Nettisijoittajakilpailu starttaa taas 5.3.2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Voi voi, hajautussalkku tippunut reilusti. :itku: Onneksi AffectoGenimap vetäisi riskisalkkua ylöspäin joten tasapaino säilyi. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama täällä kuin TLP:llä. Mulla tosin tiputus johtuu osinkojen irtoamisesta ja ne osingot tulee takas käyttöön vielä kisan aikana. Joten noustaan vielä varmasti. ;)
 
Toi noitten warrejen kanssa pelailu on kyllä yhtä uhkapeliä... pitäis tyytyä pienempiin voittoihin ja kotiuttaa heti, kun tulee vaikkapa 5-10% nousu, mutta kun odottaa aina 20% nousua ja jää sinne jumitteleen, niin hetken päästä onkin 20% pakkasella..... noh, kaippa tästä vois jotain oppia, ehkä :rolleyes:
 
Kiitoksia.

Ennalta viisaana menin tietty ostamaan ostowarreja, joten hyvin menee:D .

No toivottavasti pidit ne, tänäänhän (siis kello 13.35) niillä irtoais kivasti hunajaa. Tosin huomiseks on tuntemukset suureen laskuun, jenkeistä tulee paljon dataa ja uskon sen olevan hyvin huonoa. Mutta eihän näistä koskaan tiedä. Itsellä tänään palanut hyvin rahaa, tankkailen putteja huomista laskua silmällä pitäen. Onnea kaikille veiveihin.
 
Hajautussalkku kokonaisuutena n. 6 prosenttia voitolla, mutta tän hetkiset sijoitukset 1,76 prosenttia miinuksella. Riskisalkku 3 prosenttia plussalla, mutta sielläki tän hetkiset 4,35 prosenttia miinukeksella. Ostin siihen aspocomp groupia kun sillä oli 8 prosentin lasku, niin ajattelin et se nousis siit hyvin mut onki vaan laskenu. Nyt pitää vaan odotella et se nousis taas, kun ei viitti myydä pois noin kovalla tappiolla.
 
Heh, Eforen paska veti mun pelin suohon heti alusta. Muut sijoutukset hajautuksessa tuottaneet plussaa, mutta efore järkyttävän paljon miinusta. Noh, en myy vaikka mikä ois :D Sen on noustava vielä :D PLIIS!

Riskissäkin ihan kohtuu tulos.
 
Nyt oli taas tullu hyvä nousu. Välillä näytti jo vähän huonolta kun sijoitus tippui koko ajan. Mutta jääräpäisesti holdaan näitä ja katon miten käy. :D
 
No toivottavasti pidit ne, tänäänhän (siis kello 13.35) niillä irtoais kivasti hunajaa. Tosin huomiseks on tuntemukset suureen laskuun, jenkeistä tulee paljon dataa ja uskon sen olevan hyvin huonoa. Mutta eihän näistä koskaan tiedä. Itsellä tänään palanut hyvin rahaa, tankkailen putteja huomista laskua silmällä pitäen. Onnea kaikille veiveihin.

Olikohan tämä se kerta kun ne olivat nousseet ~15%. Arvaa oliko mulla myyntitoimareita menossa? Ei tietenkään. Nyt olen niiden kanssa melkein omillani(-kulut). Jos Noksu tuosta vielä piristyy niin saan riskisalkun plussalle.

Jääränä odotan nousua.

Ketuttaa kyllä etten laittanut samantien myyntiä menemään:curs: .
 
Olikohan tämä se kerta kun ne olivat nousseet ~15%. Arvaa oliko mulla myyntitoimareita menossa? Ei tietenkään. Nyt olen niiden kanssa melkein omillani(-kulut). Jos Noksu tuosta vielä piristyy niin saan riskisalkun plussalle.

Jääränä odotan nousua.

Ketuttaa kyllä etten laittanut samantien myyntiä menemään:curs: .

Jep, toi on kyllä niin tuttua.. Aina kun saa 10-15% profiittia niin alkaa ajatus herpaantua ja alkaa kalastella vielä toista kymppiä. Seuraus yleensä on profiitit sen siljäntien ja yleensä hieman miinusta kaupanpäälle. Kyllä näillä warreilla kannattais vetää aika lyhyitä vetoja, eli profiitit taskuun ja uutta matoa koukkuun taktiikalla. Toisaalta taas monta kertaa on tullut tehtyä sitä, että ajattelee jonkun olleen laskeneen jo niin paljon, että nyt sen on pakko kääntyä. Totuus on että näillä tietotaidoilla ei todellakaan ole mitään mahdollisuuksia tuntea trendin kääntymistä, eli kuten isot pojat sanoo "the trend is your friend" on kyllä harvinaisen totta. Eli ei muuta kuin putteja selvässä lasku suhdanteessa ja calleja selvässä noususuhdanteessa. :kippis1:
 
Siinä tiedoissa on viimeisenä o = calle tai m= putteri

esim. näin: NOK 070518 ABN 16 m = putteri


Joo eli tässä pelissä ne menee juuri niinkuin Yussi kertoi,
oikeassa elämässä warrantien koodit näyttää hieman erilaisilta.

esim.; NDA7P20E10.50R1.SHB
eli tuosta näkee suoraan että se on Nordean myyntiwarrantti toteutushinta €10.50 erääntuu 20.4.2007, tyyppi: Eurooppalainen warrantti, takaaja Handelsbanken

ja toisaalta

esim.; NOK7D20E15.00R.2NRD

Nokian ostowarrantti toteutushinta €15 erääntyy samana päivänä 20.4.2007, tyyppi: Eurooppalainen warrantti, takaaja Nordea


eli tuo boldattu kirjain kertoo sen missä kuussa tavara erääntyy mutta samalla sen onko kyseessä calle vai putti, kirjaimet A-L tarkoittaa että kyseessä on aina ostowarrantti A=tammikuu, B=Helmikuu jne. sekä myyntiwarrantit toimii samalla periaatteella M=tammikuu---X=Joulukuu
 
Hajautus +7,00% ja riski +8,50% (oli vielä eilen -7,90%)
 
Heh... mulla käväsi tuo riski jo rapiat 15% plussalla, muttei ollu oikea warre oikeaan hintaan myynnissä. 20min päästä se olikin jo takaisin tuolla vajaassa +6%. Nyt mennään taas näemmä 10,48% kohdalla... heiluu kuin heinämies.

Nyt pistin niihin ns. jatkuvan ja tuotto-odotukset täyttävän myynnin päälle, myös hajautussalkkuun.
 
Olikohan tämä se kerta kun ne olivat nousseet ~15%. Arvaa oliko mulla myyntitoimareita menossa? Ei tietenkään. Nyt olen niiden kanssa melkein omillani(-kulut). Jos Noksu tuosta vielä piristyy niin saan riskisalkun plussalle.

Jääränä odotan nousua.

Ketuttaa kyllä etten laittanut samantien myyntiä menemään:curs: .

Nyt ne samat on +20%, mutta myyntitoimarit on vanhentuneet. Saas nähä mihin taas tippuu.
 
Nyt ne samat on +20%, mutta myyntitoimarit on vanhentuneet. Saas nähä mihin taas tippuu.

alkaa toi kärki karkaamaan, kun ei enää top 10 pääse alle 200% tuotoilla. Taidan ajella Nokian osavuosikatsauksen yli laittaen 150k kiinni yhteen warreen, silmät kiinni ja sormet ristissä. Katotaan miten pojan käy:whip:
 
Back
Ylös Bottom