Nännit arkana treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Mikä ihme siinä on, kun lähes aina treenin loppupuolella nännit alkavat olemaan niin arat että treenaaminen käy ikäväksi? Pari kertaa olen joutunut lopettamaan treenit muutaman sarjan aikaisessa.

Ne ovat ikäänkuin "krampissa" (krhm, kiihottuneet), eivät rentoudu moneen kymmeneen minuuttiin treenin jälkeen ja ovat kosketukselle erittäin arat (esim. paita päällä oleminen sattuu). Mitään gynopattia ei ole ainakaan havaittavissa.

Johtuuko tämä jostain hormonitasoista tms? En ole ainakaan ennen kuullut, että treeni nostaisi estrogeenitasoja. Kellään muulla samaa vaivaa?

sinällään yleinen ongelma

Futiksen puolella ainakin jokaisessa joukkueessa on yleensä muutama joka vetää treenit ns. "pitkät päällä" ja sattuuhan se kun iho rikkoontuu ja hikinen paita päällä siinä olet rehkimässä. Laastaria/teippiä kehiin!

Mikäli paidan alla on vielä "ryijy" niin kannattaa ihan reippaasti miettiä, että vetäiskö hiukan sheivaten nännien ympäriltä ja sitten x-laastarointi tai teippaus. Kokeilepa piruuttas, josko auttais.

hmmm, juu ei lukenut, että oletko kokeillut jo... Toimii ainakin minun tuntemillani henkilöillä kohtuu hyvin (, sitten vaan kortisonirasvaa korjaamaan rikki mennyttä ihoa. 1%hydrokortisoni maksaa noin 4€. Mikäli tarvetta on)

Juu ja en tiedä mistä johtuu, joissakin tapauksissa on ilman kuivuus/kylmyys aiheuttanut ongelmia.

Mulla on sama ongelma, tosin esiintyy vain yhden t-paidan kanssa (Suomesta tilattuja paitoja, merkki Star-jotain, materiaalia en muista). Itse sain tuon futisjoukkueelta, nännioireista kärsi useampikin pelaaja. Paidan vaihtoa tai teippiä suosittelen :).

Back
Ylös Bottom