Neuvoja tilanteeseeni.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen viime vuoden syksystä tiputtanut painoa 158kg---->108kg liikuntaa lisäämällä ja ruokavalioa muuttamalla. Pituutta minulla on 182cm, eli melkoinen "mätisäkki" olin ennen projektiani. Nyt kysyisinkin neuvoja miten kroppaani saisi hiottua ns.viimeisen silauksen. Löysää nahkaa tietty on tullut tulosten myötä, joten niidenkin poistoon vinkkejä otetaan vastaan, vaikka puukkohan se taitaa olla se ainoa keino,mutta helpottavat neuvotkin auttavat. Tavoitteena on saada painoa vielä pois 10-15kg ja nyt olisi tarkoituksena saada rasva muutettua lihakseksi. Liikuntaa harrastan n.3-6krt viikossa, josta salia n.3 kertaa ja sulkapalloa,pyöräilyä,satunnaisia uinteja loput. Salilla olen käynyt tammikuun alusta ja tehnyt orjallisesti tuota samaa treeniä joka ikinen treenikerta, eli monipuolisempaa treenivinkkiäkin kaivataan.

Salitreenini muodostuu tällähetkellä näin:

aloitus 10min kuntopyörää
vertical traction/selkä+hauis 4x20 paino 45/50kg (ensin 40kertaa lähes tauotta 45kg ja 2x20 50kg)
leg curl/takareidet 4x20 paino 40/45kg (ensin 40kertaa putkeen 40kg ja 2x20 45kg)
shoulder press/hartiat+ojentajat 4x15 35kg
abdominal crunch/suora vatsalihas 4x15 painoilla 45/50/55kg (putkeen 30kertaa 45kg,15 kertaa 50kg ja 15krt 55kg)
lower back/suora selkälihas 4x20 samoilla painoilla ja samalla tahdilla kuin vatsakin.
chest press/rinta+ojentajat 4x15 40kg
leg press/reidet+pakarat 4x20 90/100/110kg (2x20 90kg,1x20 100kg ja 1x20 110kg)
lopetus 15-20min kävely-/juoksumatto (3min kävelyä/2min juoksu/3min kävely/2min juoksu jne.)
palautumisen sarjojen välillä olen pyrkinyt pitämään n.puolessa minuutissa.

Ruokavaliossa pyrin proteiinien korostamiseen ja hiilareiden vähentämiseen, mutta kovin tiukka en tässä suhteessa ole ollut.
Kaloreita vuorokaudessa n.1700, eli aika vähän, tämä onkin mahdollistanut nopean laihtumisen.

Nyt te kokeneemmat kehonne kehittäjät, heittäkääpä vinkkejä miten nämä loppurasvat muutetaan kiinteämpään muotoon. Varmaan se onnistuu tälläkin tavoin ja tavoitteeseeni olen päättänyt päästä. Mutta hyvät vinkit ovat tarpeen ettei itse tarvitse lyödä päätä jokaiseen karjalan mäntyyn. Oikotietä onneen ei tietenkään ole, sellaista en edes kaipaa. Ikää on 45v, eli mikään poikonen en enää ole ja aineenvaihdunta senmukainen. Verikokeiden puolesta kaikki on OK, eli ihan väärin ruokavaliokaan ei voi mennä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Teetkö tuon saman ohjelman, siis nuo kaikki liikkeet joka kerta kun käyt salilla? Kolmesti viikossa..?
En kovin kokenut ole, mutta sanoisin aerobisen liikunnan olevan paras rasvanpolttaja. Enemmän sulla kaloreita kuluu ja rasvaa palaa kun lenkkeilet ja teet muuta tämäntapaista. Eli siis rasvaprosentti kyllä tulee tippuun tuolla aerobisella. Sitten kun olet laihduttanut itsesi siihen "ihannepainoon" tai vaikkei olisikaan ihannepaino niin sitten enemmän salipainotteisempaa treeniä. Silloin kun rasvat on alhaalla niin sulla on sinäänsä ihannetilanne, koska sitten vielä lisääkin rasvaa palaa ja sen korvaa lihas, jolloin parhaassa tilanteessa painosi ei juurikaan enää heittele mihinkään suuntaan.

Sulla kuitenkin selvästi on tavoitteena se painon pudottaminen, joten pitkiä sarjoja, koska kyse ei ole voimatasojen nostamisesta.. Tätä lihasta on hyvä hankkia juurikin sen ylimääräisen ihon takia. Lihasmassa kiristää ihoa ainakin jonkin verran ja ajan myötä iho myös luonnollisesti kiristyy jonkin verran. Se taas on yksilöllistä kuinka paljon iho kiristyy ja jos kovin tarkka oot tuosta ulkonäöllisestä puolesta niin todennäköisesti kirurgin kanssa joudut tekemisiin.

Tosiaankin, sen ruokavalion kanssa kannattaisi olla melko tarkka. En ole kovin hyvä ruokavalio hommissa niin en siitä liiemmin ala valistamaan, mutta sanon sen, että kannattaa katsoa tarkkaan varsinkin tuo proteiinien määrä joka päivä. Ne ovat todella tärkeitä lihaskasvun kannalta ja niiden tärkeyttä ei vain voi painottaa liikaa. Muutenkin ruokailu on yksi todella, todella iso osa painonpudotusta, sekä lihasmassan kasvua. Kokeneemmat voivat korjata minua mielin määrin ja torua kuinka sanoin pieleen, koska varmasti moni tietää asioista paremmin.

Parempaa ohjelmaa en sinulle osaa tehdä. Jos haluat itsellesi räätälöidyn ohjelman, joka noudattaa juuri sinun tarpeitasi ja keskittyy juuri niihin niin luultavasti joudut maksaan sellaisesta. En tiedä kuinka paljon Jto (pakkotoiston jäsen) tietää painonpudotuksesta, mutta suosittelen ottamaan häneen yhteyttä vaikka sähköpostin kautta. Hän luultavasti osaisi tehdä sinulle juuri parhaan mahdollisen ohjelman ja hänen hinta/laatu suhteensa on todella hyvä ainakin kaiken kuulemani mukaan!

Noilla 30-40 toistoilla ei juurikaan ole hyötyä. Vaikkaikin rasvanpoltto kysessä niin kohdistetuissa liikkeissä toistot 10-15. Näytät tekevän kaiken joillakin laitteilla? Kun 3x/vko käyt salilla niin ota vaikka joku valmis 1- tai 2-jakonen ohjelma ja ala hakata sillä. Noi muut sulikset ym. ihan ok. Kalorit vois kyl olla 2000kcal/vrk hyvinkin.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom