naksuminen treenatessa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Taitaa melkein jokaisella paikat naksua joskus. Itselläni selkänikamat naksahtavat joka päivä jos venyttelen, siis vain kerran ei toistuvana. Muistan kerran kun toinen nilkka naksui joka kerran kun sen ojensi/koukisti tämä jatkui ehkä 1-2 päivää jonka jälkeen naksuntaa ei kuulunut. Oli "huvittavaa" kävellä ja hiljaisella käytävällä kuului vain naks,naks,naks......:)

Originally posted by Fiona
Jaah.. Mulle lääkärisetä kyllä joskus selitti, että tuon lonkkien kruntsahtelun pitäisi vähentyä lihasten vahvistumisen myötä, niin kuin on tapahtunutkin. Tuskin rakenteeni on kuitenkaan muuttunut tässä viiden vuoden aikana :D ! Vaikka rakenteestahan se varmasti johtuu loppujen lopuksi. Mulla myös yliojentuvat nivelet.. Niin joo, suvussa on tuota lonkkavikaakin jonkun verran.. Kivakiva.

Sulla on ilmeisesti hiukan erilaista tuo lonkkien naksuminen, kuin minulla. No tuolla ylhäällä sen aika hyvin kuvasinkin... Minulla ei naksu lonkka, muuta kuin joskus juuri venytellessä, se on jäänyt sillain jumiin. Nyt ei ole iltaisinkaan pitänyt aikoihin naksauttaa sitä takaisin. Mulla on aina hyppäjänä ja pikajuoksijana ollut vahvat lihakset jaloissa. Että en kyllä suostu nielemään väitettä, että lonkan naksuminen johtuisi lihasten heikkoudesta, ainakaan minun kohdallani :D.

Muuten...onko kellään naksahtanut rinta kun on vaikka tehnyt pystypunnerruksia...mulle nimittäin joskus naksahtaa..mikähän siinä?..hmm hmm...tuntuu kuin joku menis paikalleen..*nauraa*

Originally posted by MissFlightattendant
Mulla on aina hyppäjänä ja pikajuoksijana ollut vahvat lihakset jaloissa. Että en kyllä suostu nielemään väitettä, että lonkan naksuminen johtuisi lihasten heikkoudesta, ainakaan minun kohdallani :D.

Oletkos mitannut kaikkien lihasten voimat? Yleisesti ottaen lihaksesi varmaan ovatkin vahvat, todennäköisesti jopa paikoitellen liian vahvat suhteessa vastavaikuttajiin.

Naksuminen on usein seurausta nivelen virheellisestä liikeradasta, joka aiheutuu väärästä lihastasapainosta/väärien lihasten väärästä aktivaatiosta väärään aikaan. Tämän vuoksi esim olkapään naksumista voidaan helpottaa treenamalla trapetsin keskiosaa ja muita lihaksia joiden tehtävä on vetää lapaluuta "taaksepäin", kohti rankaa. Samalla lapaluu vetää olkapään taaksepäin oikeaan asentoon, jolloin olkapään liikerata muuttuu luonnollisemmaksi. (edellyttäen että vika on lihasepätasapainossa, ei esim rotatorcuff'n repeämän jälkitila, hauiksen pitkän pään "hyppääminen" tmv. vaurio, johon taas on ihan eri toimenpiteet...)

Mitä taas tulee lonkkaan... Usein sisäkierto on heikentynyt, koukistajat kiristävät ja pakarassa liian vähän aktivaatiota/voimaa ja lantion aktiivinen stabiliteetti on alentunut. Ei ihan yksinkertainen juttu...

Hmm.. Ilmeisesti en ole ainoa räsynukke :D

Mulla taas ei jalat naksu, mutta jalkojen treenaaminen on mulle muutenkin helpompaa. Käsien treenaaminen ei tulekaan niin luontevasti multa. Jos käytän toooosi pieniä painoja, saan liikkeen tuntumaan lihaksessa, kun tarpeeksi kauan vemppaa. Jos taas lisään painoa, niin en tunne liikettä missään muualla kuin jonkun paikan naksumisena.:rolleyes:

Originally posted by saimi
Mulla naksahtelee alaselkä/lonkka kun teen sit up:seja... kuullostaa häijyltä... Saihkohan sen loppumaan jollain vai onko vaan geeneistä kiinni???:confused:

Mulla on sama juttu, eli toi JSmithin kertoma jänne siellä paukkuu. Koita tehdä liike haarat auki, auttaa ainakin mulla.

Ei o kivaa noi äänet jotka lähtevät kehosta :nolo:

mulla nuljahtelee olkanivel kuopastaan tahdonvoimalla. Mutta pysyy se paikoillaankin..

Semmonen kauhea nitinä ja natina lähtee jostain lavan-käsivarren seudulta kun ojentajia reenaa.
Sama kulmasoudussa.

Kuulostaa niin ikävältä että lähtee voimat .. brrrrrr....

muula ei naksu liikettä tehdessä vaan sitte ku oon tehny jotaki olkapää liikettä ja pyöritän kättä nii koko yläkroppa muljahtelee..... ei oo kivan näköstä:(

Mulla naksuu vasen ranne ja koskee perkeleesti, jos teen rannekääntöä myötäotteella suurilla painoilla. Välillä tuntuis menevän sijoiltaankin, jos liikuttelen rannetta vaakasuunnassa. Ranne on joskus penskana murtunut. Pelottaa vähän onko luutunut kunnolla.

Nyt olen pumppaillut kevyehköillä (n. 50% maksimista) painoilla pitkiä sarjoja. En viitsisi luopua liikkeestä, koska meikäläisen kyynervarret on niin narut. Muissa liikkeissä ei kipua kuitenkaan esiinny.

Up!

Meikäläisellä naksuu syväkyykyssä molemmat polvet aika huolella. Se naksahdus on niin helvetin äänekäs että kuuluu varmaan salin toiselle puolelle asti :confused:

Onko tietoa mikä auttaisi kun ei tekisi mieli kyykystäkään luopua ja ei varmaan ole tollanen rusahtelu hyvästä polville??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by fysio

Naksuminen on usein seurausta nivelen virheellisestä liikeradasta, joka aiheutuu väärästä lihastasapainosta/väärien lihasten väärästä aktivaatiosta väärään aikaan. Tämän vuoksi esim olkapään naksumista voidaan helpottaa treenamalla trapetsin keskiosaa ja muita lihaksia joiden tehtävä on vetää lapaluuta "taaksepäin", kohti rankaa. Samalla lapaluu vetää olkapään taaksepäin oikeaan asentoon, jolloin olkapään liikerata muuttuu luonnollisemmaksi. (edellyttäen että vika on lihasepätasapainossa, ei esim rotatorcuff'n repeämän jälkitila, hauiksen pitkän pään "hyppääminen" tmv. vaurio, johon taas on ihan eri toimenpiteet...)

Voisikohan minunkin olkapään vähentyneet ongelmat johtua tästä...kun on "oppinut" treenaamaan tota selkää niin että on saanut tulosta aikaseen ja kappas vain on ne olkapään naksumisetkin vähentyneet ja toinen on hekä noi kiertäjäkalvosintreenit...mutta rupes vaan mietityttään että tälläkin vois olla osuutensa asiassa...

Suositut

Back
Ylös Bottom