• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Näppivoimat ei riitä mavessa, mikä avuksi?

Liittynyt
7.7.2010
Viestejä
157
Pikaisella haulla en löytänyt vastauksia pulmaani, joten pistetäänpäs kyssää tänne. Olen siis käynyt salilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti useamman vuoden aikana. Nyt sitten olen viimein innostunut treenailemaan vähän rankempaan tahtiin ja törmännyt outoon ongelmaan: näppi-/käsivoimat eivät tuppaa riittämään sopivien painojen pitämiseen esim. maastavedossa! En liikuttele vielä ainakaan mitään hirmuisia rautamääriä, mutta siltikin tanko meinaa luiskahtaa käsistä ennen kuin saan kintut ja selän väsytettyä. Esim. ylätaljalla vetäminen ja leuanvedot sujuvat ihan hyvin, ongelmia tulee vain niissä liikkeissä, joissa paino tavallaan roikkuu täysin mun käsieni varassa.

Jatkanko sinnikkäästi reeniä nykyisillä painoilla ja toivon näppivoimien kasvavan, alanko treenata aluetta kyynerpäästä alaspäin vielä jotenkin erikseen vai mitä ihmettä oikein teen? Kumpparien yms. käytöstä täällä on jo keskusteltukin ja oltu hyvin montaa mieltä. Salihanskat mulla on jo käytössä ja mieluiten pärjäilisin vain niillä. Ja kyllä, olen nainen. Mitenkään erityisen kiinnostunut en ole ulkonäköseikkojen takia tuota kyynärpään alapuolista aluetta treenaamaan. :D

Pahoitteluni, jos en puusilmänä huomannut mahdollisesti jo olemassaolevaa ketjua aiheesta...
 
Liittynyt
6.3.2007
Viestejä
828
Nii vetoremmit olis vaihtoehto mutta oletko käyttänyt maastavedossa lukko otetta? Eli siis että toinen käsi on myötäotteella ja toinen vastaotteella.Ota salihanskat pois ku teet maastavetoa ni se auttaa pitämään otteen paremmin.
 
Liittynyt
4.11.2009
Viestejä
265

Tommoset on vetoremmit, salilta voi löytyä valmiiks tai sitten pitää ostaa omat. Käyttö ei oo mitenkä vaikeeta, youtubesta löytyy varmasti ohjeet. :)
 

Elu

Liittynyt
28.2.2009
Viestejä
3 530
magnesium, ristiote, sormilukko ja jos ei riitä niin vetoremmit. Puristusvoiman treenaaminen vois olla paikallaan, mutta se auttaa hitaasti.
 
Liittynyt
7.5.2006
Viestejä
1 303
Liittynyt
14.3.2005
Viestejä
2 340
Ikä
34
Itsekin suosittelisin tuota mankkua+ristiote. Pyrkisin kuitenkin vetämään niin pitkälle myötäotteella kun pystyy ja sitten kun sitä ristiotetta käyttää niin pitää muistaa vaihdella puolia aina.
 
Liittynyt
31.1.2010
Viestejä
10
Ittelläniki olla samanlainen ongelma joskus, jatkat vaa treenii ,kyl se puristusvoima tulee siin mukana, kehittyy ajan kans. Ja totta kai kannattaa kehittää rannelihaksii ja puristusvoimaa, niitä kehittävilla liikkeillä. kotona olen parantanu puristus voimaa käyttämällä Roller ball:ta, hyvä tehä samal ku kattoo tv:t ja voimat kehittyy. Itelläni on ollu myös se hyvä puoli että teen ruumiilllista työtä missä joutuu nostelemaan paljon raskaita rautoja jolloin sitä tulee väkisinki.

Ja mielestäni kannattaa unohtaa vetoremmit tässä vaiheessa, jotta puristusvoima kehittyis liikkeiden mukana.
 

Krice

Banned
Liittynyt
4.10.2003
Viestejä
2 954
Mitenkään erityisen kiinnostunut en ole ulkonäköseikkojen takia tuota kyynärpään alapuolista aluetta treenaamaan. :D
Kyynärvarren lihaksilla se tanko pysyy käsissä. Jos ulkonäköseikat on tärkeitä niin kannattaa lopettaa myös maastaveto, se kun myös kehittää kyynärvarsia.
 
Liittynyt
26.9.2003
Viestejä
3 005
Ikä
33
Ja mielestäni kannattaa unohtaa vetoremmit tässä vaiheessa, jotta puristusvoima kehittyis liikkeiden mukana.
Kun ei haluta isoja forkkuja eikä varmaan käydä salilla siksi että ois mahdollisimman kovat näppivoimat niin eikös vetoremmit ole mitä mainion väline tähän tilanteeseen?
 
Liittynyt
21.10.2010
Viestejä
176
Jos mankulla ja ristiotteella ei pysy, niin grippereillä ainakin tulis lisää näppivoimaa..
 

Qvistus

Banned
Liittynyt
21.8.2009
Viestejä
499
Ota hanskat pois.
 

no-body

huuhaa
VIP
Liittynyt
5.10.2004
Viestejä
11 080
Hanskat hevon kuuseen ja magnesiumia käyttöön, niin ongelma suurella todennäköisyydellä ratkeaa tältä erää kerralla. Pidemmän päälle voi sitten tarvittaessa kokeilla remmejä tai erillisiä oteharjoituksia.
 
Liittynyt
7.7.2010
Viestejä
157
Kyynärvarren lihaksilla se tanko pysyy käsissä. Jos ulkonäköseikat on tärkeitä niin kannattaa lopettaa myös maastaveto, se kun myös kehittää kyynärvarsia.
Arvasin, että joku puuttuu tähän heittooni. Kyse ei siis ole siitä, että pelkäisin kyynärvarsiin kasvavat kaameat lihakset tms. vaan siitä, etten koe ulkonäön kannalta erityisen tarpeelliseksi niitä kehittää, toisin kuin jotkut miehet. Hieman huonosti ilmaistun asiani takana oli siis ajatus siitä, että jos niitä ei kropan toiminnan ja esim. maven sujuvuuden takia tarvitse erikseen treenata, jätän treenaamatta. Kyllähän ne tietty vahvistuvat mavessa ja kenties muissakin aktiviteeteissa ;), eikä mulla mitään sitä vastaan olekaan. Eikä se koon kasvaminenkaan haittaa. Tuskin parin vuoden kuluttua kyselen täällä, että iiik ja byhyy, mitä mä teen, ku mun forkut kasvoi ihan kamalasti. :D

Lämmin kiitos kaikille avusta! Oon aina kuvitellut, että salihanskoilla saisi nimenomaan paremman otteen tangoista yms. Esim. käsipainojen kanssa ne mulla auttavatkin, kun kaikki karheapintainen tuntuu joko hiertävän kämmenet rikki tai aiheuttavan kovettumia, joista en erityisemmin omissa käsissäni tykkää. Mutta onko tosiaan niin, että ainakin joissakin liikkeissä kannattaisi laittaa hanskat naulaan?

Taidan testailla eka tuota nakukättä mankan kanssa ja ilman sekä erilaisia otteita. Eipä ollut mieleen edes tullut se, että tangosta voisi pitää maveakin tehdessä useammalla eri tavalla kiinni. Jos ei muu auta, turvaudun noihin remmeihin.
 
Liittynyt
28.7.2007
Viestejä
6 324
Kireät olkapäät voi vaikuttaa näppivoimiin aika isostikkin..
 

no-body

huuhaa
VIP
Liittynyt
5.10.2004
Viestejä
11 080
kun kaikki karheapintainen tuntuu joko hiertävän kämmenet rikki tai aiheuttavan kovettumia, joista en erityisemmin omissa käsissäni tykkää. Mutta onko tosiaan niin, että ainakin joissakin liikkeissä kannattaisi laittaa hanskat naulaan?
Otteen kannalta hanskat ovat tosiaan pelkäksi haitaksi, mutta, kuten olet todennutkin, paljain käsin vääntäminen jättää näppeihin omat jälkensä siitä että jotain on tehtykin. Jollei otevoimalla itsessään ole sulle juuri väliä, niin helpoin ratkaisu ehkä on ottaa remmit avuksi niihin sarjoihin joissa ote ei muuten pidä.
 
Liittynyt
7.7.2010
Viestejä
157
MrNICEGUY: Tarkoitatko siis sitä, että jos on hartiat jumissa, ei ole näpeissä voimaa?

Huomenna onkin sit taas kinttutreenin aika. Ans kattoo, kuin vinkit pelittää.
 
Liittynyt
8.9.2006
Viestejä
354
Sellaisen huomion haluaisin esittää, että sormien voima EI näy juuri lainkaan forkkujen koossa. Näppilihakset on pieniä ja suurimmaksi osaksi piilossa muiden lihasten alla. Forkkujen isot lihakset ovat niitä, jotka liikuttavat rannetta eri suuntiin, lähinnä ranteen ojentajat ja koukistajat. Sormipuristimilla treenatessa treenaantuvat myös ranteen ojentajat, mutta pelkästään pitovoiman kasvaessa (esim. maastaveto) eivät edes ranteen ojentajat aktivoidu.
 
Liittynyt
11.12.2006
Viestejä
709
Kaupunki
pks
Pikaisella haulla en löytänyt vastauksia pulmaani, joten pistetäänpäs kyssää tänne. Olen siis käynyt salilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti useamman vuoden aikana. Nyt sitten olen viimein innostunut treenailemaan vähän rankempaan tahtiin ja törmännyt outoon ongelmaan: näppi-/käsivoimat eivät tuppaa riittämään sopivien painojen pitämiseen esim. maastavedossa! En liikuttele vielä ainakaan mitään hirmuisia rautamääriä, mutta siltikin tanko meinaa luiskahtaa käsistä ennen kuin saan kintut ja selän väsytettyä. Esim. ylätaljalla vetäminen ja leuanvedot sujuvat ihan hyvin, ongelmia tulee vain niissä liikkeissä, joissa paino tavallaan roikkuu täysin mun käsieni varassa.

Jatkanko sinnikkäästi reeniä nykyisillä painoilla ja toivon näppivoimien kasvavan, alanko treenata aluetta kyynerpäästä alaspäin vielä jotenkin erikseen vai mitä ihmettä oikein teen? Kumpparien yms. käytöstä täällä on jo keskusteltukin ja oltu hyvin montaa mieltä. Salihanskat mulla on jo käytössä ja mieluiten pärjäilisin vain niillä. Ja kyllä, olen nainen. Mitenkään erityisen kiinnostunut en ole ulkonäköseikkojen takia tuota kyynärpään alapuolista aluetta treenaamaan. :D

Pahoitteluni, jos en puusilmänä huomannut mahdollisesti jo olemassaolevaa ketjua aiheesta...
-
 
Liittynyt
11.12.2006
Viestejä
709
Kaupunki
pks
hiekkasia juuttisäkkejä nostelemaan tai pyyheleuanvetoa. (vetoremmit eivät ole vaihtoehto)
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Ristiriita(ko)? Treeni 2
Samankaltaiset keskustelut

Ylös