Neuvoja & mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pateez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olis mielenkiintoista jos laittaisit kuvan lisäksi vähän tän hetkisiä sarjapainotasoja kyykky/mave/penkki jne. Jaloista kans kuvat ja mitat, sit teet 3-6kk G6 ja syöt hyvin, uudet kuvat ja mitat niin kaikki on ihmeissään (jos oot tehnyt ja syönyt kunnolla)

En usko että syömisessä tulee ongelmaa olemaan :) En ole päässyt neljännen päivän jälkeen salille, niin olen kotona treenaillut.
Onneksi löytyy kaikki ja enemmänkin välineitä kotoolta tohon G6:seen.
En ole uskaltanut vielä kyykätä, en oo voinut treenata jalkoja ollenkaan kun polvet ollut ihan romuna. Nyt ne on palautumassa, epäilen että oli pienenmuotoista rasitusvammaa ja nivelvaikeuksia, ja olen alkanut huoltaa vielä enemmän (icepower, venytyksiä enemmän ja alan varmaan vetämään kalanmaksaöljyä tai jotain nivelhuoltoon). Käyn luultavasti ensiviikolla tarkistuttamassa sen, toivotaan ettei sen suurempaa ongelmaa löydy.

Muuten on mennyt ohjelman mukaan mutta mave kyykyn sijaisena, ja vatsoja oon tehnyt vähän miten ennenkin. Penkissä olen vaihdellut käsipainoja ja tankoa, en oo nyt ihan varma painoista, penkissä varmaan vähän alle omalla painolla hiissaillut niitä sarjoja. Leuat ihan 3x max, laitoin lisäpainoa sillain että reppu selkään ja 5-10kg sinne, puhtaita leukoja menee sitten n. 15-20 ilman lisäpainoja, joten en sen kummempi ole niissäkään.

Hauista olen tehnyt 10kg tangolla + 20-25kg painot siihen tuon 3x10 tosi puhtaasti. Pystypunnerrus varmaan 15kg ja olen supersetannut sen sivu vipareilla (suhteessa mun olkapäiden kokoon, ne on tosi heikot). <- Joo tiiän, selitin taas hyvin epäselvästi mutta en paremminkaan osaa. Ainoastaan mavessa ja leuoissa olen tehnyt tuon 2min palautumisen, mutta varmaan rupean tekemään sen kaikissa.
Kyykky tulee ohjelmaan mukaan sitten kun tiedän että polvet kestää.

Ja mun takareiskat ei kyllä oo kasvanut eikä pohkeet tai forkut, omasta mielestäni. (Odotan ehkä vähän liikoja mutta en ihan oikeasti usko niiden kasvavan tällä)
Tämän myös lisännyt silloin tällöin forkut ja pohkeet mukaan jos siltä on tuntunut.
En siis varsinaisesti ole paljoa muutellut, vaikka erilaiselta saattaa kuulostaakin niin teen kyllä suht paljon ohjelman mukaan.
En vaan yksinkertasesti pysty vetämään vatsoja noin vähän, ja sit halusin edes yhden supersetin tähän.
Forkutkin olis mukava saada mukaan tähän aina joskus, koska vaikka näistä muista saakin puristusvoimaa en tunne paljoa mitään kehitystä forkuissa niillä yksistään.

Niin ja joo, tässä on paljon tällästä ''varmaan'' ''alan'' jne mutinaa :jahas:
En vielä laita sarjapainojen edistystä tähän, laitan ne sitten myöhemmin.

Sinänsähän alkuperäinen ohjelma menee ihan ketuiksi jos alkuun ei saa sitä kovaa kyykkyä 4x10xjotain. Jää se huima määrä hormooneja tuottumatta (tai no miten kovaa sitten maven teet, mutta ei siinä varmaan mitään 4x10 puuskutussarjoja tehdä vai?) ja muut liikkeet on sitten "liian helppoja", eikä ehkä kasva optimaalisesti.

Pystytkö kyykkäämään harjanvarren kanssa? Jos niin, niin tyhjällä tangolla? Jos siellä salilla pyytäis jotain konkaria neuvomaan/katsomaan kyykkytekniikkaa (ja varmaan muitakin tekniikoita, koska sun ikäisillä näkyy ainakin omalla salilla olevan aina mave yms. tekniikat aika persiillään - huom tämä on karkea yleistys, mutta omaa tekniikkaan kannattaa aina suhtautua kriittisesti, vanhat ketut on mullekin antaneet monia kullanarvoisia vinkkejä). Ja mitään ei tarvi hävetä, vaikka kepillä vaan kyykkäis. Kyllä se siitä nousee äkkiä... Ite kun aloitin niin 4x10x40kg oli lähtötaso, 9 kk siitä kyykkäsin 4x10x120kg (okei tätä auttoi varmasti urheilutausta vaikka 8 vuotta laiskottelua välissä olikin) vaatekaappi meni uusiksi housujenkin osalta vaikken edes käytä mitään tiukkoja vaatteita.

Jos on kirjastoa lähellä, niin haepa sieltä Timo Erämetsä: Massaa! Voimaa! Tie jatkuvaan kehitykseen -niminen kirja ja lukaise läpi, unohda kaikki hifistelyt vaikka vuodeksi...

Zone-sarja -42%
En siis varsinaisesti ole paljoa muutellut, vaikka erilaiselta saattaa kuulostaakin niin teen kyllä suht paljon ohjelman mukaan.

Et ole paljoa muutellut, paitsi jätit tärkeimmän liikkeen tekemättä, penkkiä teit välillä kässäreillä, pystärin lisäksi supersarjana vipareita, välillä lisää pohkeita ja forkkuja ja vatsoja enemmän. Eli käytännössä sama ohjelma :)

Hauista olen tehnyt 10kg tangolla + 20-25kg painot siihen tuon 3x10 tosi puhtaasti. Pystypunnerrus varmaan 15kg ja olen supersetannut sen sivu vipareilla (suhteessa mun olkapäiden kokoon, ne on tosi heikot). <- Joo tiiän, selitin taas hyvin epäselvästi mutta en paremminkaan osaa. Ainoastaan mavessa ja leuoissa olen tehnyt tuon 2min palautumisen, mutta varmaan rupean tekemään sen kaikissa.
Kyykky tulee ohjelmaan mukaan sitten kun tiedän että polvet kestää.

Mä haluaisin nähdä ton sun tosi puhtaan hauiskäännön tangolla. Allekirjoittaneen paino on yli 90kg, saan tehtyä 3x10+ chinuppeja _puhtaasti_, tai revittyä jonku 5x30kg lisäpainolla. Hauiskääntöjä jos teen z-tangolla, niin kun siihen tangon 7-8kg lisäksi lyö 25kg levyjä, niin alkaa olemaan 3x10 _tosi puhtaasti_ tiukassa.

En omasta mielestäni. Ja kyllä mä sit taas voin pian kyykätä, toivoisin.
Mulla oli jo aikaisemmin polvi suht huonossa kunnossa (en tiiä sitten mistä) mutta sit yhessä kohassa innostuin kyykkämään vähän liikaa niin hajos siinä enemmän (huono takakyykky muoto). Mutta enimmäkseen se oli syy että sillonkun innostuin en venytellyt tarpeeksi tai huoltanut lihaksia edes kamalasti. 80% kuitenkin omaa hölmöyttä.
Screenshot by Lightshot

@Solar, juu joku päivä :) En aina lyö siihen niin paljon painoja, mutta useimmiten. Viimeisessä setissä ne viimeiset toistot saatta jäädä vähäsen, mutta muuten hyvin puhtaasti menee. Mutta ei mennä tohon, tarkotukseni ei ollut kehuskella noilla yhtään (enkä nää aihettakaan). Vaan piti kertoa miten teen ne. Toki voisin laskea lisäpainot siinä, kyllähän sitä sais hyvin vedeltyä 20-25kg yht. painoilla.

- - - Updated - - -

@Masaf, itteltäni on urheilutaustaa nuoremmilta vuosilta mutta 2v. ennen tätä saliharjoittelua en tehnyt mitään. Ekat 2kk vedin siis aika hissukseen, sitten oon nostanu progressiolla. Sit sen kolmannen kuukauden vedin noilla ihme pumppi ja hifistely jutuilla.
Ja nyt tätä olen tehnyt tällä tyylillä. En ollenkaan mitään siis tehnyt. (Voisi olla syy huonoihin polviin). Ja jos välttämättä haluaisin kyllä mun jalat kasvais pelkillä curlseilla ja extensioneilla.
Ja joo, toi on totta suurimmalla osalla on (niinkuin mullakin, mutta ei nyt ihan päin persettä. Ei se mavessa ole itselläni niin huono että loukkaisin itseni).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@Solar, juu joku päivä :) En aina lyö siihen niin paljon painoja, mutta useimmiten. Viimeisessä setissä ne viimeiset toistot saatta jäädä vähäsen, mutta muuten hyvin puhtaasti menee. Mutta ei mennä tohon, tarkotukseni ei ollut kehuskella noilla yhtään (enkä nää aihettakaan). Vaan piti kertoa miten teen ne. Toki voisin laskea lisäpainot siinä, kyllähän sitä sais hyvin vedeltyä 20-25kg yht. painoilla.

- - - Updated - - -

@Masaf, itteltäni on urheilutaustaa nuoremmilta vuosilta mutta 2v. ennen tätä saliharjoittelua en tehnyt mitään. Ekat 2kk vedin siis aika hissukseen, sitten oon nostanu progressiolla. Sit sen kolmannen kuukauden vedin noilla ihme pumppi ja hifistely jutuilla.
Ja nyt tätä olen tehnyt tällä tyylillä. En ollenkaan mitään siis tehnyt. (Voisi olla syy huonoihin polviin). Ja jos välttämättä haluaisin kyllä mun jalat kasvais pelkillä curlseilla ja extensioneilla.
Ja joo, toi on totta suurimmalla osalla on (niinkuin mullakin, mutta ei nyt ihan päin persettä. Ei se mavessa ole itselläni niin huono että loukkaisin itseni).

what

ps. "ihme-hifistelyä" on myös sun nykynen "g6"

En sanois. Merkel mene muualle itkemään jos ei kiinnosta. En juuri nyt voi mennä salille niin täytyy improvisoida, ja jos sul ois yhtä huonot forkut kun mulla sä treenaisit itsekin niitä. Usko jo, ne ei kasva pelkällä epäsuoralla kuormituksella itselleni vaikka kuinka aloittelija olen. Pohkeitakaan ei voi tehdä liian paljon, jos multa kysytään. Ja eikö ole hyvä jos treenaan vatsat tehokkaammin, kehittävämmin ja muutenkin vain paremmin kuin ohjelmassa itsessään? En näe siinä haittaa kunhan se ei mene aivan overkilliksi ja jos kerkeää palautumaan, ja vatsathan palautuu nopeasti.
Mun olis nyt turha edes tehdä tasan tuon mukaan, jos nyt kyykkään niin en kävele kuukausiin.

Niin mitä et tuosta ymmärtänyt? Tuo ''en mitään'' oli siihen että en tehnyt silloin mitään :) ja joo, kyllä ne jalat kasvais ilman kyykkäämistäkin (En väitä omaavani hyviä jalkoja tai olevani mikään Tom Platz). Ja niin se kolmannes kuukausi, vaikka treenaisin tollasilla hifistelyillä siltikin niitä painoja voi nostaa siinä... :face:

Ei joo niiku vittu nytte. En tiedä miksi tätä jaksaa mutta Pateez, olet nuori ja pääsääntöisesti nuorena on vitun tyhmä asioissa jotka vaativat kokemusta. Suurin viisaus on alussa kuunnella kokeneita. Vastaa seuraaviin kysymyksiin ole niin hyvä:

1. Miten ajattelet tietäväsi tuloksekkaasta treenaamisesta enemmän kuin palstan kokeneet treenarit (en siis minä)? Et omista vielä pahemmin lihasta, et voimaa etkä treenikokemusta. Ja kaikki ymmärtävät miksi, koska olet nuori niinkuin me kaikki olemme olleet. Siinä ei ole mitään vikaa ja tarkoitus ei ole lytätä, olet joka tapauksessa vitusti kovemmassa kunnossa kuin useimmat 14vee. Omistat hienon innostuneen asenteen, mutta ongelma on ettet kuuntele muita. Voit joko kuunnella ja säästää vuosia osittain hukkaan heitettyä treeniä tai tehdä mitä teet kuten esim. minä treeniuran alussa ja tajuta myöhemmin että nojoo, ei oikein ollut hyvä. Olet vielä ALOITTELIJA joten sinun pitäisi treenata kuin ALOITTELIJA. Siksi vastaukseksi ei käy että sulla toimii. Tuon ikäisenä lihas kasvaa yleensä ihan normaalisti vaikka x-boxia pelaamalla.

2. Mikset voi kyykätä? Niinkun oikeasti. Oletko käynyt lääkärissä tai fyssarilla? Jos ja kun et, niin mihin perustuu omat arvioisi siitä mikä siellä oikeasti on vikana? Mihin kohtaan sattuu? Kiristääkö joku lihas vai sattuu ihan oikeasti siihen niveleen? Onko joku kokenut neuvonut tekniikan kädestä tai jalasta pitäen?

3. Miksi ajattelet, että 1000 sarjan, 4kg olkapääsuperien, eristävien forkkuliikkeiden ja muiden tekeminen, vatsojen loputon hinkkaaminen jne jne olisi parempi kuin muutaman ison liikkeen progressiivinen tekeminen? Miksi? Jos punnerrat 15 kg pystypunnerrusta niin miksi syöt siitä kehityksen superseteillä? Anna johonkin muuhun kuin siihen että "tuntuu hyvin ja kasvanut omaan silmään vitusti olkapäät näillä" perustelu enintään viidellä lauseella. Tai sitten before-after kuvat esim 6kk välein jotka osoittavat tämän poikkeuksellisen kovan kehittymisen.

Ja kalanmaksaöljy on jees ainetta mutta eise nyt niitä niveliä korjaa.

No huhhuh. No nivel se sattuu ihan vitusti. En käyttäis tekosyynä sitä että polviin sattuu. Ei ole näytetty mutta reilusti tullut videoita katottua, vaikka eihän se riitä.
Käyn tällä viikolla tsiigaamassa mikä meininki siinä on. Sitten ennen kuin seuraavan kerran kyykkään niin pyydän jonkun kattomaan sen ihan kädestä pitäen.
Jep, olen aloittelija, mutta ei se mua nyt täysin arvottomaksi treenaajaksi tee, vaikka eihän mun sanalla toki ole mitään painoa.
Ei se niitä korjaa, mutta mikä vaan mikä auttaa on plussaa.

Mut hei, jos tehään niin et jätetään tää tähän ja tuun tänne puolen tai vaikka vuoden päästä ja sit vähän järkevämpänä ja edes hieman kokeneempana voi puhua jostakin.
Ja niin, voihan silloinkin antaa myös edistyksen puhua puolestaan.

Mut hei, jos tehään niin et jätetään tää tähän ja tuun tänne puolen tai vaikka vuoden päästä ja sit vähän järkevämpänä ja edes hieman kokeneempana voi puhua jostakin.
Ja niin, voihan silloinkin antaa myös edistyksen puhua puolestaan.

Miksi pitää kiivetä perse edellä puuhun? Aloittelijavaiheessa parhaat tulokset saa perusliikkeillä ja simppelillä painoprogressiolla. Ketjun kymmenennessä viestissä sait itsellesi täydellisen ohjelman.

Hei, mies! Oikeasti, kukaan ei ole täällä sanomassa että olisit vähemmän arvokas treenaaja tai keskustelija. Tällä saa ja pitää kysyä ja kyseenalaistaa. Kysyä kokeneemmilta, että mitä tehdä ja miksi ja onko oma menetelmä paska vai hyvä ja miksi. Mutta ihmiset eivät pidä asenteesta, jolla et ota tarjottuja neuvoja vastaan, koska ajattelet 14-vuotiaana tietäväsi paremmin kuin ne jotka treenasivat salilla ennen kuin olit syntynyt. He kuitenkin vastaavat sinulle miten parhaaksi näkevät, jotta treeniurasi saisi mahdollisimman hyvän alun ja pysyisit lajin parissa. Et mene koulussakaan sanomaan enkunopellesi että vittu ethän sä tiedä mistään mitään kun hän korjaa kokeessasi olevia virheitä. Niistä voi ja pitää oppia, jotta joskus kirjoitat enkusta laudaturin ja osaat puhua kieltä. Täällä pakkiksella voit oppia, jotta nostat salilla joskus 200 penkistä ja minkkiä kouluristeilyltä tai respektiä salikavereilta tai mitä ikinä haluatkaan. Siitä tässä on kyse, ei vittuilusta. Mutta nuori ihminen on varmaan siksi vitun tyhmä että voi joskus oppia virheistään. (T. oisinpa käynyt salilla jo lukiossa niin se unelmieni minkki ei olisi ehkä karannut tarhasta. Vittu.)

Eh, en ole loukkaantut tai peppukipeä mutta yritin siis vain sanoa
että jos nyt sitten siirretään omapäisyys ja
kuunnellaan kokeneempia jotka haluaa pelkkää hyvää.
Ja sitten tullaan takaisin.. tarvin aikaa.
Ymmärrän nyt miksi tämä kaikki, olen
myös kirjoittanut aika tyhmästi ja ajattelemattomasti tässä threadissa.
On se nuoruus sitä tyhmyyyden aikaa :face:
No juu mutta kiitos kaikille, ja paljon
olen ilmaissut väärin itseäni täällä :)
Oppia ikä kaikki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom