Naisten lihasten metsästys eväät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PinkPony
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muistaakseni oon laskenu, että pelkästään dieettikin kerryttää mulle proteiinia yli 2g/kg. Pitää vielä laittaa koko päivän satsit laskuriin kun kerkee. Tarpeeksihan sitä pitää tottakai saadakin, mutta liikaa on tuskin mitään järkeä vetää.

^ Paljonko tuosta (leipää, banaanin jne lisäyshuomiden) tulee nyt rasvoja?

Ihan hyvin voit mielestäni ottaa 2 aamupalaa, jos se sopii omaan päivärytmiin hyvin. Missä välissä yleensä treenaat? Hiilareita enemmän treenin jälkeen ja tuossa aamupalalla. Kokeile ensin tuota ruokavaliota, minkä olit suunnitellut ja lisäät sitten pikkuhiljaa vielä kaloreita sinne n. 2200-2400 kcal hujakoille.

Muistaakseni oon laskenu, että pelkästään dieettikin kerryttää mulle proteiinia yli 2g/kg. Pitää vielä laittaa koko päivän satsit laskuriin kun kerkee. Tarpeeksihan sitä pitää tottakai saadakin, mutta liikaa on tuskin mitään järkeä vetää.

Käsittääkseni dietillä tulisi saada enemmän proteiinia kuin normaalisti

Jos heti kuuden aikaan herätessä söisin jo aamupalan (yleensä vasta kaffitauolla klo 9 aikaan töissä), eli 2 ruisleipää olive becelillä (saa ehdottaa järkevämpääkin levitettä?), aamupala juustolla ja kalkkunaleikkeellä ja puolikkaan banaanin, sitten toisen puolen banaanista aamupuuron kanssa, lounaalle lisäisin keltuaisen kun ennen söin pelkän valkuaisen, niin kaloreita tulisi ton rungon päälle 470kcal, joista 20g pr 19g r ja 51g hh. Miltä kuulostaa, mennäänkö jo kättelyssä mettään? Oisko joku muu hedelmä fiksumpi, ja kannattaisko tosta rungosta karsia protskuja kun niitä nyt tässä tulisi lisää kuitenkin?

Toi oatlyn kaura-vanilja kastike oli päähänpisto kauppareissulla, kauhee hinku kuumana päivänä jätskiin ja kaikkeen hyvään, jolloin päätin, että jos tästä selvitään ruokalusikallisella vaniljaa rahkan seassa, niin parempi niin :D mutta nyt kun tuoteselostetta luin, niin sokeriahan tuossa on 12g/100g, oompa ollu pahis :D Enköhän mä jatkossa ilmankin pärjää.

Tiuskis, oon kolmivuoro työssä, eli treenaan vähän koska kerkeen. Päivän ruuat rytmitän silti sen mukaan, hiilareita syön enempi vaan aamulla puuron ja sitten n. 1,5h treenin ja palarin jälkeisellä aterialla pastaa tai perunaa.

Jos heti kuuden aikaan herätessä söisin jo aamupalan (yleensä vasta kaffitauolla klo 9 aikaan töissä), eli 2 ruisleipää olive becelillä (saa ehdottaa järkevämpääkin levitettä?), aamupala juustolla ja kalkkunaleikkeellä ja puolikkaan banaanin, sitten toisen puolen banaanista aamupuuron kanssa, lounaalle lisäisin keltuaisen kun ennen söin pelkän valkuaisen, niin kaloreita tulisi ton rungon päälle 470kcal, joista 20g pr 19g r ja 51g hh. Miltä kuulostaa, mennäänkö jo kättelyssä mettään? Oisko joku muu hedelmä fiksumpi, ja kannattaisko tosta rungosta karsia protskuja kun niitä nyt tässä tulisi lisää kuitenkin?

Voi. Noilla beceleillä voi heittää vesilintua.

Pähkinöistä hyviä ovat ainakin macadamia-, cashew-, hassel-, pekaani- ja saksanpähkinät sekä mantelit. Maapähkinät ovat se huonoin vaihtoehto, vaikka kyllä nekin voittaa einekset yms. Noissa on vähän eri rasvakoostumuksia ja määriä, lisää tietoa löytyy ainakin finelistä. Muutakin hyvää saa samalla :)

Itse ostin maapähkinöitä sen toivossa, että ne ovat terveellisiä ja niistä saan sitä hyvää rasvaa. Siinä uskossa olen ollut tähän päivään asti ja jokailta maapähkinöitä onnellisesti vedellyt, mutta nyt mursit sydämeni tällä tiedolla! :D

Manteleita ainakin pystyn syömään ilman allergiaa, nekin olis varmasti ihan ok? :)

Kiitos nyt muuten vielä kun muistan sanoa, harvoin millään palstalla saa näin nopeasti ja näin asiallisia vastauksia, varsinkin näin keltanokkana :hyvä::worship:

Saksanpähkinöitä pitää kyllä kans kokeilla. Kun keskosvauvoillekin syötetään maidon kanssa nimenomaan saksanpähkinä öljyä, niin kyllä siinä jonkunnäkösiä terveysvaikutuksia luulisi olevan.

Hiukan kaloreita lisää saat tekemällä palkkaris maitoon ja haittaa ei varmaan ole siitäkään, et yhtenä päivänä viikossa nakkaat kynät ja vihkot nurkkaan ja syöt ihan mitä vaan mielesi sattuu tekemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jees :)

Yks cheattipäivä viikos mulla tapaa ollakin. Ylenpallttista mättämistä koitan sillonkin välttää, mutta kun saa joskus mielihaluja pois kuleksimasta, niin pitkä-ikäsempiä mun proggikset sillälailla on.. Ja oon kyllä huomannu, että cheattipäivät potkii sitä aineenvaihduntaaki ihan kivasti persauksille :whip:

Täällä on nyt porukka kovasti keskittynyt tuohon sun ruokapuoleen, mutta mua kyllä kiinnostais tietää, että millaisella treeniohjelma sä siellä salilla sitä lihasta kasvattelet? Ruokapuoli on tottakai tärkeää olla kunnossa, mutta kyllä sen treeninkin täytyy olla riittävän kuormittavaa, tavoitteellista ja progressiivisesti etenevää, että lihakset kasvais. Eli kun tuossa ekassa postissasi sanoit muttavasi toistomääriä, niin mitä liikkeitä/millä laitteilla/ vapailla painoilla(?) olet pääsääntöisesti tehnyt / aiot jatkossa tehdä?

Mulle tehdään salilla valmis ohjelma, jota en oo vielä tassuihini saanut, jahka saan sen niin pistän sen kyllä heti kritisoitavaksi kans. Ihan suunnitteluvaiheessa mulla on tää proggis vielä, mut ihan haluanki suunnitella hyvin ennenku alan hutiloimaan, oon nyt kuitenki itelleni ihan uutta aluevaltausta tekemässä :)

Mulle tehdään salilla valmis ohjelma, jota en oo vielä tassuihini saanut, jahka saan sen niin pistän sen kyllä heti kritisoitavaksi kans. Ihan suunnitteluvaiheessa mulla on tää proggis vielä, mut ihan haluanki suunnitella hyvin ennenku alan hutiloimaan, oon nyt kuitenki itelleni ihan uutta aluevaltausta tekemässä :)

Pikemminkin kappaleiksi revittäväksi ja lytättäväksi. Todennäköisesti ohjelma sisältää 15-20 toiston sarjoja, todella paljon eristäviä pieniä liikkeitä laitteissa eikä ollenkaan isoja vapailla painoilla toteutettuja moninivelliikkeitä. Toivottavasti et maksanut ohjelmasta erikseen. Onko sali joku Elixia tms. ketju?

Ennoo maksanu erikseen, ja tähän asti oon tehny 2 jakosta ohjelmaa 3x12 sarjoilla. Nyt olis tarkotus siirtyä 2 jakoseen 3x8 sarjoilla, ja tavotteena nimenomaan nyt lihaksen kasvatus, edellisen olin pyytäny rasvanpoltto tarkotukseen. Saa nyt nähdä mitä ne mulle ehdottaa seuraavaksi.

Sekä 3x12 että 3x8 kelpaa lihaksen kasvatukseen. Periaatteessa 1-5 toiston sarjat on voimaa, 6-12 massaa ja 12+ kestävyyttä. Toki voimapainotteisella treenillä saa myös massaa ja massapainotteisella voimaa... Nuo ei ole muutenkaan mitään kiveenhakattuja. Se toistojen määrä ei ole tärkein asia vaan progressiivisuus ja tiukka intensiteetti. Ei se lihas kasva jos vemputetaan 3x12 tai 3x8 jos olisikin niillä painoilla mennyt vaikka 3x20 :) Kannattaa noita stickyjä lukea vähän enemmänkin.

Rasva palaa miinuksilla ja mitä noita viisaampien yhteenvetoja on tullut luettua, paikallinen rasvanpoltto on hyvin vähäistä. En myöskään käsitä, miten joku saliohjelma on räätälöity juuri rasvanpolttoon...

Sekä 3x12 että 3x8 kelpaa lihaksen kasvatukseen. Periaatteessa 1-5 toiston sarjat on voimaa, 6-12 massaa ja 12+ kestävyyttä. Toki voimapainotteisella treenillä saa myös massaa ja massapainotteisella voimaa... Nuo ei ole muutenkaan mitään kiveenhakattuja. Se toistojen määrä ei ole tärkein asia vaan progressiivisuus ja tiukka intensiteetti. Ei se lihas kasva jos vemputetaan 3x12 tai 3x8 jos olisikin niillä painoilla mennyt vaikka 3x20 :) Kannattaa noita stickyjä lukea vähän enemmänkin.

Rasva palaa miinuksilla ja mitä noita viisaampien yhteenvetoja on tullut luettua, paikallinen rasvanpoltto on hyvin vähäistä. En myöskään käsitä, miten joku saliohjelma on räätälöity juuri rasvanpolttoon...

Kyllä mulla on ihan se periaate, että onnistunut sarja päättyy epäonnistuneeseen suoritukseen, eli jos ei viimeset toistot "itketä" niin painoja on liian vähä :D Siinä on yks syy minkä takia nyt tähän suuntaan kelkkani käännän ;)

No ei nyt niin kirjaimellisesti, mutte että painoa lykkään kyllä senverran ettei varmasti ole liian vähä. Jos nyt en vielä mikään ekspertti tällä alalla ookaan, niin kyllä mulle onneksi jonkunnäkönen järki on syntymälahjaksi siunaantunu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom