New Orleansiin evakointikäsky

Alarik, Iron Mind, ette kai te nyt ihan tosissanne meinaa, että jos Helsinkiin tulis poikkeustila ja katastrofi ja tsunami ja trooppinen helle, niin rautatieaseman somalit alkais varastelemaan, ryöstämään ja raiskaamaan?!?!? :joulu3:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reino sanoi:
Alarik, Iron Mind, ette kai te nyt ihan tosissanne meinaa, että jos Helsinkiin tulis poikkeustila ja katastrofi ja tsunami ja trooppinen helle, niin rautatieaseman somalit alkais varastelemaan, ryöstämään ja raiskaamaan?!?!? :joulu3:

En meinaa, vaan meinaan että spugelähiöiden jengiltä ja minulta lähtisi mopo käsistä ja ryhtyisimme varastelemaan, ryöstämään ja raiskaamaan. Rautatieaseman somalit lienevät pienenä joukkona kohtuullisen yhdentekevä asia, oleellista on mitä keskivertojavanainen kuvittelee naapurinsa ajattelevan.

Yhteiskunnallinen järjestyshän ei rakennu sen varaan haluanko minä käyttäytyä korrektisti, vaan sen varaan ajattelenko minä muiden haluavan käyttäytyä korrektisti. Jos keskivertokansalainen ei enää usko muiden lainmukaiseen käytökseen, hänellä itsellään ei ole mitään syytä toimia lakien mukaan -> anarkia.

Tai sitten joku voi tietoisesti haluta uteliaisuuttaan kokeilla millaista se vittumaisen naapurin möyhentäminen tai naapuritalon lukiolaistytön raiskaaminen ihan käytännössä olisi. Ruoka ja vesi kun loppuu, niin ne on sitten pakko ottaa väkivalloin joltain muulta, kun harva kuitenkaan vapaaehtoisesti on vähäänsä tyrkyttämässä.

Franco Begbie sanoi:
Jamal ja Tyrone siellä niitä ammuskelee. Robert ja Bill on jo muualla.

"I love black people, but I hate niggers"
-Chris Rock

Näyttipä nuita kauppoja tyhjentävän myös valkonaamatkin, viittaan aiemmin ketjussa esittämääni kuvaan missä valkoisten ryöstely oli "löytämistä" ja mustien ryöstely oli sitä varsinaista ryöstelyä.

Hyvä ottaa huomioon myös se että tuolla New Orleansin seudulla valtaosa väestöstä, yli 60%, on värillistä väkeä. "Robert ja Bill" taitavat asua pysyvästi jossain muualla, kenties keskilännen hill billy/white trash-vyöhykkeellä.

training_day sanoi:
On tuolla aika synkkä meininki. Uutisissahan oli juttua, että joitain pienempiä kaupunkeja on jäänyt niin mukavasti veden alle, että se vesi ei sieltä enää luonnollisesti poistu. Siellä sitten kaivetaan valtavia ojia, että saisi laaksot tyhjäksi. Mahtaa olla siellä asunnot hyvässä kunnossa sitten, kun vesi joskus saadaan pois...

Ne pahimmat mestat on aika hemmetin ison joen ja toisella puolella järven välissä. Vedenpinnan alapuolella. Tulvapadot ovat pitäneet varpaat kuivina, kunnes hurrikaani pisti tulvapadot ns. luonnontilaan.

Tommonen valleilla rajattu joki on aika vekkuli. Se kun kerää lietettä pohjaan, ja nousee, ja tulvavalleja korotetaan samaa tahtia. Sitten joku kaunis päivä, tai ei niin kaunis, Mississippi kirjaimellisesti putoaa niskaan.

.,.

Sitä mä olenkin aina miettinyt että kun oikeiston rasismi tuomitaan vahvasti, ja heitä pidetään jotenkin tyhminä, idiootteina ja alkukantaisina läskimahoina kun eivät pidä afrikan miehistä, tai monista muistakaan, niin vasemmiston rasismi on täysin hyväksyttävää, jossa anti-amerikkalaisuus kukoistaa. Tässäkin threadissa näkyy joidenkin kyynisyys to the maximum. Ei niitä mulkkuja auttaa tarvitse. Ne on pedannut oman petinsä. Syyttömiä ei ole.

Samalla tavalla kun itä-helsingin skini yleistää yön timon toimet mitä näkee steissillä koskevan kollektiivisesti kaikkia timoja, niin vasemmiston villatakkiansa näpertävä yrttiteen ystävä yleistää kaikki jenkit ja mitää Tuplaveen sanaa jotenkin peilautumana siitä mitä porukka siellä ajattelee ja haluaa - vaikka se onkin ennätyksen alhaisen suosion nauttima, ja alaspäin menee joka päivä. Johan se toki järkeen käy, varsinkin jos oma ideologia ruokkii sitä ajatusta jossa se on kaiken pahan alku ja juuri, sen viljelijä ja roistovaltio, muut vaan viattomia ja uhreja. Pitää valita puoli, kenen lippua kannat, kenen joukoissa seisot..

Naurettavaa sanon mää. En ole sen parempi, mut mä tiedän itekin olevani täynnä paskaa. Te ilmeisesti ette sitä tajua.

Ugga sanoi:
Olisko syy siihen, että tuolla on enemmän tummaihoisia rosvoja ja riehujia niinkin simppeli että kaupunkiin on jäänyt enemmän köyhiä mustia ihmisiä kuin valkoisia?
Ja inttenetissähän on tämä asiaa selkeyttävä kuvakin.

Tuskin, tsunamialueen immeiset ol paljo köyhempää sakkia, katastrofi suurempi etc.Alarik: oisko sulla tota kuvaa jossain tallessa, toi linkki ei enää pelaa?

Siis hetkinen, mikä tekee tuon valkoisen jätkän (ja kimman) ryöstelijäksi?
Ja vaikka olisivatkin niin "bread and soda".

Vähän toista kuin jengit jotka ryöstävät tavaraliikkeitä ja raiskaavat ja tappavat eloon jääneitä niin ja tietenkin ampuvat pelastustyöntekijöitä.
Muistaakseni Aasian tsunamin yhteydessä puhuttiin laajasti siitä, että kuinka ystävällisiä ja avuliaita paikalliset olivat...

Mitä siitä jos joku toimittaja on sattumalta käyttänyt toista sanaa toisessa kuvatekstissä ja toista toisessa? On kyllä niin väkisin väännettyä ruveta tollaisesta märehtimään että.

Cthulhu,

vastaus ensimmäiseen kysymykseesi: nimenomaan ei mikään, ainoastaan musta on ryöstelijä, valkoiset eivät voi olla ryöstelijöitä, heidän ihonvärinsä on takuuna tästä.

Ja vaikka olisivatkin niin "bread and soda".

Anteeksi kuinka?

No jaa, tsunamin yhteydessä oli paljonkin epäjärjestystä ja mellakoita, mm. Acehissa missä tilanne oli kärjistyä erittäin vakavaksi. Lisäksi media voi kyllä aina laittaa asioihin oman twistinsä, USA:n media usein kuvaa juuri mustat väkivaltaisiksi ilman syytä.

Itähelsinkiläisten loputon karavaani, joka kantaa kaljakoreja lähisiwasta. :) Joo, sen näen kyllä, mutta eikös me jo sovittu että on ihan OK ottaa ruokaa ja juomaa. Väristä riippumatta.

IronMind sanoi:
Tai sitten joku voi tietoisesti haluta uteliaisuuttaan kokeilla millaista se vittumaisen naapurin möyhentäminen tai naapuritalon lukiolaistytön raiskaaminen ihan käytännössä olisi.

Olen ehkä kuuro, sokea ja kukkahattutätipiilorasisti, mutta en mä osaa millään nähdä edes itähelsinkiläisten käyttäytyvän noin. Tai mistä minä tiedän, miten paskaa porukkaa siellä oikeasti asuu.

Mä olen sitä mieltä, että jos jotakuta kiehtoo se naapurin möyhentäminen tai lukiolaistytön raiskaaminen niin kovasti, niin ei sitä lain pelko paljon pidättele edes normaalioloissa. Pienten rangaistusten Suomessa.

Poikkeusolosuhteissa otteet toki kovenee ja omaansa puolustetaan puukoin kirvein puntarein. Mutta useimmilla suomalaisilla on silti sisäänrakennettuna käsitys oikeasta ja väärästä. Ja siihen oikeaan ei yleensä sisälly raiskaaminen.

Cthulhu sanoi:
Muistaakseni Aasian tsunamin yhteydessä puhuttiin laajasti siitä, että kuinka ystävällisiä ja avuliaita paikalliset olivat...

Kyllä, eipä olisi tullut mieneenkään että siellä olisi joku ruvennut riehumaan ja ryöstelemään, vaikka hotelliin jääneistä matkalaukuista oltiinkin huolissaan. Ne paikalliset olisivat olleet valmiita antamaan vaikka toisen kätensä muiden, ihan ventovieraiden auttamiseksi. Toki siellä turistialueilla sitten kärsittiin jälkeenpäin ryöstelijöistä, mutta luulen että toisten elinkeinot jätettiin rauhaan ja ryöstäjät etsivät lähinnä turistien jälkeensä jättämää matkatavaraa.

Aasialaiset ovat meistä länsimaalaisista valovuosia edellä mitä tulee toisten auttamiseen ja yhteisöllisyyteen. Siellä yksilö uhrautuu yhteisön vuoksi, lännessä toisinpäin.

En ole rasisti, mutta... kyllä tossa amerikanneekerien touhussa on jotain sisäsyntyistä, ei olosuhteista johtuvaa.

Alarik sanoi:
No jaa, tsunamin yhteydessä oli paljonkin epäjärjestystä ja mellakoita, mm. Acehissa missä tilanne oli kärjistyä erittäin vakavaksi. Lisäksi media voi kyllä aina laittaa asioihin oman twistinsä, USA:n media usein kuvaa juuri mustat väkivaltaisiksi ilman syytä.

Acehissa oli ollut tilanteet huonommalla tolalla jo pitkään, tuossa lisäluettavaa: http://www.preventconflict.org/portal/main/maps_sumatra_conflict.php

Alarik sanoi:
Cthulhu,

vastaus ensimmäiseen kysymykseesi: nimenomaan ei mikään, ainoastaan musta on ryöstelijä, valkoiset eivät voi olla ryöstelijöitä, heidän ihonvärinsä on takuuna tästä.

Olkiukko.Ei kai nyt kukaan oikeasti ole tuota mieltä.

Alarik sanoi:
Anteeksi kuinka?

No jaa, tsunamin yhteydessä oli paljonkin epäjärjestystä ja mellakoita, mm. Acehissa missä tilanne oli kärjistyä erittäin vakavaksi.

Sitä se uskonto teettää, hyvä huomio. ;)

Alarik sanoi:
Lisäksi media voi kyllä aina laittaa asioihin oman twistinsä, USA:n media usein kuvaa juuri mustat väkivaltaisiksi ilman syytä.

Nyt tulee kyllä niin vahvaa julistusta notta pitäs saaha jo jotakin näyttöä asiasta .... edes jotain.

Alarik sanoi:
ainoastaan musta on ryöstelijä, valkoiset eivät voi olla ryöstelijöitä, heidän ihonvärinsä on takuuna tästä.

Niin. Surullista mutta totta. Miksi sen neekerin piti mennä nekin ruuat ryöstämään, vaikka samat tavarat olisivat olleet ihan löydettävissä, kuten viereisestä kuvasta näkyi. Se on sen luonto.

Sitäpaitsi minä satun tietämään faktana, että ne toisen kuvan valkoiset jättivät kaupan tiskille yhteystietonsa ja luottokorttinumeronsa ja lupasivat käydä myöhemmin maksamassa.

(Jipii!! Mediakritiikkikeskustelua!)

Acehista Raejuusto jo kertoikin, että siellähän oli täysi sota ennen kuin Muumipappa rauhoitti tilanteen. Hyvä Suomi!

reino,

Niin, tiedän. Kyse ei siis ole siitä että väkivaltaisuus olisi vain ja ainoastaan USA:an alunperin orjina tuotujen Afrikkalaisten jälkeläisten yksinominaisuus vaan että väkivaltaisuutta löytyy muualtakin, jopa rakastamiemme Kauko-Idän ihmisten parista.

Happovaari,

niin siis tuon uutisoinnin lisäksi? Aihetta on tutkittu mediatutkimuksen saralla paljonkin, suosittelen esim. Teun A. van Dijkin kirjaa Elite discourse and racism, muitakin löytyy mutta tuosta on hyvä alkaa.

Acehissa ei muuten ole kyse pelkästään uskonnosta.

(Ny on niin tiukka editointi päällä yhdellä sun toisella, että enää ei tiedä mihin viestiin vastata :D )

Kyllähän suomalaisetkin on toisilleen (laajamittaisesti) väkivaltaisia silloin kun tilanteen nimi on Sisällissota. Tai jos tilanne on Sota, niin sitten ollaan väkivaltaisia Viholliselle.

Mutta tommosta neekerikäytöstä mä en ymmärrä vieläkään.

Alkaa oikein tosissaan pelottaa kun kohta tulee taas Syysmyrsky ja Sähkökatkos. Naapuri perkele tulee ja lahtaa mun saman tien ja raiskaa mun kissan. Tähän asti se ei o lain pelossa uskaltanu, mutta auta armias kun tulee Sähkökatkos. Tai jos HIFKi sattuu häviään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom