Näkökulmia olkapäätreeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

PMLats

Mode/Punttimimmit
Mode
Ikä
47
Mielipiteitänne kaivataan taas typeriin ongelmiini. Onko mielestänne välttämätöntä tehdä olkapäille kovia punnerrusliikkeitä? Vai voisiko homman ohittaa ainakin osittain tekemällä erilaisia vipunostoja ym. liikkeitä, jotka eivät rassaa ojentajia niin kovasti?

Olen yrittänyt lyhentää reenikiertoani, mutta olkapäätreenin sijoittaminen tuottaa hankaluuksia, koska sen yhdistäminen rinta- tai ojentajatreeniin tuntuu mahdottomalta - tällöin en saa kunnolla tehtyä mitään (tai siltä ainakin tuntuu) ja salilla olokin venähtää liian pitkäksi. Toisaalta olkapäiden ynnääminen johonkin toiseen päivään palauttaa lähtöruutuun: ojentajille stressiä kolmasti yhden treenikierron aikana...

Menetänkö paljon, jos jätän punnerrusliikkeet olkapäiltä pois tai teen niitä vain vaikkapa joka kolmas kerta?

Sama ongelma. Mulla on yläkropan treenijako tällä hetkellä rinta-olkapää, selkä ja kädet. Tuntuu että nuo ojentajat kerkee ikinä palautumaan kunnolla. Viimeks maanantaina oli tissi-olkapää vähän tuskaa kun ojentajat oli vieläkin vähän jumissa perjantaisesta käsitreenistä.

joo, toi on kyllä ainainen ongelma monelle.
Kyllä ne punnerrus liikkeet mielestän iparhaita ovat joten voithan tehdä ne puolikkaina. Elikkä et työnnä ojentajilla loppuun asti vaan jätät liikerandan puoleen.

Toi saattaisi toimia...

Originally posted by PMLats

Menetänkö paljon, jos jätän punnerrusliikkeet olkapäiltä pois tai teen niitä vain vaikkapa joka kolmas kerta?

Mielestäni et menetä mitään. Itse olen tehnyt pitemmän aikaa pelkkiä vipunostoja ja pystysoutua sivuolkapäille. Etu- ja takaosat saavat kyllä vähintäänkin tarpeeksi treeniä penkki- ja selkätreeneissä. Seurauksena tästä on ollut vain lisää lihasta ja leveyttä olkapäihin, ja olkapäävaivojen loppuminen.

Tätä seikkaa kyllä itsekin tulee pohdittua...varsinkin kun tekee rinta,olkapää,ojentaja päivän (takaolkapäät selkätreenin yhteydessä). Penkki kuitenkin syö ojentajia ja pystypunnerrus sitten ojentaja treeniä...

Menen ylikuntoon/olkapäät menee paskaksi,jos otan olkapäitä omana päivänä esim.5-jaetussa ohjelmassa.Natun ongelmia.
Huono esimerkki,mutta esim. Ed Coan sai penkkinsä uuteen nousuun ja olkapää kivut loppuivat,kun lopetti olkapääpunnerrukset.Onhan tuo olkapäät varmasti ylitreenatuin lihasryhmä(tietysti rinnan ja haban jälkeen:lol1: )

Originally posted by Olbe
"..Onhan tuo olkapäät varmasti ylitreenatuin lihasryhmä(tietysti rinnan ja haban jälkeen:lol1: )
Mulla ainakin on näin...

Mä en teekkään varsinaisista olkapääliikkeistä muuta kuin pystypunnerrusta, käsipainoilla tietty. ;)
Mun mielestä em. on välttämätön, mutta soon niin yksilökohtaista, niinkuin kaikki tässä universumissa...kokeile miten käy jos jätät pois! Sillähän siitä pääsee! :)

Olen yrittänyt lyhentää reenikiertoani, mutta olkapäätreenin sijoittaminen tuottaa hankaluuksia, koska sen yhdistäminen rinta- tai ojentajatreeniin tuntuu mahdottomalta - tällöin en saa kunnolla tehtyä mitään (tai siltä ainakin tuntuu) ja salilla olokin venähtää liian pitkäksi. Toisaalta olkapäiden ynnääminen johonkin toiseen päivään palauttaa lähtöruutuun: ojentajille stressiä kolmasti yhden treenikierron aikana...

Miten olisi olkapää/ojentaja? Pystypunnerruksessa ojentajat saa mukavasti lämpimiksi ranskista/kapeaa penaa varten. Itse en ainakaan pystypunnerrusta jättäisi olkapäiltä pois mistään hinnasta.

Kolmen tai lyhyemmässä kierrossa kannattaa jako sijoittaa niin että ojentajalle tulee rasitusta vain kerran kiertoon, neljään tai useampaan jaetussa ohjelmassa ojentajia voi rassata kahteen kertaan. Kerran suorasti ja toisen kerran epäsuorasti. Näin ainakin itsellä.

Yksi mielenkiintoinen mahdollisuus voisi olla rinta/olkapää-treeni?

Kertoisitko millä jaolla nyt teet niin olisi hieman helpompi tutkailla asiaa.

Yksi vaihtoehtohan olisi tietysti etukäteisväsytys: vedä alkuun esim. vipunostoja sivulle ja pyrään pystysoutua. Vasta kun olkapäät alkaa olemaan pumpissa otat pystypunnerrusta kp:lla/tangolla/smithissä/missä vemputtimessa sitten teetkin.

Hyviä puolia:
-ei pysty/jaksa käyttää suuria painoja enää -> ojentajat kiittää.
-liikeradat on puhtaampina ja ennen kaikkea paremmin hallittuja pienempien painojen ansiosta.
-tuntumaa lihakseen saa vähintään yhtä hyvin.
Huonoja:
-maksimivoima/maksimivoimankehitys kärsii kun hermottuminen on heikompaa.

summarumma rum: Bodareille bueno tapa saada lihakseen tuntumaa ilman suuria painoja (+suurta rasitusta ojentajille)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielipiteitänne kaivataan taas typeriin ongelmiini. Onko mielestänne välttämätöntä tehdä olkapäille kovia punnerrusliikkeitä? Vai voisiko homman ohittaa ainakin osittain tekemällä erilaisia vipunostoja ym. liikkeitä, jotka eivät rassaa ojentajia niin kovasti?

etuolkapäille vipunostot eteen, sivuolkapäille pystysoutu ja viparit sivuille, takaokapäille viparit taakse. itse teen aina ensimmäiseksi pystypunnerruksen tangolla tai käsipainoilla 3*6-10 ja päälle viparit sivuille 3*10-12

Re: Re: Näkökulmia olkapäätreeniin?

Originally posted by beginner
itse teen aina ensimmäiseksi pystypunnerruksen tangolla tai käsipainoilla 3*6-10 ja päälle viparit sivuille 3*10-12
Ootko kokeillut toisinpäin? Eli ensin viparit sivuille ja sitten pystypunnerrus? Ajattelin, että jos näin saisi vielä paremman tuntuman sivuolkapäihin pystypunnerruksessa? :rolleyes:
Ja homma toimisi kaikinpuolin paremmin..

Toki muutkin saavat vastata. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom