- Ikä
- 48
Ja tohon kauppijuuteen voinen suoraan vastata, että en ole kauppias. Töissä kyllä K-kaupassa hyvinkin laajalla työnkuvalla.
Ei mulla muuta. :D
Se koira johon kalikka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja tohon kauppijuuteen voinen suoraan vastata, että en ole kauppias. Töissä kyllä K-kaupassa hyvinkin laajalla työnkuvalla.
Eikös se ostoskori koostu yksittäisistä tuotteista?
Sä olet ihan tosissasi sitä mieltä että suomalaisen ostoskorin hintaa saadaan alaspäin antamalla palautetta kauppiaalle? Sä et oikeasti näe mitään ongelmia nykyisen vähittäiskaupan keskittymisestä Suomessa ja sen vaikutuksesta hintoihin? Kahdella ketjulla on 80% markkinaosuus, ei mitään hälyyttävää tässä?
En ymmärrä miksi yksityishenkilön(kauppiaan) pitäisi sitten rueta pakkiksen kitisijöiden takia joksikin robin hoodiksi ja jakaa oma tulos ilmaiseksi.
...........
Just tuollainen M-kauppa se lähikauppa on. En tiennytkään että se on ihan ketju. Pitänee vissiin ihan periaatteesta ruveta käyttämään sitä niin usein kuin vain on mahdollista.
Päätin siirtyä sanoista tekoihin ja Keskon plussakortti meni nyt saksilla poikki, lähetän vielä virallisen irtisanoutumisen sähköpostitse. Siirryn M-ketjun ja Lidlin asiakkaaksi ihan vaan vastalauseena K- ja S-ketjujen ylivaltaa vastaan. Tässä kaupungissa ei valitettavasti ole Siwaa eikä Valintataloa, joita olisin myös siirtynyt käyttämään.
Sen kummemmin agitomatta toivon, että muutkin äänestäisivät lompakollaan ja jaloillaan jos tilanne sen sallii.
K-kauppaan en ole astunut jalallani vuosiin, yksittäisiä poikkeuksia tietty on kun on tien päällä. Plussakortti on ollut lähinnä Anttilan leffa/peliostoksia varten, mutta nuokin tulee tilattua netistä nykyisin.
Sä olet ihan tosissasi sitä mieltä että suomalaisen ostoskorin hintaa saadaan alaspäin antamalla palautetta kauppiaalle? Sä et oikeasti näe mitään ongelmia nykyisen vähittäiskaupan keskittymisestä Suomessa ja sen vaikutuksesta hintoihin? Kahdella ketjulla on 80% markkinaosuus, ei mitään hälyyttävää tässä?
Jossain olenkin kehottanut äänestämään jaloilla. Te kuluttajat (minä myös) sen päätän kenellä se markkinaosuus on. Ei siihen auta mikään vitun säätely tai ketjujen mollaaminen. Älkää käykö siellä k-kaupassa jos ei halua. Kääntykää pois s-marketin edestä. Välttäkää Prismaa ja unohtakaa Citymarket!
Nimenomaan asiaan ei voi vaikuttaa, kaikilla muilla aloillahan tämä olisi laiton kartelli mutta kaupanalalla vaan maan tapa? Nyt pitäisi ihan oikeasti tutkia että rikkooko nämä kaksi jättimäistä ketjua kilpailulainsäädäntöä, mielestäni tämä on ihan törkeää kansan ryöstämistä joka iskee luonnollisesti eniten perheellisiin ja vähäosaisiin.
Toivottavasti tuosta Hassin kysymyksestä seuraa jotain, saisi edes näkyvyyttä mediassa.
Sitten kun noita ketjujen historioita vähän aikaa selannut voi miettiä, olisiko täällä SUOMESSA asiat yhtä hyvin kuin nyt jos ei ketjuja olisi. Tai vaihtoehtoisesti jos ketjuja olisi 5... Itse äänestän sen puolesta, että loppujen lopuksi 2 ketjua on ollut parempi kuin 5. Ainakaan itse en näe, että 89s maksava maitolitra on suomessa kallista oli sitten kate siinä välissä kellä vaan 10% tai 90%. (käytän itse 1,85€ bungaavaa laktoositonta, valion vaikka ois vieressä pirkkaa edukkaammin).
Kävisit Lidlissä maitolitra 75 senttiä. Toisin sanoen 89 sentin maitolitra on kallista. :D
No mutku mä haluun samasta kaupasta kaikkee muuta kivaa mitä ei lidlissä oo. :(