Netflix

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bly Manor katottu. Ei lähellekkään niin pelottava ku Hill House, mikä oli vähän mälsää, vaikken kauhusta niin tykkää :D
Ei ihan päässyt edeltäjän tasolle, mutta oli kyl hyvä. Sousittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tipahti kakkoskausi katsovattaksi The Alienist 2. tuotantokausi. Tää on dekkarisarja joka sijoittuu about samalle aikakaudelle kuin Sherlock Holmesit yms. Tää on synkkää kuvausta siitä mitä ennen vanhaan tapahtui New Yorkin kaduilla aikoina kun kodittomien, katulapsien ja huorien elämä ei ollut juuri minkään arvoinen. Alienist = psykiatri (ennenkuin psykiatriasta ymmärrettiin paljoa). Noihin aikoihin poliisi ei vielä tehnyt yhteistyötä eri alojen ammattilaisten kanssa. Eli ei ollut mitään protokollia väkivaltarikollisten ja murhaajien psykologiselle profiloinnille ja koko touhuun suhtauduttiin suurella epäluulolla. Tätä vois kuvailla trilleri-dekkarisarjaksi. Tässä on jotenkin tuore näkökulma tähän genreen eikä ole mikään tusinasarja vaan mukavan originaali tuotos, ei siis kopion kopion kopio. :)

Ykköskausi oli tosi hyvä ja kakkoskauden eka jakso koukutti mut uudestaan tähän sarjaan. Suosittelen tsekkaamaan jos tykkää tästä tyylilajista. Dakota Fanning näyttelee yhtä päähahmoista.
 
Aloin katella säkkipimeässä Death Notea josta vähän puhuinkin toisessa ketjussa. Uskomattoman hyvin toimii pimeässä katsellessa, koska mua vaan kuumottaa tollainen mörökölli joka seisoo pimeässä nurkassa... Juonelta tää on erittäin kekseliäs, ihan vitun sairas. Kirjoitaa jonkin henkilön nimen siihen vihkoon ja se tyyppi kuolee sydäriin... karulla hyvällä tavalla loistava tuollainen ku mä tykkään paljon synkistä ja häiriintyneistä leffoista ja sarjoista. Sitten ihan uskomatonta tunnelmaa osataan luoda etenkin ekassa osassa, jossa kuvataan tuon mörön paikkaa jossa asuu, jos minkäkin näköisiä pelottavia möllejä ja muuten ihan kuollut paikka jossa on vaan tyyliin luurankoja ja samalla soi kirkkomaista kuoromusiikkia. Tästä on 37 jaksoa ja taidan tänä yönä katsella jopa 10 een jaksoon kun yks jakso kestää vaan noin 20min.
Episode-1-Rebirth-death-note-22008500-1391-782.jpg
 
Aloin kattoo alusta tuota Death Notea, ku jäi viimeeks kesken syystä x ja tunnelma pääs karkaamaan. Nyt oon joku vajaa 10 jaksoa kattonut ja aivan huippuluokan tarinankerronta on sarjassa ja pirunmoinen oveluus kaikissa asioissa mitä päähenkilö mm pohtii ja sit vielä se mystinen"L" on perhanan toimiva ja kekseliäs juttu. Ryuk on kyllä metka mörrimöykky ku on koko ajan olan takana tai jossain siinä lähellä ja aika hienosti tehty sellaiseksi et vaikka pelottavan näköinen niin silti ei kyseenalaista mitään tai moiti päähenkilöä tai suutu mistään. Mut sit ne Ryukin ehdottamat diilit / vaihtokaupat on todella karmivia ja se on huikeeta et Ryuk pitää sisällään jotain asioita ja sit päähenkilön suusta tulee lause "et sit voinut aiemmin mainita" xD Sit ku oon kaikki saanut katsottua niin ehkä kirjoittelen tänne mietteitä sit lopusta.
 
The Haunting of Bly Manor ei tosiaan päässyt kyllä edes lähelle The Haunting of Hill House tasoa. Aivan loppu olikin jo ihan mielenkiintoinen, kyllä tuota varauksella suositella voi.

Sen sijaan minisarja The Queen's Gambit, huh kun oli loistava.

Sen verran sanon että trailerista ei kannata välittää. Kuulin että sarja olisi tosi hyvä, ja katsoin trailerin mutta sen myötä ei enää kovin kiinnostanut. Tuli kuitenkin pistettyä tulille, ja sarja tulikin katsottua kokonaan parissa päivässä. Ihan kuin trailerin olisi tehnyt joku ihan muu kuin itse sarjan tekijät.
Todella, todella hyvä sarja. Hassua miten shakista saakin niin mielenkiintoisen sarjan.
Tuo IMDB 8.8 on kyllä omissa kirjoissa ihan ansaittu.

 
The Haunting of Bly Manor ei tosiaan päässyt kyllä edes lähelle The Haunting of Hill House tasoa. Aivan loppu olikin jo ihan mielenkiintoinen, kyllä tuota varauksella suositella voi.

Sen sijaan minisarja The Queen's Gambit, huh kun oli loistava.

Sen verran sanon että trailerista ei kannata välittää. Kuulin että sarja olisi tosi hyvä, ja katsoin trailerin mutta sen myötä ei enää kovin kiinnostanut. Tuli kuitenkin pistettyä tulille, ja sarja tulikin katsottua kokonaan parissa päivässä. Ihan kuin trailerin olisi tehnyt joku ihan muu kuin itse sarjan tekijät.
Todella, todella hyvä sarja. Hassua miten shakista saakin niin mielenkiintoisen sarjan.
Tuo IMDB 8.8 on kyllä omissa kirjoissa ihan ansaittu.

Itekki yllätyin positiivisesti tuosta shakkisarjasta. Suosittelen.
 
Back
Ylös Bottom