Kiitos kommenteista Rime ja Gemini82! Niin, kai otitte huomioon tuohon kalorimäärään nähden, että olen aika pienikokoinen (152,5cm/45-47kg). En tuosta painosta oikeasti tiedä, minkä verran siitä on tälläkin hetkellä turvotusta. En kestä mitata painoani kovin usein, mutta viimeksi kun mittasin joskus viikko sitten olin 45,6kg ja tänään järkyttävät 47,4kg, molemmat aamulla! Enkä edes eilen syönyt mitään järjetöntä määrää enkä edes illalla. Ihan hyvin viikossa 2kg lisää... nestettä (?), läskiä (?). Hyvinkin mahdollista, että liian vähäinen syöminen laukaisee tuon ahmimisen. Kuten mainitsin, niin mulla on vähän ollut ongelmaa tämän syömisen kanssa. Olisi ihanaa jos osaisi syödä normaalisti, mutta näköjään menen vaan ääripäästä toiseen...
Jos tuo painonnousu tulee viikon aikana, niin kyllä se on nestettä, varsinkin jos paastolla saat sen viikossa taas putoamaan. Nesteheilahtelut tulee aika nopeasti, mutta läski kertyy hitaammin, aattelisin et jos nyt alkaisin ahmimaan ja jatkaisin sitä, niin varmaan vasta 2-3 viikon kohdalla se voisi näkyä pysyvästi rasvana mut nesteturvotus kertyisi heti. Voin tässä kertoa omaa taustaa lisää, olin joskus teininä 50 kiloinen ja siis laihdutellut sinne vähemmän terveellisesti. Sitten tulin ns. järkiini ja aloin yhtäkkiä syömään ihan normaalisti. Paino nousi viikossa 54 kiloon, mutta pysähtyi siihen. Ei sun tarvitse heti heittää kaloreita kattoon, mutta jos sulle nyt tulee lepoa, niin esim pyrkisit syömään joka päivä järkevällä ateriarungolla ja esim. 1700 kcal joka päivä. Jos tuntuu kauhealta, niin syö edes nykyinen määrä kaloreita ( tai siis ruokaa ;) ) ilman, että yrität kompensoida niitä kulutuksella. Jos treenaat niin lisäät päivän kaloreihin vaikka 400. Jätät vaa'an vaikka hetkeksi kaappiin ja katsot asiaa seuraavan kerran vaikka kuukauden päästä. Mutta jos tuntuu kamalan hankalalta, niin silloin viimeistään suosittelisin, että kävisit jossain keskustelemassa asiasta.