma kääntynyt omalta osaltani ton heidän alkumokan jälkeen ihan niin että vaikka se Tarja ois syöny pikkulapsia aamupalaksi ni evvk, se on mun silmissä voittaja ja muut bändit pojat luusereita joita koko suku saa hävetä, niin nolosti toimittu että voi ziizuz.

Minusta tuo tapa, jolla Tuomas asian toi julkisuuteen, oli todella suoraselkäinen ja kertoi selkeästi syyt erottamiseen.

Jos Tuomas olisi vain julkaissut ympäripyöreän tiedotteen musikillisista erimielisyyksistä liirumlaarumeineen, niin media ja fanit olisivat ristiinaulinneet Holopaisen ja hänestä olisi tullut Universumin P*skin Jätkä(Tm) ja hän olisi ollut se syntipukki, joka "hajotti" bändin, vaikka syy selkeästi annettujen faktojen pohjalta on Turusen käytöksessä.

Minusta on ihan naurettavaa syyttää Holopaista tekopyhäksi vain sillä verukkeella, että kertoo totuuden. Edelleenkään Turunen ei kiistänyt vastineessaan mitään, totesi vain ettei tunnista siinä itseään ja pahalta tuntuu jne. Minusta se on vain voi voi, jos totuus sattuu, jos on julkisuuden henkilö niin joskus saattaa napsahtaa, se on elämää.

Eikä minusta Tuomaksen kirjeessä menty mitenkään rajan yli yksityisten asioiden ruotimisen kanssa. Tarjan aviomies mainittiin yhtenä syynä välirikkoon ja muutama esimerkki maailmalta, siinä se. Edelleenkään siihen, että jos Tuomas ei olisi kertonut asioita niiden oikeilla nimillä, hän saisi seuraavaan levyyn asti selitellä, että miksi Tarja sai monoa.

Jokainen näkee asiat omalta kantiltaan, mutta jos muut (4) bändissä olivat Tuomaksen kirjeen takana, jotain vikaa Turusessa on täytynyt olla.

McKnight sanoi:
Jokainen näkee asiat omalta kantiltaan, mutta jos muut (4) bändissä olivat Tuomaksen kirjeen takana, jotain vikaa Turusessa on täytynyt olla.

Joo, tuossa en omaa eriävää mielipidettä. Ainoastaan ärsyttää tapa jolla se on hoidettu. Kuten aiemmassa postissani sanoin, yhdessä puhuminen/asioiden sopiminen hinnalla millä hyvänsä olisi ollut se oikein. Ei se että toiselle lätkäistään kirje käteen ja se on moro.

MissEvilEve sanoi:
Kuten aiemmassa postissani sanoin, yhdessä puhuminen/asioiden sopiminen hinnalla millä hyvänsä olisi ollut se oikein. Ei se että toiselle lätkäistään kirje käteen ja se on moro.

No mä kyllä veikkaan, että Tarjalle on sanottu asiasta nätisti kerran jos toisenkin, mutta onhan se toki aivan luonnollista, että hän ilmoittaa olevansa asian suhteen "yllättynyt" ja "järkyttynyt" tjsp., ei kai nyt kukaan olettanutkaan hänen kommentoivan tyyliin "joo, ihan oikea ratkaisu kundeilta, kyllähän mun tuli aika lailla viimeisinä aikoina diivailtua ja uhkailtua bändin jättämisellä..."

EDIT:
McKnight sanoi:
Jos Tuomas olisi vain julkaissut ympäripyöreän tiedotteen musikillisista erimielisyyksistä liirumlaarumeineen, niin media ja fanit olisivat ristiinaulinneet Holopaisen ja hänestä olisi tullut Universumin P*skin Jätkä(Tm) ja hän olisi ollut se syntipukki, joka "hajotti" bändin, vaikka syy selkeästi annettujen faktojen pohjalta on Turusen käytöksessä.

Jep. Lisäksi olisi todennäköisesti pyörähtänyt käyntiin mahtava huhumylly mahdollisista päihdeongelmista, bändin sisäisistä romansseista tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom