Jes. Vissiin kyrvähti tuo entinen näyttis tässä pari päivää sitten. Ati radeon 9700 ja tilalle pitäs saada jotain järkevän hintasta ja kutakuinkin samoja tehoja tarjoova näyttis. Kone on 2400xp, 1024 DDR 400 ja AGP 8X.
Ja uutta näyttistä olen katsonut, ois takuuta ainakin, käytetyistä ei tiedä kuinka pitkään ne pelittää. Ja hinta pitäs olla tuossa 100€ kieppeillä. Kahta korttityyppiä olen katsellut, mutta kumpiko sitten on parempi, tähän saa vastata pakkiksen atk gurut Atissa vissiin on noita renderöinti hihnoja enemmän kun tossa nvidiassa.
Nvidian piirillä - ASUSTEK GF 7600GS AGP 256M SILENT DVI/TV - n~114€
Atin piirillä - SAPPHIRE X1600 PRO AGP 256M DDR2 DVI/TV - n~105€
- PALIT X1600 PRO256 MB DDR2 VGA+DVI-I+TVO - n~85€
Koitin tutkia eroja tuon palit ja sapphire korttien välillä että mistä noin suuri hintaero, mut en löytäny mitään ratkasevaa. Käykö core ja muistit sitten niin paljon hitaammalla? Vai onko just puotettu hihnoja pois käytöstä.
Hintatiedot on poropekka.fi sekä smartit.fi verkkotukuista.
Kertokaa plussia ja miinuksia ja omia kokemuksia kyseisistä korteista jos on.
Nuo kortit ovat varmasti tehokkaampia kun tuo 9700 mutta tuskin pelitehot paljookaa nousee kun koneessa ei muuten ole potkuja tuon enempää. Mutta ihan niitä paskimpia nvidian ja atin malleja kannata ostaa koska tuo 9700 kyykyttää luultavasti ne tehoissa. Tarkotan siis kortteja missä on rampautettu muistiväylät 64bit sun muut renderöinti hihnat pistetty minimiin.
Kiitosta jo etukäteen niille, jotka ottavat osaa
Ja uutta näyttistä olen katsonut, ois takuuta ainakin, käytetyistä ei tiedä kuinka pitkään ne pelittää. Ja hinta pitäs olla tuossa 100€ kieppeillä. Kahta korttityyppiä olen katsellut, mutta kumpiko sitten on parempi, tähän saa vastata pakkiksen atk gurut Atissa vissiin on noita renderöinti hihnoja enemmän kun tossa nvidiassa.
Nvidian piirillä - ASUSTEK GF 7600GS AGP 256M SILENT DVI/TV - n~114€
Atin piirillä - SAPPHIRE X1600 PRO AGP 256M DDR2 DVI/TV - n~105€
- PALIT X1600 PRO256 MB DDR2 VGA+DVI-I+TVO - n~85€
Koitin tutkia eroja tuon palit ja sapphire korttien välillä että mistä noin suuri hintaero, mut en löytäny mitään ratkasevaa. Käykö core ja muistit sitten niin paljon hitaammalla? Vai onko just puotettu hihnoja pois käytöstä.
Hintatiedot on poropekka.fi sekä smartit.fi verkkotukuista.
Kertokaa plussia ja miinuksia ja omia kokemuksia kyseisistä korteista jos on.
Nuo kortit ovat varmasti tehokkaampia kun tuo 9700 mutta tuskin pelitehot paljookaa nousee kun koneessa ei muuten ole potkuja tuon enempää. Mutta ihan niitä paskimpia nvidian ja atin malleja kannata ostaa koska tuo 9700 kyykyttää luultavasti ne tehoissa. Tarkotan siis kortteja missä on rampautettu muistiväylät 64bit sun muut renderöinti hihnat pistetty minimiin.
Kiitosta jo etukäteen niille, jotka ottavat osaa