Nestepöhö (ei-roina!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AK-47
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jep, tätä olen mietiskellyt. Minkä seurauksena nestettä kertyy? Mä en käytä roinaa, enkä ole enää aikoihin ottanu kreatiinia, mutta tuntuis, että etenkin kasvojen ja kaulan alueella on jonkinlaista "nestepöhöä", ja se on tosi vituttavaa, kun vatsalihakset erottuu alinta myöten. Näin ei oo aina ollut, ja homma liittynee ruokavalioon. Vettä tulee kyllä juotua aivan saatanasti.

Kiitoksia!

Jos syö paljon nopeita hiilihydraatteja, tulee sitä nestepöhöä helposti. Kokeile pari vähähiilihydraattista päivää, jos vaikka auttaisi asiaan.

Mulla kroppa kerää päivän nesteitä ja iltaisin on sitten yleensä superpöhö valloillaan. Syytän tästä tod. huonoa aineenvaihduntaa, kun en ole parempaakaan keksinyt. Niin ja hiilareita kyllä syön hyvin kohtuudella. Kaikki neuvot nestepöhön karkoitukseen otetaan kiitollisena vastaan.

Eli suola, nopeat hiilarit vähemmälle ja paljon vettä...näinkö???

Vaimo nimittäin valitteli ihan samaa asiaa...voinpa hänelle antaa hyviä neuvoja...:thumbs:

Ruokavaliossa ei ole juurikaan noita riisiä nopeampia hiilareita muutamaa hedelmää lukuunottamatta. Alkoholi, jota nautitaan viikonloppuisin, onki sitten täysin eri juttu! Jumalauta, että pitäisi viinan kanssa rauhottua?!?:(

Originally posted by Melly
Tuota suolan käyttöä en kyllä ole tarkkaillut, voisi olla kyllä ihan aiheellista:rolleyes:

Kyllä vois. Eikä pelkästään minkään nesteen kasaantumisen vuoksi, vaan ylipäätään suola on pitkällä tähtäimellä aika epäterveellistä, joten kyllä kannattaa totutella vähäsuolaiselle ruokavaliolle. Myöhemmässä vaiheessa se saattaa olla jo paljon vaikeampaa, jos on koko ikänsä vetänyt runsassuolaisia ruokia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by VahvaJussi
ylipäätään suola on pitkällä tähtäimellä aika epäterveellistä, joten kyllä kannattaa totutella vähäsuolaiselle ruokavaliolle. Myöhemmässä vaiheessa se saattaa olla jo paljon vaikeampaa, jos on koko ikänsä vetänyt runsassuolaisia ruokia.

Tässäkin voidaan mennä äärimmäisyyksiin niin kuin itse tein. Nykyään joudun lisäileen suolaa reippaasti ruokavalioon, että kroppa toimisi kunnolla. Suolat saa normaalista ruoasta JOS syö valmisruokia tai vaikka ravintolassa/töissä. Itse teen kaiken ruoan itse perusraaka-aineista ilman suolaa. Vahingosta viisastuneena lisäilen silloin tällöin safkoihin kunnon hyppysellisen suolaa.

Sitä paitsi jos hikoilee paljon niin sitä suolaa haihtuu sitä kautta elimistöstä.

Voiskohan joku vielä valistaa, että mikä tuo nestepöhö on ja miten se ilmenee ?? Kiinnostaisi ihan sen vuoksi kun aloitin kreatiinin käytön tuossa muutama viikko sitten...

Nestepöhö näin kansankielellä meinaa kaiketi kroppaan kertyvän nesteen aiheuttamaa pöhöttymistä, snadia turpoamista tjsp. En ole oikein itsekään perillä, ja katsotaan, jos joku asiantunteva katsoo vielä aiheelliseksi vastata. Joten YLÖS!

Ja suolaa ei juuri ruoassani ole tonnikalan lisäksi, päinvastoin!

Originally posted by AK-47
Ja suolaa ei juuri ruoassani ole tonnikalan lisäksi, päinvastoin!

Käsittääkseni ei kannata sitä suolaa täydellisesti vältelläkkään, saat vaan kehon paniikkiin ja se alkaa pitämään siitä kynsin hampain kiinni -> nestettä.

Muistaakseni jo vuoden 82 Mr. O Bannattu Samiri sanoi vuoden 81 kisasta, että se meni penkin alle, koska hän luuli, että hänellä on ongelma nesteiden kanssa vaikkakin ongelma oli täysin itseaiheutettu -> liiallinen suolan eliminointi varhaisessa vaiheessa.

Originally posted by huuke
Voiskohan joku vielä valistaa, että mikä tuo nestepöhö on ja miten se ilmenee ?? Kiinnostaisi ihan sen vuoksi kun aloitin kreatiinin käytön tuossa muutama viikko sitten...

Kreatiininhan pitäis kerätä nestettä ainoastaan lihassolun sisälle, mikä on käytön tarkoituksenakin. Eikö tuo lihassolun sisäinen nesteenkertyminen tuo juuri sitä kreatiinilla haettua lisäkokoa, muotoa ja voimaa lihakseen. Eli ei sen aiheuttama nesteen kertyminen näy nestepöhönä.

En sitten tiiä miten näkyy kasvojen ja kaulan alueella, jos on vaikka ihan hillittömät poskilihakset, joihin hakee hyvää pumppia ilmapallotreenillä ja ettii kreatiinilla lisätehoja. :evil: :)

Originally posted by RiQ
Käsittääkseni ei kannata sitä suolaa täydellisesti vältelläkkään, saat vaan kehon paniikkiin ja se alkaa pitämään siitä kynsin hampain kiinni -> nestettä.

Muistaakseni jo vuoden 82 Mr. O Bannattu Samiri sanoi vuoden 81 kisasta, että se meni penkin alle, koska hän luuli, että hänellä on ongelma nesteiden kanssa vaikkakin ongelma oli täysin itseaiheutettu -> liiallinen suolan eliminointi varhaisessa vaiheessa.

Hyvä, RiQ! Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta sikäli, että näyttäis siltä, etten saa tuota suolaa juuri nimeksikään. Sen käyttöähän on helppo säädellä kohtuudessa pysytellen. Pitänee kokeilla, jos sen variointi vaikuttaisi.

Eikös Samir Banout ollu kuuluisa siitä, että se mittasi kaikki safkat grammaa myöten?! Kova jätkä se ainakin oli.

Originally posted by AK-47
Jumalauta, että pitäisi viinan kanssa rauhottua?!?:(
Jos sitä meinaat että viina keräisi nestettä kehoosi niin olet väärässä. Viinan pois polttamiseen menee todella paljon energiaa ja nestettä. Ja kun sitä kaljaa juodaan niin mielettömiä määriä kusella käynti kiihtyy ja se jatkuu vielä vaikka et joisikaan paljoa. On tähän olemassa tieteelisetkin tulokset mutta en nyt muista niitä. Jos joku muistais??!! Itselläni ainakin paino putoaa joka ryyppyreissun jälkeen n. kolmisen kiloa. :kippis1:

Originally posted by Timppa
Itselläni ainakin paino putoaa joka ryyppyreissun jälkeen n. kolmisen kiloa. :kippis1:

:confused: Minulla taas paino nousee n. 2-3 kiloa per ryyppyreissu ja kroppa muuttuu silminnähden veteläksi..Ryyppykilot katoavat noin viikossa..
Mm. tästä syystä juonkin äärimmäisen harvoin.

Originally posted by Melly
:confused: Minulla taas paino nousee n. 2-3 kiloa per ryyppyreissu ja kroppa muuttuu silminnähden veteläksi..Ryyppykilot katoavat noin viikossa..
Mm. tästä syystä juonkin äärimmäisen harvoin.

Mä en juo ollenkaan, niin ei ole tuollaista ongelmaakaan! :D
Menis polla sekaisin jo varmaan yhdestä siideristä nykyään...
:rolleyes: ...

Ei kovin tee mieli, kun suvussa on tyylliin maailman pahin alkoholisti..:( Semmoset traumat saanut sitä touhua katsellessa, että en uskalla kohdata koko tyyppiä enään ikinä, kun sydän pomppaa kurkkuun pelkästä näkemisestä!..:itku:... Edes omaa mummiaan ei voi käydä katsomassa, kun tää hirviö asuu mummin naapurissa, eikä ikinä voi tietää, milloin se seuraavan kerran ryntää kirves kädessä oven taakse väijymään...:( ..

ananas ja selleri poistaa nestettä l. pöhöä.

:offtopic: Hyi kamala kun raahauduin peräti baariin tässä pari päivää sitten. Join peräti 3 kaljaa, poltin tupakkaa ja koin lähes täydellisen simahtamisen n. 1 aikoihin. Seuraavana päivänä nukutti ihan sikana ja piti vielä töissä olla enkä jaksanut edes salille mennä ja nukuin töitten jälkeen melkein koko päivän ja yön ja vieläkin nukuttaa... Hyi. Baarissa oli tietty oikein pieni paita kun ajattelin esitellä hienoja vatsalihaksiani mutta sain niillä 3 kaljalla aikaiseksi "svenska magenin" eli pelastusrengaspöhöteinimakkaramahan... :itku: Mä en juo enää ikinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom