Nes (Nintendo 8 bit)

Punch out, pro wrestling, world wrestling ja track and field in barcelonan keihäänheitto :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lagus1 sanoi:
25v ikää mittarissa ja vieläkin tulee nähtyä satunnaisesti painajaisia Castlevanian loppumöröstä.

Ei hitto toi Castlevania oli vaikea peli....luulin jo voittaneeni loppuvihollisen, mutta sen tapettuani tuli uudenlainen örrimörri tilalle (jos nyt ees puhutaan samasta pelistä).

Anonymous sanoi:
Ei hitto toi Castlevania oli vaikea peli....luulin jo voittaneeni loppuvihollisen, mutta sen tapettuani tuli uudenlainen örrimörri tilalle (jos nyt ees puhutaan samasta pelistä).
hitto että se castlevania kakkonen oli hyvä ja on vieläkii. itse eka kertaa pelasin sitä joskus 9vuotiaana (muistaakseni) läpiipeluuohjeitten kanssa enkä silti päässy
ykköslinnaa pitemmälle :( nyt alottelin emulaattorilla pelailemaan ja nyt oon kakkos linnaa selvittämässä :) ihan sairaan hyvä peli :)

Mulla on nessi, sen vielä vasta sitten, kun kaikilla kavereilla vastaava oli ollut jo ikuisuuden. Minä vaan latailin c128n kasettiasemalla pelejäni ja kaikki nauroi.

Mutta kuka nauraa nyt, minun nessi on edelleen täydellisessä kunnossa, kaikki napit toimii kuin uudessa, pelitikin vain laittaa sisään ja poweria niin toimii aina. On tosin kaverilla säilytettävänä, kun en suomessa tällä hetkellä asu, toivottavasti ei pelaa sitä piloille...

Parhaita pelejä olivat street gangs, mega man 2, sitten tällainen perverssimpi valinta kuin solar jetman oli suuresti mieleeni, vaikkei siitä kukaan muu juuri pitänytkään. Ja turtles 2 oli kaksinpelinä nannaa. Track and field kakkonen oli paras vaihtaripeli, itse en siitä (ohjaimien kannalta onneksi) juurikaan perustanut.

Nintendon ohjaimen muuten saa pc:hen kiinni, ja toimivaksi kysyn linkkiä jos kaverilla olisi jossain vielä se tallessa. Tosin omia ohjaimiani en lähtisi turmelemaan tuollaiseen.

Anonymous sanoi:
Joku tyyppi pelaa Super Mario 3:sen 11 minuutissa läpi :eek:
video

Hoh, kattelin videon. Kyllä on kaveri vissiin vähä aikaa pelaillu tota peliä :hyper: ..jostain syystä pulssi kohos ja rupes jännittää kun toi kaveri tykitti tollasta tahtia. :worship:

Kparta sanoi:
Hoh, kattelin videon. Kyllä on kaveri vissiin vähä aikaa pelaillu tota peliä :hyper: ..jostain syystä pulssi kohos ja rupes jännittää kun toi kaveri tykitti tollasta tahtia. :worship:

joo no noita videoita on enemmänkin missä pelejä pelataan ns. täydellisesti ja mahdollisimman nopeesti, ainoo vika noissa vaan on että ne on ns. superhidastettuja eli n.33 kertaa hitaampana kuin normaalisti, eli kaverilla on vaikka kuinka paljon aikaa hypätä oikeeseen paikkaan.

Nyt iski kyllä niin vanhat hyvät ajat mieleen. World Wrestling, Track & Field 2, Snake's Revenge eli Metal Gear 2, Goonies 2, Mario 2 ja 3, Castlevaniat, jenkki-import Turtles 3, Double Dragon, Blades Of Steelin väkivaltahurmos, MegaMan 3, Offroad. Kovia pelejä, voisi kyllä imaista tuollaisen emulaattorin ja nostalgisoida seuraavan kerran ku ottaa porukalla olutta. :D

Super off road vai mikä ny olikaan. Siinä päästeltiin niillä monstereilla varmaan sata rataa että pääsi läpi. Paitsi eihän niitä ollu kuin muutama erilainen kenttä, niitä vaan jauhettiin monta kertaa ja välillä vastapäivään. :hyper:

Harmi kun en muista paljonko mulla oli nopeusennätys super mario bros ykkösessä. Sen muistan, että ainakin kaveripiirin ykkönen olin :D

Hoho.
Mekin joskus hankittiin kasibittinen mut se oli jotain hienompaa kun muilla näillä kulmilla, kun siihen sai liitettyy neljä ohjainta! Muilla ei tämmöstä ollu ja siks sitten meillä aina pelattiin Off-roadia neljästään. Sai tuunata autoo ja sitkun oli kaikki osat ostettu niin pelkkiä nitroja vaan auto täyteen! :P Vois koittaa kerätä saman vanhan jengin kasaan ja pelailla taas uudestaan Off-roadia. :haart:

Sit koitti synttärit ja sain lahjaks Bubble Bobble. :D Sitä tuli sitten hakattua ja pystyn vieläkin muistamaan ensimmäiset kymmenen kenttää ulkoa :D

Tecmo Cup! :david:
Todella huono, mutta silti niin addiktoiva peli. :lol2:

Muuta mitä tulee nopeasti mieleen kasibittisen ajoilta on nuo ihanat tasokoodit, kun ei ollut vielä muistikortteja. Nämä koodihirviöt saattoivat jopa olla 150merkkisiä. Sitten jos yksikin merkki oli väärin niin täytyi peli aloittaa alusta.

Turtles kakkosen kenttä koodi oli muistaakseen:
"B,A,B,A,(ylös),(alas),B,A,B,A,(vasen),(oikea),B,A,B,A" :evil:

Tiedän kyllä, että tämä ketju on vanha kuin taivas, mutta ajattelin että sama käyttää sitä. Ei tarvi uutta perustaa.

Asiaan: miten näitä Nintendon pelejä tai laitteen sais puhdistettua? Monenlaista ohjetta olen lukenut, joissa on pelien ja koneen avaamisesta ja vaikka nämä eivät niin monimutkaisilta näytä, niin ei viittis ottaa riskiä että jokin menee vikaan. Siis: saako pelejä ja konetta puhdistettua jotenkin avaamatta niitä? Oon lukenut että ennen niin suosittu puhaltaminen on lähinnä haitallista.

Tiedän kyllä, että tämä ketju on vanha kuin taivas, mutta ajattelin että sama käyttää sitä. Ei tarvi uutta perustaa.

Asiaan: miten näitä Nintendon pelejä tai laitteen sais puhdistettua? Monenlaista ohjetta olen lukenut, joissa on pelien ja koneen avaamisesta ja vaikka nämä eivät niin monimutkaisilta näytä, niin ei viittis ottaa riskiä että jokin menee vikaan. Siis: saako pelejä ja konetta puhdistettua jotenkin avaamatta niitä? Oon lukenut että ennen niin suosittu puhaltaminen on lähinnä haitallista.

On olemassa ns. puhdistuskasetteja, millä sitten hinkataan sisään/ulos, ja kas, nessi puhdistuu. Saman kasetin sisältä löytyy sitten puhdistusvälineet myös kaseteille.

Jos tällaista ei saa käsiinsä, netistä löytyy ohjeita, miten nessin voi puhdistaa. Vilkaise vaikke retropelihuollon sivuilta. http://www.retropelihuolto.com/

Ja topikkiin:

Tuli ostettua pari viikkoa sitten NES, viisitoista vuotta oli vierähtänyt jo ilman. :rock:

Megaman 5, world cup, super mario 1,2 & 3, woohoo :D

Ja loistava Tecmo World Wrestling!

Okei, kiitti vastauksesta. Vielä tyhmä kysymys. Ilmeisesti kasetit voi puhdistaa avaamattakin. Joten: onko välttämätöntä käyttää jotakin elektroniikan puhdistukseen tarkoitettua ainetta vai voiko pyyhkiä vain jollakin kuivalla puhdistusvälineellä kuten korvapuikolla? Jos ei, niin täytyy jostakin yrittää hommata.

Ja itse aiheeseen vastaten: Nes oli ensimmäinen pelikone minulla ja siten myös kaikkein legendaarisin. Aah niitä muistoja, Turtles 2 tuli useammankin kerran läpäistyä. Mm. Megamanit ja Mariot on myös rautaa. Loistokone.

Btw. tällä sivulla http://www.cinemassacre.com/Movies/Nes_Nerd.html
löytää muutaman ylistävän arvostelun parista nes-pelistä. Ite ainakin repeilin noille.

NES pelit voi puhdistaa vaikka perus pumpulipuikolla kastamalla sen mm. asetoniin tai neo-amiseptiin. Myös joku 70% isopropanolia ja 30% vettä käy.

Oivoivoi.. Kyllä tulee niin muistoja mieleen kun tätä threadia lukee :) Ensimmäinen pelikone jonka omistan :) Itselläni olisi tuolla vaatekaapissa peräti kaksi laitetta, mutta toisessa ei tainnut toimia Power-nappi, enkä ole jaksanut ruveta korjailemaan..

Pelejä löytyy n. parisen kymmentä kappaletta ja mukana on mm. Mario 1/Duckhunt (ja pistooli tottakai!), Blades of steel, Track & field II, Mario 3..

Mutta yksi peli, mitkä omasta mielestäni on jäänyt todella vähälle huomiolle on peli nimeltä Uforia! Todella hyvä seikkailupeli, ettei mitään järkee. Suosittelen kyllä lämpimästi.

Voisi joku päivä taas vähä pelailla ja verestellä muistoja :) Nyt kyllä omistan myös Nintendo Wiin, että siinä Virtual Consoleen tulee joka viikko NES, SNES, N64 jne. pelejä. En ole vielä ostanut yhtäkään peliä, mutta heti kun Turtles 3 VC:hen tulee niin sen kyllä ostan, niin päästään kavereiden kanssa pelaamaan kolminpelinä sitä :rolleyes:

Muita mieleen tulevia huippuja:
Bubble Bobble, Track and Field (sormet ruvella, ja tunto hävis), Zeldat (kerran 10 tuntia putkeen)
Miksi myinkään Nintendon vuosia sitten pois... nyyh :(

Toi Bubble Bobble oli c64:lla ihan ykkönen. Track and Fieldiin piti oottaa paristo tai yliviivaustussi avuksi ettei sormista menny nahka... Duck huntissa sai hyviä pisteitä kun tähtäili sillä zapperilla suoraan kiinni kuvaruutuun :)

Kid Icarus ja Zelda oli myös suosikkeja, niissä oli vaan niin pelottava musa että piti laittaa äänet pois...

Meiltä löytyi myös se matto jossa piti hyppiä ja juosta :D

meinaa kyllä silmännurkka kostua kun tolla uudella nintendolla pystyy ostamaan noita nessin pelejä ja ilta illan jälkeen tulee aina pelailtua noita. esimerkiks excitebike on ihan ykkönen vaikka on maailman simppelein peli. yks ilta yritin miettiä että mikäköhän siinäkin on niin hyvää mutta ei mitään hajua. pakko vaan aina pelata.

Kyllä oli aivan loistavia pelejä tuolla konsolilla: Street Gangs, Super Mariot ja Megamanit :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom