naksuminen treenatessa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä olen treenannut rytmistä kilpavoimistelua koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja muistoksi jäi tosi löysät nivelet(?). Ensinnäkin polvet tulee kipeeksi, jos käyn lenkillä parina päivänä peräkkäin ja salilla joku aina naksahtelee, kun nostan painoja. Esim. kun teen olkapäitä, niin jokaisella nostolla loppuvaiheessa naksahtaa, jos on vähänkään liikaa painoa. Saaks tällasta räsynukkea mitenkään kuntoon? Ja onko jotenkin haitallista nostaa painoja, jos naksuu? Tai siis ei naksu, vaan muljahtelee tai jotain... Vai teenkö vaan liikkeet päin helv., mistä seuraa toi naksuminen?:(

Mulla naksuu kanssa olkapäät. Naksumista tuli yleensä ylätaljaa leveällä otteella tehdessä, mutta ei ole ongelmaa kapealla vastaotteella. Polvet naksuu välillä kävellessä varsin kuuluvasti. Eli mulla ei ole mitään ongelmia salilla. Mitään vastausta mulla ei ole sun kysymyksiin, ilmoitin vain, että et ole yksin. :haart:

EDIT: Niin ja jos heiluttelee käsiä, niin olkapäät pitävät ääntä.

Mää kans. Mulla paukkuu olkapäät aina niitä treenatessa. Kaverikin sano et kuulostaa aika kauheelta toi pauke kun tein pystypunnerrusta käsipainoilla. Tuntuu et olkapäissä on jotain häikkää, kun esim. pystysoutua en pysty tekemään ollenkaan kun liikkeen yläasennossa olkapäihin vihloo aika ikävästi. Nyt kun oon lisänny liikuntaa, kävelyä ja juoksua, ni polvet ja nilkat on ruvennu naksuun .. :(

Mulla todettiin joku 2 vuotta sitten "instabiilit olkapäät" tms. Paukku ja rutis ja liikkui hieman enemmän kuin oli tarvetta (eräs päivä se liikahti hieman liikaa, venähti ja tulehtui joku jänne olkapäästä). Aloitin sen jälkeen tekemään olkapäänrotaattoreita säännöllisesti. Plus tietysti takaolkapäitä enemmän tunteella. Sivuäänet ja pikku kivut katosi. Huomattavasti mukavampi aamullakin herätä, kun olkavarsi ei sojota minne sattuu.

Mulla on lonkassa semmonen naksautus-hommeli! Kun venyttelen, vaikka nyt aitajuoksijan venytysliikettä(mikäli joku tunnistaa liikkeen), niin pitää aina naksauttaa lonkka siinä asennossa sillain hitaasti. Olen hirveän notkea ja venyvä tyyppi. Ja tuo lonkka juttu pitää aina tehdä, kun muuten se jää jotenkin sillain jumiin! Ja joskus se pitää naksauttaa nukkumaan mennessäkin vuoteessa! Siihen vaan selälleen makaamaan, ja polvi kohti kainaloa, ja kädellä väännetään siitä siten että polvi koskee allani olevaan pintaan. Ja ääni naksautuksessa on todella kova!
Joo..piti sitten ruvata ihan teoriassakin selittämään...:D...

SAMA JUTTU.....
Teen vaikka penkkiä, ni aina noston tietyssä vaiheessa kuuluu joku ihme naksahdus olkapäästä.. ja tarpeeks ku paukuttaa ni alkaa olla ihan hellänä. :D

Mulla naksuu olkapäät ja aikasemmin naksu lonkat. Tai no, toi lonkkien naksuminen oli lähinnä sellasta " krunts, krunts, krunts " ääntä, joka kuului esim. ihan vaan kävellessä ylämäkeä. Lihasten vahvistuessa on sekin ongelma melkein hävinnyt.

Mun olkapäät naksahtelee vipunostoissa ilman painojakin, mutta isoillakaan painoilla ei tunnu mitään kipua.

Tuo lonkkien naksuminen on ainakin mulla rakenne jutska. Siskolla on sama homma. Mistään lihasten heikkoudesta ei ole kysymys! :D

Mulla naksahtelee alaselkä/lonkka kun teen sit up:seja... kuullostaa häijyltä... Saihkohan sen loppumaan jollain vai onko vaan geeneistä kiinni???:confused:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lonkista: naksuva lonkka eli "snapping hip" on aika yleinen vaiva. Johtuu siitä että lonkan sivussa kulkeva IT-jänne hyppää esim. askeleen tietyssä vaiheessa lonkkaluun kohouman yli ja napsahtaa mennessään. Mun käsittääkseni perimästä kiinni ja muuten haitaton mutta saattaa kovassa rasituksessa ärsyttää sitä jännettä (paljon juoksua, pyöräilyä, kyykkäystä). Mulla muuten paukahtaa vasen lonkka samassa asennossa kun missF...:llä. Ja kovaäänisesti...

Olkapäiden rutinaan ei ole muutaman kuukauden kiertäjäkalvosintreeni vaikuttanut vaikka voimaa on tullut selvästi lisää. Ihan hirveä pauke ja naksuna kuuluu, ei niinkään salilla vaan muualla kun nojaa johonkin tai liikuttelee olkapäitä paikallaanolon jälkeen. Ovat kuitenkin kivuttomat (vielä...)

Kaikki nämä paukkunat ovat tulleet salitreenin mukana. Voimatreeni lisää naksunaa, pidempien sarjojen ja salipaussin aikana se vähenee.

Mjaah. mulla taas naksui aikana ennen salia ja nyt on sitten loppunut... Suvussamme on riesana yliojentuvat nivelet ja "lonkkavika". Liikunta on ainoa joka parantaa nämä vaivat. Meikäläisillä siis...

Vipareissa paukuttaa olkapää ikävästi, sitä paukutusta saa meikäläisen kohdalla vähemmälle kun tekee liikkeen hitaasti ja kontrolloidusti...muuta "lääkettä" en oo keksinyt...

Mulla on toinen nilkka yliliikkuva ja se tuntuu esim. pitkän kävely- tai juoksumatkan jälkeen ihan kuin se olis painunut kasaan koko nilkka.

Anyways, kiropraktikko suositteli vaivaan ihan reilusti vaan saliharjoittelua. Kun esim. pohjelihas vahvistuu, se tahattomastikin hieman kangistuu/jumiutuu ja siten myös tukee löysää nilkkaa.

Toisaalta jos vaikkapa tuo lonkka naksahtaa jotakin liikettä tehdessä, voisi kuvitella että kuorman kanssa liike on vielä pahempi kyseiselle nivelelle/jänteelle.

Onkohan kellään "naksuttelun" seurauksena koskaan mikään paikka mennyt lopulta rikki vai onko se harmitonta...?

Originally posted by Bateman
Onkohan kellään "naksuttelun" seurauksena koskaan mikään paikka mennyt lopulta rikki vai onko se harmitonta...?

Riippuu taas diitä midtä roikkuu eli tällä kertaa "naksahduksesta"...

Täysin normaali/ideaali nivelen tila se ei ole. Mutta haitallinen..? Enemmin sanoisin että se on viesti keholta että nyt kaikki ei ole ihan linjauksessa. Jos naksahtelu ei tuota kipua ja nivel ei jää lukkoon ja muutionkin tuntuu OK, niin antaa napsua.

No on se minunkin sitten liityttävä joukkoon iloiseen ja ilmoitettava että ranteeni naksuu varsin epämielytävästi pystysoudun aikana...tuntuu aivan kuin muljahtaisivat paikaltaan..Varmaan teen senkin liikkeen väärin :lol2:

Jaah.. Mulle lääkärisetä kyllä joskus selitti, että tuon lonkkien kruntsahtelun pitäisi vähentyä lihasten vahvistumisen myötä, niin kuin on tapahtunutkin. Tuskin rakenteeni on kuitenkaan muuttunut tässä viiden vuoden aikana :D ! Vaikka rakenteestahan se varmasti johtuu loppujen lopuksi. Mulla myös yliojentuvat nivelet.. Niin joo, suvussa on tuota lonkkavikaakin jonkun verran.. Kivakiva.

Letku

"Aloitin sen jälkeen tekemään olkapäänrotaattoreita säännöllisesti. Plus tietysti takaolkapäitä enemmän tunteella. Sivuäänet ja pikku kivut katosi. Huomattavasti mukavampi aamullakin herätä, kun olkavarsi ei sojota minne sattuu."

Eli teetkö ne likkeet kerran viikossa olkapäätreenin yhteydessä? Minäkin olen niitä ruvennut tekemään kun oikea olkapää meinas vääntyy ihan todenteolla noin kuukauden sitte kun tein ylisuurilla painoilla penkkiä käsipainoilla.

Re: Letku

Originally posted by Grandi

Eli teetkö ne likkeet kerran viikossa olkapäätreenin yhteydessä? Minäkin olen niitä ruvennut tekemään kun oikea olkapää meinas vääntyy ihan todenteolla noin kuukauden sitte kun tein ylisuurilla painoilla penkkiä käsipainoilla.

Juu, kerran viikossa. Olkapäätreenin yhteydessä tai seuraavina päivinä. Ikinä ei ennen olkapää päivää. Tein silloin, kun rupesin niitä korjaamaan, niin olkapäille ihan kokonaan oman päivän.

Mulla naksuu oikeestaa aina joku paikka kun treenaan. hartia päivänä olkapäät, ranteet haba päivänä ja jne.
Eikös se johdu vaan siitä kun tietty paino vie niveltä johonkin suuntaan niin se sarjan jälkeen vähän rutisee kohille menneessään.

Suositut

Back
Ylös Bottom