Near death experience! Oletko huijannut kuolemaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Kun tänne perustettiin jo hevosenkenkätredi, niin perustetaan tämmöinen kuoleman kusetustredi. Kuinka lähellä olette ollut oikeasti hengenvaarallista onnettomuutta tai varmaa kuolemaa?

Itse tiskasin kakarana astioita ja sattui olemaan semmoinen sähkövatkain tiskipöydällä. Nakkasin sen online ja oli kivaa kun tuli vedestä vaahtoa oikein huolella. Yhtäkkiä nytkähti kädessä niin perkeleesti, jatkoin vain ja nytkähti toisenkin kerran. Jostain syystä se ei enää kivaa ollut ja lopetin.

Jos olisin nojannut toisella kädellä metalliseen tiskipöytään, niin olisi sähkö voinut nätisti heittää lenkin kädestä käteen ja pistänyt pumpun 50 herzin taajuudelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tipuin noin 9-10 -vuotiaana about 3,5-4 metrin korkeudelta mahalleni nurtsille. Taju tais lähtee ja ilmat pihalle, onni oli se, että tipuin täysin X-asennossa, joka kenties auttoi. Pienessä kulmassa kun olisin tippunut, niin niska katki.

Jep. aloitin tylsällä, eli seuraavat laittakoon jännitystä ja ihmeitä peliin.

Santiksessa oli joku ampumaratajuttu kuvussa, jossa vyörytettiin kovilla jotain taloa/huonetta. Taisteluparilla joka tuli perässäni meni oikea ja vasen sekaisin ja huoneeseen päästyämme olin suoraan piippulinjalla. Onneksi ei liipaissut...

Toissakesänä mökkireissulla tuli kapealla asfalttitiellä mutkasta "tuhattajasataa" bemarin citymaasturi nelipyöräluisussa omalla kaistalla vastaan. Auto tuli käytännössä poikittain vastapalloon, sai oikaistua juuri kohdallamme ja heti meidän jälkeen auto jatkoi matkaa taas poikittain. Pysäytin auton siitä omasta 80 vauhdista ja käytiin tsekkaamassa pysyikö tuo mukamas tiellä. Siellähän se oli puiden siimeksessä kaksi kertaa kattonsa ympäri pyörähtäneenä.

Herra paljastui Venäläiseksi mökkituristiksi, joka ymmärsi Lontoon kielestä yhtäpaljon kuin suomalaisista liikennesäännöistä ja nopeusrajoituksista. Nousi sitten autosta, kuivasi sormen haavansa paitaan ja laittoi pipiin laastarin. Olihan se pyörällä päästään, mutta muuta hätää ei ilmeisesti ollut. Lähimmäisrakkautta riitti juuri sen verran, etten aiheuttanut itse sille liikennevammoja vaan soitin poliisin paikalle ja kuvasin onnettomuuden sekä siihen vaikuttaneet tekijät... toivottavasti oppii edes jotain. Olisi saanut ees vöhön sattua...

Jälkeen päin mökillä ryypätessä rupesi vasta valkenemaan, että oli meillä siinä 80-luvun toyotassa lähtö aika lähellä.

ToughGrip sanoi:
Toissakesänä mökkireissulla tuli kapealla asfalttitiellä mutkasta "tuhattajasataa" bemarin citymaasturi nelipyöräluisussa omalla kaistalla vastaan. Auto tuli käytännössä poikittain vastapalloon, sai oikaistua juuri kohdallamme ja heti meidän jälkeen auto jatkoi matkaa taas poikittain. Pysäytin auton siitä omasta 80 vauhdista ja käytiin tsekkaamassa pysyikö tuo mukamas tiellä. Siellähän se oli puiden siimeksessä kaksi kertaa kattonsa ympäri pyörähtäneenä.

Just tollasta mä pelkään kuollakseni maanteillä ajellessani. Ei voi oikeasti käsittää kuinka jengi pelkää jotain lentämistä, kun muuten voivat hyvillä mielin ajaa heiveröisillä peltirakennelmilla 100 km/h kun vastaan ajaa samaa vauhtia satoja kuskeja ajotaidoiltaan ja ominaisuuksiltaan laidasta laitaan: käytännössä 2 metriä väliä varmaan kuolemaan. Ja just se, että vaikka itse ajaisi kuinka varovasti, hiljaa, jne, ei voi koskaan tietää, jos joku kaasari ryykää vastapalloon omalla kaistallani piripäissään tai huolimattomuuttaan tai sairauskohtauksen saaneena tai...

Final Destination leffathan käsittelevät tätä aihetta. Ideanahan on, ettei kuolemaa voi paeta, vaikka sen kerran on onnistunut harhauttamaan, vaan kuolema tulee ja niittää satonsa. Viikatemies vaanii viisarien välissä.

No kerran on kiväärinluoti katkonut hiuksia päästä. Vähän oli ankea olo. Muistaakseni tällainen thredi on joskus jo ollutkin.

Penskana kaatui isot tikapuut päähän ja niissä sattui olemaan naula pystyssä.
Takaraivoon ~8cm viilto ja siihen kolmisenkymmentä tikkiä.
Tajuhan siinä lähtiä ja vertaki oli kuulemma tullut ihan kiitettävästi. Kaveri roudas
pulkalla pois.
Siitä pari viikkoa myöhemmin putosin puumajasta kivikkoon, pääedellä tottakai ja eikös siitäkin nyt taju lähteny ja aivotärähdystä kehiin.
Onneksi ei oo sen pahemmin koskaan käyny

Tuossa on ihan hyviä syitä miksei kannattaisi hankkia lapsia, kun ne kuitenkin tappaa ittensä tippumalla jostain puusta ja aiheuttaa turhaa surua :mad:

Raejuusto sanoi:
Tuossa on ihan hyviä syitä miksei kannattaisi hankkia lapsia, kun ne kuitenkin tappaa ittensä tippumalla jostain puusta ja aiheuttaa turhaa surua :mad:
Kyllä mie oon ihan kunnossa:)

Puukosta tuli. Kuoleman läheisyys lie makuasia. Luulin kyllä oikeasti kuolevani, mutta on niitä pahempiakin osumia ihmiset saaneet ja selvinneet. Kyllä se aika vahva kokemus silti on kun pikkuhiljaa kaikki hiipuu ja yrittää tapella vastaan, muttei maha mitään. Elämänhalu on paska juttu. Se on kuin särkynyt sydän x 10 000. Ei tee mieli kokea moista uudelleen.

Mietitäänpäs missä ois ollu läheltä piti...

N. 2-3v iässä oltiin saaressa mökillä ja kummitätini tuli käymään tuoden tuliaisiksi isoja merkkareita, niin suuria ettei sellaisia lämisköjä ole aikoihin näkynyt. Otin sellaisen suuhun, imeskelin hetken ja vetäisin henkeeni, menin siniseksi, äiti työnsi sormet kitaan mutta limainen karkki meni vaan syvemmälle. Takoi selkään ym, lopuksi rempaisi mut jaloista ilmaan ja olin pyörtynyt, jotenkin ravistelemalla koko mun kroppaa ja lopuksi jollain heimlich-tyyppisellä liikkeellä sai sen sisältäni pois. Taju oli kuitenkin mennyt ym joten meinasin tukehtua kuoliaaksi.

17-vuotiaana istuin äiskän kyydissä ja oltiin menossa meidän mökille kun yhtäkkiä pitkän suoran toisessa päässä alkoi auto tulla lähemmäs ja lähemmäs keskikaistaa, ihmeteltiin hetki koska siinä ei ollut mahdollisuutta kääntyä, auto meni ihan meidän kaistalle ja viisti jo ojaa kunnes yhtäkkiä syöksyi takaisin omalle kaistalleen ja taas meidän kaistalle. Vauhtia oli 100km/h, iskettiin paniikkijarrutus ja äiskä alkoi peruuttamaan niin kovaa kuin pienellä fiiatilla pääsi samalla minun katsoen kauhulla kun auto tuli lähemmäksi ja lähemmäksi. Muutaman kerran teki Z-liikettä tiellä ja tuli kohti samaa tahtia kun peruutimme, ja noin 2-3m meidän auton keulasta meni täysiä ojaan, pari kertaa katon kautta ympäri ja katto edellä puuta vasten. Silloin meinasi henki lähteä myöskin ja pelästyin pahan päiväisesti.

Muutamia muitakin juttuja on käynyt kuten meinannut hukkua uidessa koska nauraessa vetänyt vettä henkeen jne, mutta tässä nyt kaksi isompaa mitä ensihätään muistin.

SuBi sanoi:
Kyllä mie oon ihan kunnossa:)

Niin, täytyy toivoa että niistä kakaroista saatava onni ylittää moninkertaisesti niistä tulevat huolenaiheet. Mä kyllä meinaan pitää omia kakaroita narun päässä kiinni kunnes ne on tarpeeksi vanhoja tajuamaan että puusta putoamiseen voi kuolla :) Hmm, onkohan itsekästä ajatella näin? Niinhän itsemurhan vastustajien argumentit yleensä menee, että ittensä tarkoituksella tappava on itsekäs koska ei ota huomioon muiden kokemaa tuskaa itsarin seurauksena. Kukakohan siinä tosiasiassa onkaan itsekäs?

Itelleni meinasi käydä köpelösti vuosi sitten kaukoidän lämmössä kun Intian valtameri yhtäkkiä hyökkäsi kimppuun. Kuolemaa onnistuttiin kuitenkin juoksemaan pakoon. Tässä hyvä esimerkki täysin stokastisesta tapahtumasta mihin ei oikeastaan voi mitenkään vaikuttaa muuta kuin olemalla sattumalta tietyssä paikassa tiettyyn aikaan (vrt. merkkariin tukehtuminen johon voi vaikuttaa ostamalla nallekarkkeja). Koko loppuelämän ajan varmaan tulee tuntumaan samalta kuin nyt, ettei voi käsittää koko tapahtumaa. Katselin tuossa äskettäin lomakuvia, joista näkee kellonajat milloin ollaan oltu missäkin: muutamassa kuvassa heilutellaan iloisena auringonpaisteessa kahta-kolmea minuuttia ennen kuin hyökyaalto iski siihen paikkaan. Kuka sen valinnan meidän kohdallamme teki, ja miten?

Olin hukkua asepalveluksen ohessa uimaharjoituksessa 4 vuotta sitten. En jaksa selittää, mutta sen verran pelästyin että en ole yli metrin syvään veteen menny sen jälkeen. Enkä mene.

Lapsena/varhaisteininä tuli nukkuessani 15kg metallikäsipainosta päähän pari kertaa masentuneen ja psykoosin joutuneen äitini käsistä. Ihmeissään sitten heräsin, kun sänky oli märkä ja punainen ja kotona aikamoinen häslinki päällä. 17cm haavan ja jonkun lihaksen sairaalassa tikkasivat sitten kokoon, mutta kallo oli kuitenkin säilynyt ehjänä.

Siihen loppui aloitteva punttiharrastukseni, kun poliisit veivät ainoan käsipainoni todistusaineistoksi :P

cuscus sanoi:
Lapsena/varhaisteininä tuli nukkuessani 15kg metallikäsipainosta päähän pari kertaa masentuneen ja psykoosin joutuneen äitini käsistä. Ihmeissään sitten heräsin, kun sänky oli märkä ja punainen ja kotona aikamoinen häslinki päällä. 17cm haavan ja jonkun lihaksen sairaalassa tikkasivat sitten kokoon, mutta kallo oli kuitenkin säilynyt ehjänä.

Siihen loppui aloitteva punttiharrastukseni, kun poliisit veivät ainoan käsipainoni todistusaineistoksi :P

Tuo järkytti, oikeasti.:(

Äiti oli viemässä minua pikkunatiaisena (2-3 v.) päivähoitoon. Minä ryntäsin parkissa olevan automme edestä kohti päivähoitopaikkaa ja samalla hetkellä auton takaa tuli toinen auto. Äiti nappasi ulkoiluhaalarin hupusta kiinni ja onnistui vetämään minut pois auton alta. Oli tosi hilkulla.

Jännintä tässä tilanteessa oli se, että minulla oli poikkeuksellisesti sellainen ulkoiluhalaari päällä, jossa oli kiinteä huppu. Ykkösulkoiluhaalari oli likainen tai jotain - siinä olisi ollut nepparit. Ei olisi paljoa auttanut hupusta nykiminen.

No itellä pari lievää. Kerran roikuin sellasista katosta roikkuvista voimistelurenkaista väärinpäin eli pää osoitti maahan ja jalat pystysuoraan ylöspäin. Noh, ilmeisesti olin liian painava niille ja ne lähtivät irti katosta seuraksena luonnollisesti kallo edellä maahan tippuminen, onneksi ei niskat mennyt. Toinen oli kun vetäsin autolla katolleen ojaan ja juuri mun kohalta tuli katto sisään kohtuu paljon. Onneks oli turvavyöt käytössä ja faijan uus auto alla eikä oma vanha ruosteläjä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom