Naimisiin menon kustannukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
paasiasena olis tarkotus menna naimisiin...

talla hetkella hintaa nayttas tulevan 20000 - 26000 tama ero riippuu kuinka monelle voi maksaa kateisella, tuo alv on jo pelkastaan aika kova.

saapi ny nahda 80 henkee pitaisi tulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm...

Siis 20 000 - 26 000 euroa? Vai pitikö lukea 2000-2600e?

Kerro ihmeessä mitä kaikkea noin kalliit hääjuhlat sisältää jos kyse tosiaan on yli 20 000e juhlista :eek:

Hmm...

Siis 20 000 - 26 000 euroa? Vai pitikö lukea 2000-2600e?

Kerro ihmeessä mitä kaikkea noin kalliit hääjuhlat sisältää jos kyse tosiaan on yli 20 000e juhlista :eek:

ei kylla se on yli 20 000 eur.
Ei mitaan erikoista. voin tahan itseasiassa laittaakkin jos joku onnistuu nipistamaan vaikka tonnin pois.

astioden vuokra 1800 1500
teltan vuokra 4800 3000
ruoka + tarjoilu 7500 5840
Alcool 2550 2550
Brunch 1000 1000
Cocktail Lunch 1000 1000
Musique Live 500 500
kukat 200 200
haapuku f 1000 800
puku m 1000 600
sormukset 1930 1930

Personnel 300 800

total 23500 19720

enimmainen sarake siis verollisina hintoina, ja toinen kateisena. Talla hetkella kaikki ovat suostuneet ottaamaan kateista, eli saattaa taipua alle 20k.
Itse juhlapaikka on ilmainen, paitsi tuo teltan vuokra.
valokuvaaja on ilmainen
kirkkoa ei ole, ihan kaupunginjohtaja tulee vihkimaan, ilmainen
taman lisaksi taytyy orjuuttaa aika paljon kavereita tekemaan yhta ja toista.
kokki ilmainen

ko 12.00 vihkiminen kaupungintalolla.
13.00 - 1600 coctail ... tahan osallistuu joku 150 ihmista
20.00 itse haajuhla 80 vierasta
01.00 barbeque
seuraava paiva
brunssi yon yli oleville vieraille 60 henkee

Tassa vaan pelottaa etta tulee viela lisakustannuksia.

Haamatkalle sitten tokioon. 5000k taitaapi olla minimi. Se se vasta kalliiksi tulee. oon nimittain syony 12 litraa riisia joka paiva viimesen kuukauden etta sitten parjaisin siella sumopainissa... tasta tuleva vaimo ei kylla oikein tykkaa.

niii-in aika vitun kallista, mutta oon kuullu etta avioero ja lapsen teko on viela kalliimpaa, joten antaa palaa vaan.

Täytyy kyllä sanoa että mua hirvittää lukea mitä summia häihin laitetaan. :eek: Ehkä sen takia että tuli hieman yllätyksenä mitä niistä maksetaan. Ei siinä mitään, pääasia että hääpari on onnellinen.
Itselläni on kyllä aivan erilainen näkemys häistä ja siitä mihin rahaa ennemmin sijoittaa. Häämatkan soisin maksavan kaikkine kuluineen ainakin enemmän mitä itse kemujen. Enhän mä niiden vieraiden kanssa naimisiin ole menossa.

Paljon olette satsanneet huomenlahjoihin?

Nykyäänhän huomenlahjan merkitys on vain se, että morsian saa rehvastella kavereilleen, miten kalliin korun on saanut.

Huomenlahjan perinteinen merkitys oli olla maksu morsiamen neitsyydestä. Menee mielestäni samaan kategoriaan kuin hunnut ja tiarat; naurettavaa nykypäivänä.

Kertokaa muuten miksi hääpukuliikkeet eivät kerro morsiamelle totuuden sanoja? Miksi he myyvät pullukoille pikku possuille prinsessapukuja? Menettääkö prinsessahäitä haluava nainen kaiken itsekritiikkinsä?

Useimmat kauniit ja hyvävartaloiset naisetkin näyttäisivät paremmalta missä tahansa muussa kuin valkoisessa hörhelöhääpuvussa.

Miten niin taas offtopic....

Ehdotin muuten eilen miehelle, että jos perutaan häät, meillä on käsiraha uuteen autoon. Se halusi mieluummin häät.

Kallista lystiä tuo on jos on esim. 100 vierasta ja safkat sun muut mukana. Ei siinä kymppitonni kaukana ole.

Omien häideni kustannusta en tiedä kun appiukko maksoi ne käytännössä kokonaan. :D Perinteet kunniaan! ;)

siina on maksettu suoraan tyontekijoille jotka laittavat 150 nelion teltan kaltevalle maalle, sitten sinne tulee valot,lammitys jne..
alv taitavat olla 19.5 ja 5.5

Voi helvetti mitä summia jengi upottaa häihinsä!! Sanoisin että kaikki yli tonnin menevä on turhaa pörstäilyä. Homma hoituu myös maistraatissa, ja säästyneillä rahoilla voi tehdä mitä lystää.

Homma hoituu myös maistraatissa, ja säästyneillä rahoilla voi tehdä mitä lystää.

Ymmärät kai, ettei se kirkko mitään maksa? Kuten ei maistraattikaan. Mutta katsos osa meistä pakanoistakin, jotka vihitään maistraatissa, haluaa pitää kivat kemut kavereille. Häät on vain hyvä tekosyy.

Joo, se on jännä, miten ihmiset mieltää ne kirkkohäät kauhean kalliiksi ja maistraatin sitten halvaksi. Eihän itse vihkiminen mitään maksa, vaan se, miten isosti haluaa juhlia.

Oma mielipide on se, että ihmisen elämässä - ja ainakin esimerkiksi oman suvun piirissä - on loppujen lopuksi tosi vähän sellaisia tilanteita, missä voidaan kutsua iloisissa merkeissä lähimmät kokoon ja juhlia vähän näyttävämmin. Ja jaettu ilo on moninkertainen ilo :D Mutta kaikki tyylillään :)

Joo, se on jännä, miten ihmiset mieltää ne kirkkohäät kauhean kalliiksi ja maistraatin sitten halvaksi. Eihän itse vihkiminen mitään maksa, vaan se, miten isosti haluaa juhlia.
Totta. Voisko olla mahdollista että maistraatissa naimisiin menevät juhlivat muutenkin "pienemmin"? Tai sitten tämä on nimenomaan se mielikuva mikä ihmisillä on.

Olin eilen häämessuilla. Ihan kivasti sai ainakin pukuideoita. Harmi vaan että meillä ei ole häitä lähikuukausina tiedossa, ellen sitten halua mennä naimisiin masu jalkapallona. Ei kiitos.

Totta. Voisko olla mahdollista että maistraatissa naimisiin menevät juhlivat muutenkin "pienemmin"? Tai sitten tämä on nimenomaan se mielikuva mikä ihmisillä on.

Olin eilen häämessuilla. Ihan kivasti sai ainakin pukuideoita. Harmi vaan että meillä ei ole häitä lähikuukausina tiedossa, ellen sitten halua mennä naimisiin masu jalkapallona. Ei kiitos.

Ebay nayttas olevan hyva ostospaikka haatavaroille. Ma luulen etta meidankin haitten jalkeen on jos mita myynnissa ebayssa.
Maistraatissa meen itse naimisiin. en kuulu kirkkoon, ja muija on muslimi perheesta.
On tullu kaytya haamessuilla taala ranskassa, ja viimeviikonloppuna italiassa. Voe helevetti mita rahastusta !! Varsinkin italiassa, kun yleinen saanto on se etta vanhemmat maksaa haat. Ei oo omasta pussista.
Muijan haapuku kankaat ostimme italiasta, ja ompelija on joku armenialainen tytto marseillesissa. puvulle tulee kuulemma hintaa 1000 eur. Saapi naha mita siita tulee on nimittain ainakin mennyt aikaa saatamiseen :) Se on kuulemma kopio jostain channelin puvusta. minka alkuoperainen hinta taisi ALLE 13 000 eur ??
tata sitten muija kavi salaa valokuvaamassa yhden kaverinsa kanssa chanelin kaupassa amsterdamissa. juu ja sormus loyty tukholmasta, tayttyy myontaa etta jos kaiken taman mita tahan on mennyt aikaa vaihtaisi rahaksi , niin kylla siina 1000 tyotuntia tulisi !!

mieheni kanssa oltiin alusta alkaen samoilla linjoilla siitä että ei minkäläistä isoa höpötystä. maistraatti, lähimmat ystävät ja perhe koolle, hyvää ruokaa, juomaa ja tunnelma. Rahat säästetään häämatkaan ja tehdään siitä ikimuistoinen ja selläinen missä senttejä ei lasketa. Ja niin tehtiin.

Kirkko/maistraattivihkimisistä tuli mieleen mainita, että voihan sitä vihkiä muuallakin. Ei tarvitse miettiä kirkon varaamista yms. :)

Meidät vihittiin kotona, ei maksanut mitään pappi eikä tilavuokra.

Juhlana oli ensin kahvit sukulaisten ja lähimpien ystävien kanssa vihkimisen jälkeen. Tarjoiluista oli sovittu niin, että äitini, tätini ja anoppi toivat tietyt jutut - äiti salaatin, pikkuleivät ja pullakranssin, anoppi karjalanpiirakat ja päälliset, toinen täti kalavoileipäkakun ja toinen lihavoileipäkakun. Itse tein täytekakun. Tässä tilaisuudessa oli vain kahvitarjoilu, ei alkoholia. Astiat saatiin ilmaiseksi lainaan äitini kautta, seurakuntasalilta.

Sitä porukkaa alkoi sitten lähteä alkuillasta, ja illalla tuli sitten ystäviämme juhlimaan. Samat tarjoilut kuin iltapäivällä + booli. Dj:nä :D toimi miehen veli joka oli edellisenä päivänä tullut meille auttamaan siivoamisessa ja teki samalla minidiscille erilaisia kokonaisuuksia meidän levyiltä.

Tiskaaminen ja kahvinkeitto oli sovittu, että ystäväni joka oli molemmissa tilaisuuksissa hoitaisi ne - mutta mieheni on tiskausintoinen ja äitini, anoppini ja molemmat tätini keittiöhössötysintoisina, niin ne hommat menivät sitten talkoiksi ja kaikki saivat kokea olevansa mittaamattoman arvokkaita tilaisuuden kululle. :rolleyes:

Ai niin, koristelu - koristeluna oli punaisia ruusuja, muutama kimppu siellä täällä. Anoppi toi ne, tuttunsa pitää kukkakauppaa niin sai edullisesti. Yhden kimpun huomasin kovin nätiksi ja otin sen hääkimpuksi, vaikka en aikonut sellaista pitää alunperin. Tämä päätös siis pari minuuttia ennen vihkimistä.

Puvun ompelin itse, vihreä pitkä leninki levenevine hihoineen. Äiti halusi ostaa kankaat ja langat. Mies osti juhlia varten uuden paidan, tumma puku hällä oli jo ennestään. Niin ja uudet sukat ja aluspökät. Niin ja ostinhan mäkin uuden alusvaatesetin... ;)

Yks kalleimpia yksittäisiä juttuja oli mun kampaus ja meikki, ne halusin laitattaa kampaajalla kun en itse osaa yhtään laittaa hiuksia. Tulikin kaunis.

Mitä vielä? Hääkutsut ja kuvat. Kutsut askarreltiin itse, sinistä ja hopeaa, talvihäät. Miehen veli otti hääkuvan, ja siitä tehtiin kortti samoista tykötarpeista kuin kutsutkin.

Mitähän kaikki maksoi, ei laitettu ylös mihinkään. Arvioisin, että 500-600 euroa... Josta alusvaatesetti kyllä tais olla se kallein ostos. :D

Sormukset vielä. Miehelle ostettiin ihan perinteinen kapeahko sileä kultasormus. Itselläni on sellaiset myös, mutta arvokkaammat kuin mitkään kalliit timanttisormukset. Ne ovat nimittäin mummoni kihla- ja vihkisormus ensimmäisestä liitostaan, josta jäi nuorten lasten kanssa leskeksi. Kapeat sileät kultasormukset. Ne on mulle valtavan rakkaat ja arvokkaat! En edes harkinnut muita, kun sain kuulla, että saisin ne jos tahdon. Ei tarvinnut edes kokoa muuttaa, olivat ihan suoraan sopivat.

Tässä vähän tällainen erilainen hääjuhla. :haart:

Niin ja häämatka... sitä ei ollut. Tai jos lasketaan yhden yön hotellimatka Tallinnaan vuosi myöhemmin, niin se oli sit häämatka Mun tytär oli hääyön mummilassa hoidossa, mutta tuli jo aamuyhdeksältä takaisin kun äidilläni oli menoa. Mennään häämatkalle sitten joskus oikeasti, kun päästään. Eli kun lapset tarpeeksi isoja, että osaavat olla keskenään kun hoitotilanne on mitä on. Sitä matkaa odotellen... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom