Muutama aloittelian ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zawqe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:confused: Minä olen juri aloittanut saliharrastuksen. olen hakenut hyvää treeniohjelmaa ja löysin tältä samaiselta sivulta ohjelman joka jakautui näin.
MA Hauis vatsa ja ojentaja
KE Rinta hartiat ja pohkeet
PE Selkä Kyynärvarret vatsa
jalkoja en treenaa paljoakaan koska harrastan hyvin paljon muitakin juoksu lajeja.

jos jollain on laittaa parempi ohjelma, otan sen ilomielin käyttöön mutta pää ongelma on että laitteista ei ole paljoakaan tietoa vaan jos ehdotuksia on että millä laitteilla nämä lihakset pitäisi tehdä niin ehdotuksia otetaan vastaan

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä nyt jotain aloittelijalle sopivia esimerkkejä...

Hauis: hauiskääntö tangolla, keskitetty hauiskääntö käsipainoilla
ojentajat: ylätalja, ranskalainen punnerrus tai kapea penkki
olkapäät: pystypunnerrus käsipainoilla, vipunostot sivuille käsipainoilla
rinta: penkki, vinopenkki, peckdeck
selkä: kulmasoutu, alatalja, ylätalja rinnalle , selänojennus
kyynärvarret: rannekääntö, käänteinen hauiskääntö
jalat: prässi, reidenojentajat/koukistajat laitteilla, pohkeet istuen

Kattelet siellä salilla miten muut tekee ja kysyt jos et osaa, niin saat parhaiten selvää eri laitteista.

Ja tee nyt hyvä ihminen niitä jalkojakin vaikka juoksisit kuinka, edes prässiä ja myöhemmin vaikka kyykkyä jos ei mitään muuta :)

Zone-sarja -42%
zawqe[B sanoi:
MA Hauis vatsa ja ojentaja
KE Rinta hartiat ja pohkeet
PE Selkä Kyynärvarret vatsa [/B]
jalkoja en treenaa paljoakaan koska harrastan hyvin paljon muitakin juoksu lajeja.

Jos nyt katsoo että ojentajia tehdään ennen rintaa, niin se vois periaatteessa aiheuttaa ongelman ojentajien palautumisen kanssa, IMHO. Sama selän ja hauisten kanssa.
Mä laittaisin näinpäin:

MA Rinta, hartiat, ojentajat, vatsat
KE Selkä, hauis, pohkeet
PE Jalat, kyynärvarret, vatsat

Jalkoja vaikka sitten edes pari sarjaa ojennusta ja koukistusta, koska muuten näytät aika hassulle pidemmän päälle; upea ylävartalo ja riutuneen näköset rimppakintut... :urjo:

Ehdottomasti jalat mukaan treeniin! Juoksulla saat itselles "jäntevät" ja kestävät jalat(tyyliin haileselassie from Kenia), mutta lihaksia niihin saat punteilla. Perusliikkeenä voisit ottaa kyykyn/jalkaprässin ja lisäks ojennus&koukistus.

Zeus75 sanoi:
Ehdottomasti jalat mukaan treeniin! Juoksulla saat itselles "jäntevät" ja kestävät jalat(tyyliin haileselassie from Kenia), mutta lihaksia niihin saat punteilla. Perusliikkeenä voisit ottaa kyykyn/jalkaprässin ja lisäks ojennus&koukistus.

Niin, esim. 100m juoksijoilla on todella riutuneet ja pienet jalat.

DarkMarkDoom sanoi:

Eiköhän 100m juoksijat treenaa jalkoja myös aikapaljon painoilla.

Todella vaikea kuvitella että pelkällä juosemisella voidaan saavuttaa sellaisia lihaksia mitä on mailman huipuilla 100m juosijoilla.

Kyllä lyhyiden matkojen pinkojat tekevät todella kovaa jalkatreeniä. Esimerkkinä norjalainen Geir Moen...

Tuttuni oli aikoinaan leirillä Barselonassa. Samalla salilla sattui treenaamaan myös Geir Moen. Äijällä oli kuulemma tangossa toistasataa kiloa rautaa ja mies HYPPÄSI kyykystä ilmaan valmentajansa merkistä. Tämä näytti aika brutaalilta toiminnalta, jota koko salin asiakkaat katselivat monttu auki.

DarkMarkDoom sanoi:

Jaa.. pitäisköhän mun vaihtaa jalkakyykky 4x10 johonkin 4x100m sileeseen :confused: , ku ne lihakset tulee vissiin juoksemalla :D

maxmussel sanoi:
Jos nyt katsoo että ojentajia tehdään ennen rintaa, niin se vois periaatteessa aiheuttaa ongelman ojentajien palautumisen kanssa, IMHO. Sama selän ja hauisten kanssa.
Mä laittaisin näinpäin:

MA Rinta, hartiat, ojentajat, vatsat
KE Selkä, hauis, pohkeet
PE Jalat, kyynärvarret, vatsat

Jalkoja vaikka sitten edes pari sarjaa ojennusta ja koukistusta, koska muuten näytät aika hassulle pidemmän päälle; upea ylävartalo ja riutuneen näköset rimppakintut... :urjo:

Onko tuo sitten jonkinlaisen hyvä jaottelu? Itse olen nyt painiskellut ohjelmani kanssa, kun huomasin että tiettyinä päivinä tuli paljon erilaisia liikkeitä ja toisina päivinä taasen vähäsen. Eli jako ei ollut oikein onnistunut.
Ohjelmani oli/on tälläinen (olen suunnittelemassa uutta):
MA: Kädet+Selkä
KE: Jalat
PE: Rinta+Hartiat

Entäpä sarjat/toistot? Ennen tein 3x8, mutta nyt joulun alla siirryin 10-8-6 käytäntöön. Onko tuossa mitään järkeä? Mitä suosittelette?

Kaikki oli hyvin, kunnes siirryin tänne pakkotoistoon. Menin viimesen päällä sekaisin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom