Nesteen määrä kehossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Foppa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka voi mitata ihon ja lihaksen välissä olevan nesteen määrän ja mistä saisi tietää optimaaliset määrät? Kuinka nesteen määrä vaikuttaa mihinkin (esim. voimaan, suonikkuuteen)? Yritin kattoa searchilla mutta ei löytyny...

En tiedä miten sitä voi mitata, mutta itse huomaan sen ihan siitä millainen olo on.. Varsinkin kasvoja tuntuu kummasti pöhöttävän kun on nestettä kehossa.

Nestemäärä vaikuttaa tietenkin ainakin suonikkuuteen, eli mitä enemmän nestettä, sitä vähemmän "ripped" olet vaikka oliskin matalat rasvat. Itellä tuo neste vaikuttaa ehkä eniten olotilaan, eli kovassa pöhössä on paska ja tukala olla. Toisaalta kovassa nesteessä sitä nestettä on varmasti myös lihaksissa, eli pelkästään negatiivinen asia se ei ole, mutta henk. koht en nauti pöhöstä.. Ja korkea nestemäärä kropassa nostaa käsittääkseni verenpainetta.

Milläs sitten tuota nesteen määrää oikein säätelette? Juomalla ilmeisestikään ei, sillä eikös keho kutakuinkin vakiona tuon pidä, liiat vedet tulee pönttöön. (?)

Kreatiinihan tuota pöhöä kerää ainakin?

Mulla nestepöhö laantuu seuraavilla lääkkeillä:
Reilusti vettä
mahd. vähän hiilareita, sekin välttämätön vain hitaista
reilusti kahvia ja ananasta
reilusti vettä
mahd. vähän suolaa
ehkä aerobista liikuntaa (ei tietenkään välttämätöntä, sillä ainakin minulla jo normaaleissa treeneissä hikoaminen on paljon kovempaa, jos kropassa on tavallista enemmän vettä.)

noilla teeseillä saan ainakin nestepöhön aiheuttaman huonon olon menemään ohi vuorokaudessa, siihen että nestetasapaino palautuu täysin normaaliksi menee varmaan pari päivää.

On varsin yksilöllistä, miten herkästi se nestetasapaino järkkyy. mulla se järkkyy hemmetin helposti, eli riittää kun syön vaikka hitaitakin hiilareita vähän reilummin ennen nukkumaanmenoa, niin aamulla posket näkyy mukavasti takaapäin :) sama suolan kanssa. Onneksi siitä pääsee aika kätevästi eroon kun on oppinut tuntemaan kehonsa jo aika hyvin.

eiks keho kuivu kohoon, jos nesteen määrä on pieni? tai semmonen käsitys mulla on ollu.. En oo huomannu mitään nestevaihtelua ittessäni. Pitäis ehkä kokeilla, jos tapahtuis jotain noil edellisillä neuvoilla..

Kiitoksia vaan vastauksista! Noi ananas jutut sun muut on ihan todettuja. Huolenani kuitenkin on ihon ja lihaksen välissä oleva neste. Rasvaprosenttini on noin 10 mutta silti suonikkuus on aivan olematonta.
Kreatiininkin pitäisi (ainakin teoriassa) lisätä nesteen määrä itse lihaksessa eikä ihon ja lihaksen välissä. Jotkut vitamiinit voisivat tietysti auttaa.
Verenkierrossa minulla ei pitäisi olla mitään vikaa. Verenpaineet yms. on ihan ok. Voin tietysti olla vielä liian löysässä kunnossa..?

Suositut

Back
Ylös Bottom