Nettipedofiilit ja nykyajan chat-kulttuuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko sanoa, mutta minä en tiennyt että tuo on noin yleistä. Toki tietoisuus siitä että tuommosta tapahtuu jonkun verran, on ollut, mutta että noinkin yleistä. Siis mitä jumalauta tapahtuu. Minä kohta rupean esiintymään 11 v tyttönä chatissa ja sovin kuvaussessioita ja menen itse kuvattavaksi pesäpallomailan kanssa. Ei voi käsittää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse monen vuoden kokemuksella, eri chattien modaraattorina toimineena olen nähnyt tota ihan liikaakin. Vaikea sanoa kuinka moni näistä on oikeasti aitoja pedofiileja jotka myös tekevät jotain irl, ja kuinka moni sitten sellaisia ketkä sitten muuten vaan sortuvat yhä nuorempiin ja nuorempiin ja kuvittelevat ettei esim nettiseksissä ole mitään pahaa [koska se on pääasiassa fantasiointia eikä mitään tapahdu oikeasti]... Tilaisuus tekee varkaan. Rajat on aika häilyviä...

Jokainen voi itse testata nuoren tytön nimellä, jos aloituksia ei tule itselleen, ehdottelemalla itse tai hakeutumalla vanhempien miesten seuraan yllättävän moni on kiinnostunut keskustelusta.

Onhan tuo tiedossa..lensin alkusyksyllä tunnilta ulos kun repesin ihan täysillä kun kaveri (oikeasti kaveri!) vieres leikki samallail tyttöä ja ei pitkään mennyt kuin joltain jätkältä sai kuvia sähköpostiinsa ja jossain oli jorma täydessä jöpössä.:D

Perseestähän tuo kaikki on mutta..:D

Toivottavasti tämä artikkeli herättäisi mahdollisimman monen vanhemman ja alettaisiin oikeasti kiinnostumaan mitä se lapsi siellä koneella tekee. Kontrollia vaan joka on valitettava asia, mutta sehän se yksi holhoojan tehtävä on.
Kyllä noita sairaita on ihan liikaa.:curs:

Johan on. Netissä näköjään jengi toimii just niinku haluu eikä just niinku pitää: (vähintäänkin kuviteltu) anonymiteetti tuo tilaisuuden puhua ääneen törkeimmänkin paskan mitä päässä pyörii. Ja sitä tilaisuutta käytetään näköjään aika paljon enemmän kuin äkkiseltään luulis.

Yöh. Ei olis pitänyt ruveta lukemaan tota artikkelia kesken syömisen.

Australiassa on juuri tullut markkinoille ChatAlert, joka on suunniteltu nimenomaan ehkäisemään nettisaalistajien hyökkäyksiä. Se on ohjelma joka monitoroi esim. messengeriä ja jos se tunnistaa pedofiilin lähentely-yrityksen, lähettää vanhemmalle mailin tai tekstiviestin varoittaakseen uhasta. Sitten vanhempi lähettää vastausviestin A, B tai C: A varoittaa lasta, B sulkee ohjelman josta viesti tuli ja C sulkeekin jo sitten koko tietokoneen.

Vielä kymmenen minuuttia sitten tuo vaikutti täysin ylireagoivalta isovelivalvonnalta...

En nyt ole aivan varma asiasta, mutta eikös lakiin puuhastella tällä erää muutosta, jonka myötä myös alaikäisiin kohdistuva sanallinen seksuaalinen häirintä kriminalisoitaisiin?

Tuohon olisi hyvä suunnata ihan viranomaisresursseja jotka tarvittaessa selvittäisivät ehdottelijoiden henkilöllisyyden.

Eräs tuttu poliisi on muuten jollain taholla (Muistaakseni IRC ja mese) pedofiilibongarina. Käsittääkseni ei edes ole kovin harvinainen tapaus. Ongelmahan on sitten se, että pedofiileilla on paljon enemmän aikaa ja tarmoa etsiä nuorta lihaa netistä, kuin poliiseilla aikaa ja tarmoa (tai resursseja) etsiä niitä pedofiileja.

Tein testin, en sanonu ite mitään, ja noi tuli jossain muutamassa minuutissa ja sama meno jatkuu kun jätin idlaamaan. Kuinkahan moni noista hakee ikäistään seuraa.
Pyöräytä samalla nickillä messengerosoite ja näytä dorkalle pala. Tai muna.

Onkohan muuten tuo Suomi24:n etusivun "Tiedätkö mitä lapsesi tekee netissä?" -juttu viikonlopun artikkelin eteenpäin sysäämä... olis kyllä syytä.

Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että vaikka saitti on saanut ties minkälaista palautetta ja ymmärtääkseni jonkinlaisia oikeusjuttujakin (vai mikäs se Pakkiksen kunnianloukkaushomma olikaan?), niin vieläkin siellä vaan on chatit ja keskusteluosio pystyssä. Miten sitä ei pistetä kiinni?

Ongelmahan on sitten se, että pedofiileilla on paljon enemmän aikaa ja tarmoa etsiä nuorta lihaa netistä, kuin poliiseilla aikaa ja tarmoa (tai resursseja) etsiä niitä pedofiileja.

Ja poliisilla toi homma on prioriteetilla nolla. Just eilisessä Hesarissa joku poliisi itki kun poliisi ei ohjaa kaikkia resurssejaan Helsinki-Lahti motarille, kun siellä ajetaan hänen havaintojen mukaan ylinopeutta.:david:

Kiitos Faidralle artikkelista. Itse en ole ikinä kokeillut chatteja, enkä edes osaa käyttää messengeriä. En ole ilmeisesti missannut mitään tärkeätä.

Itse olen huomannut että jopa aapelissa löytyy näitä pikkutyttöjen perässä olevia miehiä. Siihen aulachattiin (se jossa haastetaan muita esim. minigolf peliin) välillä tulee ilmotuksia "tytöt alle 14v joilla on webcami haastakaa!!!1"

Sairasta aivan sairasta.

Onkohan muuten tuo Suomi24:n etusivun "Tiedätkö mitä lapsesi tekee netissä?" -juttu viikonlopun artikkelin eteenpäin sysäämä... olis kyllä syytä.

Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että vaikka saitti on saanut ties minkälaista palautetta ja ymmärtääkseni jonkinlaisia oikeusjuttujakin (vai mikäs se Pakkiksen kunnianloukkaushomma olikaan?), niin vieläkin siellä vaan on chatit ja keskusteluosio pystyssä. Miten sitä ei pistetä kiinni?

20.11.2006 23:25:00, Murobbs.
tsvk Yksi syy hidasteluun voisi olla että Suomi24:n palvelimet ovat Norjassa. Itselläni ainakin traceroute koneelle www.suomi24.fi kiertää 17 hopin kautta ja reitittimien DNS-nimistä päätellen paketit kiertävät reittiä Helsinki-Tukhokma-Frankfurt-Hampuri-Kööpenhamina-Tukholma-Oslo...

En siis tarkoita sitä etteikö norjalainen nettipalvelu voisi olla nopea, huomautan vain että paketit kiertävät kauempaa kuin mitä saattaisi arvata ja mahdolliset häiriöt keskieurooppalaisissa runkoverkkoyhteyksissä saattavat vaikuttaa myös tähän "kotimaiseen" palveluun.

Oisikohan eniron palvelimet ulkomailla juurikin siksi ettei suomi24 vastaan voida tehdä mitään..

Ne niitten keskustelut on ihan kauheita. kateellisia trollaajia

Ei hemmetti tuli puistatuksia tuosta artikkelista.. Varsinkin kun ajattelen isosiskoni 12-vuotiasta tytärtä, joka harrastaa melko ahkerasti Meseilyä ja chattäilyä ja sai juuri synttärilahjaksi Web-camin (jonka vielä itse kävin siskon pyynnöstä asentamassa) Terveestä paranoijasta kärsivänä ihmisenä piti tietenkin tarkastaa MESEN kontaktien määrä, kun on kuullut tarpeeksi noista hörhöistä. Siis ei PRKL eli mesen listassa oli about 90!! kontaktia. Sini- silmäinen siskoni vaan toetsi kontaktien määrään, että hyvä kun on kavereita.
Itse olen jo muutaman kerran koittanut vakuutella siskolle, että kannattaisi hiukan vahtia mitä koneen äärellä kirjoitellaan.

Nooh, täytynee näyttää tuo artikkeli ja katsoa kuinka pian web-cami lähtee ja messengeri poistuu koneesta..

Houkutus oilisi suuri esiintyä vaikka princess 94:nä ja katsoa miten pitkään popliinitakkiin verhoutuneen 40-vuotiaan liuskaharteisen sedän naama venähtäisi kun vastaan tulisi about 105 kiloinen ja 190 pitkä ruma parrakas äijä :evil:

Netti on kaikkien perverssien ja pedofiilien paratiisi. Vaan minkäs teet, kun näitä herutusgallerioita voi perustaa kuka vaan, pahimmassa tapauksessa jopa "alan harrastaja" itse.

Mihin helvettiin 14v kersat yleensä tarvitsevat jotain paljasta pintaa kuvia mitä näissä gallerioissa on pivlin pimein? Kerokaa mulle?

Ja minkä helvetin takia "ihkuja ihmisiä" threadiin postataan jatkuvasti jotain pentuja ja alaikäisiä pissiksiä? Miksi? Nämä ahkerimmat yli 18v postaajat menkööt itseensä ja syvälle.

Edit: SAATANA!:curs:

Komppaan vielä tätä.

Toisaalta ei luulis että ne teinitkään niin tyhmiä on ettei ne tajua ketkä kaikki niitä herutuskuvia sieltä kattelee... ei perkele voi olla sen arvosta että saa muutaman kehun kun vastapainoksi saattaa aiheuttaa itelleen/muille samanikäisille vaarallisia tilanteita.

Ainahan tossa iässä kun seksuaalisuus herää on tytöt pikkusen hakenu huomiota miehiltä. Ennen se vaan tuntui olevan enemmän sitä että ollaan vähän opettajaan ihastuneita. Nykyään se on sitte tätä...

just oli iltalehdessä tms. juttu 16-v tytöstä joka on puoli vuotta sitten karannu 30-v miehen mukana perheeltään. Mies oli linnassakin istunut pikkurikollinen. Pethe oli kohtuullisen huolissaan eikä ihme, tuskin se tyttö todellakaan ymmärsi mitä on tekemässä.
(edit: yritin löytää lähdettä tähän juttuun mutta en löytänyt iltalehden tai edes seiskankaan sivuilta. Jossain tuollaisessa se viikon sisään kuitenkin oli)

Kun poliisi ei tee resurssipulan takia asialle mitään, niin minusta ainoa konkreettinen ratkaisu ongelmaan on lapsille puhuminen, puhuminen ja puhuminen. Ei se poista ongelmaa että kotoa otetaan netti pois seinästä tai suomi24 lopettaa toimintansa..chatti ja käyttäjät siirtyy muualle.
Lapselle vaan pitää kertoa esimerkein, hyvin selkosanaisesti että internetissä kirjoittavat eivät ole yleensä sitä mitä esittävät. Jos joku tuntematon kirjoittaja ehdottaa vilauttelua, tapaamista, kyselee alusvaatteista, niin se ei ole koskaan oikein. Koulussa pitää pureutua asiaan opetuksen taholta, että JO ala-asteella kerrotaan avoimesta puhumalla, ei saarnaamalla, netin vaaroista. Varsinkin tytöille! Kotona itse voi tehdä paljon kun pyrkii pitämään lapseensa ihan kakarasta asti niin avoimet välit kuin vaan on mahdollista, kertoo että aina jos on jotain mistä haluaa kysyä neuvoa, pitää kysyä. Ei ainakaan tee asiasta tabua. Ehkä lapsi saattaa kysyäkin, onko sinusta oikein että tapaan netistä jonkun pojan. Toivottavasti. Sitten selvittää vähän perusteellisemmin mistä on kyse. Peruskasvatukseen on tänä päivänä pakko lisätä internetin vaaroista kertominen. Mun mielestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom