Näppivoimat ei riitä mavessa, mikä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^mau^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
MrNICEGUY: Tarkoitatko siis sitä, että jos on hartiat jumissa, ei ole näpeissä voimaa?

Huomenna onkin sit taas kinttutreenin aika. Ans kattoo, kuin vinkit pelittää.

Olkapäiden kireys vaikuttaa ainakin. Mun yks treenikaveri(entinen nyrkkeilijä) saa hädin tuskin tehtyä satkulla mavea em. syyn takia..

No remmit tietysti, itse asiassa kaikissa selkäliikkeissä ainakin meikäläinen saa selkään paremman tuntuman remmien käytöllä. Se on tietysti eri juttu jos aikoo muuttaa takaisin puuhun asumaan, silloin niitä näppivoimia tarvitaan.

Yleinen mielipide on ollut se että niin pitkälle mennään ilman vetoremmejä kuin mahdollista. Mielummin mankku käyttöön kuin remmit, vaikka täytyy sanoa että en ole salilla koskaan nähnyt kenenkään vetävän yli satasta paljain käsin :) Ihme varuste pelleilyä täällä...

Itsekkin juuri ostin vetoremmit, mutta tangon karhennus on niin hyvä salilla että toistaiseksi pysyy nämä 160-180kg painot käsissä, joskus tosin jos kädet pääsee märiksi niin on vähän tekemätön paikka näin surkealla puristuksella kun ei sitä mankkua ole vielä tullut ostettua.

Voimannosto on eri juttu, mutta jos tarkoitus on treenata esim.selkälihaksia, niin ainakin itsellä vetoliikkeissä esim.kulmasoudussa tuntuma selässä on ihan eri planeetalta remmit vs. ilman remmejä. Remmeillä voi keskittyä siihen selkään treenatessa. Tosiaan silloin jos jollakin on aikeita siirtyä puuhun asumaan, niin silloinhan niitä näppvoimia tarvitaan, että pystyy esim.duuni ja kauppareissut tekemään puusta puuhun;) Tiesittekö muuten että esim. simpanssi on ihmistä 7 kertaa vahvempi?

Hanskat pois, ristiote ja mankkua niin eiköhän se siitä. Ja muista vaihdella nuita otteita eripäin ku ristiotteella vetelet :) Jos pelkäät että forkut kasvaa niin yks hyvä millä itse sain näppi voimaa mutta forkut ei kasvanu ollenkaan niin on että roikut leuanveto tankossa yhdellä tai kahdella kädellä ja lisäpainoja mukaan jos tuntuu liian kevyeltä.Semmosia 10-20s sarjoja.

Paljaat kädet, ristiote ja mankku tosiaan taitaa olla pidon kannalta optimaalisin ratkaisu. Parit vetotreenit meinasi mennä muniin puhelteluksi pitkäaikaisen salihanskojen käytön lopettamisen jälkeen, mutta nyt ei voi muuta kuin suositella tuota valintaa muillekin hanskat kädessä treenaaville. Hanskat kädessä piti korjata otetta kesken jonkun 8x150 -sarjan aikana, mutta nyt ote säilyy lujana ja luistamattomana tuollaiset romut helposti. Itseasiassa hanskojen dumppaaminen vaikutti eniten penkkipunnerrustuntumaan, joka oli melko outoa. Tuntui että tanko ikäänkuin painoi jotain hermoa kämmenestä, jota ennen oli suojannut ohut pehmuste.

Yleinen mielipide on ollut se että niin pitkälle mennään ilman vetoremmejä kuin mahdollista. Mielummin mankku käyttöön kuin remmit, vaikka täytyy sanoa että en ole salilla koskaan nähnyt kenenkään vetävän yli satasta paljain käsin :) Ihme varuste pelleilyä täällä...

Itsekkin juuri ostin vetoremmit, mutta tangon karhennus on niin hyvä salilla että toistaiseksi pysyy nämä 160-180kg painot käsissä, joskus tosin jos kädet pääsee märiksi niin on vähän tekemätön paikka näin surkealla puristuksella kun ei sitä mankkua ole vielä tullut ostettua.

Luinko oikein ettei yli satasta paljain käsin? :wtf: Itellä on tossa 155 kilon kohal maastavedossa viel hyvin näppivoimaa jäljellä mut kaikki muut voimat hipooki rajoja sitte :D

Luinko oikein ettei yli satasta paljain käsin? :wtf: Itellä on tossa 155 kilon kohal maastavedossa viel hyvin näppivoimaa jäljellä mut kaikki muut voimat hipooki rajoja sitte :D

Juu sama tähän. Ihan pelkäl myötäotteella treenaan kans mavee melkein 150kg asti. Kesällä oli vähän ongelmia pidon kans, ku salilla surkee ilmastointi ja jäätävä soija kokoajan. Magnesiumia vaan ja sormivoimia. Tommoset leuanvedot ja roikkumiset siin ohes varmaan kehittää kans puristusvoimaa iha hyvin, vai?

Juu sama tähän. Ihan pelkäl myötäotteella treenaan kans mavee melkein 150kg asti. Kesällä oli vähän ongelmia pidon kans, ku salilla surkee ilmastointi ja jäätävä soija kokoajan. Magnesiumia vaan ja sormivoimia. Tommoset leuanvedot ja roikkumiset siin ohes varmaan kehittää kans puristusvoimaa iha hyvin, vai?

Siis itsekkin pitänyt 180kg ristiotteella eikä meinannut pudota, myöskin 55kg käsipainot pysyy hyvin kulmasoudussa, mutta olen ainakin olettanut että oma puristus voima on surkea (CoC gripperit ei menneet oikein kiinni yms).

Täälläpäin ei tosiaan mavea juuri tehdä. Jos, niin pikkupainoilla, tai vetoremmeillä isommilla :) Pojat tekivät 50 kg:lla vetoremmeillä riveä niin vähän hymyilytti jo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm. Mä oon just funtsinut salihanskojen hommausta, koska oon alkanut saamaan maastavedoista kovettumia sormien tyviin. Ristiotteella oon tehnyt ja toistaiseksi ilman magnesiumiakin. Ei oo tosin toistaseks tullut sellasta tilannetta, et näppivoimat ei riittäs, kyl se on ihan heikko selkä joka pistää hanttiin. :rolleyes:

Hmm. Mä oon just funtsinut salihanskojen hommausta, koska oon alkanut saamaan maastavedoista kovettumia sormien tyviin. Ristiotteella oon tehnyt ja toistaiseksi ilman magnesiumiakin. Ei oo tosin toistaseks tullut sellasta tilannetta, et näppivoimat ei riittäs, kyl se on ihan heikko selkä joka pistää hanttiin. :rolleyes:

Ite käytin kerran hanskoja maastavedos ja se tuntuma siihen tankoon oli jotenki huono. En tiiä kanssa et johtusko siitä mut tuntus et ote pettäis jotenki kokoajan ku ei ollu nii varmaa kosketusta siihen tankoon. Ja ei niist kovettumista oo itellä mitään haittaa ollu ja mulla ne ei kans oo mitää pieniä :D

Ite käytin kerran hanskoja maastavedos ja se tuntuma siihen tankoon oli jotenki huono. En tiiä kanssa et johtusko siitä mut tuntus et ote pettäis jotenki kokoajan ku ei ollu nii varmaa kosketusta siihen tankoon. Ja ei niist kovettumista oo itellä mitään haittaa ollu ja mulla ne ei kans oo mitää pieniä :D

Mä oonkin vähän tällanen herkkähipiäinen.:D

Hih, mäkin oon varmaan sitten matkalla kohti niitä miehekkäitä käsiä... ;) Eli hyvin pysyi ote, kun pistin hanskat hetkeksi sivuun. Huomasin silti, että forkuilla on varaa vahvistua, jotta jaksaa jatkossakin painoja roikotella. Sormien puristusvoimakin toivottavasti paranee ajan myötä. Jos ei parane samaa tahtia selän yms. vahvistumisen kanssa, harkitsen muita toimia.

Kiitokset kaikille vinkeistä! Tuli tehtyä omat enkat sjmv:ssa, kun ei tarvinnut keskittyä pelkkään tangon käsissä pitämiseen. :)

Jos ote tangosta on liian ylhäällä, keskellä kämmentä, niin kaikki käsinahkat puristuu tangon väliin ja tulee takuulla kunnon känsät. Kannattaa ottaa ote lähempää sormien taitekohtaa, niin säästyy tältä ongelmalta.

Kai se jotenkin on geeneihin koodattu, miten heikoksi eri lihakset menevät ellei niitä käytä. Kaveri kertoi että 90 kg mavessa loppuu pito, itselle se tuntuu ihan uskomattomalta. Jaksanhan minä tangossa roikkuakin kummalla kädellä vain, ja siitä tulee kai jo yhteensä kehonpaino kertaa kaksi.

Tein jokin aika sitten kokeeksi leukoja osalla sormista. Etu+keskisormilla sain viisi. Sitten kokeilin keskisormilla+nimettömillä. Meni kolme, neljännellä sattui pirusti ja toinen käsi oli viikon arka. Mutta luulisi että sormin roikkumalla saisi lisää pitoa.

kaveri vetelee yli 250 ja ei käytä remmejä tai hanskoja.. itse en näe mitään syytä niitten käyttöön.. jos ei näppivoimat riitä niin kyllä ne siitä kehittyy samalla tavalla kun muutkin lihakset.. just bear with it :D grippereitä ku puristelee ni saa ongelman korjattua..

Itellä kun tuo mave ei oo päivän eka eikä vika liike niin täytyy kyllä vikoilla sarjoilla remmejä pujotella kouraan. Kun maven jälkeen on vielä leuat niin ei niistä tuu mitään jos kourat on siinä kohtaa jo ihan finaalissa.

Itellä kun tuo mave ei oo päivän eka eikä vika liike niin täytyy kyllä vikoilla sarjoilla remmejä pujotella kouraan. Kun maven jälkeen on vielä leuat niin ei niistä tuu mitään jos kourat on siinä kohtaa jo ihan finaalissa.

En nyt osaa varmasta kokemuksesta sanoa kun itellä ei oo puristusvoimat loppunu mavessa eikä sen jälkeen tulevissa leuoissa/ylätaljassa mut jos olis tuota ongelmaa nii tekisin maven kokonaan ilman remmejä ja ne leuat sitte remmien kanssa. Luulisi saavan enemmän tuntumaa muutenki ku forkut eliminoituu tossa suht hyvin mutta pelkkää mutuilua tää on, en tiiä miten toimii käytännössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom