Myllytys, kannattaako?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Dee

Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
244
Mulla on autossa jonkin verran ilmeisesti harjapesun jättämiä naarmuja jotka näkyvät kesällä auringonvalossa tosi ikävästi (auto on väriltään musta, joten kaikki naarmut todella tuntuvat korostuvan).

Kysymys kuuluu, kannattaako viedä auto myllytykseen vai yrittää jotain muuta keinoa ensin, esim. konevahausta? Viekö tuo myllytys sitten maalipinnan niin heikoksi että sitä autoa pitäisi olla koko ajan itse vahailemassa (tähän mulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta).

Katselin yhden autopesufirman tarjousta ja nuo konevahauksen ja myllytyksen hintaerot eivät ole suuren suuret joten haluaisin tietää, mikä ero niillä käytännössä on. Mulle tuo konevahaus ei myöskään sano mitään, miten se eroaa lopputuloksessa käsin vahauksesta (sillä käsin vahaus näytti olevan halvempaa)?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on autossa jonkin verran ilmeisesti harjapesun jättämiä naarmuja jotka näkyvät kesällä auringonvalossa tosi ikävästi (auto on väriltään musta, joten kaikki naarmut todella tuntuvat korostuvan).

Kysymys kuuluu, kannattaako viedä auto myllytykseen vai yrittää jotain muuta keinoa ensin, esim. konevahausta? Viekö tuo myllytys sitten maalipinnan niin heikoksi että sitä autoa pitäisi olla koko ajan itse vahailemassa (tähän mulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta).

Katselin yhden autopesufirman tarjousta ja nuo konevahauksen ja myllytyksen hintaerot eivät ole suuren suuret joten haluaisin tietää, mikä ero niillä käytännössä on. Mulle tuo konevahaus ei myöskään sano mitään, miten se eroaa lopputuloksessa käsin vahauksesta (sillä käsin vahaus näytti olevan halvempaa)?

Myllytys ohentaa aina hieman lakkakerrosta, mutta jos viet auton ammattifixarille, niin kestää kyllä useita kertoja myllyttää ennenkuin läpi tulee. Ja tuollaiset harjan jättämät jäljet peittyvät kyllä takuulla. Itse kuitenkin kokeilisin ensin ihan käsinvahausta, tuotteina AutoGlymin legendaariset "punainen" -ja "kultainen" vaha. Eli ensin käsittely punaisella, ja hetken päästä kultaisella. Luulen, että ongelmasi poistuu jo tuolla.
Ja tähän vuodenaikaan muistetaan sitten vahata miel. ainakin +15 asteen lämpötilassa, ja annetaan kuivua reilusti pidempään kuin kesällä. Tietty jos ei ole paikkaa/viitseliäisyyttä, niin myllyyn vaan.
 
Itse kuitenkin kokeilisin ensin ihan käsinvahausta, tuotteina AutoGlymin legendaariset "punainen" -ja "kultainen" vaha. Eli ensin käsittely punaisella, ja hetken päästä kultaisella. Luulen, että ongelmasi poistuu jo tuolla.

AutoGlymin uudempi musta purnukka pelaa ehkä vielä pykälän paremmin tummille väreille kuin tuo perinteinen kahden vahan show. Kovasti mainostavat nimenomaan mustille ajokeille tuota ja omassa prätkässä on pelannut hienosti.

Olikohan se Ultra Deep Shine, vai mitä siinä törpössä nyt lukikaan.
:thumbs:
 
AutoGlymin uudempi musta purnukka pelaa ehkä vielä pykälän paremmin tummille väreille kuin tuo perinteinen kahden vahan show. Kovasti mainostavat nimenomaan mustille ajokeille tuota ja omassa prätkässä on pelannut hienosti.

Olikohan se Ultra Deep Shine, vai mitä siinä törpössä nyt lukikaan.
:thumbs:


joo, ja vahapinnan kesto on AIVAN toista luokkaa kuin puna+kulta-yhdistelmällä.(jossa se siis on surkea)
 
ennen kuin hehkutatte autoglymiä liikaa, niin muistelkaa että se oli 90 luvulla se ainoa oikea vaha. nykypäivänä se on enää vaha muiden joukossa ja merkkinsä takia hinta on paljon korkeampi.

Jos nyt verrataan viimevuoden tm:n vahatestiä, niin korrek voitti sen hienosti. Hinta noin 9.50e pullo. Autoglymin 2 pulloa maksaa varmaan 30-40e jos riittää. Korrekin vaha toi parhaan kiillon ja kesti eniten pesuja. Saattaa johtua siitä että on suomalainen tuote ja tehty suomalaisiin olosuhteisiin.

Eli jos vaha sattuu olemaan kaapista loppu, niin osta ensin tuota korrekin tfx (tai joku tuollainen 3 kirjaiminen yhdistelmä se oli) halvalla ja testaa sitä. jos ei auta, niin mieti sitten vasta laitatko autoglymiinkään rahojasi. Jos testien mukaan korrekin kiilto oli parempi :)

Sorry vaan kaikille autoglymin hehkuttajille. Mutta ennen kuin pistätte kampoihin, tehkää itsetutkiskelua, että oletteko ostaneet ensimmäisen autoglym pullonne jälkeen muita vahoja vuosiin :)
 
Toi korrekin teflon vaha on kyllä hyvää tavaraa hintasekseen. Ei noi autoglymitkään ole oikeen mitään verrattuna vaikkapa Fareglan tai 3M tuotteisiin.
 
Kyllä se myllytys kannattaa, kun osaavat tekijät on. Itsellä oli esim. Keski-Euroopasta tuotu auto, jonka maalipinta oli surkea. Todella himmeä ja pientä naarmua täynnä koko auto. Myllytyksen jälkeen maalipinta oli lähes uuden veroinen. Maksoi tosin 200 euroa, mutta oli sen rahan arvoinen. Seuraavana vuotena ei tarvinnut kertaakaan autoa pestä muuten kuin painepesurilla huitaisi vähän sinne päin, niin kaikki paska irtosi heti. Olen kyllä käyttänyt sen jälkeen useamman auton samassa käsittelyssä ja aina tullut tyytyväisenä pois sieltä.
 
Nostetaanpas tätä vanhaa ketjua.

Itsellä on musta auto metallivärillä ja maalipinnassa on siellä täällä pieniä, esim. 0,5x0,5 cm kokoisia naarmuuntuneita kohtia. Siis sellaisia, että maalipinta on hieman karkea ja harmaahkon värinen, eli pintaan on jokin ovi tai joku muu joskus osunut, mutta kovin syvälle ei ilmeisesti maalipinta ole mennyt rikki.

Mahtaako myllytys tuohon auttaa ollenkaan? Vai jäävätkö tuollaiset silti näkyviin.

Mitään aivan supertäydellistä pintaa ei tarvitsekaan tulla, mutta ympäri autoa on kuitenkin sen verran varmaan esim. harjapesusta tulleita naarmuja, että ihan niiden vuoksi voisi tuota myllytystä harkita.
 
Jos ei läpi maalista oo menny niin kyllä ne myllyttämällä lähtee. Ammattilainen käsittelee ongelmakohdat erikseen ja myllyttelee auton sit kevyemmin yli. Näin saadaan paras lopputulos ja vähiten viedään matskua lakka/maalipinnasta.

Ei toi myllytys muuten mitään taikuutta ole. Se onnistuu ihan hyvin itsekin. Marketin halpa kiillotuskone toimii kohtuullisesti ja aineeksi vaikka Fareclan mömmöjä paria eri karkeutta. Karkeammalla syvät naarmut ja hienommalla sit yli. Suosittelen tekemään runsaan veden kanssa niin pienenee vielä läpihiomisen vaara.

Täällä nyt varmaan seuraavaksi pelotellaan vaikka millä mut kyllä mä oon ite vetäny koneella ja hiovilla aineilla omia autoja (kalliitakin) ja aina on tullu hyvä. Hinnaksi jää oma työ (jos aineet on kerran ostanu).
 
itsellänikin myös myllytys tai oikeesti hyvä vahakäsittely mielessä mutta minulla löytyy aika reilusti pieniä kiveniskeymiä keulilta..näkyy viininpunaisessa autossa melko hyvin tuollaiset nuppineulan pään kokoiset valkoiset iskeymät. näin ollen vissiin myllytys on poissuljettua ainakin siihen asti kun saa nuo iskeymät korjattua pois? niin ja kauankos tuon vahan nyt täytyy antaa kuivua ennen kiilloitusta? varmasti riippuu vahasta ja olosuhteista mutta onko jotain nyrkkisääntöä?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ne kiveniskut ei vaikuta mitenkään myllytykseen. Vahan annat kuivua about tunnin verran, mut älä kuiteskaa mihinkää suoraan auringon paisteeseen jätä sitä kuivumaan..
 
Tässä kun maalipinnasta oli juttua, niin laitan samaan threadiin.

Konepellissä ja puskureissa näkyy reilusti kiven iskemiä jatkuvan moottoritiellä ajelun seurauksena. Tummasta väristä nuo erottuvat erittäin hyvin. Mikähän olisi paras keino nuo hävittää. Tekevätkö automaalaamot tuollasia pieniä korjauksia, vai onko ammattilaisen korjausvaihtoehto vain koko pellin hionta+uudelleen maalaus. Itse en viitsisi alkaa tuhraamaan millään paikkauspaketeilla tuon auton keulaa, sillä omat maalarin lahjat tuntie jälki on kammottavaa.
 
Tässä kun maalipinnasta oli juttua, niin laitan samaan threadiin.

Konepellissä ja puskureissa näkyy reilusti kiven iskemiä jatkuvan moottoritiellä ajelun seurauksena. Tummasta väristä nuo erottuvat erittäin hyvin. Mikähän olisi paras keino nuo hävittää. Tekevätkö automaalaamot tuollasia pieniä korjauksia, vai onko ammattilaisen korjausvaihtoehto vain koko pellin hionta+uudelleen maalaus. Itse en viitsisi alkaa tuhraamaan millään paikkauspaketeilla tuon auton keulaa, sillä omat maalarin lahjat tuntie jälki on kammottavaa.
Mitään kokemusta tai liitäntää ei kys. firmaan ole mutta tämmöinen on tullut joskus vastaan.

http://www.autodent.fi/?Kiveniskujen_korjaus

"Työstö on nopeaa joten yhden konepellin työstämiseen tarvitsemme aikaa vain 1-3 tuntia. Hinnoittelu on noin kolme kertaa maalaamista edullisempaa. Tavallisimpia kohteitamme ovat autojen konepellit, puskurit, lokasuojat tai A pilarit sekä peilien kuoret ja tuulilasin ympäristö. Menetelmä toimii yhtälailla pelti- sekä muovipintoihin. PCRT tekniikalla korjattu pinta on kestoltaan yhtä pitkäikäinen kuin maalattu pinta muutoinkin. Naarmujen korjaukset arvioidaan tapauskohtaisesti."
 
Pistin puljuun kyselyä ja tarjouspyyntöä.
On itellä kanssa mondeossa vähän jokapuolella maalipinnassa naarmua tai kivenhakkaumaa. Konepellissä pahimmat. Siinä on muutamasta kohtaa lähtenyt semmonen sentin kokonen suikale.

Ei oikein nappaisi koko autoa kuitenkaan maalauttaa. Maksaa kuitenkin monta tonnia jos hyvän siitä haluaa.
Jospa tuolta sitten löytyisi ratkaisu. Jos maalaisi vaan nuo etukaaret uusiksi kun niistä on kivet hakannut kokonaan maalit irti takareunasta.
Jos muuten selviäisi tuolla kiveniskun paikkausmenetelmällä ja myllyttämisellä.
Voipi kyllä tuokin tulla aika kalliiksi....
 
Ite myös laskin tosta vuoden vanhasta autosta neljä valkosta aika ikävän näköstä kiveniskemää konepellistä, jotka näkyy vielä suht hyvin, kun auto on musta. :itku:

Lähteekö se pelti helposti ruostumaan noista kohdista, kun johonkin sinne pohjamaalin asti on tullut jälki?
 
Ite myös laskin tosta vuoden vanhasta autosta neljä valkosta aika ikävän näköstä kiveniskemää konepellistä, jotka näkyy vielä suht hyvin, kun auto on musta. :itku:

Lähteekö se pelti helposti ruostumaan noista kohdista, kun johonkin sinne pohjamaalin asti on tullut jälki?
Kokeile ottaako magneetti kiinni konepeltiin. Jos ei ota niin konepelti on alumiinia (joissakin uusissa autoissa on) niin ei ainakaan ruostu.
 
Zone-sarja -42%
Pistin puljuun kyselyä ja tarjouspyyntöä.
On itellä kanssa mondeossa vähän jokapuolella maalipinnassa naarmua tai kivenhakkaumaa. Konepellissä pahimmat. Siinä on muutamasta kohtaa lähtenyt semmonen sentin kokonen suikale.

Pistäppä meillekkin tietoa että mikä heidän hinnoittelut sitten on.. tai suuntaa antava.

Tosi matalille ja pienille naarmuille kannattaa kokeilla värivahan+paikkauskynän yhdistelmää. Auttaa hieman
 
Tosi matalille ja pienille naarmuille kannattaa kokeilla värivahan+paikkauskynän yhdistelmää. Auttaa hieman
Paikkauskynä pysyy seuraavaan pesuun asti ja värivahalla saa vain maalipinnan aivan järkyttävän näköiseksi. En voi suositella kenellekään värivahaa ja enkä todellakaan niille, joilla on metallinhohtoväri.
 
Paikkauskynä pysyy seuraavaan pesuun asti ja värivahalla saa vain maalipinnan aivan järkyttävän näköiseksi. En voi suositella kenellekään värivahaa ja enkä todellakaan niille, joilla on metallinhohtoväri.

Täytyy hangata vastaan tässä asiassa :rock:

Itselle toimi, mutta vaati kyllä vielä normivahan siihen päälle, minkä olin huolimattomuuttani jättänyt mainitsematta edellisessä viestissäni :hyvä:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom