rahkanaama sanoi:Aimoa parhaimmillaan = jonnin joutavaa saivartelua.
Mutta Aimo on konsultti. :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
rahkanaama sanoi:Aimoa parhaimmillaan = jonnin joutavaa saivartelua.
Naisia. Naisten suurempi edustus yliopistossa johtuu osittain siitä, että sillä aikaa kun pojat käy armeijassa 6-12kk, tytöt pänttää pääsykokeisiin. Näin ollen naisilla on selvä etulyöntiasema hakiessaan yliopistoihin.Dragon sanoi:Onko Suomen yliopistoissa enemmän miehiä vai naisia?
Ilmankos. :Dnaksu sanoi:Mutta Aimo on konsultti. :D
Karpaasi85 sanoi:Älykkyystestithän pääasiassa testaavat loogista ja geometrista hahmottamista. En yhtään ihmettele jos nerojen jakauma on tällöin miesten puolella, mutta jos testeissä mitattaisiin muitakin älykkyyden ominaisuuksia, tulokset olisivat varmasti erilaisia.
Muuten... Tunteeko historia yhtään merkittävää naismatemaatikkoa?
urkki sanoi:Mistä juontuu tuo käsitys, että naiset ovat sosiaalisesti taitavampia tai parempia kielissä? Kaikki toistavat samaa, mutta kukaan ei laita viitteitä...
urkki sanoi:Mistä juontuu tuo käsitys, että naiset ovat sosiaalisesti taitavampia tai parempia kielissä? Kaikki toistavat samaa, mutta kukaan ei laita viitteitä... Itse en ole tätä huomannut vaan enpä ole sitä sukupuolen kannalta koskaan tarkkaillutkaan.
Jansku sanoi:Nyt vain odotellaan Reinhardtia joka tulee kuohitsemaan Rollerghostin :D
naksu sanoi:Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin itse olen ainakin huomannut tuon, että miehiä yleensä tuntuu kiinnostavan suurempi määrä asioita, kuin naisia. Naiset saattavat kyllä kiinnostua yhteiskunnasta yms., mutta heitä ei taas kiinnosta pätkääkään esim. astronomia ja vastaavat aihepiirit. Miehiä taas saattaa kiinnostaa yleisesti kaikki. Mua on aina kiinnostanut lähes kaikki asiat ja olen tykännyt lukea kaikenlaisia lehtiä erinäisistä aiheista.
Narutumppu sanoi:Siis miksi moni naisihminen ei ole kiinnostunut tiedosta?
Dragon sanoi:Onko Suomen yliopistoissa enemmän miehiä vai naisia?
ilmari sanoi:Joka tapauksessa älykkyysosamäärän keskiarvo on määritelmällisesti aina 100 ja keskihajonta on 24, niinpä tästä on harrastelijamatemaatikonkin helppo vetää johtopäätös, että yksilöiden välinen ero on niin paljon merkitsevämpi, että sukupuolten välisen eron etsiminen on turhaa - jopa typerää.
ilmari sanoi:yksilöiden välinen ero on niin paljon merkitsevämpi, että sukupuolten välisen eron etsiminen on turhaa - jopa typerää.
ilmari sanoi:Lopettakaa nyt se höpöttäminen. Tuo koko älykkyysosamäärän mittaaminen on täysin suhteellinen järjestelmä. Koe pystyttäisiin muokkaamaan myös sellaiseksi, että tuo ero näkyisi naisten eduksi.
Joka tapauksessa älykkyysosamäärän keskiarvo on määritelmällisesti aina 100 ja keskihajonta on 24, niinpä tästä on harrastelijamatemaatikonkin helppo vetää johtopäätös, että yksilöiden välinen ero on niin paljon merkitsevämpi, että sukupuolten välisen eron etsiminen on turhaa - jopa typerää.
urkki sanoi:Mistä juontuu tuo käsitys, että naiset ovat sosiaalisesti taitavampia tai parempia kielissä?
Korjattu.Eikö pakkiksella vallitse konsensus siitä, että yliopistopellet eivät osaa edes kengännauhojaan sitoa ja ne kaikista älykkäimmät ovat joko vartijoita tai portsareita
No mutta hei, tän saa käännettyä niin että miehiä ei vaan kielten opettaminen kiinnosta. Oletko muuten huomannut, että kääntäjistä aika iso osuus on miehiä?Alec sanoi:hyvä kysymys,mutta toisaalta,mulla ei oo ikinä ollu miespuolista kieltenopettajaa...
Right on! :thumbs:JJ sanoi:Itseäni ei ainakaan tippaakaan kiinnosta vaikka miehet olisivat keskimäärin huonompia jossain, se millä on väliä on se mitä itse olen