Naapurit Helvetistä

Meillä asu alakerrassa(katutaso) sellanen juoppo/piri/lääke pariskunta vuokralla. Pari kuukautta ne tos kerkes oleen, kunnes sai häädön. Tähän aikaan mahtui mm. 3 poliisikäyntiä, verta/ verisiä vaatteita rappukäytävässä, 1 rikkoontunut lasi ja 10 eri soittoo isännöitsijälle.

No sitten ne muutti tohon vähän matkan päähän kerrostaloon(ylinkerros), ja kappasvaa http://yle.fi/alueet/hame/2009/06/nainen_pudotettiin_parvekkeelta_hattulassa_831958.html .

Mieshän oli jo ennestää taposta tuomittu:jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai että, löyty just sopiva threadi purkaa vitutusta naapureista.

Kesän alussa vinosti alakertaan muutti ilmeisesti joku jamppa ja kesän mittaan asujaimisto on kasvanut lukuisilla parikymppisillä kaiffareilla jotka ei ilmeisesti harrasta sellaisia asioita kuin koulussa/työssäkäymistä sillä osa porukasta norkoilee talon edessä juomassa kaljaa jo päivällä, odotellen pääsemistä asuntoon. Ulkoasusta päätellen vaatteiden tai itsensä peseminen ei kuulu näiden parikymppisten kavereiden kulttuuriin. Mutta päihteet paremminkin.

Sen jälkeen käynnistyy musiikki joka vaihtelee rapistä konemättöön ja tapani kansaan. Musiikkia soitetaan AIVAN VITUN KOVAA! vuorokauden ajasta riippumatta mutta tavallisemmin klo 17-08. Ja nyt puhutaan kovuusluokasta "vesilasissa tärisee". Viikonloput tajuais mutta tämä siis tapahtuu esim tiistaina tai vaikka torstaina..tai vaikka molempina päivinä ja vielä maanantaina ja keskiviikkonakin peräkkäin. Parvekkeelta huudellaan ohikulkeville ihmisille kirouksia ja keskustelu muutenkin on musiikista ja kunnosta johtuen karjumista.

Muiden talossa asuvien elämän tulee olla hiljaista kun kaverit eivät mätä päihteitä, sillä jos muilla on tuparit tai naapurin lapset leikkii heidän yläkerrassaan keskellä päivää kotonaan, saattaa vauhkosti käyttäytyvä nuorimies tulla huutamaan uhkauksia ja potkimaan kyseisen naapurin ovea melko sekavassa tilassa.

Ihmettelen edelleen miten tyypit ei ole lentäny ulos talosta...varmaan pian lentää koska valituksia on varmasti jo ihan läjittäin.

e: positiivista tässä on se että ainakaan ne ei ole seinänaapureita tai asu yläkerrassa.

Itse olin pari vuotta sitten kesätöiden johdosta komennushommissa Torniossa. Asuttiin parin työkaverin kans sellaisessa kerrostaloasunnossa joka paikallisten mukaan sijaitsi Tornion Comptonissa. Kaikissa muissa asunnoissa oli pääasiassa jotain juoppoja/narkkeja/manneja ja meininki oli kyllä sen mukaista.

Onneksi itse olen varsin sikeäuninen kaveri joten en kovin pahasti häiriintynyt yöllisistä bileistä, mitä siellä järjestettiin 1-2krt viikossa (ja siis keskellä viikkoa, viikonloppuisin tämä oli tietty säännöllistä). Joka aamu sain kuulla kuolemanväsyneiltä kämppiksiltä, kuinka olivat heräilleet milloin mihinkin biisiin tai huutoon. Yhden kerran heräsin jopa itse, sillä pihalta kuului varsin terävä komento "TULKAA ULOS! TÄÄLLÄ ON POLIISI!!". Yhtenä yönä työkaveri oli harkinnut vakavasti koputtelevansa yläkerran naapurin lattiaa harjanvarrella mutta kertoi sitten tulleensa toisiin aatoksiin kun ajatteli että sen seurauksena voi olla joku vasta linnasta kotiutunut Armas Lindberg oven takana.

Näin myös erään toisen firman miehiä, jotka olivat olleet samoilla hoodeilla reissukämpässä. He olivat ensin saaneet yhden asunnon mutta se oli sattuneesta syystä pitänyt äkkiä vaihtaa; edellinen omistaja oli ilmeisesti jonkinlaisessa tilapäisessä mielenhäiriössä yrittänyt polttaa asunnon, muurannut ikkunat umpeen jätesäkeillä, maalannut seinät hyvin kirjavilla väreillä ja hakannut nauloja puolittain lattiaan jokaisessa huoneessa. WC oli myös ollut tälle kaverille hieman tarpeeton keksintö sillä kuset ja paskat oli sijoitettu äärimmäisen kekseliäisiin paikkoihin.

Muistelen suurella lämmöllä tätä erityisen jännittävää aikaa elämästäni :haart::D

Itse olin pari vuotta sitten kesätöiden johdosta komennushommissa Torniossa. Asuttiin parin työkaverin kans sellaisessa kerrostaloasunnossa joka paikallisten mukaan sijaitsi Tornion Comptonissa. Kaikissa muissa asunnoissa oli pääasiassa jotain juoppoja/narkkeja/manneja ja meininki oli kyllä sen mukaista.

Tornion kiviranta, aivan mahtava paikka. Kerran herännyt jonkun random emännän vierestä tuolta ja aamukrapulassa lähtenyt pois. Hieman hämmentävä olo, kun parkkipaikalla oli palanut autonromu ja vanhassa volvossa oli manneja enemmän kuin pystyin niissä oloissa laskemaan.

Tornion kiviranta, aivan mahtava paikka. Kerran herännyt jonkun random emännän vierestä tuolta ja aamukrapulassa lähtenyt pois. Hieman hämmentävä olo, kun parkkipaikalla oli palanut autonromu ja vanhassa volvossa oli manneja enemmän kuin pystyin niissä oloissa laskemaan.

Mun mummo asui joskus kivirannan vanhainkodissa...sillo se oli aika rauhallista seutua. :wtf:

Kiviranta kuulostaa hämärästi tutulta mutta epäilen että se oli Pudas..

Mun mummo asui joskus kivirannan vanhainkodissa...sillo se oli aika rauhallista seutua. :wtf:

Se vanhainkoti onkin kirjaimellisesti sillä paremmalla puolella rataa. Siellä on sellainen kerrostalokeskittymä niiden kauppojen takana, jossa kaikki ongelmatapaukset asuu. Hienoa seutua.

Edit: On toi pudaskin aika ghettoa. Siellä on sellaisia kolme kerroksisia kerrostaloja, joissa asuu kans aika ongelmatapauksia. Muutaman kerran tullut herättyä naisen vierestä, itseasiassa yhdellä reissulla kahden naisen välistä. Muuta en reissuilta muista kuin, että rappukäytävässä haisi kuolema ja pihalla oli mustalaisia ja turkkilaisia. Pyrin välttämään viimeiseen asti noita asunalueita.

Edit: On toi pudaskin aika ghettoa. Siellä on sellaisia kolme kerroksisia kerrostaloja, joissa asuu kans aika ongelmatapauksia. Muutaman kerran tullut herättyä naisen vierestä, itseasiassa yhdellä reissulla kahden naisen välistä. Muuta en reissuilta muista kuin, että rappukäytävässä haisi kuolema ja pihalla oli mustalaisia ja turkkilaisia. Pyrin välttämään viimeiseen asti noita asunalueita.

Putaalta on taitanu enimmät tapaukset ainaki kerrostaloista muuttaa jo ajat sitte vissiin poies. Meinaatko 2 kerroksisia taloja ? Niissä on jopa ite tullu vähän aikaa asuttuaki pienempänä ja naapurissa asu mielenkiintoinen lievästi alkoholisoitunu pariskunta, kun lähti joskus puoli 8 kouluun nii nämä saattoivat jo olla siinä grilli päällä ja kaljat ja muut alkoholi tuotteet esillä nauttimassa päivästä :), mutta näistä ei mitään harmia ollut, oikein mukavan olosia muuten, vähän taisivat möykätä, mutta se ei itseäni haittanut, kun nukahdin niin myös nukahdin...

Aasialaiset naapurit tykkäävät laulaa liian usein karaokea viikonloppuisin ja toinen naapuri katselee jotain uskonnollista kanavaa telkkarista volumet täysillä iltaisin :curs:

Tästä ois kiva kuulla päivitystä. Onko onnistunut näinkin pitkään viihtymään naapuruston ilona?

Koin iloisen yllätyksen kun tuossa marraskuun lopulla tulin töistä ja kaverit kantoi kamojaan ulos hissistä muiden retupekka-kaveriensa kanssa. Eli vissiin tuli sitten se lähtö vihdoin.

Mietin vaan että miten tollaset tyypit jotka asuu aina muutaman kuukauden jossain saa aina vaan uuden asunnon huijattua jostain? Eikä ne varmaan ite koe tehneensä mitään väärää...

No anyway loppuhyvinkaikkihyvin :dance:

Eniten minua vituttaa naapurissa se, että joskus noiden kusipäiden on kello seitsemän aamulla ruveta sähköporalla riehumaan. Koeta siinä nukkua, kun se saakelin pora tunkeutuu takaraivoon. En tiedä onko se sähköpora vai kivipora, mutta sama vihlova meteli siitä tulee perkele.

Miksei sitä voisi tehdä iltapäivällä tai jotain? Sen sijaan joskus kukonlaulun aikaan. Pitäisi olla aamuhiljaisuus, että me iltavirkut saamme nukkua.

Mielestäni on jokseenkin eri asia käydä yöllä vessassa tai suihkussa kun kiljua nussiessa. Vessassa on pakko käydä, kiljua ei. En myöskään pysty kuvittelemaan, että sen muijan huutaminen olisi täysin spontaania, eikä yhtään esim. teeskenneltyä.

Ymmärrän kyllä, että sellaisessa paikassa missä asuu muitakin, ei voi olla aina edes öisin täysin hiljaista, mutta sen verran voisi naapureita kunnioittaa, että yrittäisi välttää sitä turhaa metelöintiä.

Jos et eläisi puutteessa, niin tuskin sinua häiritsisi silloin tällöin pikku kiljunta. ;)

Yläkerrassa asuu ilmeisesti joku ADHD-cp-vammainen penikka joka ei osaa kävellä. Heti seitsemän jälkeen aamulla alkaa helvetinmoinen pauke ja kopina kun se ravaa ympäri kämppää.. MIKSEI VITTU VOI KÄVELLÄ?!?

Se on kerrostaloissa tuo kantapää kävely vitun yleistä. Emännällekkin siitä saa kokoajan huomauttaa. Onneksi nykyään asutaan ylimmässä kerroksessa.

Onko kukaan täällä päässyt koskaan eroon häiriköivästä naapurista, joka asuu omistusasunnossa kerrostalosta?
Olisin kiinnostunut kuulemaan millainen prosessi tuossa on kyseessä ja kuinka toimia, jos haluaisi vuosia kestäneestä häiriköinnistä eroon.

Eniten minua vituttaa naapurissa se, että joskus noiden kusipäiden on kello seitsemän aamulla ruveta sähköporalla riehumaan. Koeta siinä nukkua, kun se saakelin pora tunkeutuu takaraivoon. En tiedä onko se sähköpora vai kivipora, mutta sama vihlova meteli siitä tulee perkele.

Miksei sitä voisi tehdä iltapäivällä tai jotain? Sen sijaan joskus kukonlaulun aikaan. Pitäisi olla aamuhiljaisuus, että me iltavirkut saamme nukkua.

Ymmärrän kyllä, että sinua keljuttaa ja niin minuakin. Mutta silloin on vain yritettävä kestää.
Tuo on kuitenkin ihan järjestyssääntöjen mukaista, koska hiljaisuus on tavallisesti taloyhtiöissä 7-22.
Raksalla työt aloitetaan klo 7 ja jos sähkötyökalujen käyttöä lykättäisiin iltapäivään, niin puolet työpäivästä olisi sitten peukaloiden pyörittelyä.

Naapurin sinkkuäijä on löytänyt näköjään akan itelleen ja nyt sieltä kuuluu eläimellisen nussimisen ääniä harva se ilta. PERKELE :face:

Se on kerrostaloissa tuo kantapää kävely vitun yleistä. Emännällekkin siitä saa kokoajan huomauttaa. Onneksi nykyään asutaan ylimmässä kerroksessa.

Tuohon kantapää kävely ongelmaan löytyy onneksi apu kotikunnan mielenterveystoimistolta. Tuollaiset normaalit elämän äänet kuuluu vaan kerrostaloon. Jos ei niitä siedä niin aina voi muuttaa metsän keskelle. Lääniä Suomessa onneksi riittää.

Tulen nyt tähän ketjuun ihan kylmiltään, en lukenut yhtään viestiä. Suomalaisilla on se perus vika ettei ole pokkaa mennä soittaan sitä naapurin ovikelloa ja sanoa että meteli häiritsee mun elämää ja seuraavaksi soitan isännöitsijälle. Mutta kun ei, kyrvistellään siellä himassa ja kirotaan naapuria. Sitten jollain keittää yli kun pullon pohjassa olikin R. Ja siitä se soppa vasta syntyykin. Alakerran naapurille piti käydä 2 kertaa sanomassa ennen kuin meni jakeluun. Kyllähän kerrostalossa saa ääntä olla muttei sillain että mun astiakappi resonoi oli sitten päivä taikka yö.

Parikerrosta alempana oli yks yö bileet ja mä yritin rauhoittua himassa ja katsoa leffaa, menin sitten sinne kolkutteleen niin tyttö oli tosi hämillään/poloissaan( ihan kun mua tarvitsisi pelätä). Vittumainen jos olisin halunnut olla olisin soittanut kytät mutta ei kuulu tapoihin.

Ymmärrän kyllä, että sinua keljuttaa ja niin minuakin. Mutta silloin on vain yritettävä kestää.
Tuo on kuitenkin ihan järjestyssääntöjen mukaista, koska hiljaisuus on tavallisesti taloyhtiöissä 7-22.
Usein taloyhtiöissä on vielä tarkemmin rajatut ajat remonteille. Esim. 7-20, viikonloppuisin ei ollenkaan tjms.

Suositut

Back
Ylös Bottom