Naisten lihasten metsästys eväät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PinkPony
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löytyy muuten todella heikosti juttua tästä aiheesta, pistäkää toki linkkiä jos kyse on vaan siitä että en osaa etsiä. Mutta asiaan, olen 2 vuotta sitten salikortin hankkinut 23v. nainen, alussa olen harrastanut lähinnä bodypumpia, sitten kuntosalin puolella 3x12 sarjoja, ja nyt olisi tarkoitus siirtyä 3x8 sarjoihin ja ruveta hankkimaan vähän muotoja kroppaan ja näkyvyyttä sille, että jotakin on tehty :P Salilla olen käynyt 2-4 kertaa viikossa, lisäksi joinain päivinä jumpissa, jotka kylläkään eivät enää oikein iske, kun on kuntosalipuoleen päässyt tutustumaan. Miksikään she malen näköiseksi en tahdo, mutta tuskimpa sellaiseksi vahingossa kukaan tulee :) Koiran kanssa tehdään lenkkiä toisinaan juosten ja toisinaan kävellen.

Olen tällä hetkellä 172cm ja 60kg. Rasvaprosenttia ei ole mittailtu kuin viimeksi vuosi sitten.

Suurelle osalle on varmaan tuttu Jutan ja Bullin dieetti? Sen pohjalta olen pitkälti syönyt kauan, lisännyt olen 1rkl pellavansiemeniä aamu-ja iltapalalle, mutta en muuta.

Naisena tietenkin arkailen painon nousua, mutta onkohan nyt niin että jotain pitäisi eväisiin lisätä että touhussa olisi oikeasti järkeä? Ja Dietmixiä vahvempi palari mun varmaan kannattaa hommata, ehkä reco2 tms? Kaikki neuvot otetaan isolla kiitoksella vastaan, ja kysykää jos en jotain oleellista muistanut mainita :)

Itse en ostaisi valmiita palautusjuomajauhoja, vaan ostaisin heraproteiinin ja malton erikseen ja "kokkailisin" niistä sitten palkkarin. Ei kannata murehtia painonnoususta, vaan ylipäätään ulkomuodosta. Sitä paitsi, kaunis kroppa naiselle ei koostu pelkästä alhaisesta rasvaprosentista, vaan muoto tulee lihaksista.

PS. Mahtavaa, kun nainen haluaa kehittää lihaksiaan!

Itse en ostaisi valmiita palautusjuomajauhoja, vaan ostaisin heraproteiinin ja malton erikseen ja "kokkailisin" niistä sitten palkkarin. Ei kannata murehtia painonnoususta, vaan ylipäätään ulkomuodosta. Sitä paitsi, kaunis kroppa naiselle ei koostu pelkästä alhaisesta rasvaprosentista, vaan muoto tulee lihaksista.

PS. Mahtavaa, kun nainen haluaa kehittää lihaksiaan!

Kiitos tsemppaamisesta :) Tuntuu tosissaan olevan kyllä aika harvinaista, usein salilla kuulee kun naiset kauhistelee toisilleen, että nyt mun täytyy kyllä pitää taukoa tästä zumbasta ettei mulle kasva hirveet lihakset jne., mutta mä nyt en osaa oikeen peljätä että semmoset noin vaan nurkan takaa hyökkää.. :) Ja omasta mielestä lihaspyöreys näyttää nätiltä.

Käykö fastin maustetut hera80 jauheet palkkariin? Vähän taas hävettää kysyä, mutta oon niin tykästyny siihen toffeen makuseen.. :D Ja maltoa sitte sekaan?

Kiitos tsemppaamisesta :) Tuntuu tosissaan olevan kyllä aika harvinaista, usein salilla kuulee kun naiset kauhistelee toisilleen, että nyt mun täytyy kyllä pitää taukoa tästä zumbasta ettei mulle kasva hirveet lihakset jne., mutta mä nyt en osaa oikeen peljätä että semmoset noin vaan nurkan takaa hyökkää.. :) Ja omasta mielestä lihaspyöreys näyttää nätiltä.

Käykö fastin maustetut hera80 jauheet palkkariin? Vähän taas hävettää kysyä, mutta oon niin tykästyny siihen toffeen makuseen.. :D Ja maltoa sitte sekaan?

Itellä käytössä just noi Fastin Hera80 ja Malto6. Aika samaa kamaa kaikki heraproteiinit on, mutta halvemmat herat saattaa sekottua huonosti tai maistua jätteelle. Ihan mieltymys kysymys.

Tuo GoFatGo-ruokavalio ei kyllä todellakaan riitä lihasten kasvatukseen. Se on dieetti ruokavalio, jota ei edes saisi yli 4 viikkoa noudattaa, esim. sen erittäin vähäisen rasvamäärän takia. Ainakin Bull ja Jutta sanoo näin. Joten ruokaa naamaan ja kovaa punttia, sieltä ne lihakset tulee :) Lisää nyt ainakin kuituja (ruisleipää?), ehkä hedelmää ja rasvaa tuohon nykyiseen ruokavalioon jos sen rungon haluat pitää. Kokonaiskalorit saa varmasti olla reippaasti 600 - 1000 kcal korkeammalla kuin ne on nyt. Ollaan suurinpiirtein saman kokoisia ja liikutaan suht saman verran ja mä söin 2300 -2500 kcal kun kasvattelin aktiivisesti lihasmassaa. GFG:n kokonaiskalorit pyörii siellä 1300-1400 kcal tietämillä...

Mä oon tykännyt Reco2:n suklaasta.

Tuo GoFatGo-ruokavalio ei kyllä todellakaan riitä lihasten kasvatukseen. Se on dieetti ruokavalio, jota ei edes saisi yli 4 viikkoa noudattaa, esim. sen erittäin vähäisen rasvamäärän takia. Ainakin Bull ja Jutta sanoo näin. Joten ruokaa naamaan ja kovaa punttia, sieltä ne lihakset tulee :) Lisää nyt ainakin kuituja (ruisleipää?), ehkä hedelmää ja rasvaa tuohon nykyiseen ruokavalioon jos sen rungon haluat pitää. Kokonaiskalorit saa varmasti olla reippaasti 600 - 1000 kcal korkeammalla kuin ne on nyt. Ollaan suurinpiirtein saman kokoisia ja liikutaan suht saman verran ja mä söin 2300 -2500 kcal kun kasvattelin aktiivisesti lihasmassaa. GFG:n kokonaiskalorit pyörii siellä 1300-1400 kcal tietämillä...

Mä oon tykännyt Reco2:n suklaasta.

Jees, näin oon ymmärtäny että lihasta tällä ei hankita. Hedelmät, ruisleipä, 5% polar ja kalkkunaleike oisi sinänsä kyllä tervetulleita, että niitä on kerinny vähän kaivatakin :) Mietein myös lusikallista tummaa soijarouhetta aamupuuroon.. Ja sen yhden päivittäisen kananmunankin saisin varmaan syödä jo ihan keltuaisineen? :D

Viikonloppuna toisinaan löysään, mutta muulloin suhtaudun ruokaan ensisijaisesti polttoaineena, jolloin olen tosi tarkka syömisistä. Motivaation saan juuri siitä että tiedän tekeväni hyvää itselleni, joten haluaisin tietenkin ruokavalion joka on tarkka ja tarkoitukseeni sopiva. Hienoa kun saa apua:hyvä: Lisää vaan :D

5% polaria? Kyllä sitä rasvaa kannattaa siihen ruokavalioon lisätä, ei keho pelkällä hiilarilla ja protskulla toimi. Rasvaista kalaa, pähkinöitä ja oliivi-/rypsiöljyä käyttöön.

pistetään nyt vielä kerran tämä runko, tai laitan nyt niin miten itse yleensä sitä sovellan:

Aamu: 2 omega 3 tablettia, 3 piimax-kalkki tablettia, 1 magnesium tabletti, 1 green tea kapseli, monivitamiini poretabletti
45g kaurahiutaleita, 100g raejuustoa, 1rkl pellavarouhetta, 1,5 dl mehukeitto

Lounas: Kananmunan valkuainen, 100 g kana/nauta/seiti, 200g kasviksia, 5g oliiviöljyä

Välipala: Rahkapurkki, 100g marjoja tai persikkaa tai low carb patukka

Päivällinen: 40g riisi tai pasta, 200g kasviksia, 100g kana/nauta/seiti, 5g oliiviöljy

Iltapala: Rahkapurkki, 10g vehnäleseitä, 1rkl pellavansiemeniä, 1dl mehukeittoa

Että lisätä pitää, mutta sen verran natsiksi olen tämän ruokailuni kanssa tullut, että yäk en syä mitä sattuu, ja siksi olen täällä nyt kyselemässä :)

5% polaria? Kyllä sitä rasvaa kannattaa siihen ruokavalioon lisätä, ei keho pelkällä hiilarilla ja protskulla toimi. Rasvaista kalaa, pähkinöitä ja oliivi-/rypsiöljyä käyttöön.

Kalaa pystyn syömään vaan pakasteseitiä allergian takia :( Harmi, siitä niitä hyviä rasvoja helpolla saisi. Mitä pähkinöitä ja kuinka paljo? Niillekin oon joskus ollut yliherkkä enkä sen takia oo tottunu ja tutustunu valikoimiin, mut tuskin mä enää niihin reagoin, niin paljo muutkin allergiat vähentyneet kun ikää tullu. Tuo kala nyt on ainut mikä on kuulemma elinikänen :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tonnikala on kanssa hyvä proteiinin lähde ja myös erittäin hyvää, jos siihen lorauttaa rypsiöljyä, jolloin saa helposti lisäkaloreita ja rasvaa.

Kiitos vinkeistä :P Tonnikala oisi kyl tosissaan hyvä siinäki, että se on helppo ottaa mukaan, saa joka kaupasta eikä maksa paljo, mut hittovie ku silleki pitää olla allerginen, niin paistelen sitte kiltisti lihaa, kanaa ja pakasteseitiä.. :/ Pitää ostaa noita saksanpähkinöitä ja kattoa miten niitä sietää nykyään. Vois olla iltapalalle kiva lisä ja sille ajalle varmaan sopisikin?

Jos muuten tästä lajista pikkuhiljaa jotakin oikein opin, niin teen kyllä heti parit lunttilistat aiheesta muidenkin nähtäville. Mulle oli melko yllättävää, että kaikki netistä löytämäni naisten ruokavalioita käsittelevät jutut, tähtäsi nimenomaan siihen painon pudottamiseen :O

Suosittelen käyttämään kalorilaskuria, helpottaa elämää kummasti. Siellä on vaihtoehdot erilaisille ruokavalioille, kasvua haluaville +kalorit painokäyrät sekä voit määritellä makrojakauman. Treenipäivinä kalorit lasketaan kasvaneen kulutuksen mukaan.

Ei nyt ollut tarkoitus pitää mainospuheita, laskurilla huomaa kuinka herkästi kaloritarpeen suhteen voi erehtyä. Kasvaminenkaan ei ole helppoa, monena päivänä tullut illalla huomattua että vielä uupuu 800 kcal vaikka on syönyt kuin "hevonen".

Jees, näin oon ymmärtäny että lihasta tällä ei hankita. Hedelmät, ruisleipä, 5% polar ja kalkkunaleike oisi sinänsä kyllä tervetulleita, että niitä on kerinny vähän kaivatakin :) Mietein myös lusikallista tummaa soijarouhetta aamupuuroon.. Ja sen yhden päivittäisen kananmunankin saisin varmaan syödä jo ihan keltuaisineen? :D

Viikonloppuna toisinaan löysään, mutta muulloin suhtaudun ruokaan ensisijaisesti polttoaineena, jolloin olen tosi tarkka syömisistä. Motivaation saan juuri siitä että tiedän tekeväni hyvää itselleni, joten haluaisin tietenkin ruokavalion joka on tarkka ja tarkoitukseeni sopiva. Hienoa kun saa apua:hyvä: Lisää vaan :D
Lisää ihmeessä noita asioita, jos niitä pystyt syömään ja tykkäät. Tarvitset ainakin sen 800 kcal lisää jotta se tukee treenaamista. Toi Bullin pohja on erittäin hyvä, mutta kuten sanottu, ainakin rasvaa ja miksei hiilareitakin (ehkei proteiinia hirvesti tarvii sun kokoinen enempää..). Ja syötä ne ruokailut esim. kalorilaskuriin, niin pystyt huoletta jatkamaan tuota linjaa "tosi tarkka". Tosi tarkan ei kannata olla sun kohdalla = reilut alikalorit, jos sitä lihasmassaa ja muotoa kroppaan haluat.

Ja tosiaan siksi jankutan tätä, koska tiedän miten vaikea sitä on omalla kohdalla uskoa, että ruokaa pitää syödä ja aika paljon jos ja kun ne ainekset mitä syö on tosi mietittyjä.

Pähkinöistä hyviä ovat ainakin macadamia-, cashew-, hassel-, pekaani- ja saksanpähkinät sekä mantelit. Maapähkinät ovat se huonoin vaihtoehto, vaikka kyllä nekin voittaa einekset yms. Noissa on vähän eri rasvakoostumuksia ja määriä, lisää tietoa löytyy ainakin finelistä. Muutakin hyvää saa samalla :)

Kävin nyt vähän naputtelees tonne kalorilaskuriin, ja herranjestas kun saisikin vissiin lisätä ruokaa jos tuon päälle vielä 800kcal saisi tulla :D

Laskeskelin, että 2 100% ruisleipää oliivi becelillä, aamupala juustolla ja kalkkunalla, 1 banaani, loraus oatlyn kaura-vaniljakastiketta aamupuuron sekaan ja keltuaisen jättäminen lounaan kananmunaan, tekisivät vain noin 500kcal lisää päivään :D

Onko niin, että hiilareita kannattaa syödä vaan aamulla ja 1,5h treenin jälkeen? Vai onko tääkin juttu vain rasvanpoltto kikka? Jos runko on tuo, mihin kohtaan näitä lisäyksiä kannattaisi sijotella? Ja kuulostaako nuo ideat lisäyksiin käyttökelposilta?

Tuskin näitä lisäyksiä nyt hirveen nopeesti ihan älyttömästi ees kannattaa tehdä, jos nyt heti alkuun jonkin verran, ja kun pääsee treeninkin kanssa vauhtiin niin pikkuhiljaa lisäillen? :)

Mun päivät on kyllä melko usein senverran pitkiä, että 1 syömiskerta lisääkin mahtuis usein aivan hyvin, olisiko järkeä vetää esim. 2 aamupalaa, toinen leipää ja toinen puuroa..?

Kävin nyt vähän naputtelees tonne kalorilaskuriin, ja herranjestas kun saisikin vissiin lisätä ruokaa jos tuon päälle vielä 800kcal saisi tulla :D

Laskeskelin, että 2 100% ruisleipää oliivi becelillä, aamupala juustolla ja kalkkunalla, 1 banaani, loraus oatlyn kaura-vaniljakastiketta aamupuuron sekaan ja keltuaisen jättäminen lounaan kananmunaan, tekisivät vain noin 500kcal lisää päivään :D

Onko niin, että hiilareita kannattaa syödä vaan aamulla ja 1,5h treenin jälkeen? Vai onko tääkin juttu vain rasvanpoltto kikka? Jos runko on tuo, mihin kohtaan näitä lisäyksiä kannattaisi sijotella? Ja kuulostaako nuo ideat lisäyksiin käyttökelposilta?

Tuskin näitä lisäyksiä nyt hirveen nopeesti ihan älyttömästi ees kannattaa tehdä, jos nyt heti alkuun jonkin verran, ja kun pääsee treeninkin kanssa vauhtiin niin pikkuhiljaa lisäillen? :)

Mun päivät on kyllä melko usein senverran pitkiä, että 1 syömiskerta lisääkin mahtuis usein aivan hyvin, olisiko järkeä vetää esim. 2 aamupalaa, toinen leipää ja toinen puuroa..?

Niin ja niitä pähkinöitä meen huomenna hakemaan kans, jos niitä muutaman nappais ja kattois mitä ämmän käy :D Mites muuten kun mun proteiini määrät välttämättäki kaikilla lisäyksillä nousee ennestään, pitäskö niitä himmata vaihtamalla vaikka iltapalan rahka luonnonjogurttiin?

Millaisissa määrissä ne proteiinit liikkuu? Kyllähän täällä moni syö tuollaista 3-4g/kilo protskua, että ei siinä mielessä vielä ongelma. Protskut on yleensä vaan kalliimpia ;) Hiilareista ja rytmityksestä ylipäätään on montaa tapaa, paha sanoa mitään yhtä totuutta.

Minulla taitaa olla suunnilleen tuota zonedieetin tasoa kuitenkin niin että protskua tulee se 2-2.2g/kg, laskurin mukaan pitäisi suhde olla "kuntoilijalle" P25-H45-R30. Tiedä sitten pitäisikö tuohon pyrkiä.

Tuossa ne yleisimmät taitaa olla
P--H--R
15/55/30% Suomalainen ravitsemussuositus
40/20/40% Vähähiilihydraattinen dieetti
49/02/49% Ketogeeninen dieetti
15/60/25% Kestävyysurheilija
30/40/30% Zone dieetti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom