Neuvoja??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Olen kuullut neuvoja joiden mukaan sarjojen määrä pitäisi olla korkeintaan 4-5 ja toistojen maksimissaan 8-12. Onko nämä ohjeet oikeassa ja miksi?? Itse olen saattanut tähän mennessä tehdä 20 sarjaa joissa toistot ovat 10. Olen kuullut myös että sarjojen välillä lepoaika pitäisi olla 1-2 min, onko oikeassa ja mistä johtuu. Entäpä ruokavalio, mitkä ovat hyviä proteiininlähteitä, kokemuksia?? Haittaako jos tekee samoja lihasryhmiä parin päivän välein?? Minkälainen palautumisaika on riittävä?? Kiitoksia jo etukäteen vastanneille...

No 20 sarjaa on aivan liikaa, ei siinä enää kovin intensiivista treeni ole, 6 sarjaa / lihasryhmä pitäisi riittää. Sarjojen välillä lepoaika semmoinen että hengitys on tasaantunut ja tunnet voivasti ottaa tehokkaasti seuraavan sarjan.
Samojen lihasryhmien treenaaminen muutaman päivän palautuksella johtaa lyhyessä ajassa ylikuntoon, sitä ei kannata tehdä. Palautus mielellään vähintään 7vrk, yleensä naturaalille tekisi hyvää treenata esim 4 jaettua ohjelmaa 8 päivän kierrolla.

yep

Minkälaisen ohjelman saisi tehtyä jos käytössä on penkki, rintalihaslaite, käsipainot ja talja??. Ei varmaan kummosta?? En käy salilla vaan hankin muutama vuosi sitten pienmuotoisen salin kotiin.

saisit vähän tarkentaa tarkoitatkos sarjojen määrällä:
sarjoja koko treenissä, sarjoja/lihas vai sarjoja/liike

no kuitenkin, itselläni ainakin 20 kovaa sarjaa treenissä on liikaa en ehdi tehdä niitä kohtullisessa ajassa n.45-60 min.

toistojen määrä riippuu mitä haet. Jos voimaa toistot siihen 6 pintaan ja alle (alussa suosittelisin pidempiä sarjoja peruskunnon/-voiman hakemiseksi)

lihasmassaa sitten haetaan noilla sanotaan 8-12 toistomäärillä itselläni kyllä esim. selkä (mm. taljat ja soudut) tarttee vielä pidempiä sarjoja.

vielä pidemmillä toistomäärillä haetaan 'voima'kestävyyttä

sarjoja 2-4 (kovaa eli niin monta kuin menee) per liike esim. kyykyssä 12,12,10,8.
Liikkeitä per lihasryhmä 1-3 Esim. Hauikseen mikä useimpia vastaalkajia kiinnostaa erityisesti... 2*8-12 vinotangolla ja 2*8-18 keskitettynä jos haluaa niin vielä 2*8-12 myötäotteella

lepoaika riippuu vähän sarjasta mutta kun alkaa virtaa olla seuraavaa rykäisyyn niin sitten mutta kylmäkään ei saa tulla (jälkimmäinnen minulle ainakin pahempi vaihtoehto).
sanotaan 1-3min.

Ruokavaliosta suosittelisin: maitorahka, tonnikala, liha, maito proteiinilähteinä. Kala- ja rypsiöljyjä (rasvoiksi) hiilareita tulee lähes itsestään mutta pääsääntö (hitaita hiilareita esim. tummaa leipää ennen treeniä, riittää energiaa pitkään) ja treenin jälkeen hömppähiilareita (nopeita) jotta palautuminen saa hyvän startin.

joku viisaampi saa jatkaa/korjata raamattuani

eli

Tarkoitin sarjoja per liike. Saakohan noilla laitteilla mitään kunnon ohjelmaa, osaako kukaan auttaa?? Lueskeltua aikani tätä foorumia olen huomannut että teen kaikki päin per..... Ei viitsisi vielä salille siirtyä. Tähän mennessä olen kuluttanut aikaa treenaamiseen 2h per päivä ja olen käyttänyt us bulkkia proteiinin saamiseen. joka päivä olen käsipainoilla heilunut + ottanut esim rintalihakset mukaan. esim. käsipainoilla 20*10*24kg ja rintalihakset 15*20*30kg. Eli haen jonkinlaista "oikeaa" ohjelmaa...Kiitos

----KOKEILUSSA----
Teen sarjoja 1-2, jossa käytän paljon erikoistekniikoita mm.pudotuksia,pakko,negatiivinen.Toistoja 4-8 ja 8-12 ja Supersarjat erikseen, joissa enemmän toistoja. Supermassa Savolaisen kirjasta.

.......Ja potkinut on hyvin:evil:

Re: eli

Originally posted by cornelius
Lueskeltua aikani tätä foorumia olen huomannut että teen kaikki päin per..... Ei viitsisi vielä salille siirtyä.
Jo ekana päivänä, kun menin salille, niin yksi kokenut kaveri tuli viereen ja auttoi perseelleen olevien tekniikoiden kanssa, kun näytin varmaan niin säälittävältä. Auttoi perkeleesti. Parhaiten sitä oppii, kun uhraa vähän aikaa ja rahaa ja menee salille. Joidenkin sali-ihmisten apua pitää pyytää, toiset tulevat pyytämättäkin neuvomaan. Jälkimmäinenkään ei ole huono vaihtoehto, jos on itse aloittelija. Minun mielipiteeni.

Originally posted by Mike
No 20 sarjaa on aivan liikaa, ei siinä enää kovin intensiivista treeni ole, 6 sarjaa / lihasryhmä pitäisi riittää. Sarjojen välillä lepoaika semmoinen että hengitys on tasaantunut ja tunnet voivasti ottaa tehokkaasti seuraavan sarjan.
Samojen lihasryhmien treenaaminen muutaman päivän palautuksella johtaa lyhyessä ajassa ylikuntoon, sitä ei kannata tehdä. Palautus mielellään vähintään 7vrk, yleensä naturaalille tekisi hyvää treenata esim 4 jaettua ohjelmaa 8 päivän kierrolla.

Amen.

sarjojen määrä on aivan ymmärrettävä, jos olet vastikään aloittanut treenaamisen. yleensä aloittelijat (beginnerit) ei osaa tai jaksa viedä sarjaa loppuun asti ja palautuvat aivan HIRVITTÄVÄN nopeasti. mutta älä silti tee 20 sarjaa per lihasryhmä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom