Naisten omat salivuorot

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Periaatteessa ei haittaa, ymmärrän et on muijia jotka ei pysty treenaamaan, jos on miehiä vieressä treenaamassa. (Uimahallissa käydään kyllä sulassa sovussa)
Mut sitten pieni epäkohta, ainakin omalla salilla. Siellä naisten vuorolla on tosi harvoin kävijöitä. Sali seisoo tyhjänä jopa 3 kertaa viikossa, miehiltä pääsy kielletty. Se on aika typerää. Olen yrittänyt kysellä, että voisiko sitä käyttömäärää hiukan tarkkailla, ettei tarvitsisi tyhjänä salia pitää. Ei mitään vaikutusta. Varsinkin maanantain 16-17.30 vuoro on aika ikävässä paikassa.

...Siinä vaiheessa kun alotin salilla käynnin olin täysin normaalipainoinen, mutta silti sain yleisellä salilla osakseni silmien pyörityksiä ja arvostelevia katseita kun kävelin siellä kuvitettu treeniohjelmalappunen kädessä ja laitteiden käyttökin oli hakusessa. Joka ikinen mies tuntui mielestään olevansa niin pro, että katsoi silmienpyörittelyn aiheelliseksi...

Ettei toi "silmienpyörittely" ollu ihan sun omassa päässä vaan? Mutta mistä sitä tietää, tuntuu vaan epäsukottavalta omiin kokemuksiin nojautuen.

Täällä missä itse asustelen ja treenailen on käytössä vain 1 sali.Sielläkin käytössä ti ja to "parhaaseen aikaan kaksi tuntia naisille"-systeemi.Itse en(lukemani perusteella monien muiden lisäksi)ymmärrä tätä käytäntöä kyllä millään tasolla.Jos siellä joku kypsempi rouvas-ihminen käy vatsoja tekemässä,niin aivan yhtä hyvin hän voisi niitä tehdä myös silloin kun miehiä on paikalla.Ei minua ainakaan kiinnosta kiinnosta helevetin vertaa hänen tekemisensä.

Keskustelua on käyty myös kaveriporukassa aiheesta ja ainakin saman ikäluokan naiset ovat sitä mieltä että se joutaisi poistaa koko systeemi,ei siitä heille ainakaan hyötyä ole!

Tähän kun lisätään vielä se että töitä tehdään 3-vuorossa,niin totuus on se ettei itselläni ainakaan jää niin hirveästi sitä aikaa reenailla.Tarkoittaen sitä,että jos olen esim.aamuvuorossa töissä ja pääsen klo.14.00 töistä,käyn kaupassa,laittelen mahdollisesti safkat ja otan jotain välipalaa niin kello on jo 17.00. Valmis olis joo salille lähtemään,mutta eipä sitä pysty kun siellä on martta-kerho koolla,perkele!Se on sitten ooteltava sinne klo.19.00 että sinne pääsee ähkimään ja haisemaan hieltä!Perkele että on vaikeeta.:curs:
Sainpas avautua.Kiitos.

On toi kyllä ihan älytöntä paskaa, voisin itse perustaa salin johon ei päästetä rumia naisia ollenkaan ja niille hyville kireiden trikoiden käyttöpakko.
Olisi ihan yhtä oikeutettua kun noi naisten vuorotkin, mutta kevyehkö haloo saattaisi siitä nousta feministipaskojen suunnalta :haart:

Jos ihan tosissaan ajattelee, niin olen onnellinen että kodin läheltä löytyy loistava, miehinen kellarisali, jossa rauta on rehellistä ja kävijäkunta tasan ja ainoastaan miehiä.
Ei tarvi enää katella paheksuvia mummoja kun painot kolisee ja paska haisee, tunnelma ihan omaa luokkaansa :rock:

Tuttu aihe, tästä on väännetty työpaikan keski-ikäisten naisten kanssa. Ei kuulemma voi mennä miesten sekaan kun ne tuijottaa kuitenkin. Eivät akat meinanneet millään uskoa kun sanoin että niitä ei vähempää voisi teidän treeni kiinnostaa, vasta siinä vaiheessa kun nostaa enemmän kuin ne äijät niin saattaa kerätä katseita. No, päättivät kuitenkin olla käymätä salilla kun eivät halua niitä hirveitä muskeleita...

ita-lontoossa menin uimahalliin, ja siella oli respassa tusinan verran ukkoja, pakistanilaisia taisinvat enimmakseen olla.

Tiesin etta naisten uintivuoro loppuu tasatunilta, joten sanoin respan neidille etta ompa miestenvuorolle/yleiselle vuorolle tunkua.

Neiti sano etta ei noi oo uimaan tulossa. Ne on noiden uimassa olevien naisten perheenjasenia (aviomiehia, veljia) ne on tullu ztekkaamaan etta taala ei ole esim tyossan olevaa henkilokuntaa.

Joten poijjaat mars sinne salille, ja heittamaan miespuoliset tyontekijat pihalle naistenvuoron ajaksi !! Eihan heilla tarvitse olla kuin t-paita paalla, niin siinahan nakyy KASIVARRET.

Mun mielesta on hyva etta suomalaiset miehetkin ovat alkaneet nayttamaan kaapin paikan naiselle. Tama on askel oikeaan. YLeisella vuorolla kun tasta lahin naisia, voitte menna tussua kokeilemaan, huoriahan heidan on oltava.

Naen tallaisen jarjestelyn askeleena parempaan toimivampaan yhteiskuntaan. Esim nainen ei myoskaan saisi pyytaa avioeroa. Miksi ? koska han on nainen :)

Pari vuotta sitten Tampereen yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen tasa-arvovastaava (nainen) oli naistenvuoroisto yliopistopunttiksella tätä mieltä:

"Kyseessä olevia naisten salivuoroja ei voida pitää "räikeänä sukupuolisyrjintänä", koska näillä toimilla pyritään nimenomaan tasaamaan salin käyttöä sukupuolten kesken. Myös tasa-arvolaki sallii positiivisen erityiskohtelun, mikäli sen tarkoituksena on muodollisen tasa-arvon sijasta toteuttaa tosiasiallista tasa-arvoa. "

Tällä hetkellä on uusi tasa-arvovastaava ja hän on mies, voisi ehkä ottaa selvää mitä mieltä hän on tästä asiasta.

"Kyseessä olevia naisten salivuoroja ei voida pitää "räikeänä sukupuolisyrjintänä", koska näillä toimilla pyritään nimenomaan tasaamaan salin käyttöä sukupuolten kesken. Myös tasa-arvolaki sallii positiivisen erityiskohtelun, mikäli sen tarkoituksena on muodollisen tasa-arvon sijasta toteuttaa tosiasiallista tasa-arvoa. "

Nyt meni kyllä minulla ohi hilseen. "Tasaamaan salin käyttöä sukupuolten kesken"? Miksi ihmeessä sitä pitää tasata, jos fyysinen todellisuus on sellainen että miehiä kiinnostaa tuo puntilla käyminen enemmän? Tää on niin just tätä. Annetaan poliittisen eliitin päättää että mitä on tasa-arvo ja tässä nähdään tulos.

Eikä mahdollisuuksien tasa-arvo ole mitään "muodollista tasa-arvoa". Se on ihan oikeaa tasa-arvoa. Sen sijaan tämä "positiivinen erityiskohtelu" on eriarvoistamista jos mikä!

Tällä tyypillä ei ole selkeästi mennyt naistutkimuksen ja lakitieteen opinnot hukkaan.

Pari vuotta sitten Tampereen yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen tasa-arvovastaava (nainen) oli naistenvuoroisto yliopistopunttiksella tätä mieltä:

Tällä hetkellä on uusi tasa-arvovastaava ja hän on mies, voisi ehkä ottaa selvää mitä mieltä hän on tästä asiasta.

Tästähän voidaan vetää vaikka seuraavat johtopäätökset.

Esim. Miesten suuremmat palkat yhteiskunnassa eivät muuta kuin positiivista syrjintää, koska tutkimusten mukaan suurin osa syrjäytyneistä ja elämän hallinnan menettäneistä on miehiä. Suuremmat palkat siis houkuttelevat miehiä työelämään sekä tasaavat sukupuolten välistä eroa.

Tässä tapauksessa "positiivisen erikoiskohtelun" takaava lakipykälä siis todistaa, että miesten suuremmat palkat ovat itseasiassa tasa-arvoa, jolla toteutetaan tosiasiallista tasa-arvoa muodollisen tasa-arvon sijaan? :)

Mites tämä: miehet pääsevät eläkkeelle 2-3 vuotta aikaisemmin kuin naiset koska miehet myös kuolevat 2-3 vuotta aikaisemmin.

Edit: Kaikille tiedoksi että kirjoittaja on oikeasti tasa-arvoa kannattava feministi.

...Perkele että alkoi taas vituttaa tämä. Minäpä kysyn ensi kerralla saisiko oman Markku-vuoron sinne kun mua hajottaa kynäniskat ja tissit. Kävijöitä ei tosin olisi kuin puolet naisten vuorosta, mutta tasa-arvon nimissä olisi ihan sopivaa jos minä saisin sen oman vuoron jolloin ei olisi häiritseviä tissejä joka puolella.

Vittu!

Aamen! Onko kenelläkään mitään lisättävää? Loistavaa avautumista :rock:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Täällä missä itse asustelen ja treenailen on käytössä vain 1 sali.Sielläkin käytössä ti ja to "parhaaseen aikaan kaksi tuntia naisille"-systeemi.

Heh, treenaatko sinäkin Voimiksella? Kuvaus nimittäin menee sen verran nappiin, vieläpä Itä-Suomen ollessa asuinpaikkasi. Tämä järjestely on kyllä jostakin hyvin syvältä, kun ottaa vielä huomioon, että paikkakunnan sali on lisäksi lauantaisin kokonaan kiinni ja sunnuntainakin vaan hassut pari tuntia avoinna. Myönnän, että itseä ei henkilökohtaisesti pääse häiritsemään tällä hetkellä kauheasti, kun ma-ke-pe käyn, mutta on kyllä silti selkeä miinus salille. Ei näin.

Jahas jahas, aiemmin tuolla tais olla vaan kerran viikkoon tuo naisten vuoro. Joskus erehdyin tuohon aikaan menemään, niin en hemmetti kehdannut treenata edes... Oli tuolla silloin kaikenlaisia mummovuoroja ja vaikka mitä, mutta niillä viitti sentäs treenata, eikä kukaan tullu koskaan mitään sanomaan. Kerran vaan yksi mummo pyys ottaa painot pois prässistä (ei siis ollu mun jättämät).

Ai niin, joo. Tietenkin tuolla on tosiaan vielä mausteena noita vuoroja kaiken maailman erityisryhmille. Meniköhän se nyt niin, että oli eläkeläisten vuoro ja sitten vielä erikseen tyyliin joku Lieksan seudun eläkeläisten vuoro. :lol2: Siitä en sitten tiedä, kuinka kiellettyä noilla on olla. Itse olen kuitenkin treenaillut kaikessa rauhassa leppoisten vanhusten seassa keskiviikkoaamuisin ilman paheksuvia katseita, kun taas joskus ehti vahingossa naisten vuoro alkaa ja omistaja kävikin hyvin nopeasti huomauttamassa asiasta. Tosin aamuisin ei sitten ole noita salivastaaviakaan paikalla, että voi ihan siitäkin johtua.

Niitä eläkeläisten vuoroja en kyllä tajunnut ollenkaan. Porukkaa tuli ja meni niiden aikana ihan kuin muinakin aikoina, eikä se tuntunut eläkeläisiä paljon haittaavaan. Ainut mikä erotti ns. eläkeläisvuoron normaalista aukiolosta, oli se, että siihen aikaan he saivat pientä alennusta.

Sitten taas tämä naisten juttu. Olen ollut näitä sessioita "valvomassa" tiskin takana, eikä tuo tuntunut naisia haittaavan. Mutta sitten kanssatreenaavien miesten katseita ei suvaita.
Jonkinlaista tutkielmaa tehneenä voisin sanoa, että näillä naisten vuorolla kävi täällä salilla n.7-10 naista. Toinen puoli salista huutaa tällä aikaa tyhjyyttään, koska eihän vapailla painoilla kukaan tee mitään. Näistäkin naisvuoron naisista suurin osa kävi myös ns. sekavuorolla treenailemassa, eli todellisuudessa naisten vuoro palvelee täällä ehkä kolmea naista. Näille kolmelle kun varataan se 4 tuntia parasta harjoitteluaikaa/viikko, voi jo miettiä onko siinä mitään järkeä. Kannattavuudenkaan kannalta. :thumbs:

Itseänihän tuo ei tällä hetkellä haittaa, mutta järjettömältähän se kuulostaa. Esimerkiksi työssä käyvällä, 4-jakoisella treenaavalla menee siis kahden päivän reenit aivan uusille.

Jonkinlaista tutkielmaa tehneenä voisin sanoa, että näillä naisten vuorolla kävi täällä salilla n.7-10 naista. Toinen puoli salista huutaa tällä aikaa tyhjyyttään, koska eihän vapailla painoilla kukaan tee mitään. Näistäkin naisvuoron naisista suurin osa kävi myös ns. sekavuorolla treenailemassa, eli todellisuudessa naisten vuoro palvelee täällä ehkä kolmea naista.

Omistaja totesi joskus itsekin, että suurimmalle osalle treenaavista naisista ei tuota ongelmia käydä yleisellä vuorolla, mutta sitten asiakaskunnasta löytyy taas muutama näitä pienemmällä toleranssilla varustettuja tapauksia. Näiltä sankareilta, tai pikemminkin sankarittarilta, on kuulemma tullut ihan äkäistäkin palautetta siitä, kun miehiä on joskus noille paljon puhutuille naisten vuoroille (vahingossa?) eksynyt.

Tuli tästä threadista mieleen, kun toissaviikolla kävin lähellä olevan uimahallin salilla.
Uimahallilta löytyy kaksi kassaa joihin yleensä sentään on voinut maksaa, mutta tällä kertaa jono olikin kertynyt ensimmäiselle kassalle.

Ihmettelin siinä sitten hetken että miksei kukaan mene toiselle kassalle. Kuulin sitten siinä kun toinen kassa huutaa jonon päähän tuleville naisille, että naiset voi maksaa tänne.

En mä kyllä ymmärtäny yhtään mikä järki siinäkin oli. Kuitenkin kaikki siinä yhdessä jonossa oli miehiä.:down:

Omistaja totesi joskus itsekin, että suurimmalle osalle treenaavista naisista ei tuota ongelmia käydä yleisellä vuorolla, mutta sitten asiakaskunnasta löytyy taas muutama näitä pienemmällä toleranssilla varustettuja tapauksia. Näiltä sankareilta, tai pikemminkin sankarittarilta, on kuulemma tullut ihan äkäistäkin palautetta siitä, kun miehiä on joskus noille paljon puhutuille naisten vuoroille (vahingossa?) eksynyt.

Todellakin sinne mennään vahingossa. Paljo säväyttävämpiä tapauksia nimittäin näkee sekavuoroilla :)

Mä en kyllä tajuu yhtään että mitä HELVETIN TASA-ARVOA tää tällänen vitun pelleily on? Jos se kerran on niin vaikeeta olla miehien kanssa samalla salilla ei tarttee tullakkaan.

Täytyy kyllä sanoa, että ymmärrän tuon vuorojen erottelun joissakin tilanteissa. Esimerkiksi pk-seudulla joissain uimahalleissa taitaa olla naisten vuorot sen takia, että musliminaisetkin voisivat joskus tulla uimaan. No, voihan sitä kysyä tarviiko sitä uida jos on vakaumus ettei paljasta pintaa saa näkyä, mutta toisaalta julkiset palvelut kuuluvat kaikille ja on kannattavaa yrittää saada ihmiset liikkumaan. Muslimimaissahan naiset uivat esim. meressä kaavut päällä. Uimahalliin ei moisia taida saada laittaa päälle. Kunnan saleilla, varsinkin niissä kunnissa joissa muslimitaustaisia on paljon, tämä naisten vuorojen pitäminen voi olla siis tällä lailla perusteltua.

Ja kyllä toisaalta ymmärrän senkin, että jotkut naiset kokevat vahtaamisen ärsyttäväksi tai häiritseväksi, vaikka ymmällän toki sen että naisten vuorot parhaaseen aikaan pistävät v*tuttamaan. Yksityisellä palveluntarjoajalla "naisten vuorot" perustuvat yleensä asiakkaiden nimenomaisiin toiveisiin, ne voivat olla esimerkiksi peruste valita jokin tietty sali jonkun toisen sijasta. Vaikkei niitä sitten käyttäisikään. Oikeinhan ei missään tapauksessa ole veloittaa liikuntapalveluista samaa hintaa kaikilta, jos joku asiakasryhmä saa sillä hinnalla enemmän kuin muut.

Aihetta sivuten, koin vastaavaa vitutusta joskus kymmenen vuotta sitten Turun Kupittaan urheiluhallin salilla. Seniori-jengi "Aarnen talli" kävi heille varattuna aikana joka viikko pari tuntia reenailemassa kuka mitäkin. Oli aina kiire päästä alta pois ennen veteraani-hetkeä. Kerran oma reeni meni sen verran pitkäksi, että tulin suihkusta ja vetelin housuja jalkaan, kun pari ensimmäistä senioria oli jo ennättänyt pukuhuoneeseen. Meitä oli siis siellä n. 50 neliön pukuhuoneessa kolme ihmistä. Papat istuivat ja tuijottivat mun pukeutumisrituaaleja verkkarit päällä muutaman minuutin verran, kunnes toinen tokaisi "Sä et enää sais olla täällä...". Jäin hetkeksi sanattomaksi ja mumisin nuorna miehenä jotain "joo yritän tästä äkkiä päästä menemään.." Mutta miten joku voi olla niin väsynyt? Äijiä ei edes kiinnostanut mennä jumppaamaan, vaan odottivat kellosta katsoen hetkeä päästä kuittaamaan. Puuuuh... Jotenkin pisti vaan niin ketuttamaan, kun kuitenkin suhtautui äijiin aina asiaankuuluvalla kunnioituksella.

Tuosta hetkestä lähtien kaikki tallilaiset oli mun mielestä vttuuntuneita vanhoja kälyjä. Hyvä idea vesittyi mun silmissä aivan totaalisesti.

Tällaisen vuoroerittelyn tuloksena mennään IMO aina vaan syvempään suohon. Ne eri tavoitteilla, samoissa tiloissa käyvät ukot ja akat, joita kuitenkin yhdistää nimenomaan se salillakäynti, eivät koskaan kommunikoi keskenään ja sitä kautta madalla kynnystä toimia yhdessä, vaan ne hajotetaan pienempiin ja homogeenisimpiin ryhmiin, eristetään, ja sitä kautta näitä vuoroja juuri "tarvitaankin". Sillä pienellä small talkilla :) voi pukuhuoneessa tehdä omasta olostaan aikalailla kevyemmän, jos joskus toisten seura jännittää.

Back
Ylös Bottom