Neuvoja ravintoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Muhvi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Olen nyt pari vuotta käynyt salilla. Aluksi työskentelin kuntosalilla ja työkaveri teki ohjelman jota olen itse nyt aina hieman muutellut.

Ohjelma on kolmelle päivälle.
1. alavartalo+keskivartalo
2.selkä+hauis+keskivartalo
3.rinta+ojentajat+olkapäät

+ sunnuntaisin millssin Body pump ja perää spinning, muutenkin spinningia tulee harrastettua muutenkin viikolla aina kun työvuoro sen sallii. Myös töissä olen kokoaika jaloilla. Ja ennen joka treeniä tulee juostua/crossailtua n. 20min. Salilla vierähtää helposti muutama tuntikin ja lepopäiviä on välillä liiankin vaikea myöntää itselleen.

Aluksi tuli kokeiltua vähä hiilarista ruokavaliota, kanaa/kalaa ja paljon kasviksia, aamuisin, iltaisin rahkaa ja marjona jne.

Nyt kuitenkin 6kk ajan olen syönyt myös mm perunaa, riisiä jne.

Viikonloppusin sallin itselleni namupaloja, muttei niitäkään kamalasti tule syötyä.

Arkisin kuvio menee nykyisin suunnilleen näin. Aamulla puuroa ja marjoja, tai esim rahkaa tai jugurttia+ raejuustoa. Töissä syön kahdesti, yleensä esim kanaa, kasviksia ja vaikka riisiä. Illalla taas esim. puuroa ja marjoja.

Alkoholia vain viikonloppuisin ja silloinkin max. 1 lonkero. Limuja juon vain lighteja ja niitäkin vain viikonloppuisin, muuten juon vettä.

Ongelma on nyt se, että tuntuu, että vaikka kuinka treenaisi, esimerkiksi tuo vatsanseutu on litteä, mutta pinnalla helposti pehmeää ja lihakset ei muutenkan oikein näy, vaikka esim hauis jne menee 5-7kg painoilla. Ja teen kaikki liikkeet aina 10 x 4.

Painoa kuitenkin tullut kiitettävästi sen jälkeen kun treenaamisen aloitin, mutta ilmeisesti lihaksena, sillä vaatekoko pysynyt samana ja esim jalat selvästi kiinteytyneet. Mutta tuo vatsa ja käsivarret?

Jelppikääs te ammattilaiset/kokeneemmat nyt vähän, miten olisi hyvä siis syödä? (Vaikka se varmaan yksilöllistä onkin):worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hoho:D Jotenkin pisti huvittamaan toi kohta "esimerkiksi tuo vatsanseutu on litteä, mutta pinnalla helposti pehmeää ja lihakset ei muutenkan oikein näy, vaikka esim hauis jne menee 5-7kg painoilla":rolleyes: Diettaamisesta löytyy jo kohtuu monta trediä, eli söörtsiä peliin vaan.

Näin nopeasti kuulosteltuna vaikuttaisi siltä, että syömisesi ovat ainakin kohtuu hyvin kohdallaan. Olethan pitänyt huolta siitä, että saat heti treenin jälkeen riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia?

Lihasten näkyvyyteen voisi olla hyvä apu se, että vaihtelisit välillä hieman sarjapainoja ja -määriä. Teet esim. välillä pyramidisarjoina niitä hauiksia/muita lihaksia (sarjat esim. 10, 8, 6 ja 4-6 toistoa joka sarjassa sarjapainoa kasvattaen tai vaikka 6, 6, 6, ja 6 hieman isommalla painolla kuin nykyään teet.) Tällä voisit saada kasvua stimuloitua jos nyt olet 2 vuotta jo treenaillut 4x10 -systeemillä..?

Lihaksen kasvattaminen vaatii aikaa ja ravintoa ja yleisesti ottaen on hyvin vaikeaa (lue: lähes mahdotonta) kasvattaa lihasta ja laihtua samanaikaisesti. Eli siis aivan ensimmäiseksi sinun pitäisi tehdä itsellesi selväksi, että halautko ensin a) isommat lihakset, jotka sitten dieettaamalla "kuorit" paremmin näkyviin, vai b) olet tyytyväinen nykyisiin lihaksiisi, jolloin voit saada ne puosletaan laihduttamalla paremmin näkyviin. Molemmat kun eivät oikein yhtäaikaisesti onnistu.

Ja todettakoon nyt vielä tässäkin sitten se, että paikallista rasvanpolttoa ei tapahdu. Eli et voi siis saada "laihdutettua" vain käsiä ja vatsaa ja saada näin lihaksia paremmin näkymään. Laihdutettasessa rasvaa lähtee kaikkialta.

Ilman tuon parempia tietoja painostasi/treeneistäsi/ruokamääristä ei voi oikein mitään tarkkkoja ruokavaliosuosituksiakaan antaa..

Oho, tuossapa hyvä linkki. :) (tosin aikoinani laihdutin 100kilosta 55kiloon, joten se on tuttua, koko elämä asenteineenhan siinä piti muuttaa, mutta kiinteytymisestä enempi nyt on kyse)

3kk välein olen vaihdellut liikkeitä ja painoja lisännyt sen mukaan kun tuntuu, että jaksaa, kuitenkin niin, ettei tule tehtyä liikkeitä väärin. (sellaista kun usein tulee nähtyä :/)

Voisi ehkä pitää viikon jonkinlaista päiväkirjaa ja ahdistella sitten uudestaan teitä tietäväisempiä. :

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom