Jamaan, entäs jos kukaan muukaan ei tekisi työtä (etkös ollut sitä mieltä, että olisi niiiin kivaa, kun kenenkään ei tarvitsisi työskennellä?), niin heillä ei olisi varaa ostaa niitä sinun fraktaalilakanoitasi.
Eikös sitäpaitsi lakanoiden myyntiäkin voida pitää työnä? Sehän olisi tylsän työteliästä ostaa lakanakangasta, leikata siitä sopivia paloja lakanoiksi ja tarkasti värjätä niihin sopivan tripahtavia fraktaalikuvioita. Eikö olisi kivempaa, jos jostain tyhjästä vain tipahtaisi syliin sinullekin ruoka ja juoma (ja vissiin hallusinogeenit myös, anteeksi vittuilevainen huomautus, jos olen sen suhteen väärässä), ettei sinun tarvitsisi tehdä asian eteen mitään?
Oletko muuten jo kokeillut ulkomailla asumista (siis vähintään useita kuukausia asua, parin viikon turistimatkoja ei lasketa)? Eli siten, että olet todella omillasi, etkä esim. vanhempien rahoilla tai valtion tuilla opiskele tai oleile. Kokeile sitä, mieluummin parin vuoden ajan vähintään, ennenkuin vaahtoat kovin paljoa Suomesta onnetonta mielenlaatua edistävänä ankeana maana. Kokeile lisäksi asua esim. juuri Intiassa tai muussa köyhässä valtiossa. Ennenkuin olet niin tehnyt, niin on aivan turha puhua, kuinka Suomi on ankea maa, koska sinulla ei ole vertailupohjaa.
Itselläni on puutteellisesti vertailupohjaa (vain vuosi Ruotsissa ja puoli vuotta Englannissa ja nekin opintotuilla), mutta sen vähän perusteella olen sitä mieltä, että se on itsestäsi ja korvien välistäsi (ns. asenteestasi) kiinni, miten viihdyt. Melkein missä vaan voi viihtyä ja myös epäviihtyä, jos itse asiansa hyvin tai huonosti järjestää ja suggeroi itsensä joko viihtymään tai epäviihtymään.
Sama koskee ihan Suomen sisäisiäkin oloja. Pystyn halutessani viihtymään niin Ala-Takahikiällä kuin Helsingissäkin ja mielestäni halutessaan pystyy kuka tahansa. Se vain kysyy aikaa ja sitä, että järjestän elämäni olosuhteisiin ja ympäristöön nähden viihtyisäksi, etsin käsiini hyvät tyypit ja välttelen kusipäitä.
Threadin päähenkilöllekin (Hermaja) tekisi hyvää lähteä asumaan jonnekin Afrikan takakyliin, missä ns. sissit ja vapaustaistelijat (eli rosvojoukot) ryöstävät, raiskaavat, tappavat ja silpovat minkä kerkeävät ja vapaa-aikanaan värväävät ja pakottavat esim. huumeiden avulla lapsia sotilaikseen. Helppoa on EU-alueella suomalaisilla tuilla (asumistuet ja peruspäivärahat tulevat kyllä Belgiaankin) räkyttää ja uikuttaa ihmisoikeuksistaan. Olen aivan samaa mieltä AKV:n kanssa tässä, että kaverille on verovaroin maksettu ensin koko elämän ajan koulutus ja terveydenhuolto (muiden muassa). Aikuisena sitten hän ei keksi muuta tekemistä kuin syyttää ihmisoikeusvääryyksistä valtiota, joka hänelle muiden ihmisten maksamilla veroilla kustansi koulutuksen ja terveydenhuollon. IMO Hermajalle olisi 2 järkevää toimintavaihtoehtoa:
1) Tulla takaisin Suomeen, käydä sivari, ehkä myös kouluja lisää, työskennellä, maksaa veroja ja lopettaa paskan jauhaminen Suomen ihmisoikeusrikkomuksista.
2) Pysyä ulkomailla, työskennellä siellä ja hakea jonkun muun maan kansalaisuus.