Nenäverenvuoto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla lähti syömällä rautatabletteja.

ojuni sanoi:
Ei ole kiva herätä yöllä siihen kun on huono olo kun on niellyt omaa vertaan. pitäs varmaan käydä todellaki polttaan se suoni. sattuukohan se? ei varmaan kovin paljoa..

Ei se satu, jos se puudutetaan. Mulla on kerran poltettu toinen sierain puuduttamatta. Kyllähän sen kestää, mutta kyllä se myös jonkin verran sattuu. Tämä siis hopeanitraatilla.

Mitenkäs tuo jepen leikkaushaavan poltto? Millä se tehtiin ja puudutettiinko?

Joona sanoi:
Mitenkäs tuo jepen leikkaushaavan poltto? Millä se tehtiin ja puudutettiinko?

Joku imupoltto se oli, eikä puudutettu. En sen kummemmin muista kun olin vähän huonossa kunnossa silloin. Oli tullut tasaiseen tahtiin verta noin kahden ja puolen tunnin ajan, ja olin kuulemma melkein pyörtynyt.

mulla vuotaa nenä verta silloin tällöin. joskus saattaa tulla viikossa muutamana yönä ja välillä taas ei pitkään aikaan.

Täältä löytyy myös yksi verinokka... Mutsi osti apteekista jonkun nenäsuihkeen, mutta omaa tyhmyyttäni en oo pahemmin jaksanu kokeilla - ja tänään vuosi taas. Täytyy tosissaan ottaa käyttöön ja katella onko mitään vaikutusta, tuppaan vaan aina valehtelemaan itelleni että ttuako tää mitään toistuvaa oo.

Ja se "flunssa-suihke" (jota sniffaillaan röörien aukaisemiseksi) kuivattaa myös ihan hullun tavalla limakalvoja, ei tarvitse monta kertaa päivässä suihkutella niin johan pulppuaa. Sikäli inhottavaa, kun nuhaisena nenä on kuitenkin jatkuvasti tukossa.

Mulla viime talvena vuosi aina vähän väliä. Oli hieman rasittavaa, kun sai aina pelätä, että millon rupee vuotamaan. Varsinkin kun kesken treenien rupes vuotamaan, niin otti päähän. Meni itsellä liian kauan ennen kuin sain mentyä lekuriin asiasta. Aina kun olin menossa, niin ei vuotanutkaan viikkon, joten ajattelin, että nyt se loppu. Tosin ei loppunut. Käväsin ensin koulun kautta lääkärillä poltattamassa suonenpään, ei auttanut. Sit rupes menee hermot ja menin yksityiselle, joka poltti sitten koko näkyvän verisuonen, ei pelkästään suonen päätä. Ei sattunut yhtään ja siihen loppu vuotaminen. Suosittelen kyllä kaikille, joilla tota vertaa pulppuaa. On pieni hinta mielestäni siitä, ettei tarvi miettiä millon vuotaa.

Aluksi mulla epäiltiin, että johtuis verenvuoto liiallisesta kalsiumista, joka estäisi raudan imeytymisen vereen. Siitä ei ollut kyse, koska veri tuli aina samasta suonesta ja sen takia, ettei se päässyt parantumaan vaan aukesi aina uudestaan.

Suihkeista nyt tuli mieleen sellainen kuin Nozoil. Löytyy ainakin apteekista, tavara on vissiin jotain puhdistettua sesamöljyä. Pitää limakalvot hyvin kosteina ja nenä ei vuoda niin helpolla verta edes pakkasella. Käytin tota itse roaccukuurilla ja ongelmia ei ollut.

Suihkeista nyt tuli mieleen sellainen kuin Nozoil. Löytyy ainakin apteekista, tavara on vissiin jotain puhdistettua sesamöljyä. Pitää limakalvot hyvin kosteina ja nenä ei vuoda niin helpolla verta edes pakkasella. Käytin tota itse roaccukuurilla ja ongelmia ei ollut.
Joo toi on mullakin auttanut ja yksi duunikaveri sanoi kärsivänsä kans nenäverenvuodosta ja suositteli e-vitamiinia et en tiedä mihin perustuu mutta ei ole vuosiin vuotanut.Apteekista aina haen kuureittain vitskua.

Nostetaas. Eli mulla on nyt viime aikoina ollut näitä verenvuotoja nenässä. Viime yönä heräsin siihen, että nenä vuosi verta. Päivällä alkanut kaksi kertaa nenä vuotamaan. Ja menneen kuukauden aikana vuotanut muutaman kerran tämän lisäksi. Tuntuu, että vuoto alkaa aina sellaisella hetkellä, kun olen väsynyt tai jopa täydessä unessa. Aina olen saanut vuodon loppumaan 5-20 min jälkeen. Mikäs on nykyinen käsitys siitä, miten kannattaa lähteä tälläistä vaivaa hoitamaan?
Itsellä on käynyt mielessä, että syy voisi olla joko kodin huono sisäilma tai sitten heikot veren rauta-arvot...

Nostetaas. Eli mulla on nyt viime aikoina ollut näitä verenvuotoja nenässä. Viime yönä heräsin siihen, että nenä vuosi verta. Päivällä alkanut kaksi kertaa nenä vuotamaan. Ja menneen kuukauden aikana vuotanut muutaman kerran tämän lisäksi. Tuntuu, että vuoto alkaa aina sellaisella hetkellä, kun olen väsynyt tai jopa täydessä unessa. Aina olen saanut vuodon loppumaan 5-20 min jälkeen. Mikäs on nykyinen käsitys siitä, miten kannattaa lähteä tälläistä vaivaa hoitamaan?
Itsellä on käynyt mielessä, että syy voisi olla joko kodin huono sisäilma tai sitten heikot veren rauta-arvot...
Ei veren rauta-arvot tohon vaikuta. Onko sulla käytössä verenohennuslääkitystä? onko Omega-valmisteita käytössä? Verenpaineet koholla? Ja pyydä kosteuttavia nenätippoja tohtorilta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei veren rauta-arvot tohon vaikuta. Onko sulla käytössä verenohennuslääkitystä? onko Omega-valmisteita käytössä? Verenpaineet koholla? Ja pyydä kosteuttavia nenätippoja tohtorilta.
Ei ole lääkityksiä käytössä, enkä erikseen käytä omegoja. Jostain luin, että A-vitamiinin puutos saattaisi tuohon vaikuttaa. Ja A:han on rasvaliukoinen, liittyisikö tuohon omegojen saantiin? Yläverenpaine tais olla ihan snadisti koholla, kun keväällä mitattiin, mutta kuitenkin normaalin rajoissa oli. Ehkä noita nenätippoja täytyy sitten kokeilla, jos jatkuu vielä tämä vuotaminen.

Ei ole lääkityksiä käytössä, enkä erikseen käytä omegoja. Jostain luin, että A-vitamiinin puutos saattaisi tuohon vaikuttaa. Ja A:han on rasvaliukoinen, liittyisikö tuohon omegojen saantiin? Yläverenpaine tais olla ihan snadisti koholla, kun keväällä mitattiin, mutta kuitenkin normaalin rajoissa oli. Ehkä noita nenätippoja täytyy sitten kokeilla, jos jatkuu vielä tämä vuotaminen.

Kyllä A-vitamiinia yleisesti suositellaan tippoina jos verenvuoto-alttiutta on. Kannattaa koittaa. Omegat lähinnä voi "ohentaa" verta, siksi kysäsin. Monella tuo lisää riskiä vuotoihin. Mittauta kanssa verenpaineet, jos ne tuppaa olla kovasti koholla, voi myös lisätä vuotoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom