Itse ostin juuri tomtom go 300 navigaattorin, jonka mukana tuli skandinavian kartasto (suomi, ruohti, norja ja tanska).
Käytännössä homma toimii käsittääkseni niin, että mikäli haluat päivittää kartaston, joudut ostamaan siihen muistikortin jossa on uudemmat kartastot. Näitä kartastoja tuskin päivitellään kovin usein. Oma veikkaukseni että parin vuoden välein. Koska omassa tom tomissa oli uusin firmware ja kartasto ei silti hallinnut yhtä pari kolme vuotta sitten tehtyä siirrettyä tietä melkein keskellä kaupunkia.
Sinuna jättäisin navmanin ostamatta. Tom Tom on saanut melkoista loistoa osalleen arvosteluissa ja veihän se juuri Tekniikan Maailmassakin voiton. Tosin paremmalla mallillaan jossa kyllä kartasto oli sama mitä tässä omassa mallissani.
Ja nyt tuli pari viikkoa sitten Tom Tomilta 100e edullisempi uusin malli nimeltä Tom Tom One. (tottakai se tulee heti kun olen ostanut ensin sen kalliimman).
Siinä on sama kartasto mitä omassani ja samankokoinen näyttö. Muuten laite on pienempi ja taisiko olla tehokkaampi prosessorikin. Ja vastaanottaa 20 sateliittia kerralla, kun vanhemmat vastaanottaa vain 12kpl. Tämä on parempi kaupunkiolosuhteissa joissa on paljon korkeita taloja estämässä näkyvyyttä.
Itse ostaisin tällä hetkellä tuon Tom Tom One härvelin (about 360e). Käyttölogiikka kosketusnäytöllä on todella toimiva ja helppokäyttöinen. Käyttöliittymään on käytetty jopa vähän miettimisaikaa.
Edit: hintapäivitystä
Tanskasta 345e+postit
http://www.itwebbuy.net/submenu/8/49/1721/0/0.htm
Suomen verkkokaupoista siinä 370e-->
Ja kartastot muistikortilla maksaa satasesta ylöspäin.
Edit2: Sorry sekoitin navmanin siihen oliko se iNav merkkiin jota myydään halvalla jopa halpahallissa.