Nälkäpäivä 25.9-27.9.2003

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Otso
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by vitvall
älä anna köyhälle kalaa, opeta hänet kalastamaan.
Viisas sanonta ja näin pitäisi tehdäkkin.:thumbs:

En anna keräykseen rahaa, tyhjästä on paha nyhjästä.

On totta, että väitetyt keräyskulut vievät usein kerätystä lahjoitussummasta valtaosan. Näin tapahtui ainakin viime sotainvalidien keräyksessä, sekä Medi-Helin taannoisessa varojenkeräyskampanjassa, jossa keräyskulut lohkaisivat kakusta muistaakseni noin kaksi kolmasosaa.

Myöskin UNICEF:n kautta tapahtuvaan avustustoimintaan tulee suhtautua varauksella, UNICEF nimittäin on ensisijaisesti liikeyritys, jonka tehtävänä on tuottaa omistajilleen voittoa.

Väittäisin silti, että esim. suoraan kirkon ulkomaanapuun tai Punaisen Ristin keräyksiin lahjoitettaessa varat päätyisivät ainakin suurinpiirtein oikeaan osoitteeseen. Onko tämäkin vain omaa sinisilmäisyyttäni, tiedä sitten..

On sitten tietenkin asia erikseen jos on jo valmiiksi periaatteellisesti sitä mieltä, että neekerit voi syödä niitä vähäisiä banaanejaan ja rakentaa itse omat kaivonsa.

Originally posted by DoomStar

On sitten tietenkin asia erikseen jos on jo valmiiksi periaatteellisesti sitä mieltä, että neekerit voi syödä niitä vähäisiä banaanejaan ja rakentaa itse omat kaivonsa.

Olisikin hauska tietää, että kuinkakohan monta kaivoa Afrikkaan on kaivettu länsimaiden rahoilla....olisikohan jo kohta jokaiselle Afrikkalaiselle oma?

Toisaalta miksiköhän paikalliset eivät kaiva itse kaivojaan, ei se vaadi avaruusteknologiaa.:offtopic:

Kyllä ne afrikan alkuasukkaat yksin pärjää siellähän meni kaikki päin vituraa kun valkoinen mies tuli sinne huseeraamaan

Originally posted by Kusimato
Kyllä ne afrikan alkuasukkaat yksin pärjää siellähän meni kaikki päin vituraa kun valkoinen mies tuli sinne huseeraamaan

Voisihan se olla historia aivan toisenlainen jos afrikkaa ei olisi orjuutettu valkoisen miehen alaisuuteen.

Originally posted by DoomStar
On totta, että väitetyt keräyskulut vievät usein kerätystä lahjoitussummasta valtaosan. Näin tapahtui ainakin viime sotainvalidien keräyksessä, sekä Medi-Helin taannoisessa varojenkeräyskampanjassa, jossa keräyskulut lohkaisivat kakusta muistaakseni noin kaksi kolmasosaa.

Myöskin UNICEF:n kautta tapahtuvaan avustustoimintaan tulee suhtautua varauksella, UNICEF nimittäin on ensisijaisesti liikeyritys, jonka tehtävänä on tuottaa omistajilleen voittoa.

Väittäisin silti, että esim. suoraan kirkon ulkomaanapuun tai Punaisen Ristin keräyksiin lahjoitettaessa varat päätyisivät ainakin suurinpiirtein oikeaan osoitteeseen. Onko tämäkin vain omaa sinisilmäisyyttäni, tiedä sitten..

Kaikista avustuksista, sekä rahallisista että ruoasta/tarvikkeista "kuoritaan" päältä rutkasti.

Oli sitten kerääjän miten kirkollinentaho tahansa.

Ongelma on lisäksi se että kun afrikan maihin viedään avustuksia on paikallisilla heimoilla tapana ryöstää tavaroista parhaat päältä itselleen.

Riippuen siitä mikä heimo sillä hetkellä alueella on vallassa.

Originally posted by maximillian
Voisihan se olla historia aivan toisenlainen jos afrikkaa ei olisi orjuutettu valkoisen miehen alaisuuteen.

Jenkeillä menisi ainakin paremmin kuin nyt ja Afrikassa kukoistaisi vieläkin orjakauppa.

hmm.. minun hyväntekeväisyydet jäävät vain ja ainoastaan verenluovutukseen. En itse menetä mitään mutta joku mahdollisesti siitä jotain hyötyy... Keräykset vähän haiskahtaa ja sotaveteraaneja autan ihan livenä "hoitamalla" hyväkuntoista 85 vuotiasta mummoani joten eiköhän se saa riittää...

Originally posted by Cthulhu
Jenkeillä menisi ainakin paremmin kuin nyt
Me väittelimme tästä jo toisessa threadissa, olin silloin ja olen edelleen eri mieltä. Turha siitä on kuitenkin väitellä, jossittelua se vain on..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom