Nenäverenvuoto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps, on alkanut kuluneella viikolla nokka vuotamaan eli kuukautiset menossa.
Pitkään aikaan ei ole tätä ongelmaan ollut mutta nyt monena peräkkäisenä päivänä samanpuolen rööri vuotanut verta.
Heräsikin kysymys että voisiko johtua jostain puutoksesta tms?

No huomenna menen kuitenkin lääkäriin asiantakia.

Talvisin kun niistää, niin mulla tulee verta nenästä. Luultavasti kuivuneet limakalvot syypäänä. Ei sitä paljon tuu, mutta häiritsee kumminkin.

Flunssaa ei ole ollut tänä talvena.
Tuli tässä mieleen että viimeksi kun olin myös 'miinuskaloreilla' niin nokka vuosi myös verta silloin.

hmmm.. voiskohan olla ylikuntoo.. ainakin mä tiedän yhden tyypin joka kävi vähä ylikierroksilla(varmaa kaikki mahdolliset oireet), sillä tuli kans senkat nokasta...

Osta A-vitatippoja apteekista, auttaa paljon limakalvojen paranemiseen.

Mullakin toi nenä tykkää vuotaa ainakin talvella ja keväällä. Noi A-vitatipat on kyl hyviä ne on auttanu aika hyvin. Ja pariin otteeseen on multa poltettu verisuoni tuolta nenästä ettei enää vuotais. Nyt ei ole ihme kyllä vähään aikaan vuotanu.

Voipi olla nuo limakalvot, mietin vaan että onko sattumaa kun juuri 'dietillä' ollessa vuotaa. Mutta silloinhan sitä se kroppa juuri on kovemmalla koetuksella.
Ylikunnosta ei ole muita oireita ollut.
Lisäravinnepuoleen kuuluu vaan protskua ja maltoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
screwdriver sanoi:
Voipi olla nuo limakalvot, mietin vaan että onko sattumaa kun juuri 'dietillä' ollessa vuotaa. Mutta silloinhan sitä se kroppa juuri on kovemmalla koetuksella.

Eipä ole sattumaa. Nuo limakalvot alkaa vuotamaan, jos et saa tarpeeksi A-vitamiinia, tai keho ei rasvoita limakalvoja A-vitamiinilla tarpeeksi. Dietillä et varmaan hirveää määrää levitteitä käytä?

Itse olin just vilustunut, ja senpä takia tuli verta nenästä. Kuivat limakalvot sen tekivät. Kannattaa kuitenkin kysyä lääkäriltä, mikä on homman nimi. Ei se mitään vakavaa ole.
Yhdessä Juha Seppälän novellissa painonnostaja oli niin innostunut asiaansa, että kesken treenien tämän silmämunista tihkui verta.

Kun minulta etsittiin syitä jatkuvaan nenäverenvuotoon, niin mahdollisuuksina pidettiin jossakin vaiheessa raudan puutosta tai alhaista veren hemoglobiinia. Tuollaiset olisivat ainakin jonkinlaiset mahdollisuudet. Lisäksi on tietysti nämä luultavasti todennäköisemmät A-vitamiinin puutos ja kuivat limakalvot. Apteekista A-vita tippoja tai Humidose nenäsuihketta. Tuollaiset ainakin auttoivat minulla. Humidose auttaa esim. silloin, kun nenässä on ikäviä kokkareita, jotka tuppaavat rikkomaan verisuonia vaikkapa niistäessä, ja kosteuttaa myös limakalvoja. A-vita tipat auttavat noihin limakalvoihin ja niitä kun laittaa pari tippaa kumpaankin sieraimeen illalla ja/tai aamulla, niin luulisi kuukautistesi loppuvan. (Kuinka paljon tuostakin sai kuulla koulussa :curs: )

screwdriver sanoi:
Jeps, on alkanut kuluneella viikolla nokka vuotamaan eli kuukautiset menossa.
Pitkään aikaan ei ole tätä ongelmaan ollut mutta nyt monena peräkkäisenä päivänä samanpuolen rööri vuotanut verta.
Heräsikin kysymys että voisiko johtua jostain puutoksesta tms?

No huomenna menen kuitenkin lääkäriin asiantakia.

:hyper: Saa meikäkin sanoa : "käytä soortsiä !". :lol2:
Ei, vaan oikeasti ei ole ollenkaan tarkoitus kettuilla, täällä
nenä verenvuoto ja verta nenästä on pohdittu mm. ponnistuksen aiheuttamaa verenvuotoa, kuivia limakalvoja, A-vitamiinin puutetta, stressin osallisuutta, verenpainetta, hemoglobiinia ja muuta.
Voisiko joku näistä olla aiheuttanut vuotamista ?

Itsellä ja avokilla aina välillä aamulla "tukkoisuutta" ja itsellä kuivunutta verta nokassa. Johtunee siis kuivista limakalvoista.

No viikonloppuna raahasin sänkymme petauspatjan ja peitot pihalle ja annoin niille oikein isän kädestä. Voi sitä pölyn määrää mikä petarista irtosi!!11!

Eli vaikka ei suoranaisesti tuosta nokan verenvuoto johtunekkaan niin suosittelen petivaatteiden, varsinkin patjojen, perusteellista hakkausta.

Vähenee kummasti pölyn määrä koko asunnosta saman tien kun pölypesäke on tuhottu täsmäiskuilla... :evil:

Mulla tuli syksyllä toisesta sieraimesta 2viikon aikana noin. 20 kertaa verta ihan kunnolla nenästä ja hoitsu sanoi että ei tässä muuta ole kuin heikko suoni siellä toisessa sieraimessa. No, en kuitenkaan käynyt polttaan sitä kun se loppu sitten parin päivän päästä. Ei tullu pitkään aikaan ennenkuin taas nyt on alkanut tulemaan. Ei ole kiva herätä yöllä siihen kun on huono olo kun on niellyt omaa vertaan. pitäs varmaan käydä todellaki polttaan se suoni. sattuukohan se? ei varmaan kovin paljoa..

Osta A-vitamiinitippoja apteekista, mulla ne ainakin auttaa kyseiseen vaivaan, eli kuiviin limakalvoihin nenässä ja ne vaivaa talviaikaan, kesälle ei juuri ollenkaan.

heh.. minulta kysyivät apteekista hiljasella äänellä, niin että kaikki tutut ja tuntemattomat hiissautuivat lähelle "Käytätkö mitään aineita nenän kautta että hajottaisi limakalvoja.." viitaten selvästi huumeisiin.

teki mieleni sanoa että vittu mun nenästä on imetty alas jauhosäkillinen huumeita! pikkasen pisti vihaksi.. vissiin näytän niin narkilta.

nuo A-vitat toimii hyvin. kallista vaan on.

nevahood sanoi:
nuo A-vitat toimii hyvin. kallista vaan on.

No vaimo niitä osti, että ei ollu kalliita. :D No ei vaan, tosissaan ne on aika hintavia kyllä, mutta se purkki kestää todella pitkään jos nyt ei ala sitä hupeloimaan, 1-2 tippaa per sierain riittää mainiosti ja liikaa jos laittaa niin on olo kun pahemmassakin räkätaudissa kun nokka vuotaaa koko ajan...

ojuni sanoi:
Mulla tuli syksyllä toisesta sieraimesta 2viikon aikana noin. 20 kertaa verta ihan kunnolla nenästä ja hoitsu sanoi että ei tässä muuta ole kuin heikko suoni siellä toisessa sieraimessa. No, en kuitenkaan käynyt polttaan sitä kun se loppu sitten parin päivän päästä. Ei tullu pitkään aikaan ennenkuin taas nyt on alkanut tulemaan. Ei ole kiva herätä yöllä siihen kun on huono olo kun on niellyt omaa vertaan. pitäs varmaan käydä todellaki polttaan se suoni. sattuukohan se? ei varmaan kovin paljoa..

Mulla poltettiin kurkussa kiinni leikkaushaava, joka aukesi keskellä yötä. Itse polttaminen ei sattunut yhtään, tuntui vaan siltä kun joku olis kutittanut kurkussa vähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom