Muuallaolon todistamisen vaikeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozzie
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
61
Vaikea keksiä lyhyttä mutta osuvaa otsikkoa tähän ongelmaan.

Kysymykseni on, että miten voin todistaa jollekin ettei tämä tietokone ole ollut päällä, tai verkkoon yhdistettynä eilen klo 18.45. Ja että kone on käynnistetty vasta n. klo 20.00.

Taustaksi, että minuna esiintyen on lähetetty paskapostia eräälle keskustelupalstalle ja olen kahden aikuisen ja kolmen lapsen todistamana ollut sillä hetkellä muualla, eikä tämä saatanan rakkine ole edes ollut käynnissä. (Onneksi). Mitään ip-osoitteita ei ole vielä tutkittu, sieltähän se selviää jos niin pitkälle pitää mennä? Mutta juuri siksi kysyn ettei niin pitkälle tarvitsisi mennä.

Luulisin että rekisteristä tai jostain löytyy joku logi koneen käytöstä, mutta kun en tiedä mistä alkaa etsiä..

Pöytäkone langallisella Soneran laajakaistalla. Kannettavaa en omista. Jos joku tietää ja kertoo, olisin onnellinen mies!

Vittumainen tilanne olla syyttömänä teloituskomppanian edessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekana tulee mieleen Event Viewer. Eli Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer. Siitä kun avaat system lehden niin pitäisi näkyä koska olet koneen sammuttanut ja onko mitään lokimerkintöjä tuolla 20:00-18:45 ajalla. Tuossa nyt voi alkuun olla jotain. Ip-osoitteista tuo toki selviää lopulta että sinänsä ei mitään huolta.

Onpa kyllä ikävä tilanne.

Kiitos jo etukäteen! Mä alan nyt selvittää asiaa tuon avulla. Piti lähteä duunista kesken päivän tämän takia.

Itse mä olen ikävä kyllä nämä sotkuni aiheuttanut noin pitkällä tähtäimellä. Pitäisi pysytellä vihityssä vaimossa. Mutta ehkä tämä menee jo off-topic.

Jumalauta Ripe! Toimii! Ja tuon pitäisi riittää hullulle lehmällekin! Kiitos sinulle ja pakkikselle. Tämä on täyden palvelun tavaratalo, ei voi muuta sanoa..

hmmm, mites tuo toimii. Siis mistä tuo ottaa ton kellonajan tohon? jos se käyttää tota windowssin/biosin kelloa, niin tuota on melko helppo huijata....

Tottakai voisi kikkailla miten vain jos osaa, mutta menisi tässä tapauksessa liian monimutkaiseksi. Tämä tietämys riittää ainakin nyt kaikille osapuolille.

Jep eihän tuo vielä kovin pomminvarma juttu ole mutta tulipa ekana mieleen. IP sitten kertoo enemmän jos virallisemmaksi menee.

Meillekkin tuli tossa vuos sitten, että ois muka jonnekkin foorumille jotain paskapostia kirjoteltu vaikka en koskaan koko sivustosta ollut edes kuullut.

Ihan poliisista soitto tuli. Sen jälkeen kävin kaikki koneet läpi eikä niistä löytynyt tommosesta sivusta mitään merkintöjä.

kyösti18 sanoi:
Meillekkin tuli tossa vuos sitten, että ois muka jonnekkin foorumille jotain paskapostia kirjoteltu vaikka en koskaan koko sivustosta ollut edes kuullut.

Ihan poliisista soitto tuli. Sen jälkeen kävin kaikki koneet läpi eikä niistä löytynyt tommosesta sivusta mitään merkintöjä.

Ja siihen se juttu sitten jäi

Aiheeseen liittyen.... pari kertaa olen piipahtanut mm. pakkiksen sivuilla jossain kahviloissa ja kone on autologgautunut sisään jonkun tunnuksilla.

Mites muuten nuo kirjoittelut toisen tunnuksilla on selitettävissä noin teknisesti?

Suositut

Back
Ylös Bottom