^ Ööh, lähtötasosta ei maree mainitse mitään, joten what?
Lähtötasoa en yksinkertaisesti muista, varmaan se oli aikalailla "perusjamppa", mutta tosiaan ottaen kantaa siihen, että tohon treenivuosiin nähdenhän mä olen ihan paska, siitä ei pääse mihkään.
ei oikeesti pahalla, mutta mitähän sä oot tehny sen 6 vuotta? ^
Tosiaan tässä lyhyt selostus miten ne vuodet on suht menneet:
1. ja 2. vuosi meni ihan päin vittua ja treenaaminen oli vähän sinne päin ja vielä varmasti toinenkin vuosi mentiin kauhella räpiköintitekniikalla ja ruokailut ihan päin helvettiä.
3. vuosi tais mennä enemmän läskeilyn puolella ja salilla tuli käytyä ns. harrastemielessä ja ajan kuluksi ja näin jälkeenpäin miettien ilman minkäänlaista progressiota.
4. vuosi alkoi olla paljon enemmän tuloshakuista jolloin vedettiin bulkkailulla tyyliin vuosi, tuloksia tuli, mutta niin tuli myös painoa ja läskiä.
5. vuosi oli aikalailla ketodiettiä 3kk missä taisin kusta ruokailut ja lähti ne vähäisetkin lihat siinä läskien kanssa.
6. Eli tämä vuosi meni pienellä bulkkailulla 72->82 syyskuu 2011 - tammikuu 2012, progressiota tuli jonkun verran, helmikuusta kesäkuun loppuun maltillisilla miinuskaloreilla tiputtelin painon sinne 68.0kg. Sain pidettyä treenipainot aikalailla samoissa, en edes tavoitellut progressiota vaan keskityin siihen, että painot ja tekniikka pysyisi hyvin kasassa. Nyt tässä on tullut 2kk oltua plussilla ja jatkuvaa progressiota treenipäiväkirjan ja treenikaverin mukaan ja peilikuva miellyttää silmää enemmän kuin koskaan.
Sen verran vielä esim. mun kyykystä, että mulla on pieni liikuntarajoite joka esim. estää normikyykyn tekemisen kokonaan ja välttelin esim kyykkyä ja mavea todella kauan, rupesin näitä tekemään smithissä pienissä määrissä vuosi pari sitten, mutta esim kyykkyä vasta todella tuloshakuisesti viimeiset 8kk ja se nousi ihan olemattomasta tonne missä se on nytten. Penkistä taas, muistan, että maksimi liikkui siinä mun 4 vuonna luokkaa 85kg, mikä ei ole kummoinen parannus, kun miettii, että joo siihen enkkaan on tullut 20kg 2 vuodessa, ton nyt saisi ties miten nopeasti ylös jos keskittyisi siihen.
Salihommat ja kuntohan voisi olla ihan hemmetisti parempi miettien treenivuosien määrää, mutta eipä se itkeminen tässä vaiheessa enään auta yhtään mitään. Pakko pyrkiä vaan parantamaan tulevaisuudessa. En kuitenkaan sanoisi, että olen käynyt salilla "turhaan" vaikka se tulosten perusteella sitä olisi, olen kuitenkin nauttinut siitä ja joka kerta sinne on lähdetty hyvällä asenteella!
Sitten vielä yksi sivuhuomautus, en tiedä saattaisiko mulla olla kilpparin vajaatoimintaa, testovajetta tms. muuta paskaa, mikä tohon voisi vaikuttaa. Olen ollut hiton väsynyt ties monta vuotta ja olen monesti meinannut mennä testauttamaan sen. Valittelin tästä porukoillekkin, kun asuin himassa ja ne oli lähinnä et "nuku enemmän".
Tällä hetkellä treenaan sellasen jampan kanssa kuka on treenannu 3 vuotta ja sanoisin, että me ollaan ulkoiselta olemukselta ja treenipainoissa aika samoissa. Et sikäli voisin olla ihan tyytyväinen itseeni vaikka ainahan voisi olla kovempi ja parempi, mutta sillä mennään mitä on annettu.