Napakkaa tekstiä City-lehdessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
jamaan sanoi:
Armeijakin on ollut niin kauan että siitä on tullut joku "tosi miesten" juttu, kelatkaa jos armeija ei ikinä olisi ollut ja nyt keksittäis joku tommoinen systeemi niin olis kiva nähä paljon ihmiset vastustais sitä.

Aivan helvetin hyvin sanottu. Tuota kun vielä laajentaa hieman ja miettii, että jos kansallisvaltiota ja demokratiaa ei olisi koskaan keksitty, niin kuinkakohan moni sitä vastustaisi. Kuinkakohan kauan tässä pitää odotella, että kansallisvaltio ja sen perässä hävinnyt ns. sivistys tulevat puusta alas? Sieltä ei tunnu näkevän ainakaan pidemmälle kuin maasta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Calle sanoi:
Jos jaksasin niin kertosinpa tähän väliin vitsin siitä mitä suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen kukin ajattelivat, kun kohtasivat elefantin...

Kerro ihmeessä se vitsi, palasin juuri lomareissulta siksi en ole voinut esittää pyyntöa aikaisemmin :)

jamaan sanoi:
Armeijakin on ollut niin kauan että siitä on tullut joku "tosi miesten" juttu, kelatkaa jos armeija ei ikinä olisi ollut ja nyt keksittäis joku tommoinen systeemi niin olis kiva nähä paljon ihmiset vastustais sitä.

Kukas ne sodat on sitten keksiny? kelaa jos ne keksittäis vasta nyt,niin vähänkö kaikki niitä vastustais!
:thumbs:

Funky sanoi:
Tietääkseni toi Hermaja ei ollut se sama kaveri kuin se Irakin ihmiskilpi (korjatkaa jos olen väärässä)
No ei ollut, vaikuttaa vaan motiiveiltaan ja perusteluiltaan aika lailla saman polun tallaajalta kuin se jannu joka kävi Irakissa telttaretkellä. Jotta nyt tulis selväksi niin ei minunkaan mielestäni USAlla ollut mitään oikeutta valloittaa ko. maata, mutta se on ihan toisen threadin aihe.

Baarikello sanoi:
AKV, kerro, paljonko on paljon? Teoriassa tai käytännössä tai molemmissa......

Noh, äkkiseltään on aika vaikea rykäistä tarkkaa laskelmaa siitä miten paljon rahaa on tähän mennessä kulunut Hermajan koulutukseen, opinto- ja sosiaalitukiin tms. kaikkeen minkä Jussi-boy on ottanut ilmeisellä ilolla vastaan. Moisen laskelman varmaan saisi tietoonsa koulutusasioiden taloutta ja hallintoa paremmin tuntevalta. :)

Ehkäpä jonain päivänä tässäkin maassa jokainen maksaa itse omasta & lastensa koulutuksesta - tai jos ei rahaa ole, niin ystävälliset ihmiset varmaan avustavat valtion tai muun instanssin kautta vähävaraisille ilmaisen/velaksi suoritettavan koulutuksen. jolloin homma on reilassa. Siihen asti ainakin minusta tuntuisi moraalisesti ja eettisesti oikealta antaa vähän takaisin verojen ja vaikka asepalveluksen muodossa sille taholle joka koulutukseni on maksanut - eli valtiolle (ja etusijassa omille vanhemmille, jotka ovat sitä omalta osaltaan ansiokkaasti rahoittaneet). Eli tehdä jotain, mitä J. Hermaja ei ainakaan vielä ole tehnyt. Mites sinusta?

jamaan sanoi:
miksi on vastuullista olla töissä? itse luulen että olisin paljon onnellisempi jos jättäisin duunit yms, ja alkaisin pyrkimään pelkästään onnellisuuteen yms ja unohtaisin kaikki "normaalit" asiat mihin nykyään ihmiset pyrkii.

Joo ollaan kaikki onnellisia ja lopetetaan duunit yms...Ni ollaan sit niin onnellisia kun esim helsingistä katkeaa lämmitys,sähkö,jätehuolto,vesi,ruoka.Poliisitkin vois lopettaa sen duuninsa ja antaa ihmisten olla rauhassa...

Sepa sanoi:
Kukas ne sodat on sitten keksiny? kelaa jos ne keksittäis vasta nyt,niin vähänkö kaikki niitä vastustais!
:thumbs:

No älä. Mä oon jo kelaillu tota tarpeeks, eteenpäin ja taakseppäin, harmi vaan että suurimmalla osalla ihmisillä on kelausnappulat rikki, ja taitaa muutenkin olla filmi paussilla kun otetaan vastaan vaan ukkien ajatukset eikä omaksuta mitään uusia ajatuksia. :)

osku sanoi:
Joo ollaan kaikki onnellisia ja lopetetaan duunit yms...Ni ollaan sit niin onnellisia kun esim helsingistä katkeaa lämmitys,sähkö,jätehuolto,vesi,ruoka.Poliisitkin vois lopettaa sen duuninsa ja antaa ihmisten olla rauhassa...

No suomessa toi ei varmaan onnistuiskaan, jos haluisin oikeasti olla onnellinen ja vapaa en asuisi Suomessa vaan muuttaisin Intiaan, vaikkapa Goalle (vaikka sekin alkaa pikkuhiljaa tulee varmaan liian yleiseksi turisti paikaksi) siellä myisin vaikkapa fraktaali-lakanoita ja eläisin onnellisena jossain puun alla eurolla päivässä. Kelatkaa sitä. ;)

jamaan sanoi:
No suomessa toi ei varmaan onnistuiskaan, jos haluisin oikeasti olla onnellinen ja vapaa en asuisi Suomessa vaan muuttaisin Intiaan, vaikkapa Goalle (vaikka sekin alkaa pikkuhiljaa tulee varmaan liian yleiseksi turisti paikaksi) siellä myisin vaikkapa fraktaali-lakanoita ja eläisin onnellisena jossain puun alla eurolla päivässä. Kelatkaa sitä. ;)

Voihan tollasia mielikuvia maalailla mutta kyllä se harmaa arki voi sielläkin tulla vastaan vaikka hammassäryn tai pahojen peräpukamien muodossa.

Jamaan, entäs jos kukaan muukaan ei tekisi työtä (etkös ollut sitä mieltä, että olisi niiiin kivaa, kun kenenkään ei tarvitsisi työskennellä?), niin heillä ei olisi varaa ostaa niitä sinun fraktaalilakanoitasi.

Eikös sitäpaitsi lakanoiden myyntiäkin voida pitää työnä? Sehän olisi tylsän työteliästä ostaa lakanakangasta, leikata siitä sopivia paloja lakanoiksi ja tarkasti värjätä niihin sopivan tripahtavia fraktaalikuvioita. Eikö olisi kivempaa, jos jostain tyhjästä vain tipahtaisi syliin sinullekin ruoka ja juoma (ja vissiin hallusinogeenit myös, anteeksi vittuilevainen huomautus, jos olen sen suhteen väärässä), ettei sinun tarvitsisi tehdä asian eteen mitään?

Oletko muuten jo kokeillut ulkomailla asumista (siis vähintään useita kuukausia asua, parin viikon turistimatkoja ei lasketa)? Eli siten, että olet todella omillasi, etkä esim. vanhempien rahoilla tai valtion tuilla opiskele tai oleile. Kokeile sitä, mieluummin parin vuoden ajan vähintään, ennenkuin vaahtoat kovin paljoa Suomesta onnetonta mielenlaatua edistävänä ankeana maana. Kokeile lisäksi asua esim. juuri Intiassa tai muussa köyhässä valtiossa. Ennenkuin olet niin tehnyt, niin on aivan turha puhua, kuinka Suomi on ankea maa, koska sinulla ei ole vertailupohjaa.

Itselläni on puutteellisesti vertailupohjaa (vain vuosi Ruotsissa ja puoli vuotta Englannissa ja nekin opintotuilla), mutta sen vähän perusteella olen sitä mieltä, että se on itsestäsi ja korvien välistäsi (ns. asenteestasi) kiinni, miten viihdyt. Melkein missä vaan voi viihtyä ja myös epäviihtyä, jos itse asiansa hyvin tai huonosti järjestää ja suggeroi itsensä joko viihtymään tai epäviihtymään.

Sama koskee ihan Suomen sisäisiäkin oloja. Pystyn halutessani viihtymään niin Ala-Takahikiällä kuin Helsingissäkin ja mielestäni halutessaan pystyy kuka tahansa. Se vain kysyy aikaa ja sitä, että järjestän elämäni olosuhteisiin ja ympäristöön nähden viihtyisäksi, etsin käsiini hyvät tyypit ja välttelen kusipäitä.

Threadin päähenkilöllekin (Hermaja) tekisi hyvää lähteä asumaan jonnekin Afrikan takakyliin, missä ns. sissit ja vapaustaistelijat (eli rosvojoukot) ryöstävät, raiskaavat, tappavat ja silpovat minkä kerkeävät ja vapaa-aikanaan värväävät ja pakottavat esim. huumeiden avulla lapsia sotilaikseen. Helppoa on EU-alueella suomalaisilla tuilla (asumistuet ja peruspäivärahat tulevat kyllä Belgiaankin) räkyttää ja uikuttaa ihmisoikeuksistaan. Olen aivan samaa mieltä AKV:n kanssa tässä, että kaverille on verovaroin maksettu ensin koko elämän ajan koulutus ja terveydenhuolto (muiden muassa). Aikuisena sitten hän ei keksi muuta tekemistä kuin syyttää ihmisoikeusvääryyksistä valtiota, joka hänelle muiden ihmisten maksamilla veroilla kustansi koulutuksen ja terveydenhuollon. IMO Hermajalle olisi 2 järkevää toimintavaihtoehtoa:
1) Tulla takaisin Suomeen, käydä sivari, ehkä myös kouluja lisää, työskennellä, maksaa veroja ja lopettaa paskan jauhaminen Suomen ihmisoikeusrikkomuksista.
2) Pysyä ulkomailla, työskennellä siellä ja hakea jonkun muun maan kansalaisuus.

Juu, Iivili kirjotti hyvin. Ei toi mun kommentti niin vakava ollut, enköhän mä ekalla lentokoneella sieltä tulis takaisin. hehe. Toi mun reply oli tohon vaan että jos kukaan ei tekis töitä ymsyms, että nykyään mun mielestä tää rahantienaaminen on mennyt aivan yli ja siitä on tullut joku päämäärä ihmisten elämässä, ihan kuin olisi kiire jonnekkin maaliin mitä ei edes ole, mutta kai se on kummiskin joku osa evoluutiota.

Iivili taiskin kirjoittaa tossa että voi sopeutua eri paikkoihin ja olla onnellinen siellä, sitä kirjotin juuri että vaikka olisi mitä duunia täällä ja kaikkea luksusta niin ei ole sen onnellisempi välttämättä kuin muualla, jos kaikilla muilla olisi täällä 100miljoonaa € ja sulla "vain" 5miljoona € niin tuntuis että asiat olisi huonosti, kaikki on aina suhteutettuna johonkin..

argh. vittu.. enhän mä enää tiedä edes mikä mun koko pointti on. :D

Mulla on semmonen ongelma että mulla on selvä kuva jostain asiasta omassa päässä mutta en ikinä saa järkevästi sitä kirjoitettua ulos. tulee vaan jotain katkelmia eri kohdista.

iivili sanoi:
Pystyn halutessani viihtymään niin Ala-Takahikiällä kuin Helsingissäkin ja mielestäni halutessaan pystyy kuka tahansa. Se vain kysyy aikaa ja sitä, että järjestän elämäni olosuhteisiin ja ympäristöön nähden viihtyisäksi, etsin käsiini hyvät tyypit ja välttelen kusipäitä.

Suomi on hyvä maa. Täydet :5: Iivilin puheenvuorolle.

iivili sanoi:
Pystyn halutessani viihtymään niin Ala-Takahikiällä kuin Helsingissäkin ja mielestäni halutessaan pystyy kuka tahansa. Se vain kysyy aikaa ja sitä, että järjestän elämäni olosuhteisiin ja ympäristöön nähden viihtyisäksi, etsin käsiini hyvät tyypit ja välttelen kusipäitä.
Elämän suuria viisauksia, ja teksti kun suoraan jostain itsetunnonkohottamis-oppikirjasta. On paljon parempi olla kun hoksaa että pystyy oikeasti muuttamaan omia olojaan, eikä jämähdä valittamaan tilanteestaan tekemättä asialle mitään.

Monet tosin keksivät itselleen syitä miksi ei kannata kokeilla muuttaa mitään; tämä on mielestäni tavallisempaa tässä maassa kun muualla. Harvalla suomalaisella on draivia ryhtyä esim. yksityisyrittäjäksi. Tai edes päästä liikakiloistaan eroon.

jamaan sanoi:
nykyään mun mielestä tää rahantienaaminen on mennyt aivan yli ja siitä on tullut joku päämäärä ihmisten elämässä, ihan kuin olisi kiire jonnekkin maaliin mitä ei edes ole, mutta kai se on kummiskin joku osa evoluutiota.
Raha on päämäärä työnteossa, ei elämässä, mistä työ on tietysti iso osa. Eiköhän jokainen pyri onnellisuuteen omalla tavallaan elämänmaalina, mutta työelämässä menestyminen voi yhtä hyvin olla onnen lähde kuin puunhalaaminenkin.

Kansalaisaktivismi on OK, mutta ainakin minulle on näistä äänekkäimmistä rauhanaktivisteista muodostunut kuva, missä on nerokkaasti keksitty totaalisen henkisen ja fyysisen laiskuuden aiheuttamille valinnoille jälkikäteen yleviä perusteluja, jotka eivät kuitenkaan kestä kriittistä tarkastelua. Minulla ei todellkaan ole mitään sivareita vastaan, sivarin valintaahan ei nykyään edes tarvitse perustella. Hyvä vaan että muksun päiväkodissa on joku mieskin :).

Kun itse koittaa rakentaa elämäänsä systeemin ehdoilla, ja on jo pitkän ajan tiputtanut yhteiskunnan laariin huomattavasti isomman määrän lantteja kuin mitä sieltä ottaa, niin lusmuilutoleranssi on kyllä selkeästi pudonnut alemmaksi. :whip: vaan ...

Ei vittu: tuli aivan loistava anekdootti mieleen Jussista. Tää jätkä pyöri samoissa piireissä kuin osa mun frendeistä opiskellessani Jyväskylässä. Silloin sillä oli muuten tapana meikata silmät ripsarilla ja kajaalilla. Väkisin siinä sitten tuli kuultua niitä Jussin horinoita. Nooooooh, vittu kun en ihan tarkkaan tätä hommaa muista, mutta meni suurinpiirtein näin:

Hermaja oli silloin juuri päättänyt totaalikieltäytyä, ja se joutu tähän oikeusprosessiin. Nyt minä en muista tätä faktana, mutta silloin tuli oikeuden päätöksenä jussille suotuisa tuomio, ja se sai muistaakseni jotku naurettavat 6kk linnaa tai jotain tällasta. Eli mielestäni se homma meni niin, että jusu suomen historian lievimmät totaalikieltodumaukset. Noooooh, olin siinä Rentukassa, kun jusu oli justiinsa tullut raastuvasta. Rentukassa jengi kuuli tästä naurettavasta linnatuomiosta, ja kävivät onnittelemassa jusua (siis sen aateheimolaiset). Arvatkaa mitä jusu teki? Oli ihan helvetin TUOHTUNUT siitä, että "Miten ihmiset voivat tulla onnittelemaan häntä siitä, että hänet on tuomittu vankilaan?"

Eli vitun spedeltä ja saatanan itserakkaalta se kundi mun silmiin vaikutti. Mun mielestä siinä ei ollut koskaan kyse itse asiasta, vaan Jussi Hermajasta. Jätkä rakastaa itseään, ja toi on nasta tapa olla esillä. Mä veikkaan, että sillä on samanlainen psyyke kuin "kaksinaismoralistisilla uskiksilla" - kaikkihan tietää tän tyypin, joka lyö raamatulla päähän ja on itse täydellinen tekopyhä kusipää, joka kohtelee ihmisiä juuri siten, kuin raamatun mukaan ei saisi kohdella.

jamaan sanoi:

Juu, eli ensinhän keksittiin puolustusvoimat ja sitten vasta sota. Näinhän se homma etenee. :rolleyes:

laatikko sanoi:
Juu, eli ensinhän keksittiin puolustusvoimat ja sitten vasta sota. Näinhän se homma etenee. :rolleyes:

En kyllä maininnut suomea/puolustusvoimia tossa, tai väittänyt että armeija olisi ennen sotia keksitty. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom