Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin vuosi tavoitteellista treeniä takana kehitys on ollut seuraavaa:

Paino 102 -> 96 kg

Kyykky: 40 kg (4x10) -> 105 kg (4x10)
Penkki: 40 kg (3x10)-> 85 kg (3x10)
Mave: ? -> 110 kg (4x5) tehnyt vasta pari kuukautta

Siinäpä ne oleellisimmat. Kyykkyyn voisi varmaan latoa 10kg lisään, mutta hissukseen ylöspäin tekniikasta tinkimättä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos nyt jotain laittais, niin näillä viime viikolla:
Hausikääntö käsipainoilla 4x6x24kg
Dippi lisäpainoilla 4x6x70kg
Leuat lisäpainoilla ja vastaotteella 4x6x20kg
Penkki 4x6x120kg
Pystypunnerrus 4x6x32kg per käsi
Miinuspenkki 4x6x125kg

Tällä hetkellä hyvä noste päällä, ja pystyy pistää melkein joka viikko lisää rautaa tankoon. 4-jakoisella mennään (Hauis&Ojentajat, Jalat&vatsat/kyljet, Selkä&hartiat, Tissit&olkapäät) Vatsoja ja kylkiä silloin kuin huvittaa ja ehtii. Viikossa 5-6 salikertaa.

Oma koko: 182cm/90kg.

Ei sitä vaan saatana saanut 4x6x37,5kg enempää pystypunnerruksessa käsipainoilla. Smithissä meni 3x6x85kg. Samaan päivään sai nyt sitten 4x6 18,5kg vipunostot sivulle.
Alkoi taas olkapää oireilla vittu! No onneks alkaa just kohta hikijumppa kevyillä painolla aasian reissua varten.

Elaston 2-jakoista on tullut nyt tehtyä tasan 6kk. Sitä ennen 3kk räpellystä kolmijakoisella ilman kunnollista progressiota.

Kyykky 45kg->75kg (5x5)
Mavea tehnyt vasta pari kuukautta, sumo asento 85kg (5x5)
Penkki 40kg->62,5kg (4x5)
Kulmasoutu kp 25kg->40kg (3x6)
Vinopenkki kp 12,5kg->20kg (4x14)
Military press seisten ?->40kg (4x5)
Leuat 2-> 3x6 (oma paino)

Paino noussut 77kg->86kg, varsinaisen bulkin aloitin heinäkuun lopussa. Omasta mielestä vieläkin heikkoja tuloksia mutta onhan ne jonkin verran nousseet.
Leuat ihmetyttää eniten mutta tietysti painokin noussut hyvää tahtia.

Edit: ja pituus siis 185cm

n. 1v treeniä takana. Paino tällä hetkellä bulkin jäljiltä 102kg ja rasvaa "sillai sopivasti" :DDD Välissä tuli 1,5kk tauko treenaamisesta rintakehäleikkauksen takia, mutta mukavasti on lähtenyt taas kulkemaan. Tässä tämän hetken "tuloksia":

Kyykky 2x6x140kg
Mave 1x180kg
Sjmv 5x150kg
Kulmasoutu 3x10x100kg
Penkki 10x90kg
Pystypunnerrus kp 2x10x27,5kg
Hauis tangolla 3x8x45kg

Näyttääkö joku lagaavan/menevän selkeesti edellä ton pohjalta ?

n. 1v treeniä takana. Paino tällä hetkellä bulkin jäljiltä 102kg ja rasvaa "sillai sopivasti" :DDD Välissä tuli 1,5kk tauko treenaamisesta rintakehäleikkauksen takia, mutta mukavasti on lähtenyt taas kulkemaan. Tässä tämän hetken "tuloksia":

Kyykky 2x6x140kg
Mave 1x180kg
Sjmv 5x150kg
Kulmasoutu 3x10x100kg
Penkki 10x90kg
Pystypunnerrus kp 2x10x27,5kg
Hauis tangolla 3x8x45kg

Näyttääkö joku lagaavan/menevän selkeesti edellä ton pohjalta ?

No sjmv on kyllä turhan hyvä suhteessa normimaveen. Uskaltaisin arvata, ettet saa mavessa etureisiä kunnolla mukaan tai muulla tavalla ei-optimaalinen tekniikka.

Joo, otin viime torstaina ton 1x180, en ollut tehnyt yli puoleen vuoteen normi mavea ollenkaan, joten tekniikka reistas ja pahasti. Selällä taidettiin mennä ja rajusti. Varmaan sen 190-200 sais ehkä puristettua kun vaan ottais ja tekis tota mavea : D Räkiltä oon vetänyt 5x180...

No jo on kovat raudat noin lyhkäsellä reenillä :)

"Aktiivista" treeniä takana 7kk, ettei vaan olisi noin miljoonannen kerran se perus:

28055610.jpg

Ihan hyvät tulokset oli miten oli, ei siinä mitään.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämäkin ketju kuuluu taas näihin mitkä saa itsetunnon nollautumaan. Joku muu voisi ehkä motivoitua, mutta vittu kiinnosta enää mikään kun pikkulapsetkin tekee isommilla romuilla kaikkea, ..tana..

Toisilla se edistys vaan yksinkertaisesti vaatii vähän enemmän ponnisteluja, myös ( ja yleensä juuri sieltä ) pääkopalta. Kaverin kanssa käyty salilla vuoden alusta ja tällä treenipainot ei oo noussu paljo paskaakaan, kun ei oo päätä joka laittais pois mukavuusalueelta. Itse taas olen ihan tyytyväinen siihen miten sarjapainot on kehittynyt, mutta joka treenissä onkin otettu kaikki irti mitä on ollut otettavissa, ikinä en oo halunnu tyytyä siihen mitä on viimeksi tehnyt.

Tämäkin ketju kuuluu taas näihin mitkä saa itsetunnon nollautumaan. Joku muu voisi ehkä motivoitua, mutta vittu kiinnosta enää mikään kun pikkulapsetkin tekee isommilla romuilla kaikkea, ..tana..

Samaa mieltä, on kyllä aina muilla ihan uskomattomat kehitykset ja tulokset hiton lyhyessä ajassa. Tuntuu siltä että joko 70% niistä joitten juttuja kuulee/lukee käyttää aineita tai sitten itse on vaan maailman lahjattomimpiin kuuluvia harrastajia, tai on joku kehossa pielessä.

Itse aloitin punttauksen 18 vuotiaana, eli reilut 11 vuotta sitten. Tästä ajasta noin 7-8vuotta aktiivista salilla käyntiä 3-4 kertaa viikossa, loput 3-4v siinä välissä kamppailulajeja ym. Palkkioksi on saanut lähinnä kovettumat kämmeniin ja jatkuvan väsymyksen, harmituksen ja sen hirveän olon mikä melkein aina salin jälkeen fyysisesti on. Itse olen kyllä pitkään epäillyt että jossain veriarvoissa on vikaa, mutta eipä nuo normilääkärit "nuoren miehen" juttuja usko/välitä. Matkalle mahtuu myös olka&selkä vaivoja, mutta niitä nyt taitaa suurimmalla osalla harrastajista olla ja pieniä taukoja niistä silloin tällöin on tullut.

Itse tuloksethan onkin sitten aivan naurettavan heikkoja.

kyykyssä on parhaimmillaan mennyt 10x120, tällä hetkellä noin 5x100 maksimissaan.

mavessa paras tulos 1x140, tällä hetkellä ehkä 120

penkki 1x115, käsipainopenkki pari kuukautta sitten 9x41kg, nyt tekee 37.5x6 tiukkaa

leukoja omalla painolla(88kg) 2kk sitten 20 suht helppoa, nyt 10-15.

Joten on tämä salilla käynti aika perseestä harrastuksena jos ei omaa huippu-urheilijan geenejä :rolleyes:

Tuo on eritoten perseestä että yhdellä viikolla saattaa jaksaa kohtuullisesti tehdä vaikkapa 20 leukaa tai 34kg käsipainoilla 20 toistoa penkkiä, niin seuraavat pari viikkoa onkin sitä että ei vaan jaksa kuin puolet toistomääristä vaikka syöminen+lepo ym on ihan samalla tavalla(ja pitemmällä tähtäimellä tulee vaihdeltua ohjelmaa, syötyä monipuolisesti, välillä kevyttä bulkkia, luettua niksejä ja panostettua muutenkin). Että onpa "ihana" koittaa pitää progressiota yllä kun kunto heittelee kuukauden sisällä +-50% :D

Zone-sarja -42%
...mutta eipä nuo normilääkärit "nuoren miehen" juttuja usko/välitä.
Tuo on valitettavan totta. Muutaman kerran olen kanssa lääkärissä ottanut puheeksi että pitäisiköhän noita testoja katsella, mutta vastaukseksi saa yleensä vaan ylimielisen katseen ja jonkun kliseen kuten "kyllä sulla parta kasvaa, ei oo mitään vikaa". Sitten menen kotiin itkemään. Yksityiselläkin siis käynyt näin, kun jonkun muun oireen ohessa ottanut puheeksi.
Epäreilu lajihan tämä punttailu on, eilen juuri katselin kun mopopoika-ikäiset voimannostajat väänsi about 2xomapainopenkkiä, samalla kun itse ihmettelin olkapään muljuamistani ja tunnustelin nitkahtanutta alaselkääni. Illan pimeinä tunteina haaveilin siitä että mopojannut saavat spitaalin. Itse tein palttiarallaa parhaat tulokseni vuoden treenauksen jälkeen, ja sen jälkeen tämä harrastus on ollut lähinnä eri vammojen googlettelemista. Nyt tosin on lupaava comeback menossa (taas), ja eilen meni penkistäkin 2x130kg fatbarilla suhteellisen kevyesti penkkitreenin päätteeksi, olkapäätä varoen vielä. Pessimistinä tosin uskon että sinä päivänä kun saan jonkun 135 penkistä, hajoan osiin kuin kolarinukke.

Pahoittelut offtopicista.

Samaa mieltä, on kyllä aina muilla ihan uskomattomat kehitykset ja tulokset hiton lyhyessä ajassa. Tuntuu siltä että joko 70% niistä joitten juttuja kuulee/lukee käyttää aineita tai sitten itse on vaan maailman lahjattomimpiin kuuluvia harrastajia, tai on joku kehossa pielessä.

Itse aloitin punttauksen 18 vuotiaana, eli reilut 11 vuotta sitten. Tästä ajasta noin 7-8vuotta aktiivista salilla käyntiä 3-4 kertaa viikossa, loput 3-4v siinä välissä kamppailulajeja ym. Palkkioksi on saanut lähinnä kovettumat kämmeniin ja jatkuvan väsymyksen, harmituksen ja sen hirveän olon mikä melkein aina salin jälkeen fyysisesti on. Itse olen kyllä pitkään epäillyt että jossain veriarvoissa on vikaa, mutta eipä nuo normilääkärit "nuoren miehen" juttuja usko/välitä. Matkalle mahtuu myös olka&selkä vaivoja, mutta niitä nyt taitaa suurimmalla osalla harrastajista olla ja pieniä taukoja niistä silloin tällöin on tullut.

Itse tuloksethan onkin sitten aivan naurettavan heikkoja.

kyykyssä on parhaimmillaan mennyt 10x120, tällä hetkellä noin 5x100 maksimissaan.

mavessa paras tulos 1x140, tällä hetkellä ehkä 120

penkki 1x115, käsipainopenkki pari kuukautta sitten 9x41kg, nyt tekee 37.5x6 tiukkaa

leukoja omalla painolla(88kg) 2kk sitten 20 suht helppoa, nyt 10-15.

Joten on tämä salilla käynti aika perseestä harrastuksena jos ei omaa huippu-urheilijan geenejä :rolleyes:

Tuo on eritoten perseestä että yhdellä viikolla saattaa jaksaa kohtuullisesti tehdä vaikkapa 20 leukaa tai 34kg käsipainoilla 20 toistoa penkkiä, niin seuraavat pari viikkoa onkin sitä että ei vaan jaksa kuin puolet toistomääristä vaikka syöminen+lepo ym on ihan samalla tavalla(ja pitemmällä tähtäimellä tulee vaihdeltua ohjelmaa, syötyä monipuolisesti, välillä kevyttä bulkkia, luettua niksejä ja panostettua muutenkin). Että onpa "ihana" koittaa pitää progressiota yllä kun kunto heittelee kuukauden sisällä +-50% :D

Ainakin todella oudot suhteet on kyykyssä ja mavessa :) Toki voi olla että olet pitkä(ja heikko) selkäinen+ lyhytkätinen, jolloin mave ei ole helppoa. Itse olen kyykännyt polvisiteillä ton 10x120kg parhaillaan muistaakseni, ja vedin maasta sillon 230-240. Tosin itsellä puolestaan pitkät raajat ja huono liikkuvuus, niin kyykkääminen syvästä on erittäin hankalaa.

Mitäs kummallista tuossa nyt on? saliharrastuksen alkaessa en ollut mikään pakkasen raiskaama pulkannaru vaan ihan hyvässä kunnossa kiitos painiharrastuksen.

Mitäs kummallista tuossa nyt on? saliharrastuksen alkaessa en ollut mikään pakkasen raiskaama pulkannaru vaan ihan hyvässä kunnossa kiitos painiharrastuksen.

Kuinkas paljon olit tehnyt punttia painiin liittyen. Reaktion varmaan aiheutti tuo 7kk. Jos pohjalla kuitenkin oli jotain voimaharjoittelua painia varten niin tilanne on ihan toinen... ;)

Ei kannata oikeasti masentua mistään tuloksista mitä tänne postataan, koska kannattaa ottaa huomioon, että se porukka joka tänne postaa on helvetin valikoitunutta. Ei tämä pakkiksen aktiivinen kirjoittelijaosio kuiteskaan kata kaikkia salinkävijöitä. Pienempi kynnys on myös kirjoitella tänne omia tuloksiaan, jos ne on keskivertoa parempia. Kovin monelta jää varmasti tänne kirjaamatta, jos tulokset on suht paskoja.

Ei kannata oikeasti masentua mistään tuloksista mitä tänne postataan, koska kannattaa ottaa huomioon, että se porukka joka tänne postaa on helvetin valikoitunutta. Ei tämä pakkiksen aktiivinen kirjoittelijaosio kuiteskaan kata kaikkia salinkävijöitä. Pienempi kynnys on myös kirjoitella tänne omia tuloksiaan, jos ne on keskivertoa parempia. Kovin monelta jää varmasti tänne kirjaamatta, jos tulokset on suht paskoja.

Tälläisissä ketjuissa on aina se sama ilmiö eli yleensä näihin postaa ensimmäisinä henkilöt, joilla on kovia tuloksia. Ihan sama on esim. Palkkasi -ketjun kanssa, jonka perusteella näyttäisi, että melkein kaikki hankkii sen 3 k€ kuukaudessa hommassa kuin hommassa. Eli sinnekin tietenkin postaavat ne, joilla on hyvät hankkeet tai sitten niihin tulee vähän nettilisää matkan varrella. Palkkapuolella asiaa on helpompi arvioida realistisesti kun tietää, että vain 10% kaikista hankkii yli 4,5 k€.

Treenipainoissa homma onkin vaikeampi. On nimittäin järkyttäviä eroja, mitä voi saada aikaan vuoden treenillä. Minullakin on tuttuja, jotka ensimmäistä kertaa kokeillessaan ovat ottaneet vaikkapa 90 kiloa penkistä. Siinä jo vuodessa voidaan olla lukemissa, joihin kaikki ei natuna pääse ikinä. Toisaalta lähtötilanne ei paljon kerro, koska itse otin esim. penkistä ensimmäisellä kerralle 40 tai 45 kiloa ja olen kuitenkin nostanut 187,5 aikanaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom