Neuvoja kaivataan penkkiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maikkel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Minkälaisella ohjelmalla kannattaa penkkiä ruveta tekemään kun olisi tarkotus saada 1min aikana väh. 25 toistoa 45kg:lla? Tällä hetkellä menee vain hikiset 10 toistoa. Aikaa olisi treenata 2kk. Onko edes mahdollista?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en tunne käsitystä "mahdollista". kaikki on mahdollista. miksi pitäisi nostaa noin (anteeksi) pieni paino ja noin (helvetin) monta kertaa? melkeinpä tossa kohtaa panostaisin ekan kuukauden nostamaan maksimivoimaa ja sen toisen kuukauden sitten keskittyisin tekemään todella pitkiä sarjoja..

Jos tuo ei ole mihinkään ruumiinpainoon suhteutettu testi, niin syöt kuin sumopainija proteiinipitoista ruokaa tuon 2kk niin varmasti auttaa voimiin. Voi tietysti olla jostain muusta testistä pois, esim. cooperi :)

Ei ole mikään yleisesti ottaen hyvä vinkki, mutta jos ei mikään muu auta ja testi lähestyy, niin "fuskaa" eli pompauta rinnalta ja nosta persettä penkistä jos se sallitaan.

Zone-sarja -42%
Teet perus penkki treeniä vaan 2kk aikana pitäs tulla helposti 25toistoo

Ite tekisin näin penkkiä jotenkin tälläin
35kg * niin paljon kun menee
40kg * niin paljon kun menee
45kg * niin paljon kun menee
50kg * niin paljon kun menee
40kg * niin paljon kun menee

Toi reeni pari kertaa viikossa 2 päivää ainakin lepoo reenien välillä mielellään 3

Sit välillä pistät vähän enemmän painoo tankoon jos tykkäät

Jos et oo ennen nostellu penkkiä niin aloita vähän kevyemmin eli et tee ihan niin montaa kuin jaksaisit mutta kuitenkin lähes niin paljon niin ei mee lihakset ihan tukkoon

Sitten kun nostat niitä painoja niin nostat nopeesti rinnalta ylös mutta sillain että tekniikka on hallinnassa

Alussa tulee kehitystä helposti ja oon aika varma että tollasella reenillä saat sen 25*45 minuutissa kunhan lepäät ja syöt kunnolla että palaudut! Jos tuntuu tukkoselta niin pidä pitempiä taukoja reenejen välillä

Ite tein jotain tommosta reeniä kun alotin reenaan ja kehityin todella nopeesti sillä ei mielestäni kovinkaan paljoo oo väliä miten sitä penkkiä tekee alussa kunhan vaan tekee sopivasti! Kovaa mutta ei kuitenkaan liikaa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kas perkelettä, taas ajatus kulkenu ku villi ori. eipä voinut enää editoida :)

edit: tuolla on nyt toinenkin threadi menossa koskien noita pääsykokeita. näyttää olevan muihinkin osa-alueisiin vinkkejä. siis muihinkin kuin penaan.

Ei kait siihen ole oikotietä. Asento kohdilleen = mahdollisimman lyhyt työntömatka, ei ainakaan mitään voimasarjoja, tota 20-30 toiston sarjaa kelloa vastaan eri painoilla, Eikä sitten liikaa mitään joka päivä sata sarjaa meininkiä.

Dreamer sanoi:
No mikäs on maikkel tilanne? Lähemmäs pari viikkoa treenattu, onko voimat kasvaneet?

No niin hyvältä näyttää. 5 toistoo on tullut lisää. Eiköhän se tästä. Alotin tos 2 viikkoo sit kreatiini kuurin.

maikkel sanoi:
4 kertaa viikossa käyn salilla. Syön proteiinipitoista ruokaa niin perkeleesti, lisäksi vedän heraprotskua.

Kerro vähän tarkemmin, millaisia treenejä? Esim. se penkki, 3 sarjaa x maksimi, vai esim. pyramidisysteemi? Teetkö millaista treeniä ojentajille? Ajattelin vaan, että jos siinä treenisysteemissä on parannettavaa, niin vielä ehtisi korjailla.

Dreamer sanoi:
Kerro vähän tarkemmin, millaisia treenejä? Esim. se penkki, 3 sarjaa x maksimi, vai esim. pyramidisysteemi? Teetkö millaista treeniä ojentajille? Ajattelin vaan, että jos siinä treenisysteemissä on parannettavaa, niin vielä ehtisi korjailla.

Nyt oon tehny tota 3xmax, mutta ajattelin tänään vaihtaa tohon pyramidi systeemiin.

Tämmöinen on mun ojentajatreeni

Kapee penkki 3x15
pystypunnerrus 3x15
ranskalainen punnerrus 3x 15

Tuosta pystypunnerruksesta. Olen kuullut, että raskaat pystypunnerrukset haittaavat penkin kehitystä. Joku voi olla eri mieltä, mutta itse jättäisin pystypunnerruksen kokonaan pois.

Toiselta foorumilta:

--------------------------------

Sami Ritamäki:

Olen kuullut pariin otteeseen, että jos haluaa kehittyä penkissä maksimaalisesti, niin olkaliikkeet pitää jättää vähemmälle (esim. pystypunnerrus). Sinä kun olet Suomen parhaita penkkaajia niin kerrotko mielipiteesi asiasta? Eli oletko sinä tehnyt raskaita olkaliikkeitä usein? Onko tuo yllä oleva teoria pötypuhetta?

Jari "Bull" Mentula:

Nykyään olen jättänyt vähemmälle kovia punnerruksia olkapäille. Pystypunnerruksia teen peruskunto kaudella, mutta kisojen lähestyessä jätän ne kokonaan pois. Pystysoutua, vipunostoja eteen, taakse ja sivulle teen jatkuvasti, mutta todella maltillisilla painoilla.
Jokainen meistä on yksilö joten mikään teoria ei ole jokaisen kohdalla pitävä!

---------------------------------------

Dreamer sanoi:
Tuosta pystypunnerruksesta. Olen kuullut, että raskaat pystypunnerrukset haittaavat penkin kehitystä. Joku voi olla eri mieltä, mutta itse jättäisin pystypunnerruksen kokonaan pois.

Voisimpa kokeilla tuota että jättäisin kokonaan pystypunnerruksen pois. Ajattelin tehdä tuota pyramidisysteemiä 2xviikossa + tietenkin muut treenit päälle.

Lisävinkkejä:

-Kai sinulla on soutuliikkeitä ohjelmassa? Selän lihakset auttavat penkissä.
-Lisäravinteita enemmän jos ei ole rahasta pulaa. Kreatiiniahan jo hankit, mutta tässä muuta: FAST Vitamins, Minerals, Omegas. Sitten palautusjuomaa treenin jälkeen, glutamiinia ja BCAA:ta...miten vain lompakko kestää.

Back
Ylös Bottom