Näppivoimat ei riitä mavessa, mikä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^mau^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarkoittaako porukka täällä ettei nimenomaan näppivoimat riitä vai tarkoitetaankohan yleensäkin puristusvoimaa? Meinaan itellä on varmaan heikoimmat sormet mitä tiedän kenelläkään. Silti mavessa en oo huomannut koskaan mitään ongelmia puristuksessa lähempänä kahden ja puolen sadan raudoissa.

[venom];3122918 sanoi:
Tarkoittaako porukka täällä ettei nimenomaan näppivoimat riitä vai tarkoitetaankohan yleensäkin puristusvoimaa? Meinaan itellä on varmaan heikoimmat sormet mitä tiedän kenelläkään. Silti mavessa en oo huomannut koskaan mitään ongelmia puristuksessa lähempänä kahden ja puolen sadan raudoissa.

Millä tavalla oot todennut, että sun sormet on heikot, jos kuitenkin puristusvoima on kova? Jos neljäsosa tonnia pysyy käsissä, niin ei sillon oo heikot sormet, eihän se rauta millään muulla kuin sormilla käsissä pysy.

Millä tavalla oot todennut, että sun sormet on heikot, jos kuitenkin puristusvoima on kova? Jos neljäsosa tonnia pysyy käsissä, niin ei sillon oo heikot sormet, eihän se rauta millään muulla kuin sormilla käsissä pysy.

On noissakin eroja. Kaveri sulkee noita grippereitä paremmin kuin itse, mutta minulla pysyy painot paremmin käsissä.

Onko Casall Power Gripeistä mitään hyötyä? Näyttäisi olevan halvimmat mitä netistä löytyy, mutta epämääräiset vahvuudet "medium" ja "vahva".

Ei noilla puristimilla tee hevonvittuakaan. Osta mieluummin stressipallo, on paljon jäykempi.

Oot tainnu tehä joillain Prisman muovileluilla, kun tota mieltä oot.

Gripperin puristaminen kiinni ja tangon pitäminen käsissä onkin aika eri asia, toinen on isometristä ja toinen dynaamista. Silti kummassakin käytetään näppivoimia. Esimerkiksi jto varmaan osaa selittää paremmin tän homman, koska tuntuu olevan puristusvoimaexpertti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pääsit mrNICEGUY:n allekirjotukseen tolla lausahduksella :D

Paljastan lisää tyhmyyttäni, mutta ei se mitään, olen keskimäärin lahjaton ja tiedän sen jo.

Yritän nyt mielessäni ajatella otetta tankoon mavessa, ja ote ei tuntuisi olennaisesti erilaiselta kuin rekkitangossa roikkuminen. Ja jos vasen käsi kannattelee 73 kg, oikea samoin, eikö tuo yhteensä tee 146 kg? Ilmeisesti tähän liittyy jotain, jonka tajuan jos saan jalka- ja selkälihaksiin tarpeeksi voimaa nostaakseni tuon verran maasta(?)

Paljastan lisää tyhmyyttäni, mutta ei se mitään, olen keskimäärin lahjaton ja tiedän sen jo.

Yritän nyt mielessäni ajatella otetta tankoon mavessa, ja ote ei tuntuisi olennaisesti erilaiselta kuin rekkitangossa roikkuminen. Ja jos vasen käsi kannattelee 73 kg, oikea samoin, eikö tuo yhteensä tee 146 kg? Ilmeisesti tähän liittyy jotain, jonka tajuan jos saan jalka- ja selkälihaksiin tarpeeksi voimaa nostaakseni tuon verran maasta(?)

Kyllä, jos painat 146kg.

Ilmeisesti jorimantysalon pointti oli siinä, että jos kumpikin käsi jaksaa yksinään kannatella omapainoa, niin laskennallisesti esim. mavessa pitäisi käsissä tällöin pysyä vähintään tuplasti omapaino...

Rekkitanko tosin ei pyri esim. pyörähtämään, joten voisit jorimantysalo kokeilla sitä otettasi vaikka pukeiltavedossa polvista, siinähän sen näkee pitääkö näpit ja pystyy liikuttamaan paljon isompia romuja kuin mavessa. Muutenkin tässä leikissä nostaminen on mielestäni jatkuvaa kalkulointia hyödyllisempää.

Rekkitanko tosin ei pyri esim. pyörähtämään, joten voisit jorimantysalo kokeilla sitä otettasi vaikka pukeiltavedossa polvista, siinähän sen näkee pitääkö näpit ja pystyy liikuttamaan paljon isompia romuja kuin mavessa.

Tuollaisen kokeiluun sopivaa telinettä ei Atalpan salilta löydy. Kelpaako smith sormivoimien testaukseen, vai onko tangon tuntuma siinä liian erilainen?

Mukavaa, että joku ymmärtää mitä yritän järkeillä. Ja lienee tosiaan selvää, että lasken ja teoretisoin liikaa. Ei pääse tiikeri raidoistaan...

Itellänikin joskus jääny sarja kesken kun ei painot pysy käsissä vaikka muuten vielä nousiskin ja on muuten niin ärsyttävää että.

Ja itslläni on auttanut että pidän sellasia metsurin hanskoja (mitä lie nimeltään) kädessä ja kyllä pysyy painot käsissä!

Mutta reenaan kotona ja voipi olla että sinne salille ei joka ukko kehtaa niitä metsurin hanskoja ottaa mukaan:D

Nii en sitten tie onko se mun sormissa joku muu kuin se voima mikä pettää, mutta siis esimerkiksi jos pitää leukoja vetää yhellä sormella per käsi tai vastaavaa, niin ei riitä voimat. Ja sitten vielä parempana esimerkkinä, kun pikajuoksijat nojaa valmiit-asennossa sormiinsa, ni mä oon varmaan ainoo pikajuoksija jolla ei vaan sormet kestä sitä. Tekee todella tiukkaa sormille olla siinä asennossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom