Nautitteko lihaskivuista

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pain is Bliss!

...ainakin treenikipu. Kunnon kyykyn jälkeen reidet ja perse on usein siinä kunnossa, että jalkoja täytyy oikein vetää perässä. Ja kävely on myös kaiketi aika hölmön näköistä taapertamista. Kummallisen hyvän mielen siitä kyllä saa!

Kertokaas lääkiksen pojat ja tytöt eikö ole niin, että kipu saa jonkun sisäeritysrauhasen pistämään endorfiinia jakoon ???

Originally posted by jarska
Kovien punttien jälkeen tuli ennen paikat kipeiksi, mutta kun laitoin ruokailun kuntoon, sen jälkeen ei ole ollut kipuja ollut kuin hyvin harvoin ei edes jalkapäivän jälkeen.

Voisitko hieman tarkentaa, kuinka muutit ruokailujasi?

Originally posted by Joubronx
Eikös sjmv ole takareisiliike??

Joo niinhän se on (+alaselkä). Oon tehnyt sitä tavallisen maastavedon sijasta välillä, mikä on kyllä epäloogista, pitäis heittää vissiin tää sjmv sinne jalkapäivälle. On aika tavalla säätämistä tuossa ohjelmassani muutenkin.

Tämän viikon ajan olen taas saanut kunnon lihaskivuista nauttia (elokuulta Selkäinahon penkkiABC josta sittemmin HST:hen ja näiden aikana ei kipua:( ja nyt tämän viikon alusta jälleen treeniä lihasryhmittäin) vaikka tekee kipeää niin ei haittaa.

Ja vielä kehtaat kysyä... siis todellakin nautin siitä kun paikat menee kipeiksi. Silloin tietää ainaskin että on tullut tehtyä jotain salilla. Tosin nykyään ei paikat mene enää niin jumiin kuin aloitellessani raudan nostamista:( ..Mutta minä ainakin nautin kun koskee:evil:

JEAH!!! mikäpä sen parempi fiilis, kun tietää et on tullu jotain tehtyy ja sieltä se lihas vielä tulee:D . hauis on oikeastaan ainoa, jota en kunnolla saa kipeäksi, välillä tuntuu siltä että mitään ei oo tullu tehtyäkää:whip: ... ojentajat, rinta ja reidet kyllä pariki päivää reenin jälkeen tehdyksi!!

Ruokavaliossa pitää perusteet olla kunnossa. Kun kyse on palautumisesta, niin ruokailussa ajoitus on yhtä tärkeää kuin laatu/määrä. Treenin jälkeen heti 30g hydr. heraproteiinia. 30min päästä palautusjuoma, jossa minulla 15-30g prot. ja 40-60g hh +vitamiinit ,hivenaineet (ja kreatiini). Vitamiineja syön vähintään:c-vit 2g/päivä, e-vit. 300mg/päivä ja riittävästi B-vit. Hivenaineista tärkeimpiä on magnesium ja seleeni. 60min treeneistä kevyt ateria. esim. hedelmiä+ruisleipää eli hh+prot. eikä rasvaa. Tästä 60min tuhdimpi ateria. Tällein kun syön en saa punteista paikkoja kipeiksi kuin erittäin harvoin. (eli jos esim.kyykyssä 20kg isommat painot kuin normaalisti).

Eikä saa unohtaa loppuveryttelyä+venyttelyä.

Mielestäni Jarska tuossa edellä on kyllä ihan oikeassa mitä tulee ruokavalioon, lämmittelyyn ja venyttelyyn suhteessa lihaksiston kipeytymiseen. Olen kuitenkin itse sitä mieltä että suurin merkitys on kuitenkin treenimetodilla ja sillä intensiteetillä jota treenatessa käyttää.

Ei mulla oo ollu kun pari kertaa paikat kipeenä. Yhden kerran muistan ku tein ekaa kertaa ranskista nii oli viikon ojentajat kipeenä :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
laitoinpa nyt tänne tämän eli:
Eilen illalla oli mässypäivä ja tuli vettä juotua sen takia tosi paljon. no yöllä sitte heräsin siinä kello 4-5 aamulla vessaan. mutta sitte noidan nuoli iski! oikean puolen selkä oli AIVAN jumissa. tuntu kuin se olisi jännittynt ja repisi koko kroppaa kasaan. kävin sitte kusella ja menin taksin maata jolloin kipu lakkasi kun päsin makuulle. aamulla ei mitään tuntoa enää. Mikä tuo olu? kramppi? huono nukkuma-asento?

Porkkanaraastin sanoi:
laitoinpa nyt tänne tämän eli:
Eilen illalla oli mässypäivä ja tuli vettä juotua sen takia tosi paljon. no yöllä sitte heräsin siinä kello 4-5 aamulla vessaan. mutta sitte noidan nuoli iski! oikean puolen selkä oli AIVAN jumissa. tuntu kuin se olisi jännittynt ja repisi koko kroppaa kasaan. kävin sitte kusella ja menin taksin maata jolloin kipu lakkasi kun päsin makuulle. aamulla ei mitään tuntoa enää. Mikä tuo olu? kramppi? huono nukkuma-asento?

Mulla kävi vetopäivän jälkeen lähes samalla tavalla:
Yritin puhua puhelimeen ja vetää housuja jalkaan samanaikaisesti, ja joku pieni lihas alaselässä venähti.
Koko päivän oli kävely vähän hankalaa, mutta seuraavana päivänä ei ollut havaittavissa merkkiäkään tapahtuneesta. :confused:

En saa oikein mitään kiksejä treenin jälkeisestä lihaskivusta. Vituttaa vaan kuin tietää ettei pysty tekemään kunnolla oikein mtään reippailua lähipäivinä. Aina olen parhaiten kehittynyt parhaiten ohjelmillä joissa lihakset ovat korkeintaan hieman väsyneitä seuraavana päivänä ja niitä treenataan kolme kertaa viikossa. Treenin aikainenkaan kipu oikein iske, isot raudat ja raskaat liikkeet iskee jo enemmän. Parhaita hetkiä on kun nostaa ennätysrautoja jossain isossa liikkeessä, sellaisia joihin pitää jo psyykata itseään.

se johtuu missä se kipu on. kyllä kädet ja rinta menee, mutta sitte vatsat tekee tepposen jos pyyhkii persettä pöntöllä tai sitte ku alaselkä kramppii ku kyyristelee

kyllä kai siitä sopivasta treenien jälkeisestä lihaskivusta nauttii, mutta menneellä viikolla reenasin olkapäät ja käsivarret niin tukkoon ettei parina seuraavana yönä meinannu saaha nukuttua kunnolla, sillon en paljoo nauttinu olostani...

NHB sanoi:
En saa oikein mitään kiksejä treenin jälkeisestä lihaskivusta. Vituttaa vaan kuin tietää ettei pysty tekemään kunnolla oikein mtään reippailua lähipäivinä. Aina olen parhaiten kehittynyt parhaiten ohjelmillä joissa lihakset ovat korkeintaan hieman väsyneitä seuraavana päivänä ja niitä treenataan kolme kertaa viikossa. Treenin aikainenkaan kipu oikein iske, isot raudat ja raskaat liikkeet iskee jo enemmän. Parhaita hetkiä on kun nostaa ennätysrautoja jossain isossa liikkeessä, sellaisia joihin pitää jo psyykata itseään.

Joo...mulla on kivusta samanlaisia fiiliksiä. Treenaan neljä kertaa viikossa eli yli puolet vuodesta kroppa toimii puolivaloilla, mikä ei ole mielestäni tuottavaa. Ainut asia, mikä saa hyväksymään nuo lihaskivut on se, että tietää treenin menneen suht hyvin sinne minne on pitänytkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom