Samaa mieltä, on kyllä aina muilla ihan uskomattomat kehitykset ja tulokset hiton lyhyessä ajassa. Tuntuu siltä että joko 70% niistä joitten juttuja kuulee/lukee käyttää aineita tai sitten itse on vaan maailman lahjattomimpiin kuuluvia harrastajia, tai on joku kehossa pielessä.
Itse aloitin punttauksen 18 vuotiaana, eli reilut 11 vuotta sitten. Tästä ajasta noin 7-8vuotta aktiivista salilla käyntiä 3-4 kertaa viikossa, loput 3-4v siinä välissä kamppailulajeja ym. Palkkioksi on saanut lähinnä kovettumat kämmeniin ja jatkuvan väsymyksen, harmituksen ja sen hirveän olon mikä melkein aina salin jälkeen fyysisesti on. Itse olen kyllä pitkään epäillyt että jossain veriarvoissa on vikaa, mutta eipä nuo normilääkärit "nuoren miehen" juttuja usko/välitä. Matkalle mahtuu myös olka&selkä vaivoja, mutta niitä nyt taitaa suurimmalla osalla harrastajista olla ja pieniä taukoja niistä silloin tällöin on tullut.
Itse tuloksethan onkin sitten aivan naurettavan heikkoja.
kyykyssä on parhaimmillaan mennyt 10x120, tällä hetkellä noin 5x100 maksimissaan.
mavessa paras tulos 1x140, tällä hetkellä ehkä 120
penkki 1x115, käsipainopenkki pari kuukautta sitten 9x41kg, nyt tekee 37.5x6 tiukkaa
leukoja omalla painolla(88kg) 2kk sitten 20 suht helppoa, nyt 10-15.
Joten on tämä salilla käynti aika perseestä harrastuksena jos ei omaa huippu-urheilijan geenejä
Tuo on eritoten perseestä että yhdellä viikolla saattaa jaksaa kohtuullisesti tehdä vaikkapa 20 leukaa tai 34kg käsipainoilla 20 toistoa penkkiä, niin seuraavat pari viikkoa onkin sitä että ei vaan jaksa kuin puolet toistomääristä vaikka syöminen+lepo ym on ihan samalla tavalla(ja pitemmällä tähtäimellä tulee vaihdeltua ohjelmaa, syötyä monipuolisesti, välillä kevyttä bulkkia, luettua niksejä ja panostettua muutenkin). Että onpa "ihana" koittaa pitää progressiota yllä kun kunto heittelee kuukauden sisällä +-50% :D