Muutama kysymys hst:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen noita faq:ja katsellut ja searchia käyttänyt, mutta ei niidenkään avulla nyt saanut oikein hyvää kokonaiskuvaa kyseisestä treenistä. Okei, myönnetään: en jaksanut lukea ajatuksella läpi tuota "koko kroppa kolme kertaa viikossa?" threadia, joten päätin kysyä näin. Rankaiskaa mua jos tämä oli suuri virhe :)

Olenko ymmärtänyt tuon hst:n nyt oikein: tarkoituksena on siis treenata koko kroppa kolmesti viikossa lävitse, käyttäen suhteellisen lyhyitä palautuksia sarjojen välillä? Eikös hst-treeni kestä sen kuusi viikkoa, joka on jaettu kahden viikon sykleihin?
Toistot on ensimmäisen kahden viikon ajan 15, toisen 10 ja viimeisen 5?

Tuleeko ohjelmaan sisältää vain massaliikkeita, eikä mitään "pilkunviilausta"..ja onko ohjelma sama jokaisena treenikertana.

Entä mikä tulee olla treenin teho? Onko vedettävä joka ikisessä treenissä itsensä piippuun käyttäen painoja joilla jaksaa juuri ja juuri tehdä aina sen 15/10/5 toistoa? Sarjoja taitaa olla se kaksi per liike. Vai perustuuko hst-treeni siihen, että tehdään koko kroppa suhteellisen "kevyesti" kolmesti viikossa ja saadaan tätä kautta tarpeeksi ärsykettä lihaskasvulle?

Ei hst varsinaisest hirveän monimutkainen ole mutta kyllä se vähän suunnittelemista vaatii. Lue vaan rohkeasti tuo piiitkä threadi ja sitten toki virallinen hst-sivu ja sieltä löytyvä FAQ ja search auttavat. :thumbs:

Originally posted by Ville

Entä mikä tulee olla treenin teho? Onko vedettävä joka ikisessä treenissä itsensä piippuun käyttäen painoja joilla jaksaa juuri ja juuri tehdä aina sen 15/10/5 toistoa? Sarjoja taitaa olla se kaksi per liike. Vai perustuuko hst-treeni siihen, että tehdään koko kroppa suhteellisen "kevyesti" kolmesti viikossa ja saadaan tätä kautta tarpeeksi ärsykettä lihaskasvulle?

Ei piippuun asti ollenkaan.. Itse tuli vahingossa muutaman kerran vedettyä ihan loppuun asti, kun olin arvioinu painot väärin ja ei ollenkaan hyvä. Eli lue se "kroppa kolmesti viikossa" läpi ja luettuasi threadin koet totaalisen valaistumisen, tai no ainakin tiedät mistä hst:ssä on kyse.. :david:

Re: Re: Muutama kysymys hst:stä

Originally posted by Mige
Ei piippuun asti ollenkaan.. Itse tuli vahingossa muutaman kerran vedettyä ihan loppuun asti, kun olin arvioinu painot väärin ja ei ollenkaan hyvä. Eli lue se "kroppa kolmesti viikossa" läpi ja luettuasi threadin koet totaalisen valaistumisen, tai no ainakin tiedät mistä hst:ssä on kyse.. :david:

Ikävä kyllä se thread on todellakin liian pitkä luettavaksi. Olen lukenut sen pariin kertaan, ja jos tulee jotain kysyttävää, en millään viitsisi lukea kaikkia viestejä uudestaan vain sen takia, että jossain niistä saattoi olla vastaus.

Idea ei ole raskaat tai kevyet painot, vaan progressiivinen painojen nousu treenistä toiseen. Treenipainot pitää laskea joka treenille erikseen etukäteen. Ensin testataan maksimipaino joka toistomäärälle, sen jälkeen lasketaan nouseva sarja, esim. penkki 100kg 10 toistoa -> ensimmäinen 10-treeni 10*75kg, sitten 80kg, 85, 90, 95, 100kg. Nämä ovat siis kahden viikon 10-jakson treenipainot.

Liikkeinä käytetään mahdollisuuksien mukaan monen lihaksen yleisliikkeitä, joissa voi käsitellä mahdollisimman suuria painoja.

Jos englanninkieli sujuu, niin lue huolella läpi tämä artikkeli ja FAQ. Tuohon pitkään pakkis-treadiin on postattu pari Exceliä, joissa on valmiit ohjelmat, ei tartte kuin 5-, 10- ja 15- toiston maksimit kokeilla liikkeisiin ja syöttää sisään. Maksimien kokeilukin on käyty tuossa pitkässä threadissa läpi.

Originally posted by uuu
mites hyvi hst sopis bulkki kaudelle?

Aivan tajuttoman hyvin! Dieetti onkin mulla jo toinen juttu. Suosittelen :thumbs:

Originally posted by uuu
mites hyvi hst sopis bulkki kaudelle?
HST = Hypertrophy-Specific Training, eli ohjelma on nimeä myöten suunniteltu optimaalista lihaskasvua tavoitellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom